עדויות חיצוניות לניסי התורה

נושאים שונים

פותח הנושא
יוסף בן יוסף
מאמרים: 0
הודעות: 100
הצטרף: 16 אוגוסט 2017, 09:50
נתן תודה: 81 פעמים
קיבל תודה: 23 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

עדויות חיצוניות לניסי התורה

שליחה על ידי יוסף בן יוסף » 17 אוגוסט 2017, 14:14

אני פותח כאן אשכול שיאגד בתוכו כל עדות חיצונית על ניסי התורה, אודה לכל מי שיתרום את ידיעותיו בנושא, וזה החלי בעז"ה.
א' המיתולוגיה המצרית, חיברה שלומית ישראלי, הוצאת מפה. עמוד 180. סתנ, סי אוסיריס והמכשף הכושי.
סיפור ארוך בערך מזמן רעמסס השני ובתוכו מסופר על מכשף כושי שהטיל חושך על מצרים לפני אלף חמש מאות שנה שלשה ימים ושלושה לילות!
הלקה את פרעה חמש מאות מלקות, מוזכר הד למכת דם "אם אובס יצבעו המים בגון
הדם", הבעיר אש והקוסמים הורידו גשם שכיבה אותה (כנראה הד ממכת ברד), עשה
עננה שאיש לא יכל לראות את רעהו! יצר כיפת אבן ענקית... להפרידם מהשמש
אלוהיהם והקוסם אמר לחש והכיפה הלכה לאגם הגדול של מצרים (כנראה הד למכת הארבה בה עף הארבה לים סוף.
ב' סיפור מימי אנמרקר הנקרא אנרמקר והאדון של ארטט, מספר על הזמן בו כל בני האדם דיברו בשפה אחת, עד שהגיע אנליל - האל השומרי המכונה שם "המלומד מבין האלים" ועירבב את כל השפות.
מקור: שמואל נח קרמר, ההיסטוריה מתחילה בשומר, פרק כ"ה, תורגם לעברית על ידי נחמן בן עמי, ספריית פועלים, תשכ"ה, עמוד 288.

סמל אישי של משתמש

רחמים
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 472
הצטרף: 29 דצמבר 2015, 23:50
מיקום: ארץ ישראל
נתן תודה: 85 פעמים
קיבל תודה: 121 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עדויות חיצוניות לניסי התורה

שליחה על ידי רחמים » 17 אוגוסט 2017, 14:25

למה לנו לקרוא בספרים שכאלו, ולמה לנו לדון בדבריהם?
ניסי התורה לא צריכים הוכחות ולא חיזוקים.


פותח הנושא
יוסף בן יוסף
מאמרים: 0
הודעות: 100
הצטרף: 16 אוגוסט 2017, 09:50
נתן תודה: 81 פעמים
קיבל תודה: 23 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עדויות חיצוניות לניסי התורה

שליחה על ידי יוסף בן יוסף » 17 אוגוסט 2017, 14:44

רחמים כתב:למה לנו לקרוא בספרים שכאלו, ולמה לנו לדון בדבריהם?
ניסי התורה לא צריכים הוכחות ולא חיזוקים.
יש התמתחזקים בעקבות ממצאים כאלו או הנחלשים בשומעם שאין - ביודעי ומכירי עסקינן!
- אם הינך מרגיש שאינך זקוק לכך, אשריך ואשרי חלקך, חילך לאורייתא!


חנוכת הבית
מאמרים: 0
הודעות: 8
הצטרף: 17 אוגוסט 2017, 14:48
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עדויות חיצוניות לניסי התורה

שליחה על ידי חנוכת הבית » 17 אוגוסט 2017, 14:52

יש עוד סיבה כן להעלות
אפילו שהאמונה חזק מאוד זה מאוד מעניין לראות שיש עדיות הקיימים היום שאפשר לראותם בחוש


יאיר
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 988
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 20:26
נתן תודה: 214 פעמים
קיבל תודה: 277 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עדויות חיצוניות לניסי התורה

שליחה על ידי יאיר » 17 אוגוסט 2017, 15:22

הבעיה שיציאת מצרים היתה לפני 3300 שנה ולא לפני 1500 שנה..


