הפסוק יהיו כמוץ לפני רוח וכו'

מנהל הפורום: דבר בעתו

נדיב לב
הודעות: 6814
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 349 פעמים
קיבל תודה: 4586 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

בירור בשם של יוסי!

שליחה על ידי נדיב לב » 02 ספטמבר 2021, 15:28

מכובדי @הצעיר שבחבורה
נא לתקן את כותרת האשכול. 'בירור בשם של יוסי!' :)

ערכים:


יושב אוהלים
הודעות: 15099
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 1524 פעמים
קיבל תודה: 4895 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הפסוק יהיו כמוץ לפני רוח וכו'

שליחה על ידי יושב אוהלים » 02 ספטמבר 2021, 18:51

ירושלמי22 כתב:
01 ספטמבר 2021, 17:58
הצעיר שבחבורה כתב:
01 ספטמבר 2021, 17:44
נדיב לב כתב:
01 ספטמבר 2021, 17:41

לא נראה שישנו, אבל בשביל הרעיון היצירתי..:) הוצרכתי לאלתר 'שם' בעל סיומת זהה, והאסוציאציה הראשונה שעלתה בראשי זה השם 'ישראל ישראלי' המצוי בשימוש משרדי הממשלה, להפצת מידע לציבור.

תמונה
בשביל הפעם הבאה... הרי לך "ישוי בן אשר"

אני כבר לא יודע מה יותר יצירתי, להגיד 4 פעמים פסוק יהיה לרצון
או להביא את השם ישוי (אני חשבתי הרבה איזה עוד שם ישנו, ולא הצלחתי לזכור ......)
נזכרתי בסיפור משעשע
מעשה שהי' כך הי': בא א' מתלמידי אאמו"ר זצ"ל ושאלתו בפיו האם מותר להמציא שם לבנו שנולד לו למז"ט.
שאלו אאמו"ר איזה שם הוא רוצה להמציא.
את השם "יוני" - ענה אבי הבן
אמר לו א"מ מיד "יוני הוא כינוי ליונה - או לי(ה)ונתן - אז אתה יכול לתת לו את השם יונה או יונתן ולקרוא לו 'יוני'"
השיב האב "לא! אני רוצה בדווקא לתת לו את השם 'יוני' - לא יונה ולא יונתן"
ולמה? שאלו א"מ זצ"ל
"על שם הפסוק בשיר השירים פִּתְחִי לִי אֲחֹתִי רַעְיָתִי יוֹנָתִי תַמָּתִי..." - והרי יונתי הוא בלשון נקיבה אז זה לא מתאים לבן, אז אני רוצה לשנותו ולקרוא לבן שלי "יוני" שזה הלשון זכר שמקביל ליונתי".
ענה לו אבי מורי זצ"ל: אני לא יודע אם מותר להמציא שמות או לא, אבל דבר אחד אני יודע בבירור שלהיות משוגע ודאי אסור!"

אז הנה יש לך עוד שני שמות (או "לא שמות" - וכידוע דעת הגר"ח שליט"א שיש שמות שהם לא שמות) שמתחילות ומסתיימות באות יו"ד - "יונתי" או "יוני"


נדיב לב
הודעות: 6814
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 349 פעמים
קיבל תודה: 4586 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הפסוק יהיו כמוץ לפני רוח וכו'

שליחה על ידי נדיב לב » 03 ספטמבר 2021, 02:21

סנגורן של ישראל כתב:
01 ספטמבר 2021, 20:28
נדיב לב כתב:
01 ספטמבר 2021, 17:51
הצעיר שבחבורה כתב:
01 ספטמבר 2021, 17:37

ידעתי מיעוט ערכי, ולא זכיתי להבין דברי מר במה שהאריך לבאר.
אבל במש"כ שמדלא חילק משמע, אין נראה ראיה כל כך מ'השמטת' מרן הגר"ח.

אדרבה, הארכתי כדי שיהיה ברור.
בקצרה, סברת מר, תלויה איך מתייחסים לשני שמות. מרן הגר"ח כדודו סובר ששני שמות לבנ"א ה"ז כשם שלישי. זו נקודת המוצא לדינו של הגר"ח שצ"ל ג' פסוקים ולא ב'.

נקודה שניה, איך נוצר "שם שלישי" בקריאת שני שמות.

הסבר א', ע"י צירוף שני השמות ה"ז כשם אחד ארוך.

הסבר ב', שני שמות לבנ"א הרי זה שם בעל שלוש משמעויות, א' ב' - כל שם הוא משמעות בפ"ע, משמעות ג' בהצטרפות שניהם.

וממילא אם נניח כהסבר א' הרי אין שום סיבה שיצטרך לומר ג' פסוקים ולא פסוק אחד, אף בשמות שאינם זהים. ואילו להסבר השני אכן יש לחלק בין שמות זהים לשונים.
למיטב זכרוני הגר"ח פוסק לגמרי כחזו"א, ומצריך לומר פסוק אחד כיון שב' השמות נחשבים כשם אחד ארוך.
וא' מגדולי הדור אמר לי שהוא אומר ג' פסוקים מספק.
 

כפי שכתבתי זכרונו של מר הכזיב במקרה הזה. להלן מה שהובא בשם מרן הגר"ח באתר דרשו:

במאמר מוסגר כדאי לציין דבר מעניין שלא רבים יודעים ממנו, כי דעת רבינו שליט"א שמי שיש לו שתי שמות, צריך להזכיר שלשה פסוקים: אחד לפי האותיות של שמו הראשון, השני לפי האותיות של שמו השני, והשלישי לפי האות הראשונה של שמו הראשון והאות האחרונה של שמו השני. כגון מי ששמו 'יעקב ישראל' – אומר פסוק שמתחיל בי' ונגמר בב', פסוק שמתחיל בי' ונגמר בל', ופסוק שמתחיל בי' ומסתיים בל'.


הצעיר שבחבורה
הודעות: 4959
הצטרף: 16 אפריל 2021, 09:22
מיקום: מתאבק בעפר רגליהם
נתן תודה: 5426 פעמים
קיבל תודה: 2762 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הפסוק יהיו כמוץ לפני רוח וכו'

שליחה על ידי הצעיר שבחבורה » 03 ספטמבר 2021, 06:52

נדיב לב כתב:
03 ספטמבר 2021, 02:21

כפי שכתבתי זכרונו של מר הכזיב במקרה הזה. להלן מה שהובא בשם מרן הגר"ח באתר דרשו:
במאמר מוסגר כדאי לציין דבר מעניין שלא רבים יודעים ממנו, כי דעת רבינו שליט"א שמי שיש לו שתי שמות, צריך להזכיר שלשה פסוקים: אחד לפי האותיות של שמו הראשון, השני לפי האותיות של שמו השני, והשלישי לפי האות הראשונה של שמו הראשון והאות האחרונה של שמו השני. כגון מי ששמו 'יעקב ישראל' – אומר פסוק שמתחיל בי' ונגמר בב', פסוק שמתחיל בי' ונגמר בל', ופסוק שמתחיל בי' ומסתיים בל'.
השאלה שנותרה, האם הדוגמא היא מדברי מרן הגר"ח, או מאתר דרשו?
ונפק"מ לנידון דידן הנ"ל


ירמיה
הודעות: 1475
הצטרף: 30 ספטמבר 2020, 21:16
נתן תודה: 1961 פעמים
קיבל תודה: 469 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בירור בשם של יוסי!

שליחה על ידי ירמיה » 03 ספטמבר 2021, 12:24

נדיב לב כתב:
03 ספטמבר 2021, 02:21
סנגורן של ישראל כתב:
01 ספטמבר 2021, 20:28
למיטב זכרוני הגר"ח פוסק לגמרי כחזו"א, ומצריך לומר פסוק אחד כיון שב' השמות נחשבים כשם אחד ארוך.
וא' מגדולי הדור אמר לי שהוא אומר ג' פסוקים מספק.
כפי שכתבתי זכרונו של מר הכזיב במקרה הזה. להלן מה שהובא בשם מרן הגר"ח באתר דרשו:
במאמר מוסגר כדאי לציין דבר מעניין שלא רבים יודעים ממנו, כי דעת רבינו שליט"א שמי שיש לו שתי שמות, צריך להזכיר שלשה פסוקים: אחד לפי האותיות של שמו הראשון, השני לפי האותיות של שמו השני, והשלישי לפי האות הראשונה של שמו הראשון והאות האחרונה של שמו השני. כגון מי ששמו 'יעקב ישראל' – אומר פסוק שמתחיל בי' ונגמר בב', פסוק שמתחיל בי' ונגמר בל', ופסוק שמתחיל בי' ומסתיים בל'.
הצעיר שבחבורה כתב:
03 ספטמבר 2021, 06:52
נדיב לב כתב:
03 ספטמבר 2021, 02:21
 
השאלה שנותרה, האם הדוגמא היא מדברי מרן הגר"ח, או מאתר דרשו?
ונפק"מ לנידון דידן הנ"ל
אכן כן.
כי לי זכור שאותו גדול המוזכר בהודעתי אמר לי כדברי בדעת הגר"ח.
 


בכן
הודעות: 34
הצטרף: 08 מרץ 2022, 17:30
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הפסוק יהיו כמוץ לפני רוח וכו'

שליחה על ידי בכן » 05 אוגוסט 2022, 07:53

יראתי בפצותי כתב:
28 מאי 2021, 00:36
פסוקים לשמות אנשים, אין שום מקור רציני - ואף שיש מגדולי אחרוני האחרונים שהביאו דבר זה, הוטעו שמקורו בשל"ה ואינו. פסוק יהיו כמוץ מקורו בהאריז"ל, ומסתמא קודם.
מקורו בקיצור השל"ה
ומנהג ישראל
 


יראתי בפצותי
הודעות: 2131
הצטרף: 27 יוני 2019, 22:08
נתן תודה: 841 פעמים
קיבל תודה: 1160 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הפסוק יהיו כמוץ לפני רוח וכו'

שליחה על ידי יראתי בפצותי » 13 אוגוסט 2022, 23:51

בכן כתב:
05 אוגוסט 2022, 07:53
מקורו בקיצור השל"ה
כלומר אין מקור


בכן
הודעות: 34
הצטרף: 08 מרץ 2022, 17:30
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הפסוק יהיו כמוץ לפני רוח וכו'

שליחה על ידי בכן » 14 אוגוסט 2022, 19:14

יראתי בפצותי כתב:
13 אוגוסט 2022, 23:51
בכן כתב:
05 אוגוסט 2022, 07:53
מקורו בקיצור השל"ה
כלומר אין מקור

קיצור השל"ה לא מספיק מקור בשבילך?


הוי דן
הודעות: 250
הצטרף: 11 יולי 2021, 15:04
נתן תודה: 116 פעמים
קיבל תודה: 84 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הפסוק יהיו כמוץ לפני רוח וכו'

שליחה על ידי הוי דן » 14 אוגוסט 2022, 21:15

ראיתי לר' מזוז שמביא זאת בסידודו, והמסתעף עבודת ה', אך זה לא נתקבל אצלינו ביותר בני ע"ה

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “סידור התפילה”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 4 אורחים