לכל המעוניין זה מה שכתוב בקובץ המצורף:
מסכת יומא דף סט עמוד ב
"דאמר רבי יהושע בן לוי: למה נקרא שמן אנשי כנסת הגדולה - שהחזירו עטרה ליושנה.
אתא משה אמר האל הגדל הגבר והנורא, אתא ירמיה ואמר: נכרים מקרקרין בהיכלו, איה נוראותיו? לא אמר נורא.
אתא דניאל, אמר: נכרים משתעבדים בבניו, איה גבורותיו? לא אמר גבור.
אתו אינהו ואמרו: אדרבה, זו היא גבורת גבורתו שכובש את יצרו, שנותן ארך אפים לרשעים. ואלו הן נוראותיו - שאלמלא מוראו של הקדוש ברוך הוא היאך אומה אחת יכולה להתקיים בין האומות?
ורבנן היכי עבדי הכי ועקרי תקנתא דתקין משה! - אמר רבי אלעזר: מתוך שיודעין בהקדוש ברוך הוא שאמיתי הוא, לפיכך לא כיזבו בו."
ונמצא שכשבאים לומר גבור
יש לכוין 1 מתוך 2 פירושים המשתנים לפי המציאות.
1. כפשוטו הנגלה: גבור ורב להושיע - שנכרים לא משתעבדים בבניו.
2. לא כפשוטו הנגלה: שמסתיר את כוחו - ונותן ארך אפים לרשעים לכבוש את בניו ולהשתעבד בהם.