מה ההבדל בין "שיר" לבין "זמר"?

נבשר

משתמש ותיק
חכם באשי אמר:
מה ההבדין בין "שיר" לבין "זמר"
לדוגמא
"שירו לו זמרו לו"
"הבוחר בשירי זמרה"
ועוד הרבה

וצ"ע
כמדומה שלפי זכרוני יש בפחד יצחק על שבת מאמר על העניין, שם מדבר על "מזמור שיר ליום השבת".
 
 

מצר

משתמש רשום
חכם באשי אמר:
מה ההבדל בין "שיר" לבין "זמר"
לדוגמא
"שירו לו זמרו לו"
"הבוחר בשירי זמרה"
ועוד הרבה

וצ"ע

תסתכל בסידור עולת ראיה, על הפסוקים הנ"ל. 
 

דחד יומא

משתמש ותיק
נבשר אמר:
חכם באשי אמר:
מה ההבדין בין "שיר" לבין "זמר"
לדוגמא
"שירו לו זמרו לו"
"הבוחר בשירי זמרה"
ועוד הרבה

וצ"ע
כמדומה שלפי זכרוני יש בפחד יצחק על שבת מאמר על העניין, שם מדבר על "מזמור שיר ליום השבת".
אכן ושם ביאר דשיר הוא מלשון דבר הנמשך שאין לו סוף,
שכידוע שיר היינו דבר עגול, [כשיר באלו מציאות לגבי מעות בצורה עגולה],
ומזמור זהו דבר שיש לו הפסק מלשון זומר.
 
 

בן עזאי

משתמש ותיק
דחד יומא אמר:
כשיר באלו מציאות לגבי מעות בצורה עגולה
כנ"ל בנדה נח.
כשיר מהו. ופירש"י רצועה בעיגול כצמיד. [צמיד היינו שיר].
ובב"ב ק"ג: [font]"כשיר, מהו? כשורה מהו?[/font][font]". [/font]פירש רשב"ם: "כשיר מהו - אם היו מובלעין ברובה של שדה ולא בריבוע כעין חצובה". והעירו דכעין זה בעי רבי ירמיה במסכת בבא מציעא דף כה ע"א: "כשיר מהו, כשורה מהו, כחצובה מהו". הרי ש'כשיר' שונה מ'כחצובה'. אלא ששִׁיר אכן דומה לחצובה - "כעין חצובה" כדברי רשב"ם, אך גם שונה. לחצובה יש שלש רגלים העומדות במרחקים שוים זה מזה - על גבי מעגל אחד - משולש שוה צלעות. שיר היא אצעדה, וגם היא עגולה. אלא שבשיר יש יותר מאשר שלשה חרוזים, לכן המעגל שלה מושלם יותר.
 

אברהם לוי

משתמש ותיק
למה זה תשאל לשמי אמר:
סליחה על ה'הקפצה', אבל שיר זה המילים וזמר זה המגינה לכאורה. בנבל עשור זמרו לו וכו'
תניא כוותיך בראב"ע ורד"ק תהלים קה:
שירו - בפה, זמרו - בכלי.
 
חלק עליון תַחתִית