A
Anonymous
Guest
הנה קיי"ל דב' ימים של ראש השנה הוי קדושה אחת.
ומתוך הסוגיא בביצה דף ד: מתבאר דאם הם קדושה אחת אין מקום להבדלה במוצאי יו"ט ראשון. אבל אם הם אינם קדושה אחת יש מקום להבדלה, [ועל כן רב אסי הבדיל בין יו"ט אחד לחבירו, ונתקשו הראשונים מאי טעמא אנן לא מבדילים ותירצו דלא ליתי לזלזולי]
ויש להקשות דלכאורה אם הם קדושה אחת לענין הבדלה הכי נמי נימא דקדושה אחת הם לענין קידוש ולא יעשה קידוש בליל שני [עכ"פ את ברכת הקידוש של ליל ראשון] והרי קידוש אינו דין בלילה אלא דין הוא לקדש את היו"ט, ומי שלא קידש בלילה מקדש ביום [היינו ברכת הקידוש]
ואם כן יש להקשות לענין ראש השנה, דקיי"ל דקדושה אחת הם וכיום ארוך, א"כ למה מקדשים ב' פעמים ולא סגי בקידוש אחד. [ולכאורה לו יצוייר דהיה יו"ט אחד ב' ימים לא היו מקדשים ב' פעמים]
ולגבי ברכת שהחיינו נחלקו הראשונים ודעת הרבה ראשונים דאין מברך ביום השני משום שהם קדושה אחת, וא"כ למה מקדשים ב' פעמים וצריך ביאור.
ומתוך הסוגיא בביצה דף ד: מתבאר דאם הם קדושה אחת אין מקום להבדלה במוצאי יו"ט ראשון. אבל אם הם אינם קדושה אחת יש מקום להבדלה, [ועל כן רב אסי הבדיל בין יו"ט אחד לחבירו, ונתקשו הראשונים מאי טעמא אנן לא מבדילים ותירצו דלא ליתי לזלזולי]
ויש להקשות דלכאורה אם הם קדושה אחת לענין הבדלה הכי נמי נימא דקדושה אחת הם לענין קידוש ולא יעשה קידוש בליל שני [עכ"פ את ברכת הקידוש של ליל ראשון] והרי קידוש אינו דין בלילה אלא דין הוא לקדש את היו"ט, ומי שלא קידש בלילה מקדש ביום [היינו ברכת הקידוש]
ואם כן יש להקשות לענין ראש השנה, דקיי"ל דקדושה אחת הם וכיום ארוך, א"כ למה מקדשים ב' פעמים ולא סגי בקידוש אחד. [ולכאורה לו יצוייר דהיה יו"ט אחד ב' ימים לא היו מקדשים ב' פעמים]
ולגבי ברכת שהחיינו נחלקו הראשונים ודעת הרבה ראשונים דאין מברך ביום השני משום שהם קדושה אחת, וא"כ למה מקדשים ב' פעמים וצריך ביאור.