אין לי ראיה ברורה, אך השבט מוסר כותב:
בני, הוי זהיר שתהיה מי׳ ראשונים בבית הכנסת, להיותך נוטל שכר כנגד כולם, .......... בני, הוי זהיר בהכנסת כלה לחופה ולשמח חתן, שכל המשמחו כאילו קבל תורה מהר סיני, שנאמר ויתן אל משה ככלותו. כלתו כתיב ודאי, יום שנתנה תורה כיום שנכנסה כלה לחופה. (פרק טז')
ומשמע שמדמים את שעת החופה למתן תורה שאז בעצם קבלנו הגדרה של "יהודים" ומסתמא גם נשמה של יהודים ומובן שרגע זה גדול מאד ואולי אכן אף יותר מנעילה שהרי גם לגבי בר מצווה שאז יורדת נשמה לנער, מובא שיש להתפלל שתכנס בו נשמה קדושה.