תריג מצוות אמר:
שמעתי לפני כמה שנים בשם הרב ש"ך, שעדיף שיתפלל בחדרו בישיבה ולא ילך לשטיבלאך, וכך ישאר לו ה'הרגש' להתפלל בישיבה.
אולי אפשר לבאר דברי הרב שך ע"פ גרסא של הראבי"ה בירושלמי ברכות סימן צ' שכותב ובפרק אין עומדים בירושלמי גרסינן אמר ר' יוחנן המתפלל בתוך ביתו כאילו התפלל בבית המקדש, דווקא ביחיד אבל בציבור צריך להתפלל במקום המיוחד לתפילה. פי' ביחיד - במקום שאין עשרה עכ"ל
אך הדבר קצת מובן שהרי "ועשו לי מקדש ושכנתי
בתוכם"
אך הראבי"ה מסייג זאת דווקא במקום שאין עשרה !
וזכור לי שיש ירושלמי שכותב שכל המתפלל בתוך ביתו מפסקתו חומה של ברזל, וגליוני הש"ס במקום מבין זאת לגריעותא אך הפ"מ כמדומני מסביר זאת למעליותא.
ובהמשך בברכות ירושלמי כה. (ד-ד) תני ר"ש בן יוחי אפי' היתה במשפחתה מאתים אנשים והלכו ודבקו במאתים משפחו' כולהם ניצולו בזכותה אבותי שקירבו לך כל הגרים האילו על אחת כמה וכמה רבי חיננא בר פפא אמר בקירות בהמ"ק נשא עיניו (יחזקאל, מג) בתתם ספם את סיפי ומזוזותם אצל מזוזותי והקיר ביני וביניהם
בני אדם גדולים היו ולא היו יכולין לעלות ולהתפלל בבית המקדש בכל שעה והיו מתפללין בתוך בתיהם והקב"ה מעלה עליהם כאילו מתפללין בבית המקדש אבותי שעשו לך את כל השבח הזה על אחת כמה וכמה.
ומידע זה מסתמא ישמח את החולים שאין ביכולתם ללכת למניין.