מי הם מחברי ספרים גדולים החיים אתנו

פרלמן משה

משתמש ותיק
פותח הנושא
ירושלמי_ירושלמי אמר:
מאי משמע "גדולים"?
תפוצה / שימוש / חדשנות / עומק / אחר
גדולים בכמות - כרכים הרבה, ריבוי נושאים וכדומה.
 

רז בן ציון

משתמש רגיל
פרלמן משה אמר:
שמות של מחברים ולא של מלקטים.
הגדר מהו ליקוט?
לדוג' - סדרת ילקוט יוסף נחשבת כחיבור? או לדוג' בתחום הדרוש ספרי הרב לוינשטיין נחשבים חיבור?
 
 

חלק א׳ ממעל

משתמש ותיק
להגרח גריינימן יש ספרים על כל הש"ס
להגרח קניבסקי יש עשרות ספרים
להגרש הוניגסברג יש עשרות כרכים
 

נדיב לב

משתמש ותיק
מזכיר לי סיפור על ת"ח שהגיע לרב אלישיב ותינה את כאבו על כך שהוצאת כל ספר לאור אורכת לו שנה שלימה, ואילו חבירו מוציא כל כמה חודשים. השיב לו הגריש"א, ספרך הוא איכותי וכמו עגל שלידתו נמשכת זמן לא מועט ואילו חבירך ספריו הרי הם כתרנגולת המטילה ביצים מידי יום ביומו, וההכנה לזה גם היא בהתאם.

ולשאלתך, מה שעולה לי כעת ובהתייחס למחבר ספרים רבים, הוא רבי אברהם ארלנגר, רבי יעקב עדס, מרן רבי חיים קניבסקי, רבי שמואל הוניגסברג ביאורי הסוגיות, רבי יעקב חיים סופר, נטעי גבריאל, רבי דב קוק, יש עוד בעל שו"ת חסידי המונה למעלה מחמש עשר כרכים ונשכח ממני שמו ושם ספרו ולסיום חיים ולדר..להבדיל בין קודש לחול..
 

איש אל רעהו

משתמש ותיק
כמדומה שספר בדי השולחן על נדה ותערובות הוא בין החיבורים הכי חשובים ומשמעותיים.
וכן נתיבות שלום רבית, של הרב גלבר וכן ארחות שבת.
וכן חיבורי הגאון ר' יחיאל דזימטרובסקי על הקצוה"ח ועוד.
הצד השווה שבהם חיבורים שנתקבלו בעולם התורה ונמצאים בכל בית מדרש.
הם לא סתם ספרים הם יצירות.
 

נדיב לב

משתמש ותיק
אם השאלה גם על ספרים מיוחדים באיכותם אתמקד בספרים עמ"ס שבת. ספר נתיבות שלום על ריבית ועל שבת לא הרבה יודעים אבל הוציא גם על שבת. ואוסיף, ספר משנת שבת, ספר מנחת אריאל, ספר שבות יצחק כמות ואיכות, שלמי יונתן כנ"ל, מנחת איש, מחזה אליהו, נתיב חיים ועוד רבים ומפוארים
 

רז בן ציון

משתמש רגיל
נדיב לב אמר:
מזכיר לי סיפור על ת"ח שהגיע לרב אלישיב ותינה את כאבו על שהוצאת ספר לאור אורכת לו שנה שלימה, ואילו חבירו מוציא כל כמה חודשים. השיב לו הגריש"א, ספרך הוא איכותי וכמו עגל שלידתו נמשכת זמן לא מועט ואילו חבירך ספריו הרי הם כתרנגולת המטילה ביצים מידי יום ביומו, וההכנה לזה גם היא בהתאם.
ראיתי מספרים שכך אמר הגריש"א לגרע"י ביושבם יחד בביה"ד. (בספר סיפורים על הגרע"י)
 

נדיב לב

משתמש ותיק
איש אל רעהו אמר:
כמדומה שספר בדי השולחן על נדה ותערובות הוא בין החיבורים הכי חשובים ומשמעותיים.
וכן נתיבות שלום רבית, של הרב גלבר וכן ארחות שבת.
וכן חיבורי הגאון ר' יחיאל דזימטרובסקי על הקצוה"ח ועוד.
הצד השווה שבהם חיבורים שנתקבלו בעולם התורה ונמצאים בכל בית מדרש.
הם לא סתם ספרים הם יצירות.
מה עם דרשו? יצירה מפוארת. איך אמר מישהו: מזמן המ"ב לא קם כמותה..
 

נדיב לב

משתמש ותיק
רז בן ציון אמר:
נדיב לב אמר:
מזכיר לי סיפור על ת"ח שהגיע לרב אלישיב ותינה את כאבו על שהוצאת ספר לאור אורכת לו שנה שלימה, ואילו חבירו מוציא כל כמה חודשים. השיב לו הגריש"א, ספרך הוא איכותי וכמו עגל שלידתו נמשכת זמן לא מועט ואילו חבירך ספריו הרי הם כתרנגולת המטילה ביצים מידי יום ביומו, וההכנה לזה גם היא בהתאם.
ראיתי מספרים שכך אמר הגריש"א לגרע"י ביושבם יחד בביה"ד. (בספר סיפורים על הגרע"י)

אם כך כנראה בצעירותם. בשנים האחרונות לפני מותו, הוא הוציא ספרים כתרנגולת המטילה ביצים לחיוב
 

נדיב לב

משתמש ותיק
אם יורשה לי לומר הרי שבעשרים שנה האחרונות לא יצאו ספרי שו"ת בסדר גודל של האגרות משה, מנחת שלמה, מנחת יצחק שהשפיעו ומשפיעים עד היום כבעת כתיבתם, מלבד שבט הלוי. אולי
 

איש אל רעהו

משתמש ותיק
נדיב לב אמר:
איש אל רעהו אמר:
כמדומה שספר בדי השולחן על נדה ותערובות הוא בין החיבורים הכי חשובים ומשמעותיים.
וכן נתיבות שלום רבית, של הרב גלבר וכן ארחות שבת.
וכן חיבורי הגאון ר' יחיאל דזימטרובסקי על הקצוה"ח ועוד.
הצד השווה שבהם חיבורים שנתקבלו בעולם התורה ונמצאים בכל בית מדרש.
הם לא סתם ספרים הם יצירות.
מה עם דרשו? יצירה מפוארת. איך אמר מישהו: מזמן המ"ב לא קם כמותה..
מי המחבר? ר' הופשטטר?
 
 

נדיב לב

משתמש ותיק
איש אל רעהו אמר:
נדיב לב אמר:
איש אל רעהו אמר:
כמדומה שספר בדי השולחן על נדה ותערובות הוא בין החיבורים הכי חשובים ומשמעותיים.
וכן נתיבות שלום רבית, של הרב גלבר וכן ארחות שבת.
וכן חיבורי הגאון ר' יחיאל דזימטרובסקי על הקצוה"ח ועוד.
הצד השווה שבהם חיבורים שנתקבלו בעולם התורה ונמצאים בכל בית מדרש.
הם לא סתם ספרים הם יצירות.
מה עם דרשו? יצירה מפוארת. איך אמר מישהו: מזמן המ"ב לא קם כמותה..
מי המחבר? ר' הופשטטר?
 
הבנתי אותך
 

איש אל רעהו

משתמש ותיק
נדיב לב אמר:
אם יורשה לי לומר הרי שבעשרים שנה האחרונות לא יצאו ספרי שו"ת בסדר גודל של האגרות משה, מנחת שלמה, מנחת יצחק שהשפיעו ומשפיעים עד היום כבעת כתיבתם, מלבד שבט הלוי. אולי
למה להתעלם מ'יביע אומר'?
 
 

נדיב לב

משתמש ותיק
איש אל רעהו אמר:
נדיב לב אמר:
אם יורשה לי לומר הרי שבעשרים שנה האחרונות לא יצאו ספרי שו"ת בסדר גודל של האגרות משה, מנחת שלמה, מנחת יצחק שהשפיעו ומשפיעים עד היום כבעת כתיבתם, מלבד שבט הלוי. אולי
למה להתעלם מ'יביע אומר'?
 

הוזכר כעת
 

נדיב לב

משתמש ותיק
רז בן ציון אמר:
ציץ אליעזר, משנה הלכות
משנה הלכות לא כתבתי יען ואינו עונה להגדרה לדעתי ספרים שהשפיעו ומשפיעים עד היום כבעת כתיבתם. ציץ אליעזר נשכח ממני.
 

יאיר

משתמש ותיק
הרב יואל שוורץ חיבר כ-150 חוברות וספרים בנושאים מגוונים, העוסקים בין היתר בהלכה, מחשבת ישראל, ביוגרפיות רבניות ונושאים אקטואליים.

הרב יעקב ישראל לוגסי הוציא את סדרת הספרים "שובה ישראל" המונה למעלה משלושים חלקים ועוד כ-15 ספרים.
 

גבריאל פולארד

משתמש ותיק
איש אל רעהו אמר:
כמדומה שספר בדי השולחן על נדה ותערובות הוא בין החיבורים הכי חשובים ומשמעותיים.
וכן נתיבות שלום רבית, של הרב גלבר וכן ארחות שבת.
וכן חיבורי הגאון ר' יחיאל דזימטרובסקי על הקצוה"ח ועוד.
הצד השווה שבהם חיבורים שנתקבלו בעולם התורה ונמצאים בכל בית מדרש.
הם לא סתם ספרים הם יצירות.
לפחות מחלק של 'נמצאים -כמעט- בכל בית מדרש' היתי מוסיף גם את וזאת הברכה.

ואולי גם את ה'דבר יעקב'.
 

אבר כיונה

משתמש ותיק
נדיב לב אמר:
יש עוד בעל שו"ת חסידי המונה למעלה מחמש עשר כרכים ונשכח ממני שמו ושם ספרו

חלק א׳ ממעל אמר:
יש מו"ץ בצאנז עם סדרה של כחמישים ספרים ועוד כמה ספרים

יאיר אור אמר:
שו"ת שיח? יצחק להרה"ג ר' יצחק שכטר שליט"א

"ישיב יצחק" להרה"ג ר' יצחק שמואל שכטר שליט"א
 

חילך לאורייתא

משתמש ותיק
איש אל רעהו אמר:
נדיב לב אמר:
איש אל רעהו אמר:
כמדומה שספר בדי השולחן על נדה ותערובות הוא בין החיבורים הכי חשובים ומשמעותיים.
וכן נתיבות שלום רבית, של הרב גלבר וכן ארחות שבת.
וכן חיבורי הגאון ר' יחיאל דזימטרובסקי על הקצוה"ח ועוד.
הצד השווה שבהם חיבורים שנתקבלו בעולם התורה ונמצאים בכל בית מדרש.
הם לא סתם ספרים הם יצירות.
מה עם דרשו? יצירה מפוארת. איך אמר מישהו: מזמן המ"ב לא קם כמותה..
מי המחבר? ר' הופשטטר?
בספר משנ"ב דרשו ישנם טעיות למכביר, (יהודי ת"ח שנוהג לעיין במקורותיהם טען לי שמי שמתבונן בדברים בפנים ימצא הרבה טעויות ופרשנויות מוטעים) רק לדוגמא:
בסימן קנ"ח ס"ק א' כתבו: (הערה 2) שלתרומה כ' ביה"ל (סי' ק"ס סי"ג ד"ה ויש מתירין) שצריך ליטול עד הפרק אבל בנט"י לסעודה כ' השו"ע (קס"א ד') שנחלקו בכך ראשונים ומצד הדין יש להקל בנטילתה עד סוף פרקי האצבעות אלא שראוי ליטול עד הקנה, ומשמע מדבריהם שכן הלכה אך יעויי' בביה"ל (סי' קס"א סעי' ד' ד"ה וראוי לנהוג) שהכריע להלכה כדעה שניה שאף בנט"י לחולין בעי' עד הפרק וכ' שמי שאינו עושה כן בכלל מזלזלי בנט"י יחשב וכ' דהסומך להקל כדעה זו בשעה"ד כשאין לו מים אין מוחין בידו.
נמצא להלכה שוודאי אף לחולין לרוב הראשונים בעי' נטילה על כל היד עד הזרוע
 
 
חלק עליון תַחתִית