1. אם שחונה גשומה (ויעויין בגמרא). מדוע צריך לומר בלשון תנאי, הל"ל פשוט, שתהא השנה הזאת גשומה.
2. שלא יצטרכו עמך בית ישראל בפרנסה,
זה לזה - ללא שוק מקומי (?)
ולא לעם אחר - ללא שוק גלובלי (?)
משמע, שעיקר הברכה היא דווקא במשק אוטרקי (?)
ועוד, דמשמע בגמרא, דא"ל דהע"ה, לכו והתפרנסו זמ"ז, שהיא דרך טובה - רק שאין הבור מתמלא מחולייתו וכו'.
3. לנוסחים שאומרים על מצות עשה ועל מצות לא תעשה בין שיש בה קום עשה וכו', תמוה, דמשמע דקאי אמאי דסליק מיניה, היינו מל"ת, ובזה ל"ש קו"ע, רק הל"ל בין שיש בה מעשה ובין שאין בה מעשה. ולנוסחים שאומרים על מצוות עשה וכו' בין שיש בהן קו"ע וכו' קצת ניחא, דקאי אף על מ"ע, דשייך בהו בין שיש בהן קו"ע וכו' אכתי קצת תמוה אמאי לא אמר, על מצות עשה בין שיש בה קו"ע ובין שאין בה קו"ע ועל מצוות ל"ת את הגלויים לנו וכו'
2. שלא יצטרכו עמך בית ישראל בפרנסה,
זה לזה - ללא שוק מקומי (?)
ולא לעם אחר - ללא שוק גלובלי (?)
משמע, שעיקר הברכה היא דווקא במשק אוטרקי (?)
ועוד, דמשמע בגמרא, דא"ל דהע"ה, לכו והתפרנסו זמ"ז, שהיא דרך טובה - רק שאין הבור מתמלא מחולייתו וכו'.
3. לנוסחים שאומרים על מצות עשה ועל מצות לא תעשה בין שיש בה קום עשה וכו', תמוה, דמשמע דקאי אמאי דסליק מיניה, היינו מל"ת, ובזה ל"ש קו"ע, רק הל"ל בין שיש בה מעשה ובין שאין בה מעשה. ולנוסחים שאומרים על מצוות עשה וכו' בין שיש בהן קו"ע וכו' קצת ניחא, דקאי אף על מ"ע, דשייך בהו בין שיש בהן קו"ע וכו' אכתי קצת תמוה אמאי לא אמר, על מצות עשה בין שיש בה קו"ע ובין שאין בה קו"ע ועל מצוות ל"ת את הגלויים לנו וכו'