תפילות שראו בחוש שהועילו

זאת תורת

משתמש ותיק
אשמח מאד מי שיוכל להביא סיפורים על תפילות על חולים וכדו', שראו בחוש שהועילו. יישר כח!
 

yosf

משתמש ותיק
יש הרבה אבל אציין דבר אחד שזכור לי כעת
תקופה קצרה לאחר שהקמתי בית בישראל ובחסדי השי"ת קניתי דירה, הייתי נצרך ל35.000 ש"ח בדחיפות להחזר הלוואה אבל לא מצאתי, כך עובר יום ועוד יום עד שהגיע עת הפירעון... למלוה היה צ'ק שלי על הסכום הנ"ל, כך שמצד אחד יכולתי להרים טלפון ולבקש "עשה טובה חכה לי עוד יום יומים" אבל גם לא היה נעים לי... גם לא רציתי לשבור מילה של זמן, וגם ידעתי שאם אעשה זאת הפסדתי את המלוה הזה יותר ואם אשלם בזמן בלי בעיות יפתחו לי שערים עד דלא ידע פלוס...
בבוקר אני יוצא מהרכב בחניה של הכולל מרים עיניים לשמים ואומר "אבא, אני את שלי עשיתי אין עוד מה לנסות שלא ניסיתי אני נכנס ללמוד כרגיל ואתה לא תעמוד מנגד"
עוד לא הספקתי להיכנס לכולל ניגש אלי יהודי ת"ח יקר שמשמש כמשגיח בישיבה שסמוכה לכולל והוא ניגש אלי ושואל אותי: "תגיד אתה אולי מכיר מישהו שיש לו מה לעשות ב 40.000 ש"ח שמיותרים לי לחצי שנה הקרובה"
אין מה להוסיף!
 

זאת תורת

משתמש ותיק
פותח הנושא
yosf אמר:
יש הרבה אבל אציין דבר אחד שזכור לי כעת
תקופה קצרה לאחר שהקמתי בית בישראל ובחסדי השי"ת קניתי דירה, הייתי נצרך ל35.000 ש"ח בדחיפות להחזר הלוואה אבל לא מצאתי, כך עובר יום ועוד יום עד שהגיע עת הפירעון... למלוה היה צ'ק שלי על הסכום הנ"ל, כך שמצד אחד יכולתי להרים טלפון ולבקש "עשה טובה חכה לי עוד יום יומים" אבל גם לא היה נעים לי... גם לא רציתי לשבור מילה של זמן, וגם ידעתי שאם אעשה זאת הפסדתי את המלוה הזה יותר ואם אשלם בזמן בלי בעיות יפתחו לי שערים עד דלא ידע פלוס...
בבוקר אני יוצא מהרכב בחניה של הכולל מרים עיניים לשמים ואומר "אבא, אני את שלי עשיתי אין עוד מה לנסות שלא ניסיתי אני נכנס ללמוד כרגיל ואתה לא תעמוד מנגד"
עוד לא הספקתי להיכנס לכולל ניגש אלי יהודי ת"ח יקר שמשמש כמשגיח בישיבה שסמוכה לכולל והוא ניגש אלי ושואל אותי: "תגיד אתה אולי מכיר מישהו שיש לו מה לעשות ב 40.000 ש"ח שמיותרים לי לחצי שנה הקרובה"
אין מה להוסיף!
נפלא מאד! יישר כח.
 
 

זאת תורת

משתמש ותיק
פותח הנושא
אשמח מאד מי שיוכל להביא סיפורים שכתובים בספרים עם מקורות [בנוסף לסיפורים אישיים, כדוגמת הסיפור הנפלא של @yosf].
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
אתמול סיפר לי מתנדב מאיחוד הצלה שהגיע לבית בעקבות קריאה וראה שם אדם מבוגר שוכב על הריצפה ללא הכרה. בדיקה מהירה הראתה שאין דופק ואין נשימה.

המתנדב החל בפריקת המכשירים הנצרכים להחיאה וכו' ובתוך כדי כך נכנסה אשת החולה לחדר וזעקה אלהא דמאיר ענני כמה פעמים

להפתעת כולם החולה מיד פקח עיניים וקם כאחד האדם!

שמעתי מבעל המעשה עצמו. סיפור טרי מהשבוע
 

מאן דהו

משתמש ותיק
מכל מלמדי השכלתי אמר:
אתמול סיפר לי מתנדב מאיחוד הצלה שהגיע לבית בעקבות קריאה וראה שם אדם מבוגר שוכב על הריצפה ללא הכרה. בדיקה מהירה הראתה שאין דופק ואין נשימה.

