בשו"ת משכנות יעקב הוכיח שברכת ברוך שאמר היא מוקדמת, שהרי 'ישתבח' הוזכר בירושלמי, ואם יש ברכה לאחרי' ע"כ שיש ברכה לפני'. וראיתי בס' "ויברך דוד" שכתב לבאר שבהתחלה ברכת ישתבח היתה ברכה על שירת הים.
עכ"פ בכל בו כתב שברוך שאמר הוא מרבי סעדי' גאון. וא"כ יש לדון, נהי שהברכה של בא"י אמ"ה האל האב הרחמן וכו', היא חיוב גמור, אבל הפתיחה הפיוטית "ברוך שאמר והי' העולם" היא לא חלק מהברכה, וא"כ מי שאיחר לביהכנ"ס ויצטרך לדלג גם פרק ק"נ שהוא סיום התהלים, שהוא מתקנת חז"ל כדאי' בשבת קי"ח, עדיף שידלג על הפיוט שלפני הברכה, מאשר שידלג על חתימת ההלל.
עכ"פ בכל בו כתב שברוך שאמר הוא מרבי סעדי' גאון. וא"כ יש לדון, נהי שהברכה של בא"י אמ"ה האל האב הרחמן וכו', היא חיוב גמור, אבל הפתיחה הפיוטית "ברוך שאמר והי' העולם" היא לא חלק מהברכה, וא"כ מי שאיחר לביהכנ"ס ויצטרך לדלג גם פרק ק"נ שהוא סיום התהלים, שהוא מתקנת חז"ל כדאי' בשבת קי"ח, עדיף שידלג על הפיוט שלפני הברכה, מאשר שידלג על חתימת ההלל.