בבלי אמר:מה המיקום המדויק של הציטוט?
משה נפתלי אמר:'בית חמיה' הוא בית־החתנות שבנה חמיה לבעלה המת לקראת נישואיו (שכן 'דרך האב לעשות לבנו יציע קטן סמוך לביתו' – רשב"ם פרק המוכר פירות), לשם היא חוזרת מקבר בעלה (שהרי כל נכסיה שם) ומצפה ליבמהּ.
טול לדוגמה את המשנה בפרק הכותב: הָלְכָה מִקֶּבֶר בַּעְלָהּ לְבֵית אָבִיהָ אוֹ שֶׁחָזְרָה לְבֵית חָמִיהָ וְלֹא נַעֲשָׂת אַפּוֹטְרוֹפָּא, אֵין הַיּוֹרְשִׁין מַשְׁבִּיעִין אוֹתָהּ.זאת ועוד אמר:האם יש למעכ"ת מקורות?
HaimL אמר:אני בטח מפספס משהו. מה בין מה שכתב מגיב א' לבין מה שכתב מגיב ב', וייחס למגיב א' "סברת כרס"?
לפי הפירוש שבית חמיה זה כפשוטו הבית שגר בו חמיה, אז ע"ז תירץ הרב @בבלי על דעת רעיונו שהיא באה לשם כדי שהאח של בעלה ייבם אותה.זאת ועוד אמר:HaimL אמר:אני בטח מפספס משהו. מה בין מה שכתב מגיב א' לבין מה שכתב מגיב ב', וייחס למגיב א' "סברת כרס"?
מגיב א' (שיש לו שם, הרב @בבלי) כתב שהכוונה לבית חמיה, ובאה לשם כדי להתייבם.
מגיב ב', (ששמו הוא הרב @משה נפתלי) כתב שהכוונה לבית בעלה, ונקרא על שם חמיה, כשטעמו ונימוקו איתו.
יושב אוהלים אמר:ואם בית חמיה פירושו הבית שבעלה היה גר שם, (וקיבלו מאביו / חמיה כדי שיגורו שם כשמתחתנים), וכמו שתירץ הרב @משה נפתלי, אז זה עכשיו מטבע הדברים ביתה, כיון שיש דין שהאלמנה מקבלת מהירושה של בעלה מקום מגורים עד שתנשא בשנית, א"כ מטבע הדברים מסתבר שהיא תמשיך לגור שם עד שתתיבם. ולכן מובן למה היא שם.
אבל לכאורה על זה צריך באור מה לו ליבם (שבא עליה) בבית הזה? התינח בבית חמיה ממש, י"ל שהוא גם כן גר שם, (או שבא לבקר את אביו), אבל מה לו להסתובב בבית של אחיו המת. (ושוב יש לומר סברת כרס שבא היבם לשם לקחת את חפציו שירש מאחיו המת.
יש"כ על הסיוע ל@משה נפתלי.זאת ועוד אמר:רבינו יהונתן מלוניל על הרי"ף מסכת כתובות (לפי דפי הרי"ף) גמרא דף טז עמוד א
כלומר כשהיא [ב]בית חמיה שכבר נשאת לבעלה ויצתה מרשות אביה.
שיטה מקובצת מסכת כתובות דף פב עמוד ב
התקינו שיהו מניחין אותה בבית חמיה כלומר בבית בעלה
בית הבחירה (מאירי) מסכת יבמות דף מא עמוד א
וכל שנתגרשה או נתאלמנה בין מן הנשואין בין מן האירוסין אסורה לינשא או ליארס עד שתמתין תשעים יום חוץ מיום המיתה או הגירושין וחוץ מיום האירוסין אלא שבגט מונין מיום כתיבת הגט אפילו היה על תנאי ואפילו לא הגיע לידה עד לאחר כמה כמו שביארנו במקומו ואפילו בעקרה וזקנה וקטנה ואילונית או שהלך בעלה למדינת הים ונשתהא שם יותר משלשה חדשים או שהיה זקן או חולה או חבוש בבית האסורין או שהיתה רדופה לילך לבית אביה ולא נתיחדה עמו וכן שהיה לה כעס בבית חמיה ולא נתיחדה עמו או אפילו הפילה אחר מיתת בעלה כמו שהתבאר:
פסקי רי"ד מסכת יבמות דף מב עמוד ב
והתניא הרי שהיתה רדופה לילך (לילך) לבית אביה או שהיה לה כעס בבית חמיה, או שהיה בעלה זקן או חולה, או שהיתה חולה, או שהיה בעלה חבוש בבית האסורים, או שהיתה עקרה וזקינה קטנה או אילונית, או שאינה ראויה לילד שהיתה חולה, כולם צריכות להמתין שלשה חדשים דברי ר' מאיר, ר' יהודה מתיר ליארס ולינשא מיד.