תוספות דף מ ע"ב ד"ה והאמר מר:
מִדְרַשׁ שׁוֹחֵר טוֹב: לְמִי הָיְתָה יְשִׁיבָה בָּעֲזָרָה וּבַהֵיכָל? הֱוֵי אוֹמֵר לְכֹהֵן גָּדוֹל, שֶׁנֶּאֱמַר: 'וְעֵלִי הַכֹּהֵן ישֵׁב עַל הַכִּסֵּא'. וְקָשֶׁה לְרִ"י, אִם לְכֹהֵן גָּדוֹל הָיְתָה יְשִׁיבָה, אִם כֵּן מַאי מַקְשֶׁה הָכָא? וְהָא אֲנַן בְּכֹהֵן גָּדוֹל קָיְמִינַן!
ונראה ליישב, דכהן משוח בשמן המשחה הוא דאית ליה ישיבה בעזרה, אבל מרובה בגדים לית ליה ישיבה בעזרה. ולכן פרכינן שפיר אמתניתין, דמיירי בבית שני שלא היה שמן המשחה, אבל עלי הכהן נמשח בשמן המשחה.
דוגמה לדבר: מלכי בית דוד, שהם מלכים משוחים, יש להם ישיבה בעזרה; אבל מלכי ישראל שאינם מלכים משוחים, אין להם ישיבה בעזרה.