איש אל רעהו
משתמש ותיק
השבת אבידה מועיל רק על ידי סימנים.
וידועה קושייתו של הפנ"י למה אין בזה דין של ברי ושמא, והרי המוצא אינו מוחזק.
ובשם הגר"ח מובא שברי ושמא לא מועיל לקיים את דין ההשבה, ולהשבה צריך בירור.
והנה לענין גזילה נחלקו ר"ט ור"ע במי שגזל וחמישה תובעין אותו אם מניח גזילה ומסתלק או שמשלם לכל אחד ואחד.
ומשמע שאם רק אחד מגיע וטוען ממני גזלת הרי הוא נאמן ונוטל את הגזילה. ומבואר אם כן שברי ושמא מועיל להשבת גזילה.
וצריך עיון מה החילוק בין אבידה לגזילה.
וידועה קושייתו של הפנ"י למה אין בזה דין של ברי ושמא, והרי המוצא אינו מוחזק.
ובשם הגר"ח מובא שברי ושמא לא מועיל לקיים את דין ההשבה, ולהשבה צריך בירור.
והנה לענין גזילה נחלקו ר"ט ור"ע במי שגזל וחמישה תובעין אותו אם מניח גזילה ומסתלק או שמשלם לכל אחד ואחד.
ומשמע שאם רק אחד מגיע וטוען ממני גזלת הרי הוא נאמן ונוטל את הגזילה. ומבואר אם כן שברי ושמא מועיל להשבת גזילה.
וצריך עיון מה החילוק בין אבידה לגזילה.