לשבות בו ולנוח בו "באהבה" כמצות רצונך, היכן נצטוונו לשבות ולנוח "באהבה", והיכן ראינו רצונו ית' על ענין זה.
כמדו' כי שבת היא מתנה והקב"ה אמר למשה לך והודיעם כדאי' בשבת דף י' ובביצה דף ט"ז והמשל שהובא בגמ' שם הוא שהנותן מתנה לחבירו צריך להודיעו להרבות אהבה בין הנותן למקבל, וכמבואר ברש"י, וא"כ מעצם נתינת השבת באופן של מתנה [-לך והודיעם] מזה הוא שנצטוונו לנוח באהבה, ומשם ראינו רצונו ית' שננוח באהבה, ועי'.
כמדו' כי שבת היא מתנה והקב"ה אמר למשה לך והודיעם כדאי' בשבת דף י' ובביצה דף ט"ז והמשל שהובא בגמ' שם הוא שהנותן מתנה לחבירו צריך להודיעו להרבות אהבה בין הנותן למקבל, וכמבואר ברש"י, וא"כ מעצם נתינת השבת באופן של מתנה [-לך והודיעם] מזה הוא שנצטוונו לנוח באהבה, ומשם ראינו רצונו ית' שננוח באהבה, ועי'.