לבקשת רבים, עדכנו את כללי פורום הקורונה, לטובת כולנו - נא להקפיד לשמור עליהם
מעתה, בפורום קורונה הראשי יעלו נידונים תורניים בלבד, ובתת הפורום עדכונים נחוצים בלבד
נא לא לערב בין הפורומים, ונא לא להעלות כלל עדכונים שאינם נחוצים ושאר מילי דעלמא, פורומינו - פורום לתורה!
בתקווה להבנה, בברכת "והסירותי מחלה מקרבך"

אודות "בית מדרש הגר"א"

בפורום זה הודעות מאושרות על ידי מנהל

שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2656
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 410 פעמים
קיבל תודה: 797 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי שאר לעמו » 20 ינואר 2020, 09:49

שמעיה כתב:
20 ינואר 2020, 09:39
אתם מתבססים על הגר''ד כהן ועל עוד גדולים, וכאשר אומרים לכם שיש דעות מנוגדות שאינן רואות באלו סמכות, אתם אומרים: אבל הם עצמם פוסלים!!! 
במנוד ראש, אתה מזכיר לי חבר כנסת ז"ל שבחכמתו כי רבה התבטא פעם: הרב שך איז א'דעה, איך הויכעט א'דעה..
זו תשובה גם לתגובתך הנוספת אלי, שאחריה.

אגב, צורת ישיבה לא פסקה מעולם! כמדומה שהמהר"ם שיף, והפני יהושע ורעק"א למדו בצורת הישיבות כמו בוואלז'ין שבליטא וכמו מאות שנים קודם לכן. ומימות עולם היו שקועים בהוויות דאביי ורבא, עד שבגמרא אותו תלמיד אמר שלא ידע שיש פשוטו של מקרא בכלל! אז כנראה זו הצורה של צורב צעיר מימות רבינא ורב אשי.


שמעיה
משתמש ותיק
הודעות: 1498
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 390 פעמים
קיבל תודה: 387 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי שמעיה » 20 ינואר 2020, 09:52

שאר לעמו כתב:
20 ינואר 2020, 09:49
שמעיה כתב:
20 ינואר 2020, 09:39
אתם מתבססים על הגר''ד כהן ועל עוד גדולים, וכאשר אומרים לכם שיש דעות מנוגדות שאינן רואות באלו סמכות, אתם אומרים: אבל הם עצמם פוסלים!!! 
מזכיר לי חבר כנסת ז"ל שבחכמתו כי רבה התבטא פעם: הרב שך איז א'דעה, איך הויכעט א'דעה..

 

לא הבנתי. מה הכשל הלוגי?
אני יכול להבין שלגבי אנשים שמבחינתם רק תלמידי חכמים ראויים לחוות דעה, פתגמו של חבר כנסת זה אכן מוזר.
אך כשיש שני דעות, שניהן של תלמידי חכמים, היכן הכשל באמירת: ר' דוד כהן איז א דעה, הרב פייבלזון/אייכנשטיין/עינבל איז אויך א דעה?
(ערכתי את הודעתי המצוטטת בהודעתך...)


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2656
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 410 פעמים
קיבל תודה: 797 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי שאר לעמו » 20 ינואר 2020, 09:53

אני הייתי בוש לכתוב תגובה כשלך, זה שאינך בוש בכך - זה לוז האשכול!

ולבקורתך על דברי לגבי המסורת היהודית, כמדומה שחז"ל דוקא אהבו את זה: משה קיבל תורה מסיני וכו' מעניין שהם בחרו בדוקא רק בבודדים לאורך הדורות אף שהיו הרבה חכמים.


שמעיה
משתמש ותיק
הודעות: 1498
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 390 פעמים
קיבל תודה: 387 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי שמעיה » 20 ינואר 2020, 09:55

חבל שאתה בורח לססמאות במקום לענות עניינית. האמן לי, אני באמת רוצה להבין את עמדתך. לצערי, מעולם, למרות הוויכוחים הרבים שניהלנו - לא זכיתי שתסביר לי ברורות. בעבר, הייתי יותר כותב בצורה הנתנגחותית. אך כיום, אני מבקש באמת, הסבר נא לי.


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2656
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 410 פעמים
קיבל תודה: 797 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי שאר לעמו » 20 ינואר 2020, 09:57

אינני סבור שהאשכול אמור לצלוב אנשים. די במש"כ.


שמעיה
משתמש ותיק
הודעות: 1498
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 390 פעמים
קיבל תודה: 387 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי שמעיה » 20 ינואר 2020, 10:00

שאר לעמו כתב:
20 ינואר 2020, 09:57
אינני סבור שהאשכול אמור לצלוב אנשים. די במש"כ.

חבל. אולי בהזדמנות אחרת.
למרות שאט אט הרושם הראשוני לפיו יש לך איזו עמדה מגובשת הניתנת להסברה גם לאלו שלא זכו להתחנך לאור הגבעה על מחלוקותיה נמוג והולך. אקווה בכל זאת שאי פעם תוכל לישב ולהסביר את ההיגיון העומד מאחורי דעותיך.


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2656
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 410 פעמים
קיבל תודה: 797 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי שאר לעמו » 20 ינואר 2020, 10:02

זו דמגוגיה. מי שמחפש לרעות בשדות זרים כי הוא מקורי, יערב לו. שלא יבכה אח"כ כשעולה על מוקש.
בסופו של יום האשכול אמור לדון בגופו של ענין ולא באנשים אף שזה מתחכך, אך אסור לרדת לשם.
הציר המתנגד לרעיוניות אלו היא העבודה שיש מישהו ששם לו למטרה להציב שיטה כלשהיא, עם פרסומות.
הוא לא נחשב אצל עם ישראל כבעל מסורה (ולפחות בזה עוד נשאר משהו 'ריח' לרובו המוחלט של הציבור), ואעפ"כ מפרסם הגיגיו ושיטתו על במות כאלו ואחרות. זו ההתנגדות. גם אם יאמר דברים טובים לפעמים.