שלום עולם
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 303
הצטרף: 06 יולי 2017, 17:00
נתן תודה: 11 פעמים
קיבל תודה: 23 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עדויות חיצוניות לניסי התורה

שליחה על ידי שלום עולם » 17 אוגוסט 2017, 15:47

עם כזה אשכול זה לא יבייש פורום אחר שנחסם...

סמל אישי של משתמש

רחמים
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 472
הצטרף: 29 דצמבר 2015, 23:50
מיקום: ארץ ישראל
נתן תודה: 85 פעמים
קיבל תודה: 121 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עדויות חיצוניות לניסי התורה

שליחה על ידי רחמים » 17 אוגוסט 2017, 16:53

יוסף בן יוסף כתב:יש התמתחזקים בעקבות ממצאים כאלו או הנחלשים בשומעם שאין - ביודעי ומכירי עסקינן!
תן להם בעצמם לנבור בספרי הכופרים האלו. לא צריך להביא את זה בפורום תורני.


פותח הנושא
יוסף בן יוסף
מאמרים: 0
הודעות: 100
הצטרף: 16 אוגוסט 2017, 09:50
נתן תודה: 81 פעמים
קיבל תודה: 23 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עדויות חיצוניות לניסי התורה

שליחה על ידי יוסף בן יוסף » 17 אוגוסט 2017, 19:28

יאיר כתב:הבעיה שיציאת מצרים היתה לפני 3300 שנה ולא לפני 1500 שנה..
1500 זה משעת כתיבת הפפירוס - בסוף ימי בית ראשון/תחילת ימי בית שני.


פותח הנושא
יוסף בן יוסף
מאמרים: 0
הודעות: 100
הצטרף: 16 אוגוסט 2017, 09:50
נתן תודה: 81 פעמים
קיבל תודה: 23 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עדויות חיצוניות לניסי התורה

שליחה על ידי יוסף בן יוסף » 17 אוגוסט 2017, 19:34

רחמים כתב:
יוסף בן יוסף כתב:יש התמתחזקים בעקבות ממצאים כאלו או הנחלשים בשומעם שאין - ביודעי ומכירי עסקינן!
תן להם בעצמם לנבור בספרי הכופרים האלו. לא צריך להביא את זה בפורום תורני.
מה לעשות שעד שמוצאים משהו טוב, מגלים הרבה לכלוך?


פותח הנושא
יוסף בן יוסף
מאמרים: 0
הודעות: 100
הצטרף: 16 אוגוסט 2017, 09:50
נתן תודה: 81 פעמים
קיבל תודה: 23 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עדויות חיצוניות לניסי התורה

שליחה על ידי יוסף בן יוסף » 17 אוגוסט 2017, 19:36

חנוכת הבית כתב:יש עוד סיבה כן להעלות
אפילו שהאמונה חזק מאוד זה מאוד מעניין לראות שיש עדיות הקיימים היום שאפשר לראותם בחוש
תודה.


פותח הנושא
יוסף בן יוסף
מאמרים: 0
הודעות: 100
הצטרף: 16 אוגוסט 2017, 09:50
נתן תודה: 81 פעמים
קיבל תודה: 23 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עדויות חיצוניות לניסי התורה

שליחה על ידי יוסף בן יוסף » 17 אוגוסט 2017, 19:44

שלום עולם כתב:עם כזה אשכול זה לא יבייש פורום אחר שנחסם...
התעוררתי לפרסם זאת, כי ראיתי לאחרונה על כמה תלמידי חכמים (!) המוטרדים באמת משאלות אלו, ועל כן אני רואה שליחות להפיץ ממצאים אלו, לפני שהשאלה מגיעה, אך כמובן אם מנהלי האתר היקרים סבורים כי אין זה המקום, אפיץ זאת במקומות המתאימים.
בינתיים לא הבנתי כי יש בכך בעיה מצד המנהלים היקרים, ועל כן אני רואה בזה מצווה גדולה וחיזוק התורה.


