הצעה למעמד השלמה לבני תורה (ערוך)

במה לדיון בנושאים אקטואליים העולים על שולחן מלכים, במבט תורני
כללי הפורום
פורום אקטואליה נועד לתת מענה לנושאים העולים בפורום מעת לעת, ואינם נושאים תורניים מובהקים
מעתה אין לפתוח אשכולות בנושאי חינוך, גיור, ושאר נושאים מעין אלו, אלא כאן
הפורום פועל כרגע במתכונת הרצה, וכדאיות קיומו נבחנת. נא לשמור על רמתו הגבוהה של הפורום.

אסור בתכלית האיסור לפתוח אשכולות או לכתוב הודעות שיש בהם כדי לבוא לזלזול בגדולי תורה או בציבורים שונים
אשכולות שכאלו יימחקו, והפותח או המגיב יורחק מהפורום

פותח הנושא
פרלמן משה
משתמש ותיק
הודעות: 787
הצטרף: 26 יוני 2017, 14:29
נתן תודה: 218 פעמים
קיבל תודה: 150 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

הצעה למעמד השלמה לבני תורה (ערוך)

שליחה על ידי פרלמן משה » 10 פברואר 2020, 18:20

אחר הדברים האלה כשוך כל סיומי הש"ס העולמיים, בטח הוחדר חיזוק עצום ללימוד התורה וקביעות עיתים.
אלה שנמצאים מחוץ לתמונה הם בדיוק בני הישיבות עמלי התורה. (מלבד קצת חוגים שמתנגדים לדף היומי)
חולפת בי מחשבה, כי בסגנון חגיגות אלו יוכלו לחזק גם את הבחורים והאברכים שמקדישים כל ימיהם ללימוד בעיון.
הם באים בדבר מוגדר, תלמד דף גמרא ביום, תסיים ש"ס, תחגוג.
האין בנמצא משהו שיתן הגדרה לבן תורה, שיש בה מעין "סיום", 
אם יווצר רעיון מסוג זה בצורה מאוחדת, יתכן והדבר יביא לחיזוק עצום אצל בני התורה, ולחיזוק הלימוד מעין תחושת מסיימי ש"ס במסגרת הדף.
למי יש הצעת רעיון?


כלפי ליא
משתמש ותיק
הודעות: 1443
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 142 פעמים
קיבל תודה: 443 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הגדרה לסיום עיוני מאוחד

שליחה על ידי כלפי ליא » 10 פברואר 2020, 18:44

תציע את זה לאביי אולי (שבת קיח:)
או לרמ"א (יו"ד רמו כו)


פותח הנושא
פרלמן משה
משתמש ותיק
הודעות: 787
הצטרף: 26 יוני 2017, 14:29
נתן תודה: 218 פעמים
קיבל תודה: 150 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הגדרה לסיום עיוני מאוחד

שליחה על ידי פרלמן משה » 10 פברואר 2020, 20:46

כלפי ליא כתב:
10 פברואר 2020, 18:44
תציע את זה לאביי אולי (שבת קיח:)
או לרמ"א (יו"ד רמו כו)
בדבריך הנך שולל את המושג של מעמדי כתר תורה ונזר הוראה הנערכים בקהילות ישראל, שלא התייעצו עם אביי או עם הרמ"א, ואם מפני שהזכרתי מילה של "סיום", אשתמש במילה חילופית "השלמה" ובכך תנוח דעתך.
לא לחינם קראת שמך "כלפי ליא" שהרי דברי הגמ' אלו הם ההוכחה הגדולה שצריך לעשות יומא טבא לצורבא מרבנן שמסיים, ולא רק לבעלי בתים, ולא רק בסיום של כולם, אלא גם בסיום של אחד, ואדרבא, כוונת אביי לא היתה לסיום של דף בקיאות, אלא לסיום של מסכת בעיון.
אם נבקש לחקות את רעיון הדף היומי לבני תורה, יש ללכד את עולם הישיבות ללימוד מסכת שלמה בעיון באופן מאוחד.

