דחד יומא אמר:
כשיר באלו מציאות לגבי מעות בצורה עגולה
כנ"ל בנדה נח.
כשיר מהו. ופירש"י רצועה בעיגול כצמיד. [צמיד היינו שיר].
ובב"ב ק"ג:
[font]"כשיר, מהו? כשורה מהו?[/font][font]". [/font]פירש רשב"ם: "כשיר מהו - אם היו מובלעין ברובה של שדה ולא בריבוע כעין חצובה". והעירו דכעין זה בעי רבי ירמיה במסכת בבא מציעא דף כה ע"א: "כשיר מהו, כשורה מהו, כחצובה מהו". הרי ש'כשיר' שונה מ'כחצובה'. אלא ששִׁיר אכן דומה לחצובה - "כעין חצובה" כדברי רשב"ם, אך גם שונה. לחצובה יש שלש רגלים העומדות במרחקים שוים זה מזה - על גבי מעגל אחד - משולש שוה צלעות. שיר היא אצעדה, וגם היא עגולה. אלא שבשיר יש יותר מאשר שלשה חרוזים, לכן המעגל שלה מושלם יותר.