צדק הרב @הנופל -
חתם סופר שבת לא, א
על רגל אחד, רוצה לומר או יהי' נימוסיות בין אדם לחבירו לבד כדתנו האפיקורסים דלית להו תכלית אלא שלום בין איש לרעהו או כלו פרוש לה' כמו חנוך בן ירד, ע"כ דחפו ב"ש באמת הבנין כי הוא הי' ת"ח וגם בנאי באמת הבנין וזה וזה עלה בידו, והלל א"ל שאין כאן אלא רגל א' שיקיים הנימוסיות וא"כ לא יהי' הקדוש ברוך הוא כהדיוט מה דעלך סני וכו' ואיך נעשה נגד רצון בוראנו ית"ש:
אמנם המהרש"א פירש שדחפו דווקא באמת הבנין לרמוז ש"כמו שהבנין אי אפשר לו לעמוד ביסוד אחד כן התורה רחבה במצותיה אי אפשר לה ליתן יסוד אחד, וכן רמז לו לקמן באמת הבנין גבי על מנת שיעשוני כהן גדול דאין התורה עומדת על יסוד הכהונה לבד". עיי"ש, ועכ"פ עדיין קשה מהיכן היה לו אמת הבנין, וצ"ל כהחת"ס.