שאלת המסורת בעופות בני ימינו

לא בדקתי אם הדברים עלו בעבר

אך גם הגר"מ שטרנבוך שליט"א
כתב מכתב לגבי הבעיות הקיימות בעוף זה
אך השאלה היא מכאן מה מידת חומרתם של אותן בעיות והאם זה אוסר את העוף באכילה
ובוודאי שלא הנוסח בו יצאו נגדו אותם שיצאו נגדו
 

יהושע

משתמש ותיק
משמח אמר:
יהושע אמר:
אב בבינה אמר:
ייש"כ.
רמש"ק כותב כאילו רוב, או הרבה הם כד כד. זה נכון, או גוזמא?
רוב אולי גוזמא, הרבה בכלל לא גוזמא. 
האם ראית בעיניך ביצה אחת מהפטם שהוא כד כד?
כן, ראיתי תבנית ביצים שאחוז גבוה שלהם היו או כד כד או חד חד. 
 
 

משמח

משתמש רגיל
איטשע מאיר לורנץ אמר:
לא בדקתי אם הדברים עלו בעבר

אך גם הגר"מ שטרנבוך שליט"א
כתב מכתב לגבי הבעיות הקיימות בעוף זה
אך השאלה היא מכאן מה מידת חומרתם של אותן בעיות והאם זה אוסר את העוף באכילה
ובוודאי שלא הנוסח בו יצאו נגדו אותם שיצאו נגדו
הגר''מ שטרנבוך כתב במכתבו לברר שהפטם מהודר ביותר ולית טב מיניה. שבירור שלא נעשה שום הכלאות, ושיש לנו מסורה ברורה על הפטם.
 
 

משמח

משתמש רגיל
בפקודיך אשיחה אמר:
בס"ד

"משמח", סליחה שאני אומר זאת, אך ככל שאתה כותב יותר הודעות, אתה מגלה יותר ויותר את חוסר ההתמצאות שיש לך בעניין העופות.
זה נראה שאתה מנסה ממש בכוח לצדד בעד היתר אכילת עופות הפטם, וזה מה שמביא אותך לכתוב דברים כאלו. חבל שבפורום כה נכבד אתה מכניס ידיעות כל כך לא מבוססות ולא נכונות.
המשפט האחרון שכתבת שאפשר "לנסוע למקום גידול הפטם, ולראות אלפי ביצים שכולם כד וחד", מראה את מה שכתבתי באופן ברור.
להוי ידוע לך, שהתרנגולות פטם כיום לא מטילות ביצים, שוחטים אותן לפני שהן באות לככל הטלת ביצים.
אם תיסע ללול שבו מגדלים עופות פטם, לא תראה, או לפחות כמעט ולא תראה, ביצים.
הביצים עליהן דיבר על הרב קליין, והביצים שהתמונות שלהן הובאו לעיל, נלקחו מתוך לולי הרביה, לולים בהן מזווגים את הקורניש והרוק. הביצים האלו הן הביצים שמהן בוקעים אפרוחי עופות פטם במדגרות. לול שבו מגדלים כיום תרנגולים לאכילה, מקבל אפרוחים מוכנים, דהיינו האפרוחים שבקעו מהביצים המוזכרות.
בביצים האלו בהחלט יש אחוז גבוה של ביצי כד כד. אני ראיתי את הביצים בעיני, לא רק בתמונות!
יש גם ביצים שהן כד חד, אף אחד לא חולק על כך, אך בכדי לאסור עופות, לא צריך שכל הביצים יהיו כד כד.
התכוונתי על מקום גידול הרוק והקורניש, ששם הלכו הרבנים והמומחים וראו במו עיניהם שכל הביצים של הד' דורות, ושל שני החברות הגדולות, כולם הם כד חד.
מש''כ אני ראיתי.... סליחה שאני אומר את זאת...
אבל האמת עד לעצמו כי לא נמצא אף ביצה אחת שלא יהיה כד וחד. ושקר אין לו רגליים. 
הלוואי שאוכל לפגוש אותך ולילך בייחד לראות הביצים.
ברור שאף אם תמצא אחד מרבבות שיהיה נראה במושכל ראשון כד כד או חד חד. על ידי מדידה יהיה כד וחד.
 
 

משמח

משתמש רגיל
יהושע אמר:
משמח אמר:
ראית הביצים בעצמן או על התמונות?

בעצמם
אימי לי אוזי גופא דעובדא היכי הוי
מנין הי' לך אותן הביצים?
הלכת בעצמך להלול?
אחד הביאו אותם לך?
כמה ביצים הוי?
בדקת אותן הביצים במדידה גם כן? 
 
משמח אמר:
איטשע מאיר לורנץ אמר:
לא בדקתי אם הדברים עלו בעבר

אך גם הגר"מ שטרנבוך שליט"א
כתב מכתב לגבי הבעיות הקיימות בעוף זה
אך השאלה היא מכאן מה מידת חומרתם של אותן בעיות והאם זה אוסר את העוף באכילה
ובוודאי שלא הנוסח בו יצאו נגדו אותם שיצאו נגדו
הגר''מ שטרנבוך כתב במכתבו לברר שהפטם מהודר ביותר ולית טב מיניה. שבירור שלא נעשה שום הכלאות, ושיש לנו מסורה ברורה על הפטם.
המכתב איננו תחת ידי אבל כן ראיתי מכתב ממנו בנושא

מה שכתב איננה פירכא יכול להיות שזה בגלל אותם שרצו להטריפו וסבר שאין ראוי לעשות כך, וכך ראיתי כמה וכמה מגדולי ישראל שנהגו באופן הזה בעת הצורך
 
 

יהושע

משתמש ותיק
משמח אמר:
יהושע אמר:
משמח אמר:
ראית הביצים בעצמן או על התמונות?

בעצמם
אימי לי אוזי גופא דעובדא היכי הוי
מנין הי' לך אותן הביצים?
הלכת בעצמך להלול?
אחד הביאו אותם לך?
כמה ביצים הוי?
בדקת אותן הביצים במדידה גם כן? 


חבר שלי הביא אותם, לא מדדתי, היה תבנית  שלמה של ביצים לא זוכר בדיוק כמה, לפחות עשר. 
 
 

גשן

משתמש רגיל
מי יכול להעלות את החוברת שמתפרסם בקישור זה
http://groups.google.com/group/76-86/t/f877e8f94ea25475?utm_source=digest&utm_medium=email
תודה.
לפחות העמוד האחרון מכתב של האדמו"ר מקאשוי
 

בפקודיך אשיחה

משתמש ותיק
איטשע מאיר לורנץ אמר:
משמח אמר:
איטשע מאיר לורנץ אמר:
לא בדקתי אם הדברים עלו בעבר

אך גם הגר"מ שטרנבוך שליט"א
כתב מכתב לגבי הבעיות הקיימות בעוף זה
אך השאלה היא מכאן מה מידת חומרתם של אותן בעיות והאם זה אוסר את העוף באכילה
ובוודאי שלא הנוסח בו יצאו נגדו אותם שיצאו נגדו
הגר''מ שטרנבוך כתב במכתבו לברר שהפטם מהודר ביותר ולית טב מיניה. שבירור שלא נעשה שום הכלאות, ושיש לנו מסורה ברורה על הפטם.
המכתב איננו תחת ידי אבל כן ראיתי מכתב ממנו בנושא

מה שכתב איננה פירכא יכול להיות שזה בגלל אותם שרצו להטריפו וסבר שאין ראוי לעשות כך, וכך ראיתי כמה וכמה מגדולי ישראל שנהגו באופן הזה בעת הצורך
האם כוונתך למכתב זה?
הצג קובץ מצורף מכתב עם חתימת הרב משה שטרנבוך על החשש שבעופות פטם.pdf
 

משמח

משתמש רגיל
יהושע אמר:
משמח אמר:
יהושע אמר:
אימי לי אוזי גופא דעובדא היכי הוי
מנין הי' לך אותן הביצים?
הלכת בעצמך להלול?
אחד הביאו אותם לך?
כמה ביצים הוי?
בדקת אותן הביצים במדידה גם כן? 


חבר שלי הביא אותם, לא מדדתי, היה תבנית  שלמה של ביצים לא זוכר בדיוק כמה, לפחות עשר. 
כתבת ''לא מדדתי''
ירא הקהל וישפוט עם מי החותמת ועם מי הפתילים
לא נמצא אף ביצה אחת שיהיה כד כד, כולם הם כדין וחדין, ואף אותו שנמצא אחד מיני אלף שיהיה נראה במושכל ראשון כד כד אחרי המדידה יהיה כד וחד.
עוד כתב חבר שלי הביא אותם.... אבקש ממעלתו שיטריח עצמו לנסוע למקום גידול הורי הפטם משני המפעלים רוס וקוב ותמצא שכל הביצים הם כדין וחדין, דברתי עם איזה רבנים שעשו כן, ולא מצאו אף אחד שלא יהיה כד וחד.
 
 

משמח

משתמש רגיל
איטשע מאיר לורנץ אמר:
משמח אמר:
איטשע מאיר לורנץ אמר:
לא בדקתי אם הדברים עלו בעבר

אך גם הגר"מ שטרנבוך שליט"א
כתב מכתב לגבי הבעיות הקיימות בעוף זה
אך השאלה היא מכאן מה מידת חומרתם של אותן בעיות והאם זה אוסר את העוף באכילה
ובוודאי שלא הנוסח בו יצאו נגדו אותם שיצאו נגדו
הגר''מ שטרנבוך כתב במכתבו לברר שהפטם מהודר ביותר ולית טב מיניה. שבירור שלא נעשה שום הכלאות, ושיש לנו מסורה ברורה על הפטם.
המכתב איננו תחת ידי אבל כן ראיתי מכתב ממנו בנושא

מה שכתב איננה פירכא יכול להיות שזה בגלל אותם שרצו להטריפו וסבר שאין ראוי לעשות כך, וכך ראיתי כמה וכמה מגדולי ישראל שנהגו באופן הזה בעת הצורך
יש מכתב ידוע שכתב נגד הבראקעל, ושם כתב בברירות בעד הפטם שבירור בעצמו שלא הכליאה אותם בשום עוף אחר אלא שהוא עוף טהור במסורות.
אדרבה נא להביא מכתבו.
המכתב לפני ואיני יכול להעלותו. 
 

יהושע

משתמש ותיק
משמח אמר:
איטשע מאיר לורנץ אמר:
משמח אמר:
הגר''מ שטרנבוך כתב במכתבו לברר שהפטם מהודר ביותר ולית טב מיניה. שבירור שלא נעשה שום הכלאות, ושיש לנו מסורה ברורה על הפטם.
המכתב איננו תחת ידי אבל כן ראיתי מכתב ממנו בנושא

מה שכתב איננה פירכא יכול להיות שזה בגלל אותם שרצו להטריפו וסבר שאין ראוי לעשות כך, וכך ראיתי כמה וכמה מגדולי ישראל שנהגו באופן הזה בעת הצורך
יש מכתב ידוע שכתב נגד הבראקעל, ושם כתב בברירות בעד הפטם שבירור בעצמו שלא הכליאה אותם בשום עוף אחר אלא שהוא עוף טהור במסורות.
אדרבה נא להביא מכתבו.
המכתב לפני ואיני יכול להעלותו. 

הוא כותב שזוכר בקטנותו בלונדון שהיו אוכלים ביצי קורניש, אבל הדברים תמוהים, שהרי ברור שהקורניש הוא מין חדש באירופה ולא יתכן שהיה מסורת על זה, ואם היו שאכלו ביציו זה מחיסרון ידיעה.

גם הרב וואזנר כותב שנתברר מעל כל ספק שהפטם מעורב במין שאין עליו מסורת, וכן הרב נסים קרליץ כתב מכתב לבדץ שיש בעיות בפטם, וידוע שהחמיר לא לאכול את הפטם.
 
בפקודיך אשיחה אמר:
איטשע מאיר לורנץ אמר:
משמח אמר:
הגר''מ שטרנבוך כתב במכתבו לברר שהפטם מהודר ביותר ולית טב מיניה. שבירור שלא נעשה שום הכלאות, ושיש לנו מסורה ברורה על הפטם.
המכתב איננו תחת ידי אבל כן ראיתי מכתב ממנו בנושא

מה שכתב איננה פירכא יכול להיות שזה בגלל אותם שרצו להטריפו וסבר שאין ראוי לעשות כך, וכך ראיתי כמה וכמה מגדולי ישראל שנהגו באופן הזה בעת הצורך
האם כוונתך למכתב זה?
מכתב עם חתימת הרב משה שטרנבוך על החשש שבעופות פטם.pdf
אני מדבר על תשובה ארוכה 
ולא על מכתב סתמי
 
 
משמח אמר:
איטשע מאיר לורנץ אמר:
משמח אמר:
הגר''מ שטרנבוך כתב במכתבו לברר שהפטם מהודר ביותר ולית טב מיניה. שבירור שלא נעשה שום הכלאות, ושיש לנו מסורה ברורה על הפטם.
המכתב איננו תחת ידי אבל כן ראיתי מכתב ממנו בנושא

מה שכתב איננה פירכא יכול להיות שזה בגלל אותם שרצו להטריפו וסבר שאין ראוי לעשות כך, וכך ראיתי כמה וכמה מגדולי ישראל שנהגו באופן הזה בעת הצורך
יש מכתב ידוע שכתב נגד הבראקעל, ושם כתב בברירות בעד הפטם שבירור בעצמו שלא הכליאה אותם בשום עוף אחר אלא שהוא עוף טהור במסורות.
אדרבה נא להביא מכתבו.
המכתב לפני ואיני יכול להעלותו. 

את המכתב הזה גם אני ראיתי ואין זה סוד כלל
ובכל זאת כבר אמרתי כי אין זה סתירה
 
יהושע אמר:
משמח אמר:
איטשע מאיר לורנץ אמר:
המכתב איננו תחת ידי אבל כן ראיתי מכתב ממנו בנושא

מה שכתב איננה פירכא יכול להיות שזה בגלל אותם שרצו להטריפו וסבר שאין ראוי לעשות כך, וכך ראיתי כמה וכמה מגדולי ישראל שנהגו באופן הזה בעת הצורך
יש מכתב ידוע שכתב נגד הבראקעל, ושם כתב בברירות בעד הפטם שבירור בעצמו שלא הכליאה אותם בשום עוף אחר אלא שהוא עוף טהור במסורות.
אדרבה נא להביא מכתבו.
המכתב לפני ואיני יכול להעלותו. 

הוא כותב שזוכר בקטנותו בלונדון שהיו אוכלים ביצי קורניש, אבל הדברים תמוהים, שהרי ברור שהקורניש הוא מין חדש באירופה ולא יתכן שהיה מסורת על זה, ואם היו שאכלו ביציו זה מחיסרון ידיעה.

גם הרב וואזנר כותב שנתברר מעל כל ספק שהפטם מעורב במין שאין עליו מסורת, וכן הרב נסים קרליץ כתב מכתב לבדץ שיש בעיות בפטם, וידוע שהחמיר לא לאכול את הפטם.
מה זה 'לא יתכן' הרי הוא נימק את עצמו וכן השאר שהעידו על בראקל סמכו על כאלו עדויות

בכל אופן כבר שאלתי למה אם כן הרב וואזנער לא החמיר על עצמו
נדמה לי שאין מעשה רב יותר מזה
 
 

יהושע

משתמש ותיק
איטשע מאיר לורנץ אמר:
יהושע אמר:
משמח אמר:
יש מכתב ידוע שכתב נגד הבראקעל, ושם כתב בברירות בעד הפטם שבירור בעצמו שלא הכליאה אותם בשום עוף אחר אלא שהוא עוף טהור במסורות.
אדרבה נא להביא מכתבו.
המכתב לפני ואיני יכול להעלותו. 

הוא כותב שזוכר בקטנותו בלונדון שהיו אוכלים ביצי קורניש, אבל הדברים תמוהים, שהרי ברור שהקורניש הוא מין חדש באירופה ולא יתכן שהיה מסורת על זה, ואם היו שאכלו ביציו זה מחיסרון ידיעה.

גם הרב וואזנר כותב שנתברר מעל כל ספק שהפטם מעורב במין שאין עליו מסורת, וכן הרב נסים קרליץ כתב מכתב לבדץ שיש בעיות בפטם, וידוע שהחמיר לא לאכול את הפטם.
מה זה 'לא יתכן' הרי הוא נימק את עצמו וכן השאר שהעידו על בראקל סמכו על כאלו עדויות

בכל אופן כבר שאלתי למה אם כן הרב וואזנער לא החמיר על עצמו
נדמה לי שאין מעשה רב יותר מזה
הוא נימק שאכלו את הביצים אבל ברור שזה טעות כי לא היה לקורניש מסורת כי זה עוף שהגיע מחדש ממזרח הרחוק. 

ויש הבדל גדול בין הקורניש לבראקל, כי הרב וואזנר והרב מזוז ועוד הרבה שוחטים העידו שצורתו הוא בדיוק כמו העופות שאכלו פעם, משא"כ הקורניש צורתו שונה מאוד מכל סוגי התרנגולים וגם טבעו שונה. 

הרב וואזנר לא סבר שהפטם אסור מדינא, רק שזה דיעבד וחייבים לתקן, והרב קליין אומר שאז לא ידעו שמערבים גם בנקבה לכן התיר הרב וואזנר, אבל כיוון שהתברר שיש חשש גם על הנקבה אז נפל ההיתר של הרב וואזנר. 

והרב שמואל הלפרן אומר שהטעו את הרב וואזנר שבמקום מסויים העופות הם ללא חשש ואכל רק מעופות ההם. 
​​​​​
 
 
יהושע אמר:
איטשע מאיר לורנץ אמר:
יהושע אמר:
הוא כותב שזוכר בקטנותו בלונדון שהיו אוכלים ביצי קורניש, אבל הדברים תמוהים, שהרי ברור שהקורניש הוא מין חדש באירופה ולא יתכן שהיה מסורת על זה, ואם היו שאכלו ביציו זה מחיסרון ידיעה.

גם הרב וואזנר כותב שנתברר מעל כל ספק שהפטם מעורב במין שאין עליו מסורת, וכן הרב נסים קרליץ כתב מכתב לבדץ שיש בעיות בפטם, וידוע שהחמיר לא לאכול את הפטם.
מה זה 'לא יתכן' הרי הוא נימק את עצמו וכן השאר שהעידו על בראקל סמכו על כאלו עדויות

בכל אופן כבר שאלתי למה אם כן הרב וואזנער לא החמיר על עצמו
נדמה לי שאין מעשה רב יותר מזה
הוא נימק שאכלו את הביצים אבל ברור שזה טעות כי לא היה לקורניש מסורת כי זה עוף שהגיע מחדש ממזרח הרחוק. 

ויש הבדל גדול בין הקורניש לבראקל, כי הרב וואזנר והרב מזוז ועוד הרבה שוחטים העידו שצורתו הוא בדיוק כמו העופות שאכלו פעם, משא"כ הקורניש צורתו שונה מאוד מכל סוגי התרנגולים וגם טבעו שונה. 

הרב וואזנר לא סבר שהפטם אסור מדינא, רק שזה דיעבד וחייבים לתקן, והרב קליין אומר שאז לא ידעו שמערבים גם בנקבה לכן התיר הרב וואזנר, אבל כיוון שהתברר שיש חשש גם על הנקבה אז נפל ההיתר של הרב וואזנר. 

והרב שמואל הלפרן אומר שהטעו את הרב וואזנר שבמקום מסויים העופות הם ללא חשש ואכל רק מעופות ההם. 
​​​​​
אני לא יודע מה אתה מדבר כיאני מדבר ממש על השנים האחרונות

ושוב מכיר אני ויודע מקרוב שהוא אכל מהעוף הרגיל
 
 

יהודי

משתמש ותיק
כל האשכול הזה עניינו שכולם נגד הפטם, ומי שלא בעדו -פשוט טעה או שהטעו אותו. מעניין למה מאריכים כ"כ הרבה הודעות כאשר זה המסר.
 

יהושע

משתמש ותיק
איטשע מאיר לורנץ אמר:
יהושע אמר:
איטשע מאיר לורנץ אמר:
מה זה 'לא יתכן' הרי הוא נימק את עצמו וכן השאר שהעידו על בראקל סמכו על כאלו עדויות

בכל אופן כבר שאלתי למה אם כן הרב וואזנער לא החמיר על עצמו
נדמה לי שאין מעשה רב יותר מזה
הוא נימק שאכלו את הביצים אבל ברור שזה טעות כי לא היה לקורניש מסורת כי זה עוף שהגיע מחדש ממזרח הרחוק. 

ויש הבדל גדול בין הקורניש לבראקל, כי הרב וואזנר והרב מזוז ועוד הרבה שוחטים העידו שצורתו הוא בדיוק כמו העופות שאכלו פעם, משא"כ הקורניש צורתו שונה מאוד מכל סוגי התרנגולים וגם טבעו שונה. 

הרב וואזנר לא סבר שהפטם אסור מדינא, רק שזה דיעבד וחייבים לתקן, והרב קליין אומר שאז לא ידעו שמערבים גם בנקבה לכן התיר הרב וואזנר, אבל כיוון שהתברר שיש חשש גם על הנקבה אז נפל ההיתר של הרב וואזנר. 

והרב שמואל הלפרן אומר שהטעו את הרב וואזנר שבמקום מסויים העופות הם ללא חשש ואכל רק מעופות ההם. 
​​​​​
אני לא יודע מה אתה מדבר כיאני מדבר ממש על השנים האחרונות

ושוב מכיר אני ויודע מקרוב שהוא אכל מהעוף הרגיל

הרב וואזנר נפטר בתשעה, הדברים נודעו בתשעז. 
נכון הוא אכל מהעוף הרגיל אבל ממקום מסויים. 
 
יהושע אמר:
איטשע מאיר לורנץ אמר:
יהושע אמר:
הוא נימק שאכלו את הביצים אבל ברור שזה טעות כי לא היה לקורניש מסורת כי זה עוף שהגיע מחדש ממזרח הרחוק. 

ויש הבדל גדול בין הקורניש לבראקל, כי הרב וואזנר והרב מזוז ועוד הרבה שוחטים העידו שצורתו הוא בדיוק כמו העופות שאכלו פעם, משא"כ הקורניש צורתו שונה מאוד מכל סוגי התרנגולים וגם טבעו שונה. 

הרב וואזנר לא סבר שהפטם אסור מדינא, רק שזה דיעבד וחייבים לתקן, והרב קליין אומר שאז לא ידעו שמערבים גם בנקבה לכן התיר הרב וואזנר, אבל כיוון שהתברר שיש חשש גם על הנקבה אז נפל ההיתר של הרב וואזנר. 

והרב שמואל הלפרן אומר שהטעו את הרב וואזנר שבמקום מסויים העופות הם ללא חשש ואכל רק מעופות ההם. 
​​​​​
אני לא יודע מה אתה מדבר כיאני מדבר ממש על השנים האחרונות

ושוב מכיר אני ויודע מקרוב שהוא אכל מהעוף הרגיל

הרב וואזנר נפטר בתשעה, הדברים נודעו בתשעז. 
נכון הוא אכל מהעוף הרגיל אבל ממקום מסויים. 
אני לא יודע מה הוא המקום המסוים כאשר אני שמעתי מאחד מאנשי ביתו אשר הכין לו מדי יום את העוף (או כמעט כל יום אל תתפוס אותי על המילה) ואמר שלקח עוף מאד רגיל שאני ואתה(?) אוכלים
 
 

בר דעת

משתמש חדש
יהושע אמר:
משמח אמר:
איטשע מאיר לורנץ אמר:
Please
המכתב איננו תחת ידי אבל כן ראיתי מכתב ממנו בנושא

מה שכתב איננה פירכא יכול להיות שזה בגלל אותם שרצו להטריפו וסבר שאין ראוי לעשות כך, וכך ראיתי כמה וכמה מגדולי ישראל שנהגו באופן הזה בעת הצורך
יש מכתב ידוע שכתב נגד הבראקעל, ושם כתב בברירות בעד הפטם שבירור בעצמו שלא הכליאה אותם בשום עוף אחר אלא שהוא עוף טהור במסורות.
אדרבה נא להביא מכתבו.
המכתב לפני ואיני יכול להעלותו. 

הוא כותב שזוכר בקטנותו בלונדון שהיו אוכלים ביצי קורניש, אבל הדברים תמוהים, שהרי ברור שהקורניש הוא מין חדש באירופה ולא יתכן שהיה מסורת על זה, ואם היו שאכלו ביציו זה מחיסרון ידיעה.

גם הרב וואזנר כותב שנתברר מעל כל ספק שהפטם מעורב במין שאין עליו מסורת, וכן הרב נסים קרליץ כתב מכתב לבדץ שיש בעיות בפטם, וידוע שהחמיר לא לאכול את הפטם.


א. נא בבקשה להביא דברים האלו שכתבם הגר''מ שטרנבוך, שאכל ביצי הקורניש.
ב. מש''כ שהקורניש הוא מין חדש ולא יתכן מסורת עליה. צ''ע גדול, דהרי הגר''מ כתב להביא מסורות.
ג. מש''כ בשם הרב וואזנער. ידוע שהרב וואזנער מיירי מעוף הקאביר שגידלם משפחת כ. בארץ ישראל, שהם עירבו העופות, אבל לא קאי על הפטם כלל. גם הרב וואזנער בעצמו אכל הפטם עד חודש האחרון מימיו, ובאותו התשובה כתב הרב וואזנער בעצמו שהמחירים פורשים עצמם מעופות האלו. גם השואל הרב כהן כותב בחיבורו בהדיא שהפטם יש לו מסורת, שאכלו בין הראק ובין הקארניש, דשניהן אכלו במסורות, והוא בעצמו אמר שהרב וואזנער קאי על עוף אחר ולא הפטם בכלל.
 
 

בר דעת

משתמש חדש
מכתב מאת הגאון הגדול הרב לאנדא זצ''ל בענין מסורת הקארניש, ששלח להרב ל. מברוקלין במייל.
הדברים ברורים ומפורשים, ואין צריך שום הוספת.

שלו' וברכה. אני כתבתי שאלו אינם הקורניש האורגילני. הקורניש האורגינלי שהוא הקורניש התעשיתי הוא העופות שנשלחו לארץ מארה"ב והי' להם מסורת ומהם פיתחו את העופות שמשתמשים כאן בארץ ומהם עדיין מגדלים החברות הגדולות בעוף הפטם בארה"ב "קוב" ו"רוס" ונאכלים במסורת כשבעים שנה והם גם נמכרים בארץ וגם בארה"ב, ומכירים את העופות וקונים מהם רק את אלו. והם מסומנים ע"י החברות "קוב 500" ו"רוס 308". כאן בארץ יש שתי חברות אשר מגדלים רק את העופות הנ"ל. בעופות האלו מעורב הקורניש האורגינלי ואילו הקורניש שמכרו לכם אינו תואם כלל את הקורני"ש שיש לחברות הנ"ל. הקורני"ש שלהם הוא קורני"ש אורגינלי בלי תערובת מזנים אחרים והחברות הנ"ל עירבו אותם עם זנים בעלי מסורת אשר גם הם ידועים לנו. אנו מקבלים אך ורק את המספרים הנזכרים ולא שאנו סומכים על החברות אלא על טביעות העין בעופות שמגדלים מהם שאין בהם שום שינוי. ולא כמו התמונות ששלחתם לנו אשר השינויים בהם בולטים מאד וכל רגיל בעופות רואה שאינם מעופות המסורת.

בודאי היינו שמחים אם החברות היו מוכנים לגלות לנו אי אלו חדושים עשו במספרים אחרים והיינו יכולים לדעת מה מצב הכשרות של המספרים האחרים כי מי יודע מה ילד יום. כיום אין בארץ קונים למספרים אחרים, אך מרחוק נראה לי שיש יד ישראל באמצע שאינו מעונין בדבר.

שאלת כב' אם האבות אינם כשרים כיצד יתכשרו התולדת, אינה מובנת כלל. ההפרש בין עוף תעשיתי. כאשר לוקחים עוף כדי לפתח ממנו תולדות, לוקחים רק זן נקי שאין בו תערובת והחברות האלו שומרים לעצמן זן נקי בכמה חלקי תבל, שמא יקרה אסון באיזה מקום ויכחד הזן שהם משתמשים בו. על הזן הנקי הם מנסים לפתח תערובת מזן נקי אחר. נסיונות כאלו לוקחים לפחות שלש שנים כדי להגיע לדעת את טבעיות זן א' וזן ב' ומה התוצאה מן העירוב, כמו חזה גדול או רגליים גדולות וכדו'. אפ יקחו זנים מעורבים אף פעם לא יגיעו לדעת מה מיוחד בזן הזה ומה מיוחד בזן הזה ולא ידעו איך לנסות לערב, כי יש להם תערובת של כמה זנים. הם מחפשים לדעת את המויחדות בכל זן שלפניהם ואז יכולים לערבו בזן שני ולנסות מה התוצאות. אחרת הוא בעופות המכונים FARM CHICKEN אשר מתערבים באופן מקרי במשק שתרנגולת דגרה על ביצים של חברתה ונולד אפרוח מזן מעורב ושוב נתערב אפרוח מביצה זרה ושוב נתגדלה התערובת, ביצים כאלו אי אפשר לקחת לפיתוח זנים כלל. אם הדברים מובנים לכם תבינו ששאלתכם "אם האבות אינם כשרים כיצד יתכשרו התולדות" אינה במקומה כלל וכלל. לא מנסים לפתח זנים רק מזנים טהורים ממש. ולידיעתכם כי החברות הנזכרות, מוציאים ממון רב על שמירת גידול עופות מזנים טהורים ממש ואפי' זנים שאינם מצויים כבר הם ממשיכים לגדלם כדי שיוכלו להמשיך ולגדל את הסבתות שהם מוכרים כי הם חייבים להיות מזן טהור ולא מעורב. אחרת מיד יכירו שינויים בוולדות ויחזירו להם את המשלוחים שלהם.

הארכתי מדי כי ראיתי כי אינכם מצויים אצל הנושא הזה ואני מכבד זאת. כל האריכות אינה ממצות ת"ת רק כאלו שהפקירו אותם שיתענינו בעניני כשרות למעשה, אין להם ברירה ומוכרחים להתענין גם בחלק המלובש בגשמיות ממש. אין ספק שלעסוק בהל' עירובין ומקוואות מרגישים יותר את הת"ת כנגד כולם.

ואומר שלו'.
 

בר דעת

משתמש חדש
תשובה קדומה מאת הגאון רבי משה יהודה ליב לאנדא זצ''ל, ששלח להרב ל. מברוקלין.
והדברים מעידים לעצמם
Subject: Fwd:
--------------------------------
From: הרב משה י. ל. לנדא
Date: Fri, Nov 16, 2018 3:00 AM
To: 'chicken';
Cc:
Subject:RE: ציורי הקורניש אשר נשלח עפ"י בקשת הרה"ג ר' מ. ל. שליט"א

שלו' וברכה.  הבנתי מיד, שיד אלו שרוצים להוציא לעז על העופות הכשרים כדי להכניס עופות ללא מסורת טמון בסיפור הזה. ועתה כשהגיע האימייל שלכם נתברר שכך הדבר.

העופות ששלחתם הם  Farm Chicken  שמעורב בם לפחות שלשה זנים אולי בתוכם גם קורניש. וצודקים אלו שאומרים שעופות אלו אין הם מסורת.  הקורניש הכשר, מדובר על הקורניש התעשיתי

קורניש לבן. הביאו אותו ארצה מארה"ב אשר בזמנו הועד עליו ברור שיש לו מסורת ואינו דומה כלל לעופות בווידיו ששלחתם. המומחים כאן מבחינים ברור שהעופות שיש לנו הם מאותם העופות שפיתחו

כאן בארץ כל השנים, כולל הקורניש  התעשיתי. וכפי שאנו שומעין הם גם העופות שמשתמשים בשחיטת סטמאר במונרו. והשי"ת יצילנו מן הרוצים להכשילנו בעופות טמאים.

 
 

בפקודיך אשיחה

משתמש ותיק
בס"ד

יצאה לאור מהדורה חדשה של הקונטרס הנפלא "אכילת עופות בזמננו".
כפי שראיתי, מדובר על מהדורה מורחבת עם הרבה הוספות.
מובאים שם גם מחקרים מדעיים מתחום הגנטיקה שלא פורסמו אצלנו עד כה ככל הידוע לי.

להורדת הקונטרס:
הצג קובץ מצורף קונטרס אכילת עופות בזמננו מהדורה חדשה מנחם אב תשפא.pdf

 
 

ישעיה123

משתמש חדש
לפני כשנתיים הייתי אצל הגאון הרב אופמן שליט"א חבר הבד"ץ העדה"ח והראיתי לו את ביצי עוף הפטם שיש להם סימן טומאה מפני שהם כד כד
והוא הסכים שיש להם באמת סימן טומאה
אבל בכל זאת לא הסכים לאוסרם מפני שיש מסורת על העופות עצמם
אמנם האוסרים מוכיחים באופן ברור ביותר שמפעלי הייצור של העופות מרכיבים בהם כל מיני מיני עופות שאין להם מסורת כלל ובכל שנה בערך צריך לקנות מהם את העוף מחדש
ולפי"ז אין שום היתר לאכול אותם
ב"ה שכבר מספר שנים שאני ומשפחתי איננו אוכלים עופות פטם.
 

ישעיה123

משתמש חדש
שלום רציתי להעלות בפני הציבור הקדוש בעיית כשרות חדשה/ישנה
מפני שבשבועות האחרונים יצא לאור עוד חוברת בנושא זה
הייתי מעוניין לראות את התגובות שלכם הן לחיוב והן לשלילה
 
אודה מאד לכל מי שמוכן להתייחס לזה.

לפני כשנתיים הייתי אצל הגאון הרב אופמן שליט"א חבר הבד"ץ העדה"ח והראיתי לו את ביצי עוף הפטם שיש להם סימן טומאה מפני שהם כד כד
והוא הסכים שיש להם באמת סימן טומאה
אבל בכל זאת לא הסכים לאוסרם מפני שיש מסורת על העופות עצמם
אמנם האוסרים מוכיחים באופן ברור ביותר שמפעלי הייצור של העופות מרכיבים בהם כל מיני מיני עופות שאין להם מסורת כלל ובכל שנה בערך צריך לקנות מהם את העוף מחדש
ולפי"ז אין שום היתר לאכול אותם
ב"ה שכבר מספר שנים שאני ומשפחתי איננו אוכלים עופות פטם.

לאחרונה יצא לאור חוברת מורחבת בנושא עם מכתבים של גדולי הפוסקים האוסרים
אין לי אפשרות כרגע להעלות את הקובץ
אבל זה נמצא בתגובה מהיום בנושא "כשרות" נושא "סערת העופות החדשה" על ידי "בפיקודיך אתבונן" עיין שם בעמוד 36
 
חלק עליון תַחתִית