חכמים זו ההזדמנות שלכם!!!

נהר שלום

משתמש רגיל
הירחון האלקטרוני "ירחון "האוצר" - אוצר כתבי עת בכל מקצועות התורה" - יוצא לדרך.

להירשם לקבלת הירחון [ירחון ראשון לקראת חודש אדר] יש לשולוח אימייל ריק לכתובת הדוא"ל
[email protected]

חכמים זו ההזדמנות שלכם! ת"ח ולומדי התורה זו ההזדמנות שלכם לפרסם את דברי תורתכם [אליבא דהלכתא פלפולא דאוריתא מילתא דאגדתא מחקרים כתבי יד וכל דבר שיש בו מן החדש] בכל רחבי העולם ישראל ארה"ב דרום אמריקה ואירופה.
יש לשלוח את המאמרים לכתובת הדוא"ל [email protected]
[אך ורק קבצי טקסט (כגון וורד) יש לציין שם מחבר (אם ברצון המחבר להעלים את שמו יוכל לכותבו בר"ת].

דרושים:
מספר חברי מערכת [מגיהים ומבקרים] נוספים.
מאה נרשמים נוספים לכל הפחות.
 

נהר שלום

משתמש רגיל
פותח הנושא
ירחון האוצר אמר:
עקב כך שנשלחו כבר די והותר מאמרים לפרסום בירחון הבא, ועדיין המלאכה מרובה בעריכתם. אנו מודיעים בזה שהמועד האחרון לשליחת מאמרים לירחון הבא הוא י"ז שבט. מאמרים שישלחו לאחר מכן יכנסו לירחון ניסן. אי"ה.

תודה רבה לכל העוזרים במלאכת העריכה ולכותבים הנכבדים ששלחו וישלחו את מאמריהם.
 

נהר שלום

משתמש רגיל
פותח הנושא
הירחון יצא לאור אי"ה ביום א' הקרוב
להרשמה וכן לשליחת מאמרים לירחון הבא יש לפנות לכתובת הדוא"ל [email protected]
 

מוטי

משתמש ותיק
@נהר שלום תוכל להעלות בבקשה גם את חלק א'? יש"כ
 

יודע ספר

משתמש ותיק
לא ברור למה הם לא מגיבים להודעות.
נסיתם לשלוח להם תגובה? האם הגיבו לכם?
אשמח לדעת, א גוט מועד.
 

יאיר

משתמש ותיק
בבקשה
 

קבצים מצורפים

  • ירחון האוצר %233.pdf
    1.4 MB · צפיות: 17

נהר שלום

משתמש רגיל
פותח הנושא
ירחון ז'
אלול התשע"ז
 

קבצים מצורפים

  • ירחון האוצר #7.pdf
    1.4 MB · צפיות: 16

נהר שלום

משתמש רגיל
פותח הנושא
ירחון ח' על המועדים
 

קבצים מצורפים

  • ירחון האוצר #8.pdf
    1.1 MB · צפיות: 19

נהר שלום

משתמש רגיל
פותח הנושא
מפתחות לשנה א'
 

קבצים מצורפים

  • מפתחות ירחון האוצר.pdf
    74.2 KB · צפיות: 11

נהר שלום

משתמש רגיל
פותח הנושא
ירחון האוצר אמר:
בס"ד
שלום וברכה
א. מצורף קישור להורדת תיקיית כל גיליונות ירחון האוצר, בתוספת מפתחות לכל המאמרים. https://drive.google.com/file/d/1JGrrxfDW_3vlNEhCfcjG3iO8HCjNRtZj/view?usp=sharing

ב. לקראת סיום שנתיים ליציאת הירחון פרסמנו משוב עם שאלות. ב"ה רבים השיבו עליהן והציעו הצעות מצוינות לשיפור הירחון [מי שעדיין לא השיב מוזמן לעשות זאת כאן https://goo.gl/forms/TBtMb5vrvKyAuEVc2], התודה לכם.

ע"פ הצעתכם אנו מודיעים בזה על פתיחת מדור לשאלות והערות קצרות (כאלה שאינן מתאימות להיות מאמר בפני עצמן), ניתן לשלוח הערות לגיליון הבא עד כ’ שבט אי"ה.

בנוסף נבקש את עזרתכם לזכות את הרבים, בביצוע הצעותיכם:
1. הרבה הציעו להדפיס קובץ דוגמא מהירחון באופן חד פעמי. מי יכול להשיג תורם שירצה להנציח את שמו על הקובץ?
2. להכניס סקירה על הירחון לעיתונים
3. לבקש מבתי כנסת וכוללים רלוונטיים את האימליים של המתפללים
4. לבקש מאמרים מראשי ישיבות, רמ"ים מפורסמים ורבנים ידועים [וכן כל ת"ח שאתם נהנים מכתיבתו]
5. להשיג כתבי יד מגדולי ישראל, בדורות האחרונים וכן למעלה בקודש, ומאמרים על תולדות גדו"י

הודעה חשובה: התבקשנו למסור שתגובות מהקוראים נותנות חיזוק למחבר - קראת מאמר, גם אם אין לך הערות על התוכן, תעביר ברכת ייש"כ למחבר.

בתודה וברכה
חברי מערכת האוצר
 

נהר שלום

משתמש רגיל
פותח הנושא
בס"ד
ירחון האוצר גיליון כה
סקירה
ברוך ה', מידי חודש בחדשו כן החודש הזה (חודש העיבור) אנו זוכים למאמרים מלאי תוכן בירחון 'האוצר', וגם במדורים חדשים ומגוונים, גם מכאן אנו פונים אל כל מנויי וקוראי האוצר די בכל אתר ואתר, אנא היו פתוחים איתנו ותבקרו כל מה שנראה לכם, וכן תציעו עוד הצעות לשיפור פני הירחון שכעת עם מלאות לו שנתיים ימים, עושה הוא דרכו בבטחה אל כותל המזרח (הוירטואלי - לעת עתה) של כתבי העת התורניים, אבל היינו רוצים להגדיל יותר את התפוצה לזכות עוד קוראים וכותבים, ורק בעזרתכם הכותבים והקוראים היקרים נוכל לעשות זאת.
בגיליון זה תוכלו לקרוא שפע מגוון של מאמרים בנושאים שונים, עיקרו כרגיל בקרקע היציבה של ההלכה המסורה לנו, בלימוד הסוגיות עד ההלכה המעשית, בענייני אורח חיים, כגון ב' המאמרים על הלכות מוקצה, אחד עוסק בגדר ההיתר של טלטול מן הצד והנפק"מ שבזה, ואחד בגדרי היתר טלטול כלי שמל"א לצורך גופו ומקומו. שאלות אקטואליות ממעשים המתגלגלים לפתחם של מורי הצדק, כגון אסיר שמטעמי ביטחון נמצא במקום בו אינו יכול להתפלל בנקיות גמורה. מאמר על ברכת הפיצה השכיחה כיום כפת גמורה. מאמר על דברי החזון איש בחיוב ברכת המזון על המן על אף שנבלע באברים. מאמר על נטילת ידים לקטנים ונגיעתם באוכל לפני נטילה, עם שמועות מפוסקי זמנינו. מאמר על מתענה על צרה שעברה, בו יחלק בין תענית ציבור ויחיד. מאמר על גדרי מנהג המקום המתחייב בבאים לקהילה חדשה. וכן מאמר מסכם על מעמד קדושת כהנים בזמנינו, ועוד.
במדור יורה דעה, שפע מאמרים: מאמר נרחב בדיני ריבית במקח והיתרים לכך, על עיטור כסא של אליהו בברית המילה מעלת הסנדק ומחילת העוונות למשתתפים בברית, פטור בתי כנסיות ובתי מדרשות ממזוזה, וכן מאמר מצוין ליקוט דברי אחרונים ופוסקי זמנינו בדין העמום אם מותר להודיע על אדם שנפטר לקרוביו, ומאמר חשוב על מריחת 'קטירה' לשם עיבוד הקלף של ס"ת ועוד.
במדור אבן העזר, מברר הכותב כשמלה את הסוגיא המוכרת (אבל משום מה לא נלמדת) של כיסוי הינומא לפני הקידושין, שלכאורה היא כחופה לפני קידושין, הכותב מסיק מכך שאין כיסוי ההינומא אלא לקיים המנהג (אבל יש לציין שגם בברכת אירוסין הוא כך מקדש עמו ישראל ע"י חופה וקידושין, כשהכוונה מסתמא גם למתן תורה ואכמ"ל).
באוצר חקר ועיון, מאמר בהלכה ובאגדה על התנהגות עם חברו לפנים משורת הדין בו יקשר הרב הכותב בין תמר חנינה מישאל ועזריה, קידוש ה', והאתרוג כמסמל את מעשיהם של צדיקים הנותנים ריחם, כמו כן מאמר מעניין על אגדה שהשתבשה (לדעת הרב הכותב) במדרש הגדול על חמורו של רבי עקיבא שהעלה צמחים.
באוצר הספרים, השלמות לחידושי הרשב"א שבועות הוצאת מוה"ק מאת המהדיר - הרב יעקב דוד אילן. ובאוצר התולדות מאמר מרתק על מה שאפשר ללמוד (הווית חיים הלכה מנהג ומדרש) מכתובת שעל גבי מצבה אחת בבית הקברות ישן נושן באטליה.
במדור גנוזות המשך העתק כ"י ספר מעשי המלך על הרמב"ם מהגאון האדר"ת זצ"ל. וכן מו"מ על מכתב אחד מהגרא"מ פישר זצ"ל על עניין עשית דברים בעת אמירת קדיש.
בגיליון זה מדור חדש! להערות וקושיות קצרות, בכל מקצועות התורה, בהם הערות מבית מדרשו של הרב לייב מינצברג זצ"ל שהובאו ע"י תלמידיו ועוד, נשמח לקבל את תשובתכם והערות על הנכתב בגיליון זה, וכן הערות וקושיות חדשות לגיליון הבא בעז"ה.
אך למותר לציין שאין בהבאת מאמר בירחון משום הסכמה לדבריו - אף שבלאו הכי איננו ראויים לכך, וכל עניינינו אינו אלא לחבובה של תורה.
יתן ה' שנוכל להמשיך ביחד לעוד רבות בשנים, ללמוד ולחדש בדברי תורה. כי התורה ארוכה מארץ מידה ורחבה מני ים, ומתאימה לכל דור ולכל שעה. בכל יום יהיו בעינינו כחדשים, אמן.
 

קבצים מצורפים

  • ירחון האוצר #25.pdf
    1.5 MB · צפיות: 14

נהר שלום

משתמש רגיל
פותח הנושא
עשרות מאמרים בענייני פסח וחודש ניסן
 

קבצים מצורפים

  • ירחון האוצר #27.pdf
    1.5 MB · צפיות: 13

נהר שלום

משתמש רגיל
פותח הנושא
ירחון האוצר אמר:
בס"ד
ירחון האוצר - גיליון ל"ה
כתב העת האלקטרוני לכל מקצועות התורה
סקירה 
לפנינו עוד גיליון נפלא גדוש בחידושים פרי תלמודם של רבנן ותלמידהון, מעניינא דיומא: בעניין חידושו של החת"ס בגדר חנוכה ופורים שמצוה לקובעם ליום שמחה מדאורייתא, מאמר על החביבות המיוחדת שבמצות החנוכה, תשובה בעניין קביעת שיעור תורה לפני הדלקת נ"ח, מאמר מחודש בעניין הספיקות שיש בברכה על הדלקת נ"ח בבית הכנסת, מאמר המבאר את הקשר בין מצות ברית מילה לתורה. 
באורח החיים: ביאור בדברי התר"י שאין הנשים בדין ערבות ואינן יכולות להוציא בשומע כעונה, בדין קביעת סעודת "זבד הבת" בער"ש, ודיון בשיטת הראבי"ה בגדר דבר שאינו מתכוון. 
ביורה דעה: מאמר ראשון בסדרה מקיפה בעניין הפרשת ראשית הגז וזרוע לחיים וקיבה בחו"ל. 
ובחושן המשפט: מאמר רחב במעמדם של אברכי כולל לעניין פיצויי פיטורים, ומאמר בדין פועל אם מותר לו להפסיק בעבודתו על מנת להשלים את הזמן אח"כ. 
באבן העזר: בדין יבום קטלנית, בדין ז' ברכות שלא בבית החתן, ובסוגי' נאמנות הנשים בבדיקת סימנים. 
בהמשך הגיליון: מאמר על ההכרעה במחלוקות הפוסקים, ומאמר על הרמז בתורה לסגולת המשולש ישר הזוית, סיכומים וביאורים על ספר קהילות יעקב לסטייפלער זצ"ל - מסכת סוטה, הוראות והדרכות מהגר"ש דבליצקי זצ"ל ועוד.
להורדה גיליון כסלו התשע"ט: http://forum.otzar.org/download/file.php?id=66193
גיליון כסלו התשע"ח: http://forum.otzar.org/download/file.php?id=52476

דרושים מתנדבים: 1. להגהה מכת"י ספר באר משה על מסכת ערכין, לג"ר משה כרייף זצ"ל מרבני תוניס לפני כ250 שנה (סב בעל המשמרות כהונה), מח"ס באר משה עמ"ס נזיר ועוד. 2. להמשך העתקת ספר מעשי למלך - חידושי רמב"ם לגאון האדר"ת זצ"ל.
הצג קובץ מצורף ירחון האוצר #35.pdf
 
חלק עליון תַחתִית