המתנדב החל בפריקת המכשירים הנצרכים להחיאה וכו' ובתוך כדי כך נכנסה אשת החולה לחדר וזעקה אלהא דמאיר ענני כמה פעמים

להפתעת כולם החולה מיד פקח עיניים וקם כאחד האדם!

שמעתי מבעל המעשה עצמו. סיפור טרי מהשבוע
יש לך מושג אם אמרה אלהא דרבי מאיר או דמאיר לפי מה שכתבתי כאן בשם רבי חיים פלאג'י
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=35&t=2204&p=23284#p70253
 

חכם באשי

משתמש ותיק
זאת תורת אמר:
אשמח מאד מי שיוכל להביא סיפורים על תפילות על חולים וכדו', שראו בחוש שהועילו. יישר כח!
יש מחקרים שמוכיחים עובדתית שחולה המתפלל על עצמו מועיל לו יותר.

ותוחלת החיים של חרדים ארוכה משל חילונים (גם זה מחקר שראיתי בעבר)

 
 

חכם באשי

משתמש ותיק
חכם באשי אמר:
זאת תורת אמר:
אשמח מאד מי שיוכל להביא סיפורים על תפילות על חולים וכדו', שראו בחוש שהועילו. יישר כח!
יש מחקרים שמוכיחים עובדתית שחולה המתפלל על עצמו מועיל לו יותר.

ותוחלת החיים של חרדים ארוכה משל חילונים (גם זה מחקר שראיתי בעבר)
ראה כאן http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=17&t=32210&hilit=%D7%94%D7%A2%D7%9C%D7%A4%D7%98

 
 

מאן דהו

משתמש ותיק
איזה חכם באשי אתה...
מי שנמצא כאן מדיר את רגליו מפורום האוצר...
 

חלק א׳ ממעל

משתמש ותיק
קיבלתי ממישהו:
בשבוע האחרון ביקרתי אצל רופא המשפחה שלי לצורך קבלת מידע ויעוץ לגבי ההמשך.
לסיום, אומר לי הרופא (שאינו שומר מצוות) "אם אתה רוצה לדעת מה עוד אפשר לעשות אני אומר לך": לפני תקופה של כ-14 שנה נערך בביה"ח בילינסון מחקר מדעי על קבוצה של כ-אלף חולים. החולים חולקו לשתי קבוצות.
קבוצה אחת- ניתנו שמותיהם הפרטיים ללא סימני היכר נוספים לאנשים שיתפללו עליהם
וקבוצה שניה- לא ניתנו שמותיהם לתפילה.
החולים היו במגוון מצבים רפואיים. [כדי לאמת את המחקר]
החולים לא ידעו ששמותיהם ניתנו להתפלל עליהם, והמתפללים לא ידעו על מי הם מתפללים.
ע"פ הסטטיסטיקה המקובלת ברפואה שנחשבת לתוצאה מדעית, תוצאות המחקר היו, שהחולים שהתפללו עליהם, השתפר מצבם באופן ניכר.
תוצאות המחקר עוררו ענין רב בקהילה הרפואית והיו גם שטענו שבמחקר יש פגם אתי-מוסרי [אם רואים שיש השפעה לתפילה איך אפשר להמשיך את המחקר ולא להתפלל על כל החולים?]
זה מחקר שנעשה במסגרת רפואית באופן מדעי .
אלו דברי רופא שאינו שומר מצוות המכיר בערך תפילות.
 

