אברהם מכיר את בוראו מעצמו, אין כל חשש בירידתו למצרים, לעומתו יצחק הוא ממשיך דרך אביו ובשבילו הירידה למצרים מסוכנת שבעתיים, המפתח לקיים את המשכיות הברית עם זרעו של אברהם היא להשאיר אותו בארץ ולהבטיח לתת אותה לו ולזרעו.
יצחק בעקבות הרעב בארץ יורד לכיוון מצרים, בדרך בגרר נגלה אליו ה' ואומר לו אל תרד מצרימה! גור בארץ הזאת, כמובן שאת תפקידיו של אברהם לקרוא בשם ה' לא כל כך אפשר לעשות בגרר אבל אוכל יש בשפע ואפשר להשאר מחוברים לארץ ישראל וכך תמשך הברית עם זרעו של אברהם,
אלא שבמשך הזמן והברכה המרובה נראה שיצחק משתקע שם ולא מתכוון לעזוב, אבל היעוד שלו הוא אחר לגמרי, הוא צריך לקרוא בשם ה'!
מה עושים? מתחילה אנטישמיות, לך מעימנו, ואמנם יצחק עובר דירה אבל לשני רמזורים ליד - נחל גרר, וה' שרוצה לנתק אותו כליל מסביבתם שולח לו מציקים בדמות רועי גרר שרבים עם רועי יצחק,
עד ש- ויעתק משם! הוא מתנתק מהם ואז חופר באר ולא רבו עליה ויקרא שמה רחובות כי הרחיב ה' לנו ופרינו בארץ.
השלב הבא הוא כבר התקדמות יותר משמעותית, "ויעל משם באר שבע" הוא חוזר למקום שאברהם נטע אשל וקרא בשם ה' או אז באותו הלילה ה' נגלה אליו!
לא התגלות בהולה כדי למנוע ממנו לרדת למצרים כי אם התגלות שמבטאת נחת רוח משובו של יצחק למקום של אביו, ה' אומר לו אל תירא כי אתך אנכי, ויצחק שמבין את המסר עושה לראשונה מה שעשה אברהם, בונה מזבח וקורא בשם ה'! יצחק נהיה ממלא מקום אבותיו.
ופתאום גם האנטישמים באים לעשות איתו שלום, והוא תמהה מדוע באתם אלי, משחזר למקום ולהתנהלות בה התנהל אביו גם ההתנהגות של גויי הארץ חוזרת ליחס שהם התיחסו לאביו, כורתים איתו ברית, והוא קורא למקום ממש כמו אביו באותו סיגנון של ברית עם אבימלך - שבעה, על כן קרא למקום באר שבע...
יצחק בעקבות הרעב בארץ יורד לכיוון מצרים, בדרך בגרר נגלה אליו ה' ואומר לו אל תרד מצרימה! גור בארץ הזאת, כמובן שאת תפקידיו של אברהם לקרוא בשם ה' לא כל כך אפשר לעשות בגרר אבל אוכל יש בשפע ואפשר להשאר מחוברים לארץ ישראל וכך תמשך הברית עם זרעו של אברהם,
אלא שבמשך הזמן והברכה המרובה נראה שיצחק משתקע שם ולא מתכוון לעזוב, אבל היעוד שלו הוא אחר לגמרי, הוא צריך לקרוא בשם ה'!
מה עושים? מתחילה אנטישמיות, לך מעימנו, ואמנם יצחק עובר דירה אבל לשני רמזורים ליד - נחל גרר, וה' שרוצה לנתק אותו כליל מסביבתם שולח לו מציקים בדמות רועי גרר שרבים עם רועי יצחק,
עד ש- ויעתק משם! הוא מתנתק מהם ואז חופר באר ולא רבו עליה ויקרא שמה רחובות כי הרחיב ה' לנו ופרינו בארץ.
השלב הבא הוא כבר התקדמות יותר משמעותית, "ויעל משם באר שבע" הוא חוזר למקום שאברהם נטע אשל וקרא בשם ה' או אז באותו הלילה ה' נגלה אליו!
לא התגלות בהולה כדי למנוע ממנו לרדת למצרים כי אם התגלות שמבטאת נחת רוח משובו של יצחק למקום של אביו, ה' אומר לו אל תירא כי אתך אנכי, ויצחק שמבין את המסר עושה לראשונה מה שעשה אברהם, בונה מזבח וקורא בשם ה'! יצחק נהיה ממלא מקום אבותיו.
ופתאום גם האנטישמים באים לעשות איתו שלום, והוא תמהה מדוע באתם אלי, משחזר למקום ולהתנהלות בה התנהל אביו גם ההתנהגות של גויי הארץ חוזרת ליחס שהם התיחסו לאביו, כורתים איתו ברית, והוא קורא למקום ממש כמו אביו באותו סיגנון של ברית עם אבימלך - שבעה, על כן קרא למקום באר שבע...