ושכנתי בתוכם
משתמש ותיק
אומרים בנוסח קידוש החודש )אשכנזי(: ויהי רצון מלפניך.. למלאת פגימת הלבנה ולא יהיה בה שום מעוט ויהי אור הלבנה כאור החמה וכאור שבעת ימי בראשית כמו שהיתה קודם מעוטה.. ויתקיים בנו מקרא שכתוב ובקשו את ה' אלוקיהם ואת דוד מלכם אמן.
וצריך ביאור פשר הבקשה ש'יתקיים בנו מקרא שכתוב ובקשו את ה' אלוקיהם', דלכאו' אין הדבר תלוי אלא בנו ומה שייך לבקש 'שיתקיים בנו'?
ועוד, נראה כאן שקיום 'ובקשו' יהיה רק כשתתמלא פגימת הלבנה ויהיה אורה כאור החמה, דהיינו שכנסת ישראל תהיה בשלמותה, וקודם לכן לא יהיה, וקשה הרי אמרו חז"ל )ילקוט שמעוני שמואל א' ח' רמז ק"ו, ועיי' רש"י הושע ג' ה'( שאין ישראל רואין סימן גאולה עד שידרשו מלכות שמים ומלכות בית דוד ובית המקדש ולמדו כן מפסוק זה, הרי שזה תנאי לגאולה ולא יבוא בעקבותיה???
וצריך ביאור פשר הבקשה ש'יתקיים בנו מקרא שכתוב ובקשו את ה' אלוקיהם', דלכאו' אין הדבר תלוי אלא בנו ומה שייך לבקש 'שיתקיים בנו'?
ועוד, נראה כאן שקיום 'ובקשו' יהיה רק כשתתמלא פגימת הלבנה ויהיה אורה כאור החמה, דהיינו שכנסת ישראל תהיה בשלמותה, וקודם לכן לא יהיה, וקשה הרי אמרו חז"ל )ילקוט שמעוני שמואל א' ח' רמז ק"ו, ועיי' רש"י הושע ג' ה'( שאין ישראל רואין סימן גאולה עד שידרשו מלכות שמים ומלכות בית דוד ובית המקדש ולמדו כן מפסוק זה, הרי שזה תנאי לגאולה ולא יבוא בעקבותיה???