להגיד זיכר פעמיים באשרי מישהו שמע
-
- הודעות: 688
- הצטרף: 21 ינואר 2019, 22:36
- נתן תודה: 727 פעמים
- קיבל תודה: 351 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: להגיד זיכר פעמיים באשרי מישהו שמע
לאחר שעיינתי ראיתי שהדבר נתון למחלוקת בדעת הגר"א,
יתכן שאותו אחד הוא מן המדקדקים באורחותיו, ואם כן הדרנא בי מרוב דבריי.
יתכן שאותו אחד הוא מן המדקדקים באורחותיו, ואם כן הדרנא בי מרוב דבריי.
Re: להגיד זיכר פעמיים באשרי מישהו שמע
מקור הקריאה הכפולה נידון בהרחבה במאמר של פנקובר בקובץ 'עיוני מקרא ופרשנות' חלק ד'
בעמוד 71 - 128. הנספחים בסוף המאמר עוסקים ב'יששכר' וגם בקריאות במגלה 'ולהרג', 'לפניהם'.
ראה גם מאמר של הרב מרדכי ברויאר על 'מקראות שיש להם הכרע', שמביא בקיצור מאין השבוש של
האשכנזים [כלומר שש נקודות]:
http://www.herzog.ac.il/vtc/tvunot/mega10_broyer.pdf
בעמוד 71 - 128. הנספחים בסוף המאמר עוסקים ב'יששכר' וגם בקריאות במגלה 'ולהרג', 'לפניהם'.
ראה גם מאמר של הרב מרדכי ברויאר על 'מקראות שיש להם הכרע', שמביא בקיצור מאין השבוש של
האשכנזים [כלומר שש נקודות]:
http://www.herzog.ac.il/vtc/tvunot/mega10_broyer.pdf
-
- הודעות: 5296
- הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
- נתן תודה: 631 פעמים
- קיבל תודה: 1208 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: להגיד זיכר פעמיים באשרי מישהו שמע
(ברוח "משנכנס אדר...)
שמעתי על מחמיר אחד שראה בבית חבירו שטיח הקיר היה קלוף בשני מקומות, כזכר לחורבן.
כששאלוהו למה צריך שתיים, השיב לו חברו "אחד הוא זייכר לחורבן, ואחד הוא זכר לחורבן (בסגול)"
נהנה המחמיר מהחומרא החדשה שגילה, ובליל הסדר אכל פעמיים כורך, אחד בשביל "זייכר למקדש כהלל" ואחד בשביל זכר למקדש (בסגול).
-
- הודעות: 794
- הצטרף: 11 ספטמבר 2017, 20:00
- נתן תודה: 1323 פעמים
- קיבל תודה: 436 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
- הודעות: 257
- הצטרף: 23 אפריל 2019, 20:47
- קיבל תודה: 83 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: להגיד זיכר פעמיים באשרי מישהו שמע
מי שהתרגל לומר פעמיים למה שבמנחה יאמר אחרת?
יש עוד מלים שיש נוהגים לאומרם פעמיים בגלל מחלוקת בניקוד
יש עוד מלים שיש נוהגים לאומרם פעמיים בגלל מחלוקת בניקוד
-
- הודעות: 121
- הצטרף: 04 מאי 2018, 16:18
- נתן תודה: 2 פעמים
- קיבל תודה: 57 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: להגיד זיכר פעמיים באשרי מישהו שמע
גם אנכי הכרתי אחד [הוא כבר שחל"ח] שהיה מתפלל במנין שלי בכל ליל שבת, הוא נהג לכפול ולומר בקול רם בברכת מעין שבע 'זכר למעשה בראשית' פעמיים, פעם בצירי ופעם בסגל...
-
- הודעות: 2050
- הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
- מיקום: לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה־פרטית. בתודה מראש.
- נתן תודה: 1134 פעמים
- קיבל תודה: 852 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
- הודעות: 13
- הצטרף: 21 פברואר 2021, 19:17
- נתן תודה: 8 פעמים
- קיבל תודה: 4 פעמים
- סטטוס: לא מחובר
Re: להגיד זיכר פעמיים באשרי מישהו שמע
שמעתי שפעם שאלו את הגרש"ז אורבך על זה, מדוע ב'אשרי' לא אומרים פעמיים, 'זייכר' ו'זכר,
הוא ענה: בעיקרון גם ב'זכור' לא צריך להגיד פעמיים.
