מרחיב אפיקים אמר:
התורה ציוותה על מצוות סוטה בעזרה וכך היא מצוותה
(ואולי הטעם משום שכל מעשה הסוטה להשכין שלום בין איש לאשתו ואפי' השם נמחה לצורך זה)
פלוס העובדה שרק מכח העפר אשר יהיה בקרקע המשכן מתקדש שמו על עמו לעיני כל במה ששומר הוא ית' באופו ניסי על שלמות בתיהם.
פלוס העובדה שרק מכח מי הכיור שנוצר מהמראות ונועד גם כדי לקדש את בתי בני ישראל לשכני בתוכם.
פלוס העובדה שרק הכהן המשרת ורק מכח היותו בתפקיד.
פלוס העובדה שרק בעזרת המנחה החרבה שהיא מביאה.
בקיצער, זו עבודה גדולה שמקומה במקדש (מול הכרובים...)