הערשל אמר:
הגמ' בריש יבמות רוצה ללמוד עדל"ת שיש בו כרת מדמילה דוחה שבת.
וקשה דאדרבה נוכח ממילה ביום ט' ויוצא דופן דלא דחי.
יש ליישב עוד, כי מילה שלא בזמנה, היא הרי מצווה חסרה ולא שלימה, והלא עיקר מצוות מילה היא בשמיני, שלכך לא תדחה השבת, ואין להביא ראיה הימנה לשאר מצוות שלימות, שלא ידחו ל"ת שיש בו כרת.
אף יוצא דופן, האריכו המפרשים בגדרה, ועכ"פ ודאי אין מצוות שמיני שלו דומה לוולד רגיל, שמילתו דוחה שבת, והרי היא מצווה חסרה, וא"א ללמוד הימנה לשאר מצוות שלימות שלא ידחו.