שמעיה
משתמש ותיק
הודעות: 1498
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 390 פעמים
קיבל תודה: 387 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי שמעיה » 20 ינואר 2020, 10:04

שאר לעמו כתב:
20 ינואר 2020, 10:02
זו דמגוגיה. מי שמחפש לרעות בשדות זרים כי הוא מקורי, יערב לו. שלא יבכה אח"כ כשעולה על מוקש.

הגד נא לי בכנות. אתה כן הבנת מה הקשר של הודעתך לבקשתי?


אאבבגג
הודעות: 105
הצטרף: 13 פברואר 2019, 00:01
נתן תודה: 37 פעמים
קיבל תודה: 59 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי אאבבגג » 20 ינואר 2020, 12:53

פתחתי אשכול משיק לדיון
כאן


מזרחניק לשעבר
הודעות: 8
הצטרף: 20 ינואר 2020, 01:32
קיבל תודה: 22 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי מזרחניק לשעבר » 20 ינואר 2020, 14:24

שמעיה כתב:
20 ינואר 2020, 09:44
זה שהמשכילים עשו זאת, אינו ראיה שבמקרה דידן אין זה נכון. הלא תסכים עמי שכאשר ה'גדול' סוטה לפי דעת ההשקפה הצרופה, נוטים ממנו ובוחרים ברעהו הטוב ממנו. וכך אירע באותה מחלוקת שאסור להזכירה כאן.
בדיון על זהות ה'גדולים' לא שייך להשתמש ב'גדולים' עצמם. זה הוכחה לטענה ממנה עצמה.
הרי אתה עצמך מודע לכך שהישיבה שלנו אינה כפי שהייתה לאבותינו, אלא שלגדולים מותר לחדש. ואם כן, כל הדיון כאן הוא האם הרבנים פייבלזון ועינבל הם גדולים. הבא נא ראיות לדבריך שדווקא המחזיקים במשרות בחברון פונוביז ועוד הם הגדולים היחידיים.
היסוד שלך אודות המסורת היהודית, הוא יסוד יפה. ללא ספק. יש כאלו שפשוט אינם מקבלים אותו, ממש כפי שאתה לא מקבל את המסורת החסידית. (למרות שה'גדולים' כן מקבלים אותו, למרבה הפלא...). ואתה לא מצומצם, אתה יודע שהיסוד הזה הוא מחודש, ולא נהג בכל תפוצות ישראל בכל הדורות.
ואצטט שוב מה שכתבתי
מזכיר לי זמירות ישנות מהמקום שיצאתי. מה שקבלתי ממורי החרדי שהכלל הראשון להיות חרדי הוא לקבל את סמכות גדולי הדור


מזרחניק לשעבר
הודעות: 8
הצטרף: 20 ינואר 2020, 01:32
קיבל תודה: 22 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי מזרחניק לשעבר » 20 ינואר 2020, 14:38

מזרחניק לשעבר כתב:
20 ינואר 2020, 14:37
שמעיה כתב:
20 ינואר 2020, 09:47

(בלא קשר לכל דבר. דווקא הרמב''ם שלמד אצל תלמידי אריסטו הוא זה שהגדיר את י''ג העיקרים. לדעתו, אריסטו השיג בחכמתו ומונחיו הלועזיים במעשה מרכבה יותר מיחזקאל בן בוזי. אכן, לדעת מנסח הסוגיות הרגישות של היהדות, אינטליגנציה היא תנאי סף להבנה בהן. אבל באמת, לא אוכל לדרוש מנעדר אינטליגנציה להזדהות עם מסרים נוראיים כאלו.)

אנטליגנציה = חכמות חיצוניות. ובלעדיהם ליבון סוגיות היהדות לוקות בחסר? קצת מוזר
וכי משום שהם אנשים "אינטלגנטים" שיודעים כמה מושגים בלועזית לכן הם ראויים לעסוק בסוגיות הכי רגישות של היהדות?


דוידי
הודעות: 8
הצטרף: 07 נובמבר 2019, 22:16
נתן תודה: 6 פעמים
קיבל תודה: 10 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי דוידי » 20 ינואר 2020, 15:09

שמעיה כתב:
20 ינואר 2020, 09:39
ידידי, הנידון כאן אינו אם נפסלו או לא. ברור מעל לכל ספק שבקו הסקופים נאמר במפורש שהם נפסלו. השאלה היא, איך אדם מן היישוב אמור להסתכל על הפסילה הלזו. אם היה מדובר בבית דין הגדול שבירושלים שהיו יושבים ופוסלים כל אדם שהוא, לחיי. אך המדובר כאן בגדולי תורה מסוימים שפסלו גדולי תורה אחרים, מה אנו אמורים להסיק מזה? שום דבר.
אתה והמתנגדים מזכירים לי ביותר את הניק החביב שהיה כאן עד לאחרונה, @ברסלבר (ליטאי לשעבר) שהיה נוהג לתמוך יתידותיו בספרי רבי נחמן, וכאשר היו מביאים דעות חולקות, היה מזדעק ואומר: איך אתם יכולים לחלוק עליו? הרי הוא עצמו אמר שכל החולק עליו כחולק על השכינה וכדו' וכדו'!
אתם מתבססים על הגר''ד כהן ועל עוד גדולים, וכאשר אומרים לכם שיש דעות מנוגדות שאינן רואות באלו סמכות, אתם אומרים: אבל הם עצמם פוסלים!!!
הוגנות וישרות בסיסית לא מצאתי בהודעה זו. ולכל הפחות על פי האתיקה שאתה כ"כ מאמין בה, הודעה זו לא היתה אמורה להכתב
משום שכתבתי לך באופן ברור ביותר, שרבי דוד כהן ומי שלא יהיה, היה נפסל אם היה פותח בנסיון כלשהו לבצע מהלך משחית והרסני כמו שעשה הרב ענבל שליט"א. והמקור לפסילת בית מדרשו, לא ניזונה מהתנגדות של רד"כ או מרד"ל בהכרח, אלא אך ורק ממה שכל בר דעת אוביקיטיבי רואה ומבין, שהעיסוק בנושאים שהרב ענבל נוגע בהם, אין להם ענין ושום כלום לעולמה של תורה או תוספת איכותית למטען הדליל של צורב צעיר


דוידי
הודעות: 8
הצטרף: 07 נובמבר 2019, 22:16
נתן תודה: 6 פעמים
קיבל תודה: 10 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי דוידי » 20 ינואר 2020, 15:58

מבקש אמת כתב:
20 ינואר 2020, 00:25
דוידי כתב:
17 ינואר 2020, 02:33
נקודה משובשת. הרבנים פייבלזון ועינבל נפסלו בלי שום קשר לדרגתם ומשקלם התורני. גם רבי אביעזר פילץ וראשי ישיבות חשובים כמותו וממנו, היו נפסלים תוך רגע לכשהיו מנסים לבצע מהפך שכזה!

ומי בדיוק היה "פוסל" אותם?

 בדיוק מי שפסל את כל האחרים!


אאבבגג
הודעות: 105
הצטרף: 13 פברואר 2019, 00:01
נתן תודה: 37 פעמים
קיבל תודה: 59 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי אאבבגג » 20 ינואר 2020, 16:14

ומי פסל את כל האחרים?

אגב, הרב דוידי אני לא מצליח לצטט כאן, איך עושים את זה?


שמעיה
משתמש ותיק
הודעות: 1498
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 390 פעמים
קיבל תודה: 387 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי שמעיה » 20 ינואר 2020, 16:42

מזרחניק לשעבר כתב:
20 ינואר 2020, 14:38
מזרחניק לשעבר כתב:
20 ינואר 2020, 14:37
שמעיה כתב:
20 ינואר 2020, 09:47

(בלא קשר לכל דבר. דווקא הרמב''ם שלמד אצל תלמידי אריסטו הוא זה שהגדיר את י''ג העיקרים. לדעתו, אריסטו השיג בחכמתו ומונחיו הלועזיים במעשה מרכבה יותר מיחזקאל בן בוזי. אכן, לדעת מנסח הסוגיות הרגישות של היהדות, אינטליגנציה היא תנאי סף להבנה בהן. אבל באמת, לא אוכל לדרוש מנעדר אינטליגנציה להזדהות עם מסרים נוראיים כאלו.)
אנטליגנציה = חכמות חיצוניות. ובלעדיהם ליבון סוגיות היהדות לוקות בחסר? קצת מוזר
וכי משום שהם אנשים "אינטלגנטים" שיודעים כמה מושגים בלועזית לכן הם ראויים לעסוק בסוגיות הכי רגישות של היהדות?
עקב אזהרה ממערכת אזהרות בפורומים שהתקבלה באישי, ערכתי את ההודעה.
 


שמעיה
משתמש ותיק
הודעות: 1498
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 390 פעמים
קיבל תודה: 387 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי שמעיה » 20 ינואר 2020, 16:45

דוידי כתב:
20 ינואר 2020, 15:09
שמעיה כתב:
20 ינואר 2020, 09:39
ידידי, הנידון כאן אינו אם נפסלו או לא. ברור מעל לכל ספק שבקו הסקופים נאמר במפורש שהם נפסלו. השאלה היא, איך אדם מן היישוב אמור להסתכל על הפסילה הלזו. אם היה מדובר בבית דין הגדול שבירושלים שהיו יושבים ופוסלים כל אדם שהוא, לחיי. אך המדובר כאן בגדולי תורה מסוימים שפסלו גדולי תורה אחרים, מה אנו אמורים להסיק מזה? שום דבר.
אתה והמתנגדים מזכירים לי ביותר את הניק החביב שהיה כאן עד לאחרונה, @ברסלבר (ליטאי לשעבר) שהיה נוהג לתמוך יתידותיו בספרי רבי נחמן, וכאשר היו מביאים דעות חולקות, היה מזדעק ואומר: איך אתם יכולים לחלוק עליו? הרי הוא עצמו אמר שכל החולק עליו כחולק על השכינה וכדו' וכדו'!
אתם מתבססים על הגר''ד כהן ועל עוד גדולים, וכאשר אומרים לכם שיש דעות מנוגדות שאינן רואות באלו סמכות, אתם אומרים: אבל הם עצמם פוסלים!!!
הוגנות וישרות בסיסית לא מצאתי בהודעה זו. ולכל הפחות על פי האתיקה שאתה כ"כ מאמין בה, הודעה זו לא היתה אמורה להכתב
משום שכתבתי לך באופן ברור ביותר, שרבי דוד כהן ומי שלא יהיה, היה נפסל אם היה פותח בנסיון כלשהו לבצע מהלך משחית והרסני כמו שעשה הרב ענבל שליט"א. והמקור לפסילת בית מדרשו, לא ניזונה מהתנגדות של רד"כ או מרד"ל בהכרח, אלא אך ורק ממה שכל בר דעת אוביקיטיבי רואה ומבין, שהעיסוק בנושאים שהרב ענבל נוגע בהם, אין להם ענין ושום כלום לעולמה של תורה או תוספת איכותית למטען הדליל של צורב צעיר
אכן לא כיוונתי אליך ולשכמותך. כתבתי לאלו שמבינים ומודעים ששום דבר היום לא דומה למה שהיה לפני מאתיים שנה ויותר, הם מבינים שדברים מתפתחים ומשתנים, אלא שהם סבורים שהכל אמור להתבצע בניצוחם של גדולי הדור. לכך נסיתי לשכנעם שבוויכוח על זהות גדולי הדור, לא ניתן להשתמש בגדולי הדור.
לעולם, אבל לעולם, אין יכול צד בוויכוח לקבוע מהו העמדה האובייקטיבית. אני אישית יש לי צד בוויכוח (סבור שמותר לכל אחד להפיץ את תורתו ואין הוא חייב דין וחשבון לאף אחד), אבל אני בהחלט מבין אנשים שסוברים אחרת. מה שאני מנסה להסביר להם, שבססמאות לבדן אי אפשר לשכנע אנשים אחרים שאין להם צד (היינו אובייקטיביים באמת). לשם כך, צריך או הוכחות, או אלימות. 
-----------
עריכה: בדקתי, ובאמת ההודעה הנ''ל התייחסה אליך. זה היה ממש בטעות. 


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 2129
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 221 פעמים
קיבל תודה: 764 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי מבקש אמת » 20 ינואר 2020, 17:17

שאר לעמו כתב:
20 ינואר 2020, 09:53
אני הייתי בוש לכתוב תגובה כשלך, זה שאינך בוש בכך - זה לוז האשכול!

ולבקורתך על דברי לגבי המסורת היהודית, כמדומה שחז"ל דוקא אהבו את זה: משה קיבל תורה מסיני וכו' מעניין שהם בחרו בדוקא רק בבודדים לאורך הדורות אף שהיו הרבה חכמים.

טענה יפה, ובכן מה הם הקריטריונים לבחירת אותם בודדים בדורינו? כבר הצבתי שאלה זו ולא ענית עליה.


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 2129
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 221 פעמים
קיבל תודה: 764 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי מבקש אמת » 20 ינואר 2020, 17:20

מזרחניק לשעבר כתב:
20 ינואר 2020, 14:24
שמעיה כתב:
20 ינואר 2020, 09:44
זה שהמשכילים עשו זאת, אינו ראיה שבמקרה דידן אין זה נכון. הלא תסכים עמי שכאשר ה'גדול' סוטה לפי דעת ההשקפה הצרופה, נוטים ממנו ובוחרים ברעהו הטוב ממנו. וכך אירע באותה מחלוקת שאסור להזכירה כאן.
בדיון על זהות ה'גדולים' לא שייך להשתמש ב'גדולים' עצמם. זה הוכחה לטענה ממנה עצמה.
הרי אתה עצמך מודע לכך שהישיבה שלנו אינה כפי שהייתה לאבותינו, אלא שלגדולים מותר לחדש. ואם כן, כל הדיון כאן הוא האם הרבנים פייבלזון ועינבל הם גדולים. הבא נא ראיות לדבריך שדווקא המחזיקים במשרות בחברון פונוביז ועוד הם הגדולים היחידיים.
היסוד שלך אודות המסורת היהודית, הוא יסוד יפה. ללא ספק. יש כאלו שפשוט אינם מקבלים אותו, ממש כפי שאתה לא מקבל את המסורת החסידית. (למרות שה'גדולים' כן מקבלים אותו, למרבה הפלא...). ואתה לא מצומצם, אתה יודע שהיסוד הזה הוא מחודש, ולא נהג בכל תפוצות ישראל בכל הדורות.
ואצטט שוב מה שכתבתי
מזכיר לי זמירות ישנות מהמקום שיצאתי. מה שקבלתי ממורי החרדי שהכלל הראשון להיות חרדי הוא לקבל את סמכות גדולי הדור
אמת ויציב, ולא על זה הנידון כאן. השאלה היא מהם הקריטריונים לקביעת זהותם של גדולי הדור? ומה קורה אם ישנה מחלוקת בין גדולי הדור?
 


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 2129
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 221 פעמים
קיבל תודה: 764 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי מבקש אמת » 20 ינואר 2020, 17:21

דוידי כתב:
20 ינואר 2020, 15:58
מבקש אמת כתב:
20 ינואר 2020, 00:25
דוידי כתב:
17 ינואר 2020, 02:33
נקודה משובשת. הרבנים פייבלזון ועינבל נפסלו בלי שום קשר לדרגתם ומשקלם התורני. גם רבי אביעזר פילץ וראשי ישיבות חשובים כמותו וממנו, היו נפסלים תוך רגע לכשהיו מנסים לבצע מהפך שכזה!

ומי בדיוק היה "פוסל" אותם?

 בדיוק מי שפסל את כל האחרים!
והוא?
 


משכנות יעקב
הודעות: 153
הצטרף: 27 מאי 2018, 03:25
נתן תודה: 77 פעמים
קיבל תודה: 155 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי משכנות יעקב » 20 ינואר 2020, 17:24

כל הדיון כאן מזכיר ממש את הדיון בשנות תשטו' בעסק הביש או הפרשה - https://www.hamichlol.org.il/%D7%94%D7% ... 7%99%D7%A9
14 עמודים שדנים במשהו, יש אומרים שזה נפלא וחשוב, ויש אומרים שזה חדש אסור, ויש אומרים שזה בכלל לא חדש, ויש אומרים שזה שינוי, ויש אומרים שזה שינוי מצוין שמתאים להרבה ת"ח. כמו"כ רד"כ סובר כך ואילו רמ"ה סובר כך, וי"א שרב פלוני מצד אחד תומך אולם מן הצד השני הוא גם מעט מסתייג מכמה דברים. יש הסוברים כי זה נחמד אך חסר באחריות וכובד ראש, ויש הסבורים לאידך כי אין ספק שזה נעשה באחריות ובכובד ראש גמור בכוונה תחילה לשנות את הישיבות.
אבל הס מלהזכיר, חלילה לא נדע מהו התוכן עצמו שנאמר. לא יאמר ולא ייזכר.
למי שלא זוכר, בפרשת עסק הביש, היה צא"פ של הצנזורה הצבאית מה היה ה"פרשה". כמובן שהעיתונאים ידעו כי הם קראו בעיתוני חו"ל (אז עוד לא היה גוגל). אבל כל הדיון על גבי העיתונים בארץ היה כל הזמן על "הפרשה" בלי שאף אחד כאן ידע מה היה, דנו כולם "מי נתן את ההוראה", והאם זה בסדר שהוא "נתן את ההוראה". ממשלה נפלה על כך וממשלה קמה, ועדיין המשיך הדיון על ה"פרשה" שאף אחד לא יודע מהי.
רבוש"ע, איך נדע אם זה חדש או ישן, שינוי לכיוון טוב או רע, או לא מהלך של שינוי בכלל. אם לא נדע מהו התוכן ? מה נאמר ? מה החידוש/או הלא חידוש ? מה השיטה ? מה המשנה ? עד מתי נמשיך לדון בסיסמאות ? האם גם בכולל אנחנו כך מדברים ?
כולנו לומדי ישיבות ולמדנים, ואי אפשר לדון משהו שבמשהו, איזה קמצוץ כל שהוא, באיזה שהוא תוכן ? אפילו העיתונים כבר יותר רמה.


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 2129
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 221 פעמים
קיבל תודה: 764 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי מבקש אמת » 20 ינואר 2020, 17:25

שמעיה כתב:
20 ינואר 2020, 16:42
מזרחניק לשעבר כתב:
20 ינואר 2020, 14:38
מזרחניק לשעבר כתב:
20 ינואר 2020, 14:37

אנטליגנציה = חכמות חיצוניות. ובלעדיהם ליבון סוגיות היהדות לוקות בחסר? קצת מוזר
וכי משום שהם אנשים "אינטלגנטים" שיודעים כמה מושגים בלועזית לכן הם ראויים לעסוק בסוגיות הכי רגישות של היהדות?
כפי שכתבתי, לא אוכל לדרוש מנעדר אינטליגנציה להזדהות עם מסרים נוראיים כאלו, שלא אני המצאתי אותם, אלא הרמב''ם.


איני סבור שהכותב נעדר אינטלגנציה, אלא שיש לו ריאקציה מסויימת - צודקת במידה רבה - מהמצב השורר בציבור הדתי לאומי בענין זה, בו כמעט ואין סמכות למופלגי תורה גם בעניני השקפת היהדות. (מה שנקרא "געווארענער").
 


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 2129
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 221 פעמים
קיבל תודה: 764 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי מבקש אמת » 20 ינואר 2020, 18:12

משכנות יעקב כתב:
20 ינואר 2020, 17:24
כל הדיון כאן מזכיר ממש את הדיון בשנות תשטו' בעסק הביש או הפרשה - https://www.hamichlol.org.il/%D7%94%D7% ... 7%99%D7%A9
14 עמודים שדנים במשהו, יש אומרים שזה נפלא וחשוב, ויש אומרים שזה חדש אסור, ויש אומרים שזה בכלל לא חדש, ויש אומרים שזה שינוי, ויש אומרים שזה שינוי מצוין שמתאים להרבה ת"ח. כמו"כ רד"כ סובר כך ואילו רמ"ה סובר כך, וי"א שרב פלוני מצד אחד תומך אולם מן הצד השני הוא גם מעט מסתייג מכמה דברים. יש הסוברים כי זה נחמד אך חסר באחריות וכובד ראש, ויש הסבורים לאידך כי אין ספק שזה נעשה באחריות ובכובד ראש גמור בכוונה תחילה לשנות את הישיבות.
אבל הס מלהזכיר, חלילה לא נדע מהו התוכן עצמו שנאמר. לא יאמר ולא ייזכר.
למי שלא זוכר, בפרשת עסק הביש, היה צא"פ של הצנזורה הצבאית מה היה ה"פרשה". כמובן שהעיתונאים ידעו כי הם קראו בעיתוני חו"ל (אז עוד לא היה גוגל). אבל כל הדיון על גבי העיתונים בארץ היה כל הזמן על "הפרשה" בלי שאף אחד כאן ידע מה היה, דנו כולם "מי נתן את ההוראה", והאם זה בסדר שהוא "נתן את ההוראה". ממשלה נפלה על כך וממשלה קמה, ועדיין המשיך הדיון על ה"פרשה" שאף אחד לא יודע מהי.
רבוש"ע, איך נדע אם זה חדש או ישן, שינוי לכיוון טוב או רע, או לא מהלך של שינוי בכלל. אם לא נדע מהו התוכן ? מה נאמר ? מה החידוש/או הלא חידוש ? מה השיטה ? מה המשנה ? עד מתי נמשיך לדון בסיסמאות ? האם גם בכולל אנחנו כך מדברים ?
כולנו לומדי ישיבות ולמדנים, ואי אפשר לדון משהו שבמשהו, איזה קמצוץ כל שהוא, באיזה שהוא תוכן ? אפילו העיתונים כבר יותר רמה.
למיטב הבנתי הציבור כבר יודע מהו התוכן המדובר. לטובת מי שלא יודע אסכם בקצרה: ישנו בית מדרש המעודד סגנונות לימוד חדשניים שלא היו מקובלים בעולם הישיבות, כמו לימוד פשוטו של מקרא או בירור תפיסת היהדות מול תפיסת העולם המערבית.
מטענות המתנגדים כאן בפורום, עלו למיטב הבנתי ארבע טענות: 
1. בנושאים יסודיים כמו השקפת היהדות אין רשות לאף אחד להנחיל דרך לצעירי הצאן מלבד אנשים המוכרים כגדולי הדור (הקריטריון המדוייק לזה עדיין לא הוגדר).
2. אין לפתוח "בית מדרש" שעוסק בחלקים בתורה שלא היו מקובלים במסורת הישיבות והכוללים, היינו ש"ס ופוסקים. זו סטיה מן המסורת.
3. העיסוק בנושאים רגישים בהשקפה ואמונה אצל בחורים צעירים יש בו סכנה לגלישה למחוזות של כפירה, ולכן יש להמנע מעיסוק בנושאים אלו.
4. בביהמ"ד הנ"ל נאמרו דברים הנוגדים את המסורת והגובלים בכפירה. (לא הוברר עדיין מהם דברים אלו).
 


כלפי ליא
משתמש ותיק
הודעות: 1443
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 142 פעמים
קיבל תודה: 442 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי כלפי ליא » 20 ינואר 2020, 18:32

מבקש אמת כתב:
20 ינואר 2020, 18:12
משכנות יעקב כתב:
20 ינואר 2020, 17:24
כל הדיון כאן מזכיר ממש את הדיון בשנות תשטו' בעסק הביש או הפרשה - https://www.hamichlol.org.il/%D7%94%D7% ... 7%99%D7%A9
14 עמודים שדנים במשהו, יש אומרים שזה נפלא וחשוב, ויש אומרים שזה חדש אסור, ויש אומרים שזה בכלל לא חדש, ויש אומרים שזה שינוי, ויש אומרים שזה שינוי מצוין שמתאים להרבה ת"ח. כמו"כ רד"כ סובר כך ואילו רמ"ה סובר כך, וי"א שרב פלוני מצד אחד תומך אולם מן הצד השני הוא גם מעט מסתייג מכמה דברים. יש הסוברים כי זה נחמד אך חסר באחריות וכובד ראש, ויש הסבורים לאידך כי אין ספק שזה נעשה באחריות ובכובד ראש גמור בכוונה תחילה לשנות את הישיבות.
אבל הס מלהזכיר, חלילה לא נדע מהו התוכן עצמו שנאמר. לא יאמר ולא ייזכר.
למי שלא זוכר, בפרשת עסק הביש, היה צא"פ של הצנזורה הצבאית מה היה ה"פרשה". כמובן שהעיתונאים ידעו כי הם קראו בעיתוני חו"ל (אז עוד לא היה גוגל). אבל כל הדיון על גבי העיתונים בארץ היה כל הזמן על "הפרשה" בלי שאף אחד כאן ידע מה היה, דנו כולם "מי נתן את ההוראה", והאם זה בסדר שהוא "נתן את ההוראה". ממשלה נפלה על כך וממשלה קמה, ועדיין המשיך הדיון על ה"פרשה" שאף אחד לא יודע מהי.
רבוש"ע, איך נדע אם זה חדש או ישן, שינוי לכיוון טוב או רע, או לא מהלך של שינוי בכלל. אם לא נדע מהו התוכן ? מה נאמר ? מה החידוש/או הלא חידוש ? מה השיטה ? מה המשנה ? עד מתי נמשיך לדון בסיסמאות ? האם גם בכולל אנחנו כך מדברים ?
כולנו לומדי ישיבות ולמדנים, ואי אפשר לדון משהו שבמשהו, איזה קמצוץ כל שהוא, באיזה שהוא תוכן ? אפילו העיתונים כבר יותר רמה.
למיטב הבנתי הציבור כבר יודע מהו התוכן המדובר. לטובת מי שלא יודע אסכם בקצרה: ישנו בית מדרש המעודד סגנונות לימוד חדשניים שלא היו מקובלים בעולם הישיבות, כמו לימוד פשוטו של מקרא או בירור תפיסת היהדות מול תפיסת העולם המערבית.
מטענות המתנגדים כאן בפורום, עלו למיטב הבנתי ארבע טענות: 
1. בנושאים יסודיים כמו השקפת היהדות אין רשות לאף אחד להנחיל דרך לצעירי הצאן מלבד אנשים המוכרים כגדולי הדור (הקריטריון המדוייק לזה עדיין לא הוגדר).
2. אין לפתוח "בית מדרש" שעוסק בחלקים בתורה שלא היו מקובלים במסורת הישיבות והכוללים, היינו ש"ס ופוסקים. זו סטיה מן המסורת.
3. העיסוק בנושאים רגישים בהשקפה ואמונה אצל בחורים צעירים יש בו סכנה לגלישה למחוזות של כפירה, ולכן יש להמנע מעיסוק בנושאים אלו.
4. בביהמ"ד הנ"ל נאמרו דברים הנוגדים את המסורת והגובלים בכפירה. (לא הוברר עדיין מהם דברים אלו).

אני רק בשאלות על הנקודות שכתבת לדיון:

1. מה קורה במקום שאלו המוכרים כגדולי הדור עסוקים בהויות אביי ורבא בלבד, ואינם מנחילים דרך לצעירי הצאן בהשקפת היהדות על מגוון נקודות בחיי היומיום של כל אחד?
2. גם לא בין הסדרים ובין הזמנים? כלומר יש חלקים שלמים בתורה שלפי מסורת הישיבות והכוללים הם "מחוץ לבית המדרש"?
3. מה קורה כשבחורים יש להם גישה לשאלות בהשקפה ואמונה המביאים אותם בהכרח למחוזות של כפירה, האם גם אז אסור להקים מקום שיעסוק בנושאים אלו מתוך יראת שמים באווירת בית המדרש כדי למנוע מהם את הגלישה למחוזות של כפירה?
4. ????
על זה מן הסתם מבקש הרב @משכנות יעקב שאולי כבר יאמרו אחת ולתמיד מה התוכן שבהם נטען שיש שם "סטיה" מדרך הישיבות הקדושות והמסורת וכו'


נבשר
משתמש ותיק
הודעות: 1649
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 307 פעמים
קיבל תודה: 377 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי נבשר » 20 ינואר 2020, 21:15

כלפי ליא כתב:
20 ינואר 2020, 18:32
3. מה קורה כשבחורים יש להם גישה לשאלות בהשקפה ואמונה המביאים אותם בהכרח למחוזות של כפירה, האם גם אז אסור להקים מקום שיעסוק בנושאים אלו מתוך יראת שמים באווירת בית המדרש כדי למנוע מהם את הגלישה למחוזות של כפירה?
ליהוי ידוע, אני מכיר אחד נמצא שם (שרק בשבוע האחרון נתוודעתי שהוא לומד שם), ואני מכיר אותו בהיכרות אישית, הבן אדם לא היה מוצא עם מי לדבר בישיבה (הכוונה מאנשי הצוות) משיחות ארוכות שהיו לי איתו, אמונה וכאלו דברים זה רק ההתחלה במצב שהוא נמצא, טוב שהוא נמצא בכזה מקום, והמדובר על בחור שלמד ג' סדרים שלימים (לא מעשר עד 12, אלא שלימים כולל סדר ג', ויש לו טעם בלימוד), כנ"ל דעתי על עוד שתיים שהם שם, אם כי לא בהיכרות אישית, אבל ברור לי שהיה להם אותה בעיה של הבחור הקודם.


עקביא בן מהלל אומר
משתמש ותיק
הודעות: 356
הצטרף: 07 נובמבר 2019, 22:34
נתן תודה: 239 פעמים
קיבל תודה: 127 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי עקביא בן מהלל אומר » 20 ינואר 2020, 21:28

נבשר כתב:
20 ינואר 2020, 21:15
כלפי ליא כתב:
20 ינואר 2020, 18:32
3. מה קורה כשבחורים יש להם גישה לשאלות בהשקפה ואמונה המביאים אותם בהכרח למחוזות של כפירה, האם גם אז אסור להקים מקום שיעסוק בנושאים אלו מתוך יראת שמים באווירת בית המדרש כדי למנוע מהם את הגלישה למחוזות של כפירה?
ליהוי ידוע, אני מכיר אחד נמצא שם (שרק בשבוע האחרון נתוודעתי שהוא לומד שם), ואני מכיר אותו בהיכרות אישית, הבן אדם לא היה מוצא עם מי לדבר בישיבה (הכוונה מאנשי הצוות) משיחות ארוכות שהיו לי איתו, אמונה וכאלו דברים זה רק ההתחלה במצב שהוא נמצא, טוב שהוא נמצא בכזה מקום, והמדובר על בחור שלמד ג' סדרים שלימים (לא מעשר עד 12, אלא שלימים כולל סדר ג', ויש לו טעם בלימוד), כנ"ל דעתי על עוד שתיים שהם שם, אם כי לא בהיכרות אישית, אבל ברור לי שהיה להם אותה בעיה של הבחור הקודם.
כאלטרנטיבה משנית לבחורי שוליים זה מקום מצוין כמו עוד ישיבות בסגנון, ודומני שאין חולק על כך


נבשר
משתמש ותיק
הודעות: 1649
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 307 פעמים
קיבל תודה: 377 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי נבשר » 20 ינואר 2020, 21:32

עקביא בן מהלל אומר כתב:
20 ינואר 2020, 21:28
כאלטרנטיבה משנית לבחורי שוליים זה מקום מצוין כמו עוד ישיבות בסגנון, ודומני שאין חולק על כך
איזה עוד ישיבות אתה מכיר שמתעסקות עם זה, תבין טוב מדובר על בחור שהיה מתפלל ג' תפילות בישיבה, מתפלל ברצינות ובכוונה, לומד בעומק ובעמל, משקיע גם בבקיאות ומדקדק בהלכה, ועדיין יש לו הרבה הרבה ממה שכתבתי, כמודמה שכבודו לא נפגש עם כזה סגנון, ולכך מגיב כך כבודו חושב שאני מדבר על נושרים, וליהוי ידוע שהוא היה קיצוני מבחינתי (קיצוני הכוונה ממש לא היה עם מי לדבר) אבל יש הרבה באותו סוג שדיברתי עליהם יותר במרכז אבל גם ממחפשים לשמוע.


עקביא בן מהלל אומר
משתמש ותיק
הודעות: 356
הצטרף: 07 נובמבר 2019, 22:34
נתן תודה: 239 פעמים
קיבל תודה: 127 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי עקביא בן מהלל אומר » 20 ינואר 2020, 21:38

נבשר כתב:
20 ינואר 2020, 21:32
עקביא בן מהלל אומר כתב:
20 ינואר 2020, 21:28
כאלטרנטיבה משנית לבחורי שוליים זה מקום מצוין כמו עוד ישיבות בסגנון, ודומני שאין חולק על כך
איזה עוד ישיבות אתה מכיר שמתעסקות עם זה, תבין טוב מדובר על בחור שהיה מתפלל ג' תפילות בישיבה, מתפלל ברצינות ובכוונה, לומד בעומק ובעמל, משקיע גם בבקיאות ומדקדק בהלכה, ועדיין יש לו הרבה הרבה ממה שכתבתי, כמודמה שכבודו לא נפגש עם כזה סגנון, ולכך מגיב כך כבודו חושב שאני מדבר על נושרים, וליהוי ידוע שהוא היה קיצוני מבחינתי (קיצוני הכוונה ממש לא היה עם מי לדבר) אבל יש הרבה באותו סוג שדיברתי עליהם יותר במרכז אבל גם ממחפשים לשמוע.
וכי בעיות אמוניות צצו רק בשנים האחרונות. לפני עשר עשרים שנה בחורים צעירים לא התקשו בשאלות אמוניות? ובכל זאת מצאו דרך מספיק טובה, לשמור על המסגרת ולטפל "בבעייתיים", אז מה יום מיומים?


נבשר
משתמש ותיק
הודעות: 1649
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 307 פעמים
קיבל תודה: 377 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי נבשר » 20 ינואר 2020, 21:43

עקביא בן מהלל אומר כתב:
20 ינואר 2020, 21:38
וכי בעיות אמוניות צצו רק בשנים האחרונות. לפני עשר עשרים שנה בחורים צעירים לא התקשו בשאלות אמוניות? ובכל זאת מצאו דרך מספיק טובה, לשמור על המסגרת ולטפל "בבעייתיים", אז מה יום מיומים?
שניה, ע"מ לנהל דו שיח הוגן, אתה לא יכול לקפוץ בהודעה להודעה בפרט אחר בדיון, כתבת טענה, עניתי, תתייחס למה שעניתי, הרושם שיוצא שלא אכפת מהדו שיח היינו שאלות ותשובות, אלא העיקר לא נזוז מהאג'נדה,
מה היה פעם, אני לא יודע וגם אתה לא יודע, אתה אומר מה היה גם אתה לא יודע מה היה, ומה היה לא רלוונטי במצב שאתה נמצא איתו היום, בבקשה תנסה להשתמש בכלים של פעם היום, לך לישיבות חפש אותם, נראה אם תצליח, הם יגידו לך חביבי אתה לא רלוונטי, אנחנו חיים היום ב 2020, כך לי הוא אמר.
ואתה שוגה וטועה שוב, אתה קורה להם בעייתיים ולטפל, הם לא בעייתיים ולא טיפול יש להם שאלות שלך אין, אתה צריך להכיר את זה, שאתה מוגבל ולא שולט על כל העולם (שולט - הכנסה למסגרת צרה). הם לא נושרים.


עקביא בן מהלל אומר
משתמש ותיק
הודעות: 356
הצטרף: 07 נובמבר 2019, 22:34
נתן תודה: 239 פעמים
קיבל תודה: 127 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי עקביא בן מהלל אומר » 20 ינואר 2020, 21:52

נבשר כתב:
20 ינואר 2020, 21:43
עקביא בן מהלל אומר כתב:
20 ינואר 2020, 21:38
וכי בעיות אמוניות צצו רק בשנים האחרונות. לפני עשר עשרים שנה בחורים צעירים לא התקשו בשאלות אמוניות? ובכל זאת מצאו דרך מספיק טובה, לשמור על המסגרת ולטפל "בבעייתיים", אז מה יום מיומים?
שניה, ע"מ לנהל דו שיח הוגן, אתה לא יכול לקפוץ בהודעה להודעה בפרט ארח בדיו, כתבת טענה, עניתי, תתייחס למה שעניתי, הרושם שיוצא שלא אכפת מהדו שיח היינו שאלות ותשובות, אלא העיקר לא נזוז מהאג'נדה,
מה היה פעם, אני לא יודע וגם אתה לא יודע, אתה אומר מה היה גם אתה לא יודע מה היה, ומה היה לא רלוונטי במצב שאתה נמצא איתו היום, בבקשה תנסה להשתמש בכלים של פעם היום, לך לישיבות חפש אותם, נראה אם תצליח, הם יגידו לך חביבי אתה לא רלוונטי, אנחנו חיים היום ב 2020, כך לי הוא אמר.
למה החלטת שיש לי אג'נדה. אני פתוח לשמוע את כל הצדדים, אם לא שיש לך אג'נדה. עניתי ממה שאני זוכר לפני למעלה מחמש עשרה שנה, בחורים בישיבתי גם התקשו בשאלות אמוניות, וצריך להיות סכל בשביל להחליט שכיום עלות שאלות אמוניות שלא עלו אז (ואיני חושדך שאתה כזה ח"ו) והפתרון בזמנו היה לשלוח בחור כזה לאנשי צוות שמכירים אותו היטב, עם מומחיות לפתור תסביכים שונים. חושבני שבגלל כמה "בעייתיים" לא צריך לשנות את המסגרות הישנות שהוכיחו דרכם. כל העוצמה של הציבור החרדי על פני שאר הציבורים, היא באותנטיות ובחינה של כל רעיון מאה פעם. אבל כשנמסים לשדד מערכות תבל, גם המפלצות מתפרצות, והנזק רב מהתועלת. ולכן האם המצב דורש שינוי, אכן כן. אבל במינון ורק לאחר ביקורת של אנשים גדולים המנוסים משך עשרות שנים בהוראה וחינוך.


משכנות יעקב
הודעות: 153
הצטרף: 27 מאי 2018, 03:25
נתן תודה: 77 פעמים
קיבל תודה: 155 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי משכנות יעקב » 20 ינואר 2020, 22:03

בכלל לא קשור לשאלות באמונה. זה מאד נדיר היום לפי מה שידוע לי (לא ממש בדקתי).
מה שמצוי היום יותר והולך וגובר, זה עניין ה"חיבור", היינו שבחורים לא מחוברים ללימוד ותפילה, ולא ממש מבינים מה רוצים מהחיים שלהם, ולמה לפי שכל התורה צריך ללמוד כל היום, ולעסוק בפרטי פרטים של הלכות. בקיצור "חיבור". וקוראים לזה אמונה, אבל אין לזה שום קשר למה שנקרא אמונה ב"ערכים".

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “אקטואליה - פנימי”

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח