דף כב והאשה שוללתו לאלתר מפני כבודה

משיב כהלכה

משתמש ותיק
היינו שסוגרת את הבגד עוד בימי השבעה, לאחר ההלוויה. ראו בריטב"א לעיל בעמוד, שתנא קמא חולק על רשב"א וסובר שהאשה קורעת כל לבושיה עד שמגלה את לבה ונשארת כך. וביאר תלמיד ר"י מפריש שלהרהור לא חיישינן כי אין הרהור בזמן צער. ועוד, שיכולה לכסות במעילה (תירוץ שני קשה כי קרעה כל לבושיה).
ותמוה שהגמ' נקטה "מפני כבודה" כשלבה מגולה לעיני האנשים לפי ת"ק! והיה לה לומר "מפני הרהור עבירה" וכדומה. וכביכול אין חשש צניעות כלל כשלבה מגולה, רק חוסר כבוד.
  עוד תמוה הענין שמגלה את לבה ולא חיישינן להרהור.
 

הישר_והטוב

משתמש ותיק
לכאורה תלמיד הר"י מפריש עונה בדיוק על שאלתך, הלא כן?
אך "מפני כבודה" שייך כמובן גם בזמן זה.
 
חלק עליון תַחתִית