כוונה בקריאת שמע

תיובתא

משתמש ותיק
אדם נמצא בתפילה במקום בו הכוונה מעכבת, ולצורך הדוגמה בפסוק ראשון של ק"ש.
הוא "מגלה" לפתע שהוא כבר נמצא במילה "אחד" ולא כיוון עד כה.
האם יועיל כעת להעביר במחשבתו כוונת כל הפסוק, או שמא עליו להתחיל מהתחלה?

גמר חתימה טובה!
 
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
תיובתא אמר:
אדם נמצא בתפילה במקום בו הכוונה מעכבת, ולצורך הדוגמה בפסוק ראשון של ק"ש.
הוא "מגלה" לפתע שהוא כבר נמצא במילה "אחד" ולא כיוון עד כה.
האם יועיל כעת להעביר במחשבתו כוונת כל הפסוק, או שמא עליו להתחיל מהתחלה?

גמר חתימה טובה!

כך חידש החזו"א לגבי ברכת אבות מובא בהוצ' דרשו על סימן קא
 

ayedavid

משתמש ותיק
ראיתי שכותבים שזה מועיל. (אם אני לא טועה ב'שבט הלוי')
 

יהודי

משתמש ותיק
לזכרוני החזו"א חידש זאת לגבי פסוק ראשון, אבל אינני בטוח.
 

מאמין

משתמש ותיק
כשכולם אומרים כך, אני לא חולק.....
רק נלע"ד שכנראה זה במגן אבות שא"א לחזור עליה, אבל בפסוק ראשון בקרי"ש וודאי עדיף לחזור על הפסוק
 

דרומאי

משתמש ותיק
מאמין אמר:
כשכולם אומרים כך, אני לא חולק.....
רק נלע"ד שכנראה זה במגן אבות שא"א לחזור עליה, אבל בפסוק ראשון בקרי"ש וודאי עדיף לחזור על הפסוק
לחזור על פסוק ראשון ב' פעמים נמי אסור מדינא דגמרא.
 
 

אבי חי

משתמש ותיק
דרומאי אמר:
מאמין אמר:
כשכולם אומרים כך, אני לא חולק.....
רק נלע"ד שכנראה זה במגן אבות שא"א לחזור עליה, אבל בפסוק ראשון בקרי"ש וודאי עדיף לחזור על הפסוק
לחזור על פסוק ראשון ב' פעמים נמי אסור מדינא דגמרא.

אדרבה, בגמ' שם משמע שבלא כיוון אין לו ברירה אלא לחזור.
[וגם כמדומני שבהלכה נזכר שיכול לחזור בלחש, או אחרי הפסק זמן מהפעם הראשונה, לא בדקתי בפנים]
 
חלק עליון תַחתִית