שאלו אותו: אז למה אתה לא מורה כך?
ענה: זה קולא שאין הציבור יכול לעמוד בה...
ודפח"ח.
הוא ענה: בעיקרון גם ב'זכור' לא צריך להגיד פעמיים.
שאלו אותו: אז למה אתה לא מורה כך?
ענה: זה קולא שאין הציבור יכול לעמוד בה...
ודפח"ח.
-
פותח הנושא - הודעות: 2263
- הצטרף: 10 אפריל 2018, 11:52
- נתן תודה: 795 פעמים
- קיבל תודה: 807 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
- הודעות: 13
- הצטרף: 21 פברואר 2021, 19:17
- נתן תודה: 8 פעמים
- קיבל תודה: 4 פעמים
- סטטוס: לא מחובר
Re: להגיד זיכר פעמיים באשרי מישהו שמע
אין לי מקור מדוייק. סיפור ששמעתי. יתכן שהיה ויתכן שלא. הווארט, ודאי מוצלח.
-
- הודעות: 688
- הצטרף: 21 ינואר 2019, 22:36
- נתן תודה: 727 פעמים
- קיבל תודה: 351 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
- הודעות: 5296
- הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
- נתן תודה: 631 פעמים
- קיבל תודה: 1208 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: להגיד זיכר פעמיים באשרי מישהו שמע
פעם התפללתי בשבת זכור בביהכ"נ של ת"ח גדול אחד (הוא רב ביהכ"נ), ואחרי התפילה הביאו מבחוץ אברך תימני שיקרא את פרשת זכור בהברה תימנית, (למרות שלא היה בין המתפללים באותה ביהכ"נ שום תימני).
שאלתי את הרב הרי פ' זכור הוא דאורייתא רק לחלק מהראשונים, וק"ש הוא מה"ת לכל הדיעות, וא"כ למה בקריאת שמע לא חוששים לקרות גם בהברה תימנית? ענה לי הרב "אני לא יכול לקרות בהברה תימנית, ולא פשוט שאפשר לצאת ידי ק"ש מאחר. המשכתי ושאלתי אותו אם זה היה באמת חשש לכאורה היינו צריכים ללמוד איך לדבר בהברה זו, ועוד גם אם זה לא מוסכם שאפשר לצאת, למה לא נעשה כן כדי לחשוש לדיעה שכן אפשר.
והשיב לי הרב שזה טעות לחשוב שמה שאנו עושים חומרות כאלו ואחרות במצוות קריאת פרשת זכור הוא משום שחוששים שבלי זה אולי לא יצאנו ידי חובה. אלא בודאי גם בהברה אשכנזית יצאנו ידי חובה, אלא שמשום חביבות המצוה שהוא מצוה שאין מקיימים אותו כל יום משתדלים אנו לקיים המצוה בצורה הכי טובה שאפשר, (וכוונתנו הוא שאכן המצוה יתקיים בצורה הכי טובה).
וכן הוא לענין זכור וזייכר, גם אם לא צריכים להכפיל כך בפ' זכור עושים כן משום חביבות המצוה פעם בשנה, משא"כ באמירת אשרי שאומרים בכל יום.
-
- הודעות: 618
- הצטרף: 05 פברואר 2020, 15:11
- נתן תודה: 185 פעמים
- קיבל תודה: 114 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: להגיד זיכר פעמיים באשרי מישהו שמע
בספרים כתוב (אולי בספר חרדים) שיש עניין לתפוס לעצמו מצוה מיוחדת ולקיימה בשלימות.
ומקורו מהגמ' בשבת
אדמו"ר אחד שיטט"א תפס לו את מצות קריאת זכור.
ובשבת הולך מבית כנסת לבית כנסת, עד ששומע כל צורות הקריאות.
ומקורו מהגמ' בשבת
אדמו"ר אחד שיטט"א תפס לו את מצות קריאת זכור.
ובשבת הולך מבית כנסת לבית כנסת, עד ששומע כל צורות הקריאות.
-
- הודעות: 612
- הצטרף: 29 דצמבר 2020, 20:44
- נתן תודה: 30 פעמים
- קיבל תודה: 114 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: להגיד זיכר פעמיים באשרי מישהו שמע
יושב אוהלים כתב: ↑22 פברואר 2021, 21:38פעם התפללתי בשבת זכור בביהכ"נ של ת"ח גדול אחד (הוא רב ביהכ"נ), ואחרי התפילה הביאו מבחוץ אברך תימני שיקרא את פרשת זכור בהברה תימנית, (למרות שלא היה בין המתפללים באותה ביהכ"נ שום תימני).
שאלתי את הרב הרי פ' זכור הוא דאורייתא רק לחלק מהראשונים, וק"ש הוא מה"ת לכל הדיעות, וא"כ למה בקריאת שמע לא חוששים לקרות גם בהברה תימנית? ענה לי הרב "אני לא יכול לקרות בהברה תימנית, ולא פשוט שאפשר לצאת ידי ק"ש מאחר. המשכתי ושאלתי אותו אם זה היה באמת חשש לכאורה היינו צריכים ללמוד איך לדבר בהברה זו, ועוד גם אם זה לא מוסכם שאפשר לצאת, למה לא נעשה כן כדי לחשוש לדיעה שכן אפשר.
והשיב לי הרב שזה טעות לחשוב שמה שאנו עושים חומרות כאלו ואחרות במצוות קריאת פרשת זכור הוא משום שחוששים שבלי זה אולי לא יצאנו ידי חובה. אלא בודאי גם בהברה אשכנזית יצאנו ידי חובה, אלא שמשום חביבות המצוה שהוא מצוה שאין מקיימים אותו כל יום משתדלים אנו לקיים המצוה בצורה הכי טובה שאפשר, (וכוונתנו הוא שאכן המצוה יתקיים בצורה הכי טובה).
וכן הוא לענין זכור וזייכר, גם אם לא צריכים להכפיל כך בפ' זכור עושים כן משום חביבות המצוה פעם בשנה, משא"כ באמירת אשרי שאומרים בכל יום.
אני הייתי חושב שאולי ביקשו מתימני לקרוא כיון שלא כל המתפללים אשכנזים, וכלפי מה שגם האשכנזים מטים אוזן (מנצלים את ההזדמנות) אפשר לומר את הסברא דלעיל (וגם אפשר לומר שזה מוסיף כבוד עדה כלפי עדה), אבל בלי זה איך יתכן לשנות וגם להחמיר יותר מאבותינו ורבותינו.
איברא די"ל באופן אחר, שחוששים שהאשכנזי לא דייק כדבעי, וכ"ש כשאינו מבטא חי"ת ועי"ן.
-
- הודעות: 1830
- הצטרף: 25 מרץ 2018, 07:40
- נתן תודה: 187 פעמים
- קיבל תודה: 669 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: להגיד זיכר פעמיים באשרי מישהו שמע
בן אשכנז שאינו מבדיל בין ח' לכ' ובין ע' לא' - יפה עושה, כמנהג אבותיו ורבותיו. ולא כחדשים מקרוב באו לנהוג שלא כמסורתם בדבר התלוי במסורת.תלמיד נאמן כתב: ↑22 פברואר 2021, 23:39איברא די"ל באופן אחר, שחוששים שהאשכנזי לא דייק כדבעי, וכ"ש כשאינו מבטא חי"ת ועי"ן.
-
- הודעות: 612
- הצטרף: 29 דצמבר 2020, 20:44
- נתן תודה: 30 פעמים
- קיבל תודה: 114 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: להגיד זיכר פעמיים באשרי מישהו שמע
אבי חי כתב: ↑23 פברואר 2021, 00:57בן אשכנז שאינו מבדיל בין ח' לכ' ובין ע' לא' - יפה עושה, כמנהג אבותיו ורבותיו. ולא כחדשים מקרוב באו לנהוג שלא כמסורתם בדבר התלוי במסורת.תלמיד נאמן כתב: ↑22 פברואר 2021, 23:39איברא די"ל באופן אחר, שחוששים שהאשכנזי לא דייק כדבעי, וכ"ש כשאינו מבטא חי"ת ועי"ן.
אינו מובן לכ', הרי בקריאת שמע אומרים נשבע בהטעמת העיי"ן.
-
- הודעות: 61
- הצטרף: 11 נובמבר 2020, 10:08
- נתן תודה: 12 פעמים
- קיבל תודה: 43 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: להגיד זיכר פעמיים באשרי מישהו שמע
אין שום מסורת להגיד בדווקא כֿי"ת ואי"ן, אלא חוסר ידיעה (או עכ"פ קושי) לבטא כראוי, ופשוט
-
- הודעות: 102
- הצטרף: 14 אפריל 2020, 02:13
- נתן תודה: 19 פעמים
- קיבל תודה: 37 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: להגיד זיכר פעמיים באשרי מישהו שמע
נפגשתי פעם עם אחד שעושה כך
שאלתי אותו לפשר הדבר
אז הוא אמר לי 'ראיתי שאנשים נהנים מזה, למה לא לשמח אנשים'?
בקיצור, לך תדע מה עובר על אנשים...
-
- הודעות: 1830
- הצטרף: 25 מרץ 2018, 07:40
- נתן תודה: 187 פעמים
- קיבל תודה: 669 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: להגיד זיכר פעמיים באשרי מישהו שמע
אומרים - מי שיודע איך לומר. בני אשכנז אינם יודעים. וכמו שאינם יודעים להבדיל בין ט' לת' דגושה, בין ת' רפויה לס', בין ב' רפויה לו', בין כ' דגושה לק', ובין ג' וד' רפויות לדגושות.
כמדו' שכת"ר מבוגר ממני בעשרות שנים - האם אבותיו ורבותיו הטעימו את העי"ן של נשבע?
כמובן שאני לא שואל באויר, אלא ע"פ מה ששמעתי מזקנים, ביניהם ממוהגרד"ל (אמנם לא שמעתי להדיא על נשבע, אלא באופן כללי)
-
- הודעות: 61
- הצטרף: 11 נובמבר 2020, 10:08
- נתן תודה: 12 פעמים
- קיבל תודה: 43 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: להגיד זיכר פעמיים באשרי מישהו שמע
ומי שקרה לו ובטעות הוא נאלץ לשמוע מספרדים או תימנים חי"ת ועי"ן - מה יעשה?
-
- הודעות: 1830
- הצטרף: 25 מרץ 2018, 07:40
- נתן תודה: 187 פעמים
- קיבל תודה: 669 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: להגיד זיכר פעמיים באשרי מישהו שמע
כמובן שפיר דמי. גם אם שמע כן מאשכנזי. [יל"ע איפכא, באשכנזי שאמר או שמע על"ף או ח"ף, האם מעכב]
-
- הודעות: 61
- הצטרף: 11 נובמבר 2020, 10:08
- נתן תודה: 12 פעמים
- קיבל תודה: 43 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: להגיד זיכר פעמיים באשרי מישהו שמע
התכוונתי לומר, מה יעשה מי ששמע איך מבטאים ח' וע' ועכשיו הוא יודע לבטא אותן -
האם יבטא כראוי, או ימהר לשכוח, כמנהג אבותיו לא לדעת איך מבטאים את זה.
-
- הודעות: 1830
- הצטרף: 25 מרץ 2018, 07:40
- נתן תודה: 187 פעמים
- קיבל תודה: 669 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: להגיד זיכר פעמיים באשרי מישהו שמע
ומה יעשה מי ששמע איך מבטאים ק' ת' רפויה או ג' דגושה?
יקנא בהם על מסורתם המפוארת, וימשיך בדרכו.
-
- הודעות: 67
- הצטרף: 27 דצמבר 2020, 00:29
- נתן תודה: 36 פעמים
- קיבל תודה: 5 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: להגיד זיכר פעמיים באשרי מישהו שמע
וראה נטעי גבריאל פורים פרק כא בהערה, הביא שהאריז"ל היה מתפלל בבית כנסת ספרדי, ולא חש לשמוע זכור דוקא בהברה אשכנזית. ופשיטא שבכל אופן ששומע הקריאה יוצא יד"ח.יושב אוהלים כתב: ↑22 פברואר 2021, 21:38טעות לחשוב שמה שאנו עושים חומרות כאלו ואחרות במצוות קריאת פרשת זכור הוא משום שחוששים שבלי זה אולי לא יצאנו ידי חובה.
ויש להעיר, יש כאלו החוששים ושומעים בכמה הברות. אף שכנ"ל זה מיותר [ויש מקום לומר שאפילו אם רוצה להחמיר בזה אין לזה משמעות, שהרי לאחרי שיצא יד"ח בהברה הראשונה, שוב אינו מקיים בקריאה פעם נוספת את החובה של הקריאה. ויל"ע], אבל הרוצה לנהוג כן - האם טוב יותר לקרוא בהברה הנוספת לפני הברכה, כדי שלהצד שיש עדיפות בהברה זו ה"ז ג"כ יהיה קריאה בברכה, או שמא עדיף לקרוא דוקא לאחרי הברכה, מחשש הפסק?
-
- הודעות: 1830
- הצטרף: 25 מרץ 2018, 07:40
- נתן תודה: 187 פעמים
- קיבל תודה: 669 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: להגיד זיכר פעמיים באשרי מישהו שמע
מעשה לסתור דברי דלעיל - ערה"ש סי' סב
ב ומזה הטעם אני אומר דלפי מבטא שלנו, שאין הפרש בין אל''ף לעי''ן, ובין חי''ת לכ''ף, ובין סמ''ך לתי''ו רפויה, ובין טי''ת לתי''ו דגושה – יצאו ידי חובתן כיון שלשונם כן הוא. והרי אנו רואים שהמדקדקים בזה בא להם ההפרש בטורח רב, ועדיין אין ההפרש כראוי.
וביחוד בין אל''ף לעי''ן יש כמו הפכים ממש, וכחירוף וגידוף חס ושלום. כמו בשמונה עשרה ''וטהר לבנו לעבדך באמת'', וכמו בקריאת שמע ''השמרו לכם... וסרתם ועבדתם...'', דכשאומר כמו באל''ף – הוי ממש ההיפוך חס ושלום. מכל מקום כיון דמבטא שלנו כן הוא – אין חשש בדבר. ורחמנא ליבא בעי, ורק המדקדק במצות יראה לדקדק בזה הרבה. וכן בכל התורה בשם ''עבודה'' דמיחזי לפי מבטא שלנו כמו ''אבידה'' – שכרו גדול כשמדקדק בזה.
אלו דברי הרב. וכמדומה שחלוקים עליו חבריו, וכנ"ל.
ב ומזה הטעם אני אומר דלפי מבטא שלנו, שאין הפרש בין אל''ף לעי''ן, ובין חי''ת לכ''ף, ובין סמ''ך לתי''ו רפויה, ובין טי''ת לתי''ו דגושה – יצאו ידי חובתן כיון שלשונם כן הוא. והרי אנו רואים שהמדקדקים בזה בא להם ההפרש בטורח רב, ועדיין אין ההפרש כראוי.
וביחוד בין אל''ף לעי''ן יש כמו הפכים ממש, וכחירוף וגידוף חס ושלום. כמו בשמונה עשרה ''וטהר לבנו לעבדך באמת'', וכמו בקריאת שמע ''השמרו לכם... וסרתם ועבדתם...'', דכשאומר כמו באל''ף – הוי ממש ההיפוך חס ושלום. מכל מקום כיון דמבטא שלנו כן הוא – אין חשש בדבר. ורחמנא ליבא בעי, ורק המדקדק במצות יראה לדקדק בזה הרבה. וכן בכל התורה בשם ''עבודה'' דמיחזי לפי מבטא שלנו כמו ''אבידה'' – שכרו גדול כשמדקדק בזה.
אלו דברי הרב. וכמדומה שחלוקים עליו חבריו, וכנ"ל.
-
- הודעות: 2050
- הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
- מיקום: לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה־פרטית. בתודה מראש.
- נתן תודה: 1134 פעמים
- קיבל תודה: 852 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: להגיד זיכר פעמיים באשרי מישהו שמע
אי"צ להמציא 'מחלוקת' היכן שאינה קיימת.
אם לא ביטאו ח' וע' - ה"ז מפני קושי ההגי', ותול"מ [משא"כ גבי ג' דגושה ('ר'ימ"ל') שכזה לא נשמע בינותינו מעולם, ופשוט שאין מחויבים לקבל מסורתם].
אם כבר 'מחמירים' לשמוע בכמה הברות, היפך הנפסק שבכל הברה שהיא יוצאים י"ח -
ראוי תחילה לחזר אחר ס"ת בכל הכתבים הנהוגים, ובפרט - לחפש ס"ת תימני ('ויהי־ויהיו', ועוד ז' שינויים שאינם נוגעים למבטא).
אם לא ביטאו ח' וע' - ה"ז מפני קושי ההגי', ותול"מ [משא"כ גבי ג' דגושה ('ר'ימ"ל') שכזה לא נשמע בינותינו מעולם, ופשוט שאין מחויבים לקבל מסורתם].
אם כבר 'מחמירים' לשמוע בכמה הברות, היפך הנפסק שבכל הברה שהיא יוצאים י"ח -
ראוי תחילה לחזר אחר ס"ת בכל הכתבים הנהוגים, ובפרט - לחפש ס"ת תימני ('ויהי־ויהיו', ועוד ז' שינויים שאינם נוגעים למבטא).
-
- הודעות: 612
- הצטרף: 29 דצמבר 2020, 20:44
- נתן תודה: 30 פעמים
- קיבל תודה: 114 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: להגיד זיכר פעמיים באשרי מישהו שמע
אבי חי כתב: ↑23 פברואר 2021, 01:11
אומרים - מי שיודע איך לומר. בני אשכנז אינם יודעים. וכמו שאינם יודעים להבדיל בין ט' לת' דגושה, בין ת' רפויה לס', בין ב' רפויה לו', בין כ' דגושה לק', ובין ג' וד' רפויות לדגושות.
כמדו' שכת"ר מבוגר ממני בעשרות שנים - האם אבותיו ורבותיו הטעימו את העי"ן של נשבע?
כמובן שאני לא שואל באויר, אלא ע"פ מה ששמעתי מזקנים, ביניהם ממוהגרד"ל (אמנם לא שמעתי להדיא על נשבע, אלא באופן כללי)
מאבי קיבלתי להטעים העיי"ן של נשבע, מה כאו"א נהג אינני יודע, אבל באופן כללי גם האשכנזים הודו שעיי"ן אמיתית היא בהטעמה.
-
- הודעות: 61
- הצטרף: 11 נובמבר 2020, 10:08
- נתן תודה: 12 פעמים
- קיבל תודה: 43 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: להגיד זיכר פעמיים באשרי מישהו שמע
פשוט
ג' דגושה הם קוראים 'ג'ימ"ל', ועל זה אפש"ל מה שכתבת
אבל ג' רפויה ('רימ"ל') - זה שלא נשמע בינותיכם מעולם - זה מפני קושי ההגי' (או חוסר ידיעה), ואי"צ להמציא 'מחלוקת' היכן שאינה קיימת
-
- הודעות: 2050
- הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
- מיקום: לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה־פרטית. בתודה מראש.
- נתן תודה: 1134 פעמים
- קיבל תודה: 852 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: להגיד זיכר פעמיים באשרי מישהו שמע
כיון שרי"ש דידן נשמעת כ'רימ"ל', אא"פ לומר שהטעם הוא קושי ההגי'.
ואה"נ, נכון הוא כלפי הדגושה והרפוי' יחדו.
ואה"נ, נכון הוא כלפי הדגושה והרפוי' יחדו.
-
- נושאים דומים
- תגובות
- צפיות
- הודעה אחרונה
-
-
למה נכפל 'מחיה מתים' פעמיים בתחילת ברכה שניה.
על ידי יושב אוהלים » 15 יוני 2020, 16:40 » ב סידור התפילה - 16 תגובות
- 215 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי סיידוף
17 יוני 2020, 09:29
-
-
- 0 תגובות
- 41 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יעקב שלם
06 דצמבר 2020, 20:59
-
-
שמע ה' אלקיכם אמת לפני שהתחיל שמע האם עולה לרמ"ח?
על ידי שלו' » 15 אוקטובר 2020, 00:34 » ב הלכה ומנהג - 10 תגובות
- 216 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי זאת ועוד
27 ינואר 2021, 10:53
-
-
-
מישהו שמע על ספר לקץ הימים?
על ידי תלמוד תורה כנגד כולם » 31 מרץ 2020, 21:37 » ב הקורונה והשלכותיה - באספקלריא של תורה [הודעה בפורום זה תפורסם רק לאחר אישורה ע"י מנהל] - 16 תגובות
- 353 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יצחק
02 אפריל 2020, 20:44
-
-
- 6 תגובות
- 248 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי לבי במערב
28 ינואר 2021, 19:22
מי מחובר
משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח