יושב אוהלים
משתמש ותיק
בגמ' טו. מנודה מהו בדברי תורה, אמר רב יוסף ת''ש מנודה שונה ושונין לו נשכר ונשכרין לו, מוחרם לא שונה ולא שונין לו, לא נשכר ולא נשכרין לו, אבל שונה הוא לעצמו שלא יפסיק את למודו.
וצ"ב מאי שנא מוחרם מאבל, שבאבל אין אומרים שיכול ללמוד לעצמו כדי שלא יפסיק את לימודו, כיון שאין כאן ביטול תורה לגמרי, כיון שיכול ללמוד דברים המותרים, ובמוחרם אומרים שיכול ללמוד כל דבר כדי שלא יפסיק את לימודו.
ואת"ל דשאני מוחרם שהוא מוחרם לל' יום, משא"כ אבל הוא רק לשבעה ימים, ובמשך ל' יום יש יותר חשש שלא יפסיק את לימודו, א"כ למה לא אמרינן שבשבעה ימים הראשונים שהוא מוחרם ילמד רק דברים המותרים לאבל, ואח"כ יחזור ללמוד את לימודו הרגיל.
וצ"ב מאי שנא מוחרם מאבל, שבאבל אין אומרים שיכול ללמוד לעצמו כדי שלא יפסיק את לימודו, כיון שאין כאן ביטול תורה לגמרי, כיון שיכול ללמוד דברים המותרים, ובמוחרם אומרים שיכול ללמוד כל דבר כדי שלא יפסיק את לימודו.
ואת"ל דשאני מוחרם שהוא מוחרם לל' יום, משא"כ אבל הוא רק לשבעה ימים, ובמשך ל' יום יש יותר חשש שלא יפסיק את לימודו, א"כ למה לא אמרינן שבשבעה ימים הראשונים שהוא מוחרם ילמד רק דברים המותרים לאבל, ואח"כ יחזור ללמוד את לימודו הרגיל.