כותב רש"י במגילה יז: על ברכת גואל ישראל:
"ואע''ג דהאי גאולה לאו גאולה דגלות היא אלא שיגאלנו מן הצרות הבאות עלינו תמיד דהא ברכת קיבוץ ובנין ירושלים וצמח דוד יש לכל אחת ואחת ברכה לעצמה לבד מגאולה זו אפילו הכי כיון דשם גאולה עלה קבעוה בשביעית"
כלומר שכל אחד יכוון "וגאלנו גאולה שלימה מהרה למען שמך", לגבי צרותיו הוא !!!
אמנם גם המכוון הפשט הפשוט לגבי הגאולה הקרובה מכוון לפי' המהרש"א שם, אך רש"י אינו מפרשו כן.
והמטה משה מביא שר' עקיבא חיבר את "אבינו מלכינו" ומוסיף ש"אבינו מלכינו כתבנו בספר גאולה וישועה" הוא כנגד גואל ישראל.
וא"כ לפי' רש"י "ספר גאולה וישועה" הינו הגאולות הפרטיות של כאו"א !!!
"ואע''ג דהאי גאולה לאו גאולה דגלות היא אלא שיגאלנו מן הצרות הבאות עלינו תמיד דהא ברכת קיבוץ ובנין ירושלים וצמח דוד יש לכל אחת ואחת ברכה לעצמה לבד מגאולה זו אפילו הכי כיון דשם גאולה עלה קבעוה בשביעית"
כלומר שכל אחד יכוון "וגאלנו גאולה שלימה מהרה למען שמך", לגבי צרותיו הוא !!!
אמנם גם המכוון הפשט הפשוט לגבי הגאולה הקרובה מכוון לפי' המהרש"א שם, אך רש"י אינו מפרשו כן.
והמטה משה מביא שר' עקיבא חיבר את "אבינו מלכינו" ומוסיף ש"אבינו מלכינו כתבנו בספר גאולה וישועה" הוא כנגד גואל ישראל.
וא"כ לפי' רש"י "ספר גאולה וישועה" הינו הגאולות הפרטיות של כאו"א !!!