כשבאו בנ"י למדבר סין בט"ו אייר נא'
"ויאמרו אלהם בני ישראל מי יתן מותנו ביד ה' בארץ מצרים בשבתנו על סיר הבשר באכלנו לחם לשבע כי הוצאתם אתנו אל המדבר הזה להמית את כל הקהל הזה ברעב"
והנה התורה מספרת לנו על מאורע חד פעמי שה' שלח ידו להרוג במצרים והיא היתה במכת בכורות "וה' היכה כל בכור בארץ מצרים" ובאמת באותה השעה בנ"י ישבו על סיר הבשר של הפסח (לכו"ע בירושלמי וכחד מא"ד בבלי שצלי קידר כשר) ואכלו לחם לשובע (המצות)
וא"כ בקשתם היתה למות במכת בכורות ביד ה' תוך כדי שהם אוכלים ק"פ ומצות
ואם תשיב ותאמר שהמצה נקראת לחם עוני ולא שייך לאמר עליה לשון שובע, אף אני אענה ואומר שהמן נקרא לחם עוני שנא' ויענך וירעיבך ויאכילך את המן.. למען ענותך לנסותך.. ולמרות זאת אמר להם משה בתת ה' לכם בערב בשר לאכול ובבוקר לחם לשבוע...
"ויאמרו אלהם בני ישראל מי יתן מותנו ביד ה' בארץ מצרים בשבתנו על סיר הבשר באכלנו לחם לשבע כי הוצאתם אתנו אל המדבר הזה להמית את כל הקהל הזה ברעב"
והנה התורה מספרת לנו על מאורע חד פעמי שה' שלח ידו להרוג במצרים והיא היתה במכת בכורות "וה' היכה כל בכור בארץ מצרים" ובאמת באותה השעה בנ"י ישבו על סיר הבשר של הפסח (לכו"ע בירושלמי וכחד מא"ד בבלי שצלי קידר כשר) ואכלו לחם לשובע (המצות)
וא"כ בקשתם היתה למות במכת בכורות ביד ה' תוך כדי שהם אוכלים ק"פ ומצות
ואם תשיב ותאמר שהמצה נקראת לחם עוני ולא שייך לאמר עליה לשון שובע, אף אני אענה ואומר שהמן נקרא לחם עוני שנא' ויענך וירעיבך ויאכילך את המן.. למען ענותך לנסותך.. ולמרות זאת אמר להם משה בתת ה' לכם בערב בשר לאכול ובבוקר לחם לשבוע...