שניאור

משתמש ותיק
ברשותכם אספר סיפור אישי:
לפני כמה שנים הייתה לי תקופה עם קושי מאוד גדול בפרנסה, ואחרי כמה השתדלויות שעשיתי ולא הצליחו הלכתי לאחד מגדולי הדור לשאול בעצתו, כשנכנסתי אליו הוא שאל אותי האם התפללת על זה? אמרתי לו אנחנו מתפללים כל יום על פרנסה וכו', ואמר לא תקח ספר תהלים ותגיד כמה פרקים בכוונה, עדיף פרקים שאתה מתחבר אליהם דהיינו שאתה מרגיש שאתה שופך את ליבך לפני ה', הלכתי הביתה ואמרתי כמה פרקי תהלים בהשתפכות הנפש אמיתית (זה היה מצב מצוקה אמיתי), אחרי כמה שעות קיבלתי טלפון מחבר היות שהוא שמע שיש לי מחסן והוא צריך מאוד דחוף מחסן באזור שלנו ע"כ הוא מבקש לשכור אותו, אני אף פעם לא תכננתי להשכיר את המחסן אבל אחרי שהוא ביקש ממני ואני הייתי במצוקה הסכמתי, למחרת אני מקבל טלפון מאברך שלא הכרתי אותו עד אז והוא שואל אותי אם אני רוצה לבוא ללמוד איתו בבוקר לפני התפילה שעה וחצי והוא ישלם לי 500 דולר, שאלתי אותו למה באת אלי הרי אתה לא מכיר אותי, והוא אמר שחבר משותף הציע אותי ואמר שאני מתאים לו, באותו יום קיבלתי עוד טלפון כזה על שעות הערב עם סכום יותר גדול, כך שבתוך יומיים מאז שהתפללתי על זה הוגדלה הכנסתי ביותר מחמש אלף ש"ח, וכל זה בלי השתדלות כלשהי מצידי! אפילו לא טלפון אחד!
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
חלק א׳ ממעל אמר:
קיבלתי ממישהו:
בשבוע האחרון ביקרתי אצל רופא המשפחה שלי לצורך קבלת מידע ויעוץ לגבי ההמשך.
לסיום, אומר לי הרופא (שאינו שומר מצוות) "אם אתה רוצה לדעת מה עוד אפשר לעשות אני אומר לך": לפני תקופה של כ-14 שנה נערך בביה"ח בילינסון מחקר מדעי על קבוצה של כ-אלף חולים. החולים חולקו לשתי קבוצות.
קבוצה אחת- ניתנו שמותיהם הפרטיים ללא סימני היכר נוספים לאנשים שיתפללו עליהם
וקבוצה שניה- לא ניתנו שמותיהם לתפילה.
החולים היו במגוון מצבים רפואיים. [כדי לאמת את המחקר]
החולים לא ידעו ששמותיהם ניתנו להתפלל עליהם, והמתפללים לא ידעו על מי הם מתפללים.
ע"פ הסטטיסטיקה המקובלת ברפואה שנחשבת לתוצאה מדעית, תוצאות המחקר היו, שהחולים שהתפללו עליהם, השתפר מצבם באופן ניכר.
תוצאות המחקר עוררו ענין רב בקהילה הרפואית והיו גם שטענו שבמחקר יש פגם אתי-מוסרי [אם רואים שיש השפעה לתפילה איך אפשר להמשיך את המחקר ולא להתפלל על כל החולים?]
זה מחקר שנעשה במסגרת רפואית באופן מדעי .
אלו דברי רופא שאינו שומר מצוות המכיר בערך תפילות.

אם יש מקור כתוב לדברים
(סוף סוף יש מחקר)
הדברים יכולים להתפרסם ברבים ולהועיל מאוד
 

תיובתא

משתמש ותיק
ברכות ל:
כי הא דההוא דאתא לקמיה דרבי אמר ליה אשתך אשתי ובניך בני אמר ליה רצונך שתשתה כוס של יין שתה ופקע ההוא דאתא לקמיה דרבי חייא אמר ליה אמך אשתי ואתה בני אמר ליה רצונך שתשתה כוס של יין שתה ופקע אמר רבי חייא אהניא ליה צלותיה לרבי דלא לשווייה בני ממזירי דרבי כי הוה מצלי אמר יהי רצון מלפניך ה' אלהינו שתצילני היום מעזי. פנים ומעזות פנים
 

מאן דהו

משתמש ותיק
תפילה ורפואה

אפריל 2008 סוג הפריט: מאמר מלא
תפילה ורפואה



אצל העם היהודי התפילה תופסת מקום חשוב בחיי האדם. מאז חורבן הבית והפסקת הקורבנות, הרי שהתפילה היא במקומם. אחת מהברכות של תפילת שמונה-עשרה היא ברכת "רפאנו ה' ונרפא". לנו אין שום צורך בהוכחה שתפילה מועילה ואם אנו זכאים ה' מקבל תפילתינו ורואים את השפעתה בחוש.

המדע, בהיותו חוקר ומתעסק בדברים רציונלים ולא ברוחניות, לא נגע אף פעם בכל מה שקשור בעניינים אלו. במקרה הטוב הוא לא עסק בזה ובמקרה היותר גרוע הוא דחה זאת והתנגד לכך.

מחקרים חדשים מתחילים להראות סדקים בגישתו זו של המדע. הוא כבר מתחיל לחקור השפעה של רוחניות וכל מה שקשור על תופעות רפואיות ופיסיולוגיות. המחקר על התפילה הוא דוגמא לכך. האם התפילה משפיעה על החולה?

בעברית נגזרת מהשורש פ.ל.ל שמשמעותו- לקוות ולייחל. בכל הדתות התפילה היא חלק מהמעשה הדתי. לתפילה לא היה זמן או נוסח קבוע. במשך הזמן התפילה נפכה למצווה ציבורית ופרטית שיש לה זמנים ונוסחים קבועים. על פי אמונתינו, יש בכוחה של התפילה לשנות את מצבו וגורלו של האדם לטובה, כפי שכתוב בתפילת ראש- השנה:"ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזרה". התפילה במהותה היא ניסיון של האדם להתקרב אל הקב"ה באמצעות פניה ישירה אליו.

מחקרים על השפעת התפילה נעשו ע"י כך שנבדקו פרמטרים ברורים, שניתן לבחון אותם. תמיד נלקחו חולים, שיש להם בעיה משותפת, לפי המהלך הבא:

1. החוקרים בדקו פרמטר רפואי כל שהוא (כמו את רמת הקולגאן, שהוא חומר המיוצר בגוף בזמן שצלקות נרפאות, קצב ריפוי, הסתבכות במחלות נוספות, שימוש בתרופות ועוד).

2. חילקו את החולים לשתי קבוצות- קבוצה אחת "טופלה" באמצעות התפילה (כלומר התפללו עליה), בנוסף לטיפול הרפואי והקבוצה השניה קיבלה רק טיפול רפואי. כמובן, לפי כל כללי המחקר, לא נאמר לאף קבוצה דבר בקשר למחקר. גם המתפללים לא ידעו מי הם החולים.

בחודש יוני 2002 פירסם עיתון "הרפואה" מאמר של ד"ר אבי בליך מביה"ח הפסיכיאטרי לב השרון , שבו הוא מציע את המושג "ריפוי מרחוק". לטענתו יעילותה של התפילה מרחוק מוכחת מבחינה מדעית. המסקנה במאמר היא שהתפילה יכולה להיות תוספת אפקטיבית לטיפול רפואי סטנדרטי.

באוניברסיטת אריזונה נעשו 17 מחקרים על השפעת תפילה על ההחלמה אצל אנשים בעלי בעיות פסיכולוגיות או רפואיות. דיוויד ר. הודג' - עורך המחקרים הסיק ממחקריו שהתפילה היא אפקטיבית, אבל אי אפשר לרפא חולה רק באמצעות תפילה אלא צריך להשתמש בטיפולים סטנדרטיים כאמצעי הטיפול המרכזי.

xxxx xxx xxxx xxxx xx xxx xxxxx xx xxxxx xxxx xxxxx xx x xxxxxxx xxxxx xxx xxxx x"xxxxx xxxxx"x xxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxx xx xxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxx xxxx xxxx xxxxxx xxxx xx xxxxxx xxxxxx "xxxxx xxxxx"xxxxxx xx xxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxx xxx xxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxx xxx xxxx xxx xxxxx
במחקר נעשה בשנת 99, נבדקו 990 חולים המאושפזים ביחידה לטיפול נמרץ חולי לב. גם הם חילקו ל-2 קבוצות, כמו במחקר הראשון. החוקרים דיווחו שהתמותה בשתי הקבוצות היתה זהה אבל המהלך הקליני של אלה, שקיבלו ריפוי מרחוק היה כרוך בפחות סיבוכים חמורים. יש להדגיש שההבדל היה מובהק סטטיסטית.

ב- 2001 בדקו את יעילות התפילה מרחוק על שיפור יעילות טיפולי הפריה במבחנה ומצאו שהקבוצה, שהתפללו עבורה במקביל לטיפולי ההפריה, זכתה לשיעור הריונות גבוה יותר באופן משמעותי, לעומת קבוצת הביקורת.


האם עזרתו של אלוקים ח"ו מוגבלת בזמן? לא! מחקר שנעשה בישראל בבי"ח בלינסון הראה שגם כאשר התפללו לבריאותם למפרע של חולים עם זיהום בדם, שהיו מאושפזים 4-10 שנים קודם לכן במחלקה, נתקבלו תוצאות חיוביות.

מחקרים נוספים שנעשו בארה"ב הראו שהתפילה מסייעת לעקרות להיכנס להיריון ומסייעת לחולי- לב להחלים. בסן- פרנסיסקו ערכו מחקר על חולי- לב ומצאו שהמטופלים, שהתפללו להחלמתם, סבלו פחות מדלקת ריאות, נזקקו לכמות קטנה יותר של תרופות, ואפילו השתחררו מוקדם יותר.

יש לציין, שמחקרים רבים מהנ"ל נעשו ע"י חוקרים לא יהודים. לא נעשו מחקרים הבודקים את השפעת תוכן התפילה ומי הוא המתפלל גוי או יהודי.

מחקרים אלו חשובים לא בשל תוצאותיהם, שלנו הן ברורות מראש, אלא בעצם קיומם, שכן הנה לראשונה המדע מתחיל להודות בהשפעה הרוחנית, שיכולה להיות על תהליכים פיסיולוגים ואחרים.

תורתינו מלאה בדוגמאות מוחשיות ומיידיות, שמראות את השפעתה של התפילה והתחינה על האדם וכל מעגל חייו. שלמה המלך בתפילתו לה' בעת חנוכת בית המקדש אמר, בין השאר, (במלכים א' פרק ח'): " בהעצר שמים ולא יהיה מטר כי יחטאו לך והתפללו אל המקום הזה והודו את שמך.... ואתה תשמע......ונתת מטר על ארצך....רעב כי יהיה בארץ דבר...שדפון ירקון.... כל נגע כל מחלה. כל תפילה כל תחינה.....אשר ידעון איש נגע לבבו ופרש כפיו......ואתה תשמע...."
 

מאן דהו

משתמש ותיק
בשנת 2000 ערך פרופ׳ לאונרד לייבוביץ׳, מנהל מחלקה פנימית בבית החולים בילינסון, מחקר שבחן אם תפילה בחלוף מספר שנים (רטרואקטיבית) יכולה לסייע למטופלים בזמן אשפוזם בבית החולים [1]. מחקרו פורסם בשנת 2001 באחד מעיתוני הרפואה החשובים בעולם, כתב העת הבריטי לרפואה (BMJ). מעבר להיותו רופא מומחה למחלות זיהומיות, פרופסור לייבוביץ׳ גם פרסם מעל 300 מחקרים [2].
נחזור למחקר עצמו: לייבוביץ׳ דגם מעל 3000 איש ששהו בבילינסון עם זיהום בדם בין השנים 1990-1996. בשנת 2000, באיחור אופנתי, הוא חילק את משתתפי הניסוי לשתי קבוצות: ביקורת והתערבות. קבוצת ההתערבות זכתה לתפילה רטרואקטיבית על ידי אנשים שלא הכירו את המטופלים. המתפללים קיבלו שם פרטי בלבד - כלומר לא ידעו עבור מי הם מתפללים. קבוצת הביקורת לא זכתה לתפילה. מחקר מסוג זה הוא מחקר כפול-סמיות בקבוצות מקבילות בהתערבות רטרוספקטיבית. כלומר, הוא מחקר מתוכנן כראוי (לכאורה) עם ביקורת מתאימה.
לאחר ניתוח הנתונים ועריכת מבחנים סטטיסטיים כנדרש, מצא לייבוביץ׳ כי משך האשפוז של קבוצת ההתערבות היה קצר משמעותית באופן מובהק סטטיסטית מקבוצת הביקורת. בנוסף, גם משך הזמן שבו סבלו מחום, עת שהו באשפוז התקצר בהשוואה לקבוצת הביקורת.
מה שמביא אותנו לחלק המרכזי בסיפור: המסקנה שאליה מגיע לייבוביץ׳ במאמר שלו היא שיש לשקול תפילה רטרואקטיבית כתחליף להתערבות רפואית בזמן אמת.
 

חלק א׳ ממעל

משתמש ותיק
אני מנסה להבין את זה שהתפילה הועילה למפרע, יש למישהו הסבר? אולי הקב"ה שיודע גם מה שיהי׳ כבר לקח בחשבון גם את זה?
 

יהודה1

משתמש ותיק
חלק א׳ ממעל אמר:
אני מנסה להבין את זה שהתפילה הועילה למפרע, יש למישהו הסבר? אולי הקב"ה שיודע גם מה שיהי׳ כבר לקח בחשבון גם את זה?

איך זה מועיל לא קשה. השאלה היא שזה נגד משנה "הצועק לשעבר הרי זו תפילת שוא"
את הסברא שלך חשבתי בעבר כדי להסביר מה החידוש במשנה הזו.
 

מאן דהו

משתמש ותיק
יהודה1 אמר:
וזה הקישור לראשון.
http://lapid.macam.ac.il/ArticlePage.aspx?id=24
וזה מה שקורה כשמשתמשים בפסוודאו מדע כדי "להוכיח את היהדות"

הלכת שולל אחרי אתר אתיאסט של ליצנים המנסה למחוק כל מחקר התומך במציאות רוחנית
עורך המחקר הוא פרופסור מכובד
תקרא את המחקר במקור
https://www.bmj.com/content/323/7327/1450

דרך אגב החלפת בין שני הלינקים
 

יהודה1

משתמש ותיק
התלונה שלי היא על מחקר המוכיח שתפילות מועילות למפרע.
ושימוש בהוכחות מדעיות ליהדות בלי לבדוק היטב למה זה לא מקובל בקונצנזוס עלול להזיק יותר מלהועיל.
 

מאן דהו

משתמש ותיק
Abstract
Objective: To determine whether remote, retroactive intercessory prayer, said for a group of patients with a bloodstream infection, has an effect on outcomes.

Design: Double blind, parallel group, randomised controlled trial of a retroactive intervention.

Setting: University hospital.

Subjects: All 3393 adult patients whose bloodstream infection was detected at the hospital in 1990-6.

Intervention: In July 2000 patients were randomised to a control group and an intervention group. A remote, retroactive intercessory prayer was said for the well being and full recovery of the intervention group.

Main outcome measures: Mortality in hospital, length of stay in hospital, and duration of fever.

Results: Mortality was 28.1% (475/1691) in the intervention group and 30.2% (514/1702) in the control group (P for difference=0.4). Length of stay in hospital and duration of fever were significantly shorter in the intervention group than in the control group (P=0.01 and P=0.04, respectively).

Conclusions: Remote, retroactive intercessory prayer said for a group is associated with a shorter stay in hospital and shorter duration of fever in patients with a bloodstream infection and should be considered for use in clinical practice.

What is already known on this topic
What is already known on this topic Two randomised controlled trials of remote intercessory prayer (praying for persons unknown) showed a beneficial effect in patients in an intensive coronary care unit

A recent systematic review found that 57% of the randomised, placebo controlled trials of distant healing showed a positive treatment effect

What this study adds
What this study adds Remote intercessory prayer said for a group of patients is associated with a shorter hospital stay and shorter duration of fever in patients with a bloodstream infection, even when the intervention is performed 4–10 years after the infection

Introduction
Two randomised controlled trials tested the effect of remote intercessory prayer (praying for persons unknown) on outcomes in patients admitted to an intensive coronary care unit. 1 2 Both studies showed a beneficial effect. A recent systematic review of the efficacy of distant healing concluded that “approximately 57% (13 of 23) of the randomised, placebo-controlled trials of distant healing … showed a positive treatment effect” and that “the evidence thus far warrants further study.”3

The purpose of the present study was to extend these observations to patients with another severe disorder, bloodstream infection. As we cannot assume a priori that time is linear, as we perceive it,4 or that God is limited by a linear time, as we are,5 the intervention was carried out 4–10 years after the patients' infection and hospitalisation. The hypothesis was that remote, retroactive intercessory prayer reduces mortality and shortens the length of stay in hospital and duration of fever.


Embedded Image
Angels make the universe turn—and time moves on

Methods
All adult patients whose bloodstream infection was detected at a university hospital (Rabin Medical Center, Beilinson Campus) in Israel during 1990–6 were included in the study. Bloodstream infection was defined as a positive blood culture (not resulting from contamination) in the presence of sepsis.

In July 2000 a random number generator (Proc Uniform, SAS, Cary, NC, USA) was used to randomise the patients into two groups. A coin was tossed to designate the intervention group. A list of the first names of the patients in the intervention group was given to a person who said a short prayer for the well being and full recovery of the group as a whole. There was no sham intervention.

Three primary outcomes were compared: the number of deaths in hospital, length of stay in hospital from the day of the first positive blood culture to discharge or death, and duration of fever. Patients were defined as having fever on a specific day if one of three temperature measurements taken on that day showed a temperature of >37.5°C.

The χ2 test was used to test for the significance of the results shown in the tables. As most of the continuous variables did not have a normal distribution, the Wilcoxon rank sum test was used for comparisons.

Results
Of 3393 patients with a bloodstream infection, 1691 patients were randomised to the intervention group and 1702 to the control group. No patients were lost to follow up. The groups were similar with regard to the main risk factors for death (table 1).

TABLE 1 Baseline characteristics of patients. Values are percentages in each group, unless stated otherwise. None of the differences between the groups was significant
View popupView inline
Mortality was 28.1% (475/1691) in the intervention group and 30.2% (514/1702) in the control group (P for difference=0.4). The length of stay in hospital and duration of fever were significantly shorter in the intervention group (P=0.01 and P=0.04, respectively) (table 2).

TABLE 2 Numbers of days' stay in hospital and duration of fever
View popupView inline
Discussion
Remote, retroactive intercessory prayer was associated with a shorter stay in hospital and a shorter duration of fever in patients with a bloodstream infection. Mortality was lower in the intervention group, but the difference between the groups was not significant. A larger study might have shown a significant reduction in mortality.

The similarity in the risk factors in the two groups showed that the randomisation and allocation concealment were good. The very design of the study assured perfect blinding to patients and medical staff of allocation of patients and even the existence of the trial. Regrettably, the very same design meant that it was not possible to obtain the informed consent of the patients.

No mechanism known today can account for the effects of remote, retroactive intercessory prayer said for a group of patients with a bloodstream infection. However, the significant results and the flawless design prove that an effect was achieved. To quote Harris et al: “when James Lind, by clinical trial, determined that lemons and limes cured scurvy aboard the HMS Salisbury in 1753, he not only did not know about ascorbic acid, he did not even understand the concept of a ‘nutrient.’ There was a natural explanation for his findings that would be clarified centuries later, but his inability to articulate it did not invalidate his observations.”1

Conclusion
Remote, retroactive intercessory prayer can improve outcomes in patients with a bloodstream infection. This intervention is cost effective, probably has no adverse effects, and should be considered for clinical practice. Further studies may determine the most effective form of this intervention and its effect in other severe conditions and may clarify its mechanism.

Acknowledgments
Contributors: LL planned and performed the study and is the guarantor.

Footnotes
Funding None.

Competing interests None declared.

References
1.↵Harris WS, Gowda M, Kolb JW, Strychacz CP, Vacek JL, Jones PG, et al.A randomized, controlled trial of the effects of remote, intercessory prayer on outcomes in patients admitted to the coronary care unit.Arch Intern Med1999;159:2273–2278.CrossRefPubMedWeb of ScienceGoogle Scholar
2.↵Byrd RC.Positive therapeutic effects of intercessory prayer in a coronary care unit population.South Med J1988;81:826–829.CrossRefPubMedWeb of ScienceGoogle Scholar
3.↵Astin JA, Harkness E, Ernst E MD.The efficacy of “distant healing”: a systematic review of randomized trials.Ann Intern Med2000;132:903–910.PubMedWeb of ScienceGoogle Scholar
4.↵Landsberg PT, Vickers J.Thermodynamics: conflicting arrows of time.Nature2000;403: 609.CrossRefGoogle Scholar
5.↵Borges JL.A new refutation of time. In:Labyrinths.Harmondsworth: Penguin,1970.Google Scholar
 

yosf

משתמש ותיק
תקציר
מטרה: לקבוע האם תפילה בין-אישית מרחוק, רטרואקטיבית, של קבוצת חולים עם זיהום בדם, משפיעה על התוצאות.

עיצוב: כפול עיוור, מקבילי הקבוצה, אקראי מבוקר המשפט של התערבות רטרואקטיבית.

הגדרה: בית החולים האוניברסיטאי.

נושאים: כל 3393 חולים מבוגרים אשר זיהום בדם זוהה בבית החולים בשנים 1990-6.

התערבות: ביולי 2000 חולקו החולים באופן אקראי לקבוצת ביקורת וקבוצת התערבות. תפילה רטרואקטיבית מרחוק, רטרואקטיבית, נאמרה למען רווחה והתאוששות מלאה של קבוצת ההתערבות.

מדדי תוצא עיקריים: תמותה בבתי חולים, משך שהייה בבית החולים ומשך קדחת.

תוצאות: שיעור התמותה היה 28.1% (475/1691) בקבוצת ההתערבות ו -30.2% (514/1702) בקבוצת הביקורת (P עבור ההפרש = 0.4). משך השהייה בבית החולים ומשך החום היו נמוכים משמעותית בקבוצת ההתערבות מאשר בקבוצת הביקורת (P = 0.01 ו- P = 0.04, בהתאמה).

מסקנות: תפילה רטרואקטיבית מרחוק, רטרואקטיבית, עבור קבוצה קשורה לשהייה קצרה יותר בבית החולים וקצר יותר של קדחת בחולים עם זיהום בדם ויש להתייחס אליהם לשימוש בקליניקה.

מה שכבר ידוע בנושא זה
מה שכבר ידוע בנושא זה שני מחקרים מבוקרים אקראיים של תפילה בין-אישית מרחוק (תפילה לאנשים לא ידועים) הראו השפעה מועילה בחולים ביחידה לטיפול נמרץ כלילי

סקירה שיטתית שנערכה לאחרונה הראתה ש -57% מהניסויים האקראיים, מבוצרי הפלסבו, של ריפוי רחוק, הראו אפקט טיפול חיובי

מה מוסיף מחקר זה
מה מחקר זה מוסיף תפילה intercessory מרחוק אמר עבור קבוצה של חולים קשורה להישאר קצר בבית החולים ואת משך קצר יותר של חום בחולים עם זיהום בדם, גם כאשר ההתערבות מבוצעת 4-10 שנים לאחר ההדבקה

מבוא
שני ניסויים מבוקרים אקראיים בדקו את השפעת התפילה המרוחקת (התפלל עבור אנשים לא ידועים) על תוצאות בחולים שהוכנסו ליחידת טיפול כלילית אינטנסיבית. 2 שני המחקרים הראו השפעה מועילה. סקירה שיטתית של יעילות הריפוי הרחוק הסיקה כי "כ -57% (13 מתוך 23) ממחקרים אקראיים, מבוקרי פלצבו, של ריפוי רחוק ... הראו אפקט טיפול חיובי" וכי "הראיות מצדיקות בהמשך מחקר נוסף. "3

מטרת המחקר הנוכחי הייתה להרחיב את התצפיות הללו לחולים עם הפרעה חמורה נוספת, זיהום בדם. כפי שאנו לא יכולים להניח מראש כי הזמן הוא ליניארי, כפי שאנו תופסים אותו, 4 או כי אלוהים מוגבל בזמן ליניארי, כמו שאנחנו, 5 ההתערבות בוצעה 4-10 שנים לאחר זיהום חולים ואשפוז. ההשערה היתה שתפילה בין-אישית מרחוק, רטרואקטיבית, מקטינה את התמותה ומקצרת את משך השהייה בבית החולים ומשך החום.


תמונה מוטבעת
מלאכים להפוך את היקום פונה - והזמן עובר

שיטות
כל החולים הבוגרים אשר זיהום הדם שלהם זוהה בבית חולים אוניברסיטאי (מרכז רפואי רבין, קמפוס בילינסון) בישראל בשנים 1990-6 נכללו במחקר. זיהום בדם הוגדר כתרבות דם חיובית (לא כתוצאה מזיהום) בנוכחות אלח דם.

ביולי 2000 נעשה שימוש באנראליות של מחולל מספרים אקראיים (Proc Uniform, SAS, Cary, NC, USA) באקראי למטופלים לשתי קבוצות. מטבע הושלך כדי לייעד את קבוצת ההתערבות. רשימה של השמות הראשונים של המטופלים בקבוצת ההתערבות ניתנה לאדם שאמר תפילה קצרה למען רווחה שלמה והתאוששות מלאה של הקבוצה כולה. לא היתה שום התערבות מזויפת.

שלוש תוצאות עיקריות הושוו: מספר מקרי המוות בבית החולים, משך השהות בבית החולים מהיום הראשון של תרבות הדם החיובית לפריקה או למוות, ומשך החום. המטופלים הוגדרו כבעלי חום ביום מסוים, אם אחת משלוש מדידות טמפרטורה שנלקחו באותו יום הראתה טמפרטורה של 37.5 מעלות צלזיוס.

הבדיקה χ2 שימשה לבדיקת משמעות התוצאות המוצגות בלוחות. מאחר שרוב המשתנים המתמשכים לא היו בעלי חלוקה נורמלית, נעשה שימוש במבחן הסולם של וילקוקסון.

תוצאות
מתוך 3393 מטופלים עם זיהום בדם, 1691 חולים חולקו באקראי לקבוצת ההתערבות ו -1703 בקבוצת הביקורת. חולים לא אבדו למעקב. הקבוצות היו דומות ביחס לגורמי הסיכון העיקריים למוות (טבלה 1).

טבלה 1 מאפיינים בסיסיים של המטופלים. הערכים הם אחוזים בכל קבוצה, אלא אם כן צוין אחרת. אף אחד מההבדלים בין הקבוצות לא היה משמעותי
הצג את PopupView בשורה
התמותה הייתה 28.1% (475/1691) בקבוצת ההתערבות ו -30.2% (514/1702) בקבוצת הביקורת (P עבור ההפרש 0.4 =). משך האשפוז בבית החולים ומשך החום היו קצרים משמעותית בקבוצת ההתערבות (P = 0.01 ו- P = 0.04, בהתאמה) (טבלה 2).

לוח 2 מספרי ימי שהייה
 

יהודה1

משתמש ותיק
איש מזרע אהרן אמר:
הנושא של תפילה למפרע ידוע בשם המהרש"ם

מדובר על ברכה למפרע. אמנם מהמשנה שהבאתי אפשר שזה רק כשהמתפלל יודע שזה לעבר, אבל אם אומרים לו "פלוני חולה נא התפלל עליו" והוא סבור שעדיין מצבו קל ומתפלל שלא יחמיר, אולי זה מועיל למפרע.
 
חלק עליון תַחתִית