בהגהות הגר״א מובא שגורסים בתחילת הברייתא ׳כ״ד משמרות של לויים עי״ש.צבי הירש אמר:ייש"כ למגיבים
נשארה לי שאלה בעצם הענין
האם מדובר בחצי ממשמר הכהונה? הלויה? המעמד של ישראלים?
צבי הירש אמר:ייש"כ למגיבים
נשארה לי שאלה בעצם הענין
האם מדובר בחצי ממשמר הכהונה? הלויה? המעמד של ישראלים?
לא שמתי לב, רש״י ד״ה?ונכתב בספר אמר:צבי הירש אמר:ייש"כ למגיבים
נשארה לי שאלה בעצם הענין
האם מדובר בחצי ממשמר הכהונה? הלויה? המעמד של ישראלים?
רשי על אתר כתב כהנים
שירת הלוים אינה עבודה?ונכתב בספר אמר:'חצין היו הולכין לירושלים לעבודה וחציין היו הולכין ליריחו'
יישר כח על הביאור הנפלא!בן יהוידע אמר:בהגהות הגר״א מובא שגורסים בתחילת הברייתא ׳כ״ד משמרות של לויים עי״ש.צבי הירש אמר:ייש"כ למגיבים
נשארה לי שאלה בעצם הענין
האם מדובר בחצי ממשמר הכהונה? הלויה? המעמד של ישראלים?
ואנוכי הקטן חשבתי שאולי כוונתו דהרי אנשי המעמד הרי לא עלו בכלל (התענו והתפללו בעריהם) והכהנים הרי עלו לעבוד (וגם בתי אב האחרים היו ׳בהיכון׳ שמא יצטרכו כמבואר למעלה במסכתא) ולכן כתב שהיו הלויים שמצד אחד מבואר במשנה שהם עלו ומצד שני אפשר שילכו ליריחו להכין.
חיאל בנה בימי אחאב שהיה בימי אסא מלך יהודה (נין של שלמה המלך) כך שזה בחצי הראשון של בית המקדש הראשון.מאמין אמר:חיאל בית האלי בנה שם בסוף ימי הבית השני לכן זה לא רלונטי לעניינינו
וכאמורבן יהוידע אמר:חיאל בנה בימי אחאב שהיה בימי אסא מלך יהודה (נין של שלמה המלך) כך שזה בחצי הראשון של בית המקדש הראשון.מאמין אמר:חיאל בית האלי בנה שם בסוף ימי הבית השני לכן זה לא רלונטי לעניינינו
עדיין לא ידוע לי על נביא מסוף ימי הבית השני :)למדניסט אמר:כתוב כבר בנביא על חיאל בית האלי
שבנה את העיר,
ונראה שהיה אזור יור חקלאי, והיה "מלואים" כל שנה שהיו קבוצה מסוימת יוצאים,
וחלקם דואגים לאספקה, מאזור יריחו שהייתה בסמיכות לירושלים והייתה יותר חקלאית.
מאמין אמר:תענית כז.
מה הם עשו שם ביריחו ?
איך מספקים מים ומזון מיריחו ? שם היה יותר אוכל מירושלים ?
מאיזה כסף ספקו את זה ?
ובכלל איך יריחו הייתה בנויה בשנים האלו אחרי שיהושע קילל שלא יבנו את זה?
וכמו כן מאתים וארבעים מכל שבט ושבט ביריחו, כדי [שיספקו] מים ומזון לאחיהם [העוברים] עליהם בעלייתן לירושלם...