דונלד אמר:
ודאי שיש לפסוק כך מי החליט מה שיטת הפסיקה אם צריך לנמק או מספיק רק להגיד מסקנה סופית שזו היא דרך פסיקתו של מרן כך נראה לענד"ה
תקרא גם ההקדמה של "דעת נוטה".
כשאתה שומע תשובה בלי נימוק, אתה לא יכול בדיוק לדעת על פי מי פסק כן, האם יש עוד צירופים, האם במצבים אחרים אפשר להקל, האם בשינוי פרט מסוים ישתנה הדין וכו' וכו'.
לכן הערך של התשובה בזו בעיניי הוא פחות או יותר לומר שאין גמרא מפורשת להפך.
ורק כדי שלא ישמע שיש כאן איזשהו זלזול (מי אני שאזלזל), להוי ידוע אני שותה בצמא את דברי מרן הגר"ח בספריו ובעל פה. ואעפ"כ ברור לי שזה היחס לתשובות הקצרות, וכן שמעתי מכמה מנכדיו כמה פעמים.
ואם תהיה לי שאלה מסובכת אשתדל לשאול כמה פעמים עד שיהיה ברור מה התשובה, ומה הצדדים. וכן לגבי כל רב.
ואגב, בבחרותי נכנסתי פעם למרן הגרח"ק להתברך, וניצלתי את ההזדמנות לשאלו על משהו שכתב בספרו דרך אמונה שלכאו' יש לפרש באופן אחר בדברי הרמב"ם בפירוש המשניות.
הגרח"ק הוציא גמרא מהארון, פתח את הפיה"מ, ואמר "אתה צודק".
ללמדך, שאם משהו לא מובן בדברי גדולים, אל תתביש לשאול. כך היא דרכה של תורה.