 


כלפי ליא
משתמש ותיק
הודעות: 1443
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 142 פעמים
קיבל תודה: 443 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הגדרה לסיום עיוני מאוחד

שליחה על ידי כלפי ליא » 10 פברואר 2020, 20:53

בוודאי ובוודאי שצריך הרבה והרבה מאוד לרומם את קרנם של עמלי התורה בעיון יומם ולילה לא ישבותו, הם נזר הבריאה ועליהם העולם עומד. וזה כמובן נעשה בהמון ויראציות אפשריות בעולם התורה ובדברי רבותינו שליט"א.
אך סיום כסיום או כהשלמה, יש רק על סיום מסכת, ולא על שום דבר חשוב אחר, לא על סיום של שובבים ולא סיום מבצע שעות רצופות, כמו גם לא סיום של לימוד סוגיא בעיון וכו'.
סיום מסכת, מצריך סעודה והיא סעודת מצוה. סיום מסכת בעיון היא כמובן לאין ערוך מסיום בבקיאות.


לוי כץ
הודעות: 15
הצטרף: 12 ינואר 2020, 01:52
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 6 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הצעה למעמד השלמה לבני תורה (ערוך)

שליחה על ידי לוי כץ » 11 פברואר 2020, 13:48

וטבב לב משתה תמיד מי שלומד בעיון לא צריך מסיבות הוא חיי את חיי החכמה ומתענג עליה
כשגומרים יש ענייך לעשות בשביל כבוד התורה
השאר זה לבעה"ב
אין סיפוק יותר גדול מלהבין סברא באמת זר לא יבין את זאת


פותח הנושא
פרלמן משה
משתמש ותיק
הודעות: 787
הצטרף: 26 יוני 2017, 14:29
נתן תודה: 218 פעמים
קיבל תודה: 150 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הצעה למעמד השלמה לבני תורה (ערוך)

שליחה על ידי פרלמן משה » 11 פברואר 2020, 13:59

ע"י המסיבות מצטרפים הרבה חדשים, וזו המעלה הגדולה באירועי סיום הש"ס, שבזכותם התרחבו השיעורים ונוספו חדשים.
מלבד זה, ד"ת צריכים חיזוק.


מהבהב בחושך
הודעות: 111
הצטרף: 20 ינואר 2020, 21:47
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 38 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הצעה למעמד השלמה לבני תורה (ערוך)

שליחה על ידי מהבהב בחושך » 11 פברואר 2020, 19:54

פרלמן משה כתב:
11 פברואר 2020, 13:59
ע"י המסיבות מצטרפים הרבה חדשים, וזו המעלה הגדולה באירועי סיום הש"ס, שבזכותם התרחבו השיעורים ונוספו חדשים.
מלבד זה, ד"ת צריכים חיזוק.
הצטרפות החדשים שייכת לדברים שמבינים גם מחוץ לביהמ"ד. כגון הסיומים המדוברים, שהנה הם סיימו, יש להם 'ביד' את הש"ס. ודומיהם. זה מתאים למי שאי"ז עיקר עיסוקו. [פשוט שמי שלמד סוגייא בעיון, לעולם לא ירגיש ש'יש לו ביד' לעולם ירגיש כי יש עוד עומק ועוד ועוד עד אין קץ ותיכלה].

לא נראה לי שמסיבות מעין אלה יעבירו לאחרים טעם של עומק בסוגייא, טעם של סברא ישרה ואמיתית.
מי שלא טעם לא ידע.


פותח הנושא
פרלמן משה
משתמש ותיק
הודעות: 787
הצטרף: 26 יוני 2017, 14:29
נתן תודה: 218 פעמים
קיבל תודה: 150 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הצעה למעמד השלמה לבני תורה (ערוך)

שליחה על ידי פרלמן משה » 11 פברואר 2020, 19:57

אם טעם אי אפשר לעורר, אבל חשק ותשוקה כן, ומתוך כך יטעם ויראה כי טוב.


מתלבט
הודעות: 78
הצטרף: 17 יולי 2019, 14:17
נתן תודה: 20 פעמים
קיבל תודה: 28 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הצעה למעמד השלמה לבני תורה (ערוך)

שליחה על ידי מתלבט » 11 פברואר 2020, 20:27

בדרך אגב
כהיום גם בחוגים המתנגדים ללימוד הדף היומי כגון סאטמאר וכד' יש כהיום קביעות עיתים וסדר יום של לימוד דפי גמרא אולי התוכנית בנויה קצת אחרת עם חזרות וכד',

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “אקטואליה”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 2 אורחים