באיזה אופנים פטור מתפילה טרוד\עסוק

ששמואל

משתמש ותיק
מסברא כיון שמצינו שלא חייב לחזור אם לא כיוון בברכה ראשונה בשמו"ע וכ"כ חתן חייב לקרוא ק"ש אף בליל חתונתו כיון שהיום לא מכוונים כראוי מסתמא ה"ה בטרוד
 

שלומי טויסיג

משתמש ותיק
פותח הנושא
ששמואל אמר:
מסברא כיון שמצינו שלא חייב לחזור אם לא כיוון בברכה ראשונה בשמו"ע וכ"כ חתן חייב לקרוא ק"ש אף בליל חתונתו כיון שהיום לא מכוונים כראוי מסתמא ה"ה בטרוד

לא הבנתי זה גם באופן רגיל
 

ששמואל

משתמש ותיק
נכון ומצד שני כיון שמ"מ לא מכוון כראוי אין פטור של טרוד
 

יהודי אחד

משתמש ותיק
ששמואל אמר:
מסברא כיון שמצינו שלא חייב לחזור אם לא כיוון בברכה ראשונה בשמו"ע וכ"כ חתן חייב לקרוא ק"ש אף בליל חתונתו כיון שהיום לא מכוונים כראוי מסתמא ה"ה בטרוד

משום שהעיקר האמירה. תדע שרק על ג ברכות ראשונות חוזר אם לא כיון
 

שניאור

משתמש ותיק
שלומי טויסיג אמר:
האם היום שלא מכוונים יש את הפטור מתפילה כמו טרוד או עסוק

טרוד מפורש בשו"ע סי' צ"ח ס"ב שהיה אמור להיות שכשאדם טרוד לא יתפלל, ובגמ' איתא [וזה מובא בפוסקים שם] שהיא אמוראים שכשבאו מן הדרך לא התפללו ג' ימים כיוון שהם טרודים ולא יוכלו לכוון, אבל כהיום כיוון שאין מכוונים גם טרוד חייב בתפילה.
עסוק תלוי במה אם זה בדבר מצווה הרי עוסק במצווה וכו', ואם לא וודאי חייב.
 
חלק עליון תַחתִית