יהודי
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 3129
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 464 פעמים
קיבל תודה: 640 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עדויות חיצוניות לניסי התורה

שליחה על ידי יהודי » 17 אוגוסט 2017, 23:50

גם אם ננקוט שיש ענין בראיות אלו, האם הממצאים שכבודו הביא מדויקים ומוכרחים היסטורית, וכיצד ניתן להוכיח את.


chagold
מאמרים: 0
הודעות: 83
הצטרף: 01 יולי 2017, 22:28
נתן תודה: 71 פעמים
קיבל תודה: 14 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עדויות חיצוניות לניסי התורה

שליחה על ידי chagold » 18 אוגוסט 2017, 01:38

יוסף בן יוסף כתב:
יאיר כתב:הבעיה שיציאת מצרים היתה לפני 3300 שנה ולא לפני 1500 שנה..
1500 זה משעת כתיבת הפפירוס - בסוף ימי בית ראשון/תחילת ימי בית שני.
ומהי"ת שזה מוסמך, אם זה לא נכתב בעת האירועים עצמם? אולי כותב הפפירוסים העתיק מהתורה ושיכתב כרצונו את הנתונים?


פותח הנושא
יוסף בן יוסף
מאמרים: 0
הודעות: 100
הצטרף: 16 אוגוסט 2017, 09:50
נתן תודה: 81 פעמים
קיבל תודה: 23 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עדויות חיצוניות לניסי התורה

שליחה על ידי יוסף בן יוסף » 18 אוגוסט 2017, 11:25

יהודי כתב:גם אם ננקוט שיש ענין בראיות אלו, האם הממצאים שכבודו הביא מדויקים ומוכרחים היסטורית, וכיצד ניתן להוכיח את.
ציטטתי את המקור, כל אחד יכול לבדוק בפנים.


פותח הנושא
יוסף בן יוסף
מאמרים: 0
הודעות: 100
הצטרף: 16 אוגוסט 2017, 09:50
נתן תודה: 81 פעמים
קיבל תודה: 23 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עדויות חיצוניות לניסי התורה

שליחה על ידי יוסף בן יוסף » 18 אוגוסט 2017, 11:26

chagold כתב:
יוסף בן יוסף כתב:
יאיר כתב:הבעיה שיציאת מצרים היתה לפני 3300 שנה ולא לפני 1500 שנה..
1500 זה משעת כתיבת הפפירוס - בסוף ימי בית ראשון/תחילת ימי בית שני.
ומהי"ת שזה מוסמך, אם זה לא נכתב בעת האירועים עצמם? אולי כותב הפפירוסים העתיק מהתורה ושיכתב כרצונו את הנתונים?
לכאורה מדובר במסורת מצרית עצמאית שלא נלקחה מהעם היהודי.


יהודי
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 3129
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 464 פעמים
קיבל תודה: 640 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עדויות חיצוניות לניסי התורה

שליחה על ידי יהודי » 20 אוגוסט 2017, 12:37

עדיין לא מובן למה להשתכנע מאיזה חוקר שכתב מאמר שיתכן שאינו מבוסס כלל מאשר ממסורת עשירה שנמסרה לבן מפי אב במשך אלפי שנים.


פותח הנושא
יוסף בן יוסף
מאמרים: 0
הודעות: 100
הצטרף: 16 אוגוסט 2017, 09:50
נתן תודה: 81 פעמים
קיבל תודה: 23 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עדויות חיצוניות לניסי התורה

שליחה על ידי יוסף בן יוסף » 20 אוגוסט 2017, 13:09

יהודי כתב:עדיין לא מובן למה להשתכנע מאיזה חוקר שכתב מאמר שיתכן שאינו מבוסס כלל מאשר ממסורת עשירה שנמסרה לבן מפי אב במשך אלפי שנים.
חלילה שלא להשתכנע מהתורה, אך לפעמים עדות נוספת הינה בגדר חיזוק לאנשים חלשים.


פותח הנושא
יוסף בן יוסף
מאמרים: 0
הודעות: 100
הצטרף: 16 אוגוסט 2017, 09:50
נתן תודה: 81 פעמים
קיבל תודה: 23 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עדויות חיצוניות לניסי התורה

שליחה על ידי יוסף בן יוסף » 22 אוגוסט 2017, 13:33

חומר נוסף על מכות מצרים - אסטלת האסון של יעחמאס.
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


יהודי
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 3129
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 464 פעמים
קיבל תודה: 640 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עדויות חיצוניות לניסי התורה

שליחה על ידי יהודי » 22 אוגוסט 2017, 13:49

לא הבנתי מה כאן הוכחה למשהו, הרי בגוף הדברים שהבאתם כתוב שזה לא ברור.
אא"כ נימא שענין האשכול הוא להביא מחקרים שעסקו בנושאים הקשורים למורשת ישראל.


פותח הנושא
יוסף בן יוסף
מאמרים: 0
הודעות: 100
הצטרף: 16 אוגוסט 2017, 09:50
נתן תודה: 81 פעמים
קיבל תודה: 23 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עדויות חיצוניות לניסי התורה

שליחה על ידי יוסף בן יוסף » 22 אוגוסט 2017, 14:42

יהודי כתב:לא הבנתי מה כאן הוכחה למשהו, הרי בגוף הדברים שהבאתם כתוב שזה לא ברור.
אא"כ נימא שענין האשכול הוא להביא מחקרים שעסקו בנושאים הקשורים למורשת ישראל.
הוכחה למכות מצרים יש בכל מקרה, הויכוח אם זה מוכיח כי הוא הפרעה של יצי"מ וזה אכן לא ברור.


ישא ברכה
מאמרים: 0
הודעות: 19
הצטרף: 31 יולי 2016, 20:49
קיבל תודה: 9 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עדויות חיצוניות לניסי התורה

שליחה על ידי ישא ברכה » 22 אוגוסט 2017, 22:39

בעז"ה

אין ספק שאנחנו יודעים בבירור גמור שהיו ניסים בארץ מצרים (דהיינו מאורעות שלא כפי הטבע המצוי בעולם, בצורה מסודרת ומכוונת) לעיני כשש מאות אלף אבותינו גברים ועוד נשים וילדים. הניסים האלו הם הוכחה מוחלטת שיש מצוי שעשה אותם וממילא יש מצוי שברא שברא את העולם והוא עשה עושה ויעשה הכל.

המקור לידיעה הזו הוא מהמסורת של אבותינו הרבים שסיפרו לנו מה שאבותיהם הרבים סיפרו להם, וכך עובר הסיפור מרבים לרבים מאבות לבנים עד הקבוצה של שש מאות אלף שהיו במקום וראו את כל המאורעות האלו בעיניהם. את הסיפור הזה לא שייך להמציא בשום סיטואציה ואנו משוכנעים בו במאה אחוז בלי פיקפוק.

עבודת חיזוק האמונה היא ההתבוננות באמיתות המסורת, על האירועים של מעמד הר סיני ויציאת מצרים, וכמו שכתוב בתורה 'הנהיה כדבר הגדול הזה השמע עם קול אלהים וכו' או הנסה וכו' וידעת היום והשבת אל לבבך וכו').

אבל במקביל לזאת יש צורה לחזק את האמונה ז"א לחוש יותר את המאורעות שהיו, אם למשל ימצא יומן של יהודי שהיה במעמד הר סיני וראה את התגלות אלוקים וושמע קול אלוקים, וכן יומן על כל יציאת מצרים, ברור שלא יהיה יהודי שלא ידע אותו בע"פ, לא כהוכחה אלא בדבר שיחזק את התחושה של מה שהיה, כך גם כל מיני מוצגים של ניסים שהיו כמו צנצנת המן, אלו עוזרים לחזק את ההכרה והחויה במה שהיה. [וכן מוזכרים ברבותינו עוד אמצעים שנועדו לזכור ולחזק את אמיתות המסורת].

גם עדויות של גוים שהיו נוכחים בשעת המאורעות וכתבו את מה שהיה זה מועיל, ויש בהם יכולת לחזק את ההכרה וחויה במה שהיה. וזה לא סותר את האמינות של המסורת אלא פועל במקביל לחזק את ההרגשה של המאורעות. כמובן שלא צריך לקבל כל דבר אלא צריך לבדוק טוב ולבסס את התיארוך של כל הממצאים. [את רוב הממצאים המובאים כאן, רוב החוקרים לא מקשרים ליצ"מ, אבל מי שיודע מודע שרוב דבריהם השערות על גבי השערות בעלמא, ואפשר לסדר אם התיארוך של התנ"ך ואז ההגיון הפשוט מורה שהם מדברים על אותו סיפור ואכמ"ל. ואדרבה הגיע הזמן שמתוך הביהמ"ד, מתוך המאמינים בבורא עולם ובהיסטוריה של עם ישראל שהם אלו שהדברים באמת קרובים להם תצא בשורה בענינים אלו].


אור זרוע
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 701
הצטרף: 09 יולי 2017, 16:43
נתן תודה: 220 פעמים
קיבל תודה: 285 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עדויות חיצוניות לניסי התורה

שליחה על ידי אור זרוע » 23 אוגוסט 2017, 13:36

ישא ברכה כתב: [את רוב הממצאים המובאים כאן, רוב החוקרים לא מקשרים ליצ"מ, אבל מי שיודע מודע שרוב דבריהם השערות על גבי השערות בעלמא, ואפשר לסדר עם התיארוך של התנ"ך ואז ההגיון הפשוט מורה שהם מדברים על אותו סיפור ואכמ"ל. ואדרבה הגיע הזמן שמתוך הביהמ"ד, מתוך המאמינים בבורא עולם ובהיסטוריה של עם ישראל שהם אלו שהדברים באמת קרובים להם תצא בשורה בענינים אלו].
ומכאן גם תשובה לכל אותם תלמידי חכמים ה"מוטרדים" (כאמור בהודעתו של פותח האשכול) מהיעדרותם של ממצאים חיצוניים המעידים על יציאת מצרים.

ולגופו של ענין, עצם ההנחה שאם סיפור יציאת מצרים נכון, "מוכרח" שתימצאנה הוכחות מתחום הארכאולוגיה, היא המצאה של כופרים. פפירוס איפואר שבו נמצא תיאור דומה לעשרת המכות, הוא ההוכחה לכך. כי ממה נפשך, אם הפפירוס מתאר את מכות מצרים - הרי טוב. ואם הוא מתאר קטסטרופה מתקופה אחרת, יש לשאול היכן הם הממצאים הארכאולוגיים של אותה התרחשות מדוברת. פפירוס אחד מספיק?

סמל אישי של משתמש

דוד ריזל (הפרסומאי)
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 866
הצטרף: 05 פברואר 2017, 12:10
נתן תודה: 323 פעמים
קיבל תודה: 272 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עדויות חיצוניות לניסי התורה

שליחה על ידי דוד ריזל (הפרסומאי) » 23 אוגוסט 2017, 22:48

בדורנו דור של הסתר, כל דבר שעוזר להחדיר את האמונה ללב בצורה מוחשית, זה דבר גדול.
אמנם מצד שני צריך זהירות רבה כי נפש הרשע עטוף בדיבורו ובכתבו, ואם קוראים מילים שכתבו אותם חוקרים כופרים, המבט המחקרי שלהם יכול רח"ל לקרר את האמונה הטהורה.


מרן קודש קודשים
מאמרים: 0
הודעות: 40
הצטרף: 27 אוגוסט 2017, 18:02
קיבל תודה: 3 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עדויות חיצוניות לניסי התורה

שליחה על ידי מרן קודש קודשים » 08 ספטמבר 2017, 15:12

כאן יש דברים כאלו וברים נוספים המוכיחים את האמונה היהודית:

https://haemethayehudit.blogspot.co.il/ ... st_11.html

מבחר הוכחות ארכיאולוגיות ומדעיות ואחרות לאמתות התנ"ך והיהדות

בריאת העולם, יציאת מצרים עם מכות מצרים וקריעת ים סוף, מעמד הר סיני, ממלכת ישראל של דוד ושלמה ותקופת מרדכי ואסתר בזמן מלכות פרס וסיפור פורים, אלו התרחשויות היסטוריות שיש להן הוכחות. וכן השחיטה היהודית, ברית המילה וטהרת המשפחה וההשוואה הכללית במוסר וחינוך אצל שומרי מצוות לאלו שאינם, מוכיחים את האמונה הדתית היהודית הנצחית.

כאן אביא קישור העוסק בעניינים רבים השייכים לאמונה היהודית והוא דברים השוללים את הטענות הכפרניות שהובאו בגיליונות של העלון "דעת אמת": http://www.thesanhedrin.org/he/daat/

בריאה ואבולוציה
חלק 1 של המאמר "בין בריאה לאבולוציה" מאת פרופ' משה טרופ שחיבר את הספר "בריאה - מוצא החיים":
http://www.shevanet.org.il/06/06-08.htm
(כדי לראות את ההמשך יש להקיש עם העכבר על גליונות קודמים ולהקיש במסך הבא על "7" וכך כל פעם כדי להגיע לחלק הבא יש להקיש על מספר הגיליון הבא במסך של "גליונות קודמים").
מאמרים קצרים יותר באותו עניין מאת פרופ' טרופ:
http://www.hidabroot.org/ARDetail.asp?BlogID=9047
http://www.manof.org.il/Index.asp?Artic ... =86&Page=1
המאמר "חוקי אבולוציה ויהדות" מאת ד"ר מרדכי הלפרין:
http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/assia/avolution.htm
"דת האבולוציה - המיתולוגיה החילונית": http://emet1.com/?page_id=310
ריכוז טענות המפריכות על תיאוריית האבולוציה:
http://forums.ort.org.il/scripts/showsm ... ss=1828720
שני פרקים מספרו של הפיזיקאי פרופ' נתן אביעזר, "בראשית ברא" המראות שהשקפת התורה התואמת את השקפת "המפץ הגדול": http://lib.cet.ac.il/pages/sub.asp?source=14
מדענים כולל מדענים בכירים נמצאים בין החוזרים בתשובה.
אצל חז"ל ישנן ידיעות מדעיות שהקדימו בהרבה את זמנן ואת העולם המודרני. בעניין תורה ומדע, יהדות ומדע וידיעות מדעיות בתלמוד, ראו למשל כאן:
http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/niv/stirot-2.htm
http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/assia/mada-2.htm
http://www.hidabroot.org/MediaCategorie ... e=2&Lang=0
http://www.hidabroot.org/ARList.asp?CategoryID=423
http://www.he.chabad.org/library/articl ... id/1086161
http://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=5255
http://arachim.org/CategoryPage.asp?CategoryID=105
http://www.haemet.net/articles/creation ... ummary.htm

http://www.haemet.net/articles/creation ... dition.htm


הארכיאולוגיה והתנ"ך
"התנ"ך והארכיאולוגיה": http://www.daat.ac.il/daat/tanach/maama ... ach1-2.htm
"מקרא וארכיאולוגיה": http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-3265585,00.html
'האם נפרדו דרכי הארכיאולוגיה ומקורות התנ"ך?' - על הויכוח ה"חדש" על ממלכת דוד ושלמה:
http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/taleley/haim-2.htm
"האמנם ממלכה ישראלית מאוחדת?":
http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-3128738,00.html
"העיר שמתחת לפני השטח" (על גילוי ארמון דוד המתואר בתנ"ך בעיר דוד):
http://www.tchelet.org.il/NEW/include/print.php?id=291
"חותם מובהק של ממלכה" (ממצאים בבית-שמש המוכיחים שבימי דוד ושלמה הייתה ממלכה חזקה ומאוחדת):
http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/S ... ntrassID=0
'להתחבר מחדש לירושלים התנ"כית':
http://www.aish.com/hsociety/society/Re ... usalem.asp
"שתיקת המדענים" - על גילוי מזבח יהושע ליד שכם): http://emet1.com/?page_id=63
'אפשר עוד למצוא את התנ"ך': http://www.hayadan.org.il/wp/lancet-051199/
"על אופנות בחקר תולדות ישראל": http://www.daat.ac.il/daat/Tanach/maama ... -eli-1.htm
על אמתות סיפור מגילת אסתר
התאריך תואם את התאריך היהודי, המלך הוא כסרכסס הראשון, ובשושן היה לו ארמון חורף התואם את התיאור במגילה. זו לא הייתה עיר הבירה, וכנראה שהכוונה ל"בבירה" היא למתחם הארמון שנקרא בירה (ארמון בלשון הארמית). היה לו איש בכיר בממלכה בשם מרדוק (מרדכי?), וגם שאר הפרטים תואמים את ההיסטוריה.
מרסל דה לה פוי (MARCEL DIEULAFOY), חוקר צרפתי, שהיה ראש המשלחת הממלכתית בפרס. הוא חפר וחשף את העיר שושן ואת ארמון המלוכה. בתוך העיר שושן היתה "עיר הבירה", מעין "קריה" מוקפת תעלת מים וחומה ולא ניתן היה לעבור מן העיר שושן אל שושן הבירה, ללא רשיון מיוחד. הדו"ח הארכיאולוגי פורסם בשנים 1884-1885, ב-LART ANTIQUE LA PERSE. בכתבה יש תיאורים על החיים בשושן העיר הגדולה ובשושן עיר הבירה, יש פרשנות על המגילה, בהתאם לממצאים אלה. הסברים כיצד הצליח מרדכי להיכנס לשושן הבירה. כי הוא נשא רישיון כניסה. היכן היה המן. מי היו "רוב בניו". ניתוח האנטישמיות בתקופת אירועי מגילת אסתר ועוד.
הרב ד"ר שלמה ימפל (1874-1934) פרסם סידרת מאמרים על סמך ממצאים ארכיאולוגיים, כדי לערער את שיטתו של ולהויזן וחסידיו, מבקרי המקרא שטענו כי סיפור המגילה לא היה ולא נברא, שהוצגה כ"שיטה מדעית". הוא הוכיח שחג הפורים הוא עתיק יומין, מקורו יהודי ולא ניתן היה לכתוב את המגילה, אלא בעת התרחשות המעשה. כי לאחר מכן, איש כבר לא ידע את סודות שושן, שנקברה זמן קצר לאחר המאורע המסופר במגילה. עד היום, מצטטים רבים את דבריו, בלי להזכיר את שמו. הרב ראובן מרגליות זצ"ל (ספריית הרמב"ם), העיר את תשומת הלב בהבנת השינויים לסירוגין, בשם "שושן" ו"שושן-הבירה", לאור החפירות הארכיאולוגיות שבשושן. וראה פירוש רבי אברהם אבן עזרא למגילה, פרק א', פסוק ב'.
בנוסף, המגילה, כפי שאנו מכירים אותה, קיימת כבר מימי המשנה (היא מוזכרת בששת סדרי משנה ונכתב עליה כרך הלכתי בשם "מסכת מגילה") נס הפורים אירע כמה מאות שנה קודם. הדברים יכלו להיבדק על ידי כל אחד בזמנם, ואם זה היה שקר או המצאה - הדבר לא היה מתקבל והיו צוחקים ממי שבא לטעון כך. גם להוסיף מצוות שזה דבר לא פשוט כלל הלכתית, בעוד שהיהודים ידועים בהקפדתם על התורה ואי קבלה של כל דבר חדש.

על השחיטה
(תוכן הספר "השחיטה וצער בלי חיים": http://www.daat.ac.il/daat/vl/tohen.asp?id=140)
הנה תמצית מחקרו של ד"ר נורברטו קליין, רופא וטרינר, על השחיטה, כפי שהובא בספרו של הרב זמיר כהן, "המהפך" (הראשון מבין שלושה בסדרה; אפשר לראות בהרחבה את מאמרו המורחב של הרב זמיר כהן בספר "המהפך" עמודים 159-154): בארצות אירופה ניסו לא פעם לאסור את השחיטה היהודית. הימום הבהמה לפני הטביחה היא השיטה המקובלת בעולם, ולטענתם השחיטה היהודית הינה אכזרית. לאור עיסוקי בוטרינריה, ערכתי מחקר בספרות המקצועית על נושא השחיטה ומניעת צער בעלי-חיים. להלן מובאת תמצית המחקר שמוכיח כי השחיטה על פי ההלכה היהודית הינה ההומאנית ביותר, וחסרת כל כאב. תחושת כאב בנוגע לתחושת כאב חיצוני, כפי שנוכחתי מניסיוני האישי, חתך חד, כירורגי, אינו מורגש, כי לוקח זמן למוח להבין, לעבד ולשדר את תחושת הכאב, אם הוא בכלל מגיע לכך. פעמים רבות חתך זה אינו מורגש, ורק הדם הניגר ממנו מעיד על קיומו. לגבי כאב פנימי, אתייחס לשתי תגליות מדהימות: 1. איבוד הכרה מיידי שלוש שיטות חוקרות את אספקת הדם ותגובת המוח: מדידת גלי המוח (ECG), החדרת חומר ניגודי לכלי הדם (Angiography), ומדידה על ידי מנומטר. איבוד החמצן בעקבות השחיטה משפיע בראש ובראשונה על המוח, ששובת מפעילות בתוך מקסימום 2 שניות. (לאחריו, האיבר הסובל מחוסר אספקת הדם הינו הלב, שממשיך לפעול באופן עצמאי ללא פעילות מוחית. כלומר, הלב יכול לקיים פעילות עצמאית מכיוון שמערכת העצבים שולטת אך ורק על מהירות קצב הלב ועוצמתו). בנוסף, המוח מהווה 2% בלבד ממשקל הגוף. למרות זאת, מקבל הוא 20% מכמות הדם שמוזרמת מן הלב. באופן כללי, רוב אספקת הדם מגיעה אליו דרך עורקי הקרוטיד וחלק קטן יותר דרך העורקים החולייתיים. כלי דם אלו מגיעים לאזור שנקרא Rete Mirabile (בבעלי-חיים) או Circle of Willis (באדם), ואשר מהווה כעין תחנה מרכזית בה מתערבב הדם, ומשם מתפזר לכל חלקי המוח ובעיקר ל-Cortex, החלק של המוח שאחראי לתודעה. אזור ה-Rete Mirabile הינו בעל משמעות ובא לידי ביטוי כאשר נסתם אחד מכלי הדם. במקרה זה עדיין יסופק דם למוח ע"י כלי דם אחר. בתהליך השחיטה לעומת זאת, לא יקבל המוח אספקת דם מכיוון שהוא יזרום כל-כולו החוצה בעקבות הפרש הלחצים שנוצר, ולכן גם הדם הזורם בעורקים החולייתיים יזרום החוצה דרך חתך השחיטה בעורק הקרוטיד. איבוד ההