מה זה קשור לצודק, כל אחד והנוסח שלו.במבי אמר:א"כ מי צודק ???
מיקי אמר:מה זה קשור לצודק, כל אחד והנוסח שלו.במבי אמר:א"כ מי צודק ???
ואגב, נקבלה יכול להתפרש גם כבואו ונצא לקבלה.
שאלו אותו: https://www.ykr.org.il/question/5477במבי אמר:השיר של ר' שלמה הלוי אלקבץ, וצריך לשאול אולי את הרב מזוז.
חגי פאהן אמר:לכאורה על פי משקל הפזמון מתאים יותר נְקבלה. והמשמעות היא אותה משמעות. כמו שאומרים גם להקביל פני רבו וגם לקבל פני רבו.
HaimL אמר:חגי פאהן אמר:לכאורה על פי משקל הפזמון מתאים יותר נְקבלה. והמשמעות היא אותה משמעות. כמו שאומרים גם להקביל פני רבו וגם לקבל פני רבו.
בדיוק הפוך.
כלה, שתי תנועות (פתח וקמץ)
נק)בילה, שתי תנועות (חיריק וקמץ)
נק)בלה, תנועה וחצי (שווא נע וקמץ)
חגי פאהן אמר:HaimL אמר:חגי פאהן אמר:לכאורה על פי משקל הפזמון מתאים יותר נְקבלה. והמשמעות היא אותה משמעות. כמו שאומרים גם להקביל פני רבו וגם לקבל פני רבו.
בדיוק הפוך.
כלה, שתי תנועות (פתח וקמץ)
נק)בילה, שתי תנועות (חיריק וקמץ)
נק)בלה, תנועה וחצי (שווא נע וקמץ)
הפוך.
לכה דודי (עם שואים) = 4
לקראת כלה (עם שואים) = 4
פני שבת (עם שואים) = 4
נקבלה (עם שואים) = 4
נקבילה (אין שואים) = 3
אם אתה סופר בלי שואים אף אחת מהגרסאות לא מסתדרת.
HaimL אמר:חגי פאהן אמר:HaimL אמר:בדיוק הפוך.
כלה, שתי תנועות (פתח וקמץ)
נק)בילה, שתי תנועות (חיריק וקמץ)
נק)בלה, תנועה וחצי (שווא נע וקמץ)
הפוך.
לכה דודי (עם שואים) = 4
לקראת כלה (עם שואים) = 4
פני שבת (עם שואים) = 4
נקבלה (עם שואים) = 4
נקבילה (אין שואים) = 3
אם אתה סופר בלי שואים אף אחת מהגרסאות לא מסתדרת.
אתה סופר שווא נע כמו תנועה מלאה, אבל שווא נע, וכן תנועה חטופה, הן רק חצי תנועה, ולא תנועה מלאה.
אבל, כשאתה משווה רק את סוף החרוז, יש שתי תנועות מלאות בסוף המילה נקבילה, כמו במילה כלה, לעומת תנועה וחצי שבסוף המילה נקבלה. ומאחר ואתה טענת שאף גרסה לא יוצאת נכון לפי המשקל, מה שקורה כאן, כי השוואים הנעים לא יכולים להיספר כתנועות מלאות, הגיוני יותר רק להשוות את סופי החרוזים.
אליהוא אמר:נראה כי זהו הנוסח המקורי של אלקבץ, אך כפי שכתב יהודה ליבס, המחבר של נוסח קדום יותר היה תלמידו של אלקבץ. צריך לקרוא את ההוכחות כמובן במאמר של ליבס. אין לי הנוסח של מרדכי דאטו התלמיד.
לכידה.JPG
HaimL אמר:אליהוא אמר:נראה כי זהו הנוסח המקורי של אלקבץ, אך כפי שכתב יהודה ליבס, המחבר של נוסח קדום יותר היה תלמידו של אלקבץ. צריך לקרוא את ההוכחות כמובן במאמר של ליבס. אין לי הנוסח של מרדכי דאטו התלמיד.
לכידה.JPG
אם זה הכל רק בגליון אחד, אז זה אומר שהפיוט המקורי הוא רק ר"ת שלמה + בואי כלה (ולכן המנהג שמקצרים בשבת שבתוך המועד)?
HaimL אמר:אם זה הכל רק בגליון אחד, אז זה אומר שהפיוט המקורי הוא רק ר"ת שלמה + בואי כלה (ולכן המנהג שמקצרים בשבת שבתוך המועד)?
צ"ל החסידיםאבר כיונה אמר:שהאשכנזים מקצרים במועד
הכהן אמר:צ"ל החסידיםאבר כיונה אמר:שהאשכנזים מקצרים במועד
במנהג אשכנז אין אומרים כלל לכה דודי במועד
מנהג ישיבת המקובלים 'בית אל' לא לומר לכה דודי, כיון שלא הוזכר בדברי האר"י. (אבל מהרח"ו כן אמר, כעדות ר"י צמח).HaimL אמר:(נדמה לי שאין אף קהילה שלא אומרת, גם מעניין לבדוק),
יש בזה מנהגים שוניםהכהן אמר:במנהג אשכנז אין אומרים כלל לכה דודי במועד