מנין תקט"ו תפילות של משה

טעם ודעת

משתמש ותיק
ואתחנן אל ה' - תקט"ו תפילות
 
אי' בחז"ל משה רבינו התפלל תקט"ו תפילות כמנין ואתחנן כדי שיותר לו להיכנס לארץ ישראל, ויש להתבונן מהי ענין ה - תקט"ו דייקא, ואמנם כבר מבואר בסה"ק (מגלה עמוקות ועוד) שמשרע"ה מה שכ"כ השתוקק והפציר ומסר את נפשו כדי להיכנס לא היה אלא בשביל כלל ישראל, שאם היה נכנס לארץ היה פועל שלא היה חורבן הבית ולא היה הגלות כלל, והנה עוד איתא דמשרע"ה היה בחינת פה הפה של כלל ישראל, וכמו שהקב"ה אמר לו ואתה פה עמוד עמדי ודרשו חז"ל פה אל פה אדבר בו, והנה משה רבינו בתפילת ה - פה בתוספות תקט"ו - פה הרי שעולה למנין שש מאות, עמד והתפלל לעבור שש מאות אלף נשמות ישראל, הוא לא פיסח ודילג שום אחד, וכשגמר זה המנין אמר לו הקב"ה, רב לך, יצאת כבר חובת כולם, וממילא אל תוסף דבר אלי עוד בדבר הזה.
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
טעם ודעת אמר:
ויש להתבונן מהי ענין ה - תקט"ו דייקא,

זכור לי משהו חלקי מלפני הרבה שנים אולי מישהו יוסיף

כתוב בחזל על הר המוריה
אברהם קראו הר יצחק שדה יעקב בית

אם נשים לב כ"א הוסיף 103 על השני
ומשה רבינו זה 515 גם הוסיף 103
והכיוון שכ"א הוסיף בחינה נוספת של תפילה
 

עניין

משתמש רגיל
ולהוסיף ע״ז מה דאיתא בספה"ק שורש ישראל (שהם ס ריבוא) אד"מ מ-משה(/משיח)
 

מחשבות

משתמש ותיק
יעקב שלם אמר:
טעם ודעת אמר:
כמכתוויש להתבונן מהי ענין ה - תקט"ו דייקא,

זכור לי משהו חלקי מלפני הרבה שנים אולי מישהו יוסיף

כתוב בחזל על הר המוריה
אברהם קראו הר יצחק שדה יעקב בית

אם נשים לב כ"א הוסיף 103 על השני
ומשה רבינו זה 515 גם הוסיף 103
והכיוון שכ"א הוסיף בחינה נוספת של תפילה
כמדומני שמקור הדברים מהר"א מבעלזא
יעקב אבינו אומר מחנה אלוקים זה כלומר שיש בחינה של השראת שכינה הנקראת מחנה
אברהם קראו הר עם הכולל פעמיים מחנה
יצחק שדה שקרב עוד את השראת השכינה
יעקב בית וכנ"ל והם ארבע קירות הבית, השראת שכינה מכל צד
ומשה התפלל תקט"ו תפילות והוסיף עוד בחינה זו של השראת השכינה והיא קירוי המקום
זה שמעתי ואין לי עסק בנסתרות.
 

טעם ודעת

משתמש ותיק
פותח הנושא
דרך אגב ידוע שבעל המגלה עמוקות זיע"א כתב רנ"ב פירושים על ואתחנן כמנין רב לך ומסופר כשהגיע למנין הפירוש 252 אמר לו אליהו ה יבא די 'רב לך' ובאותו שבוע והפרשה עלה בסערה המשימה.
 
חלק עליון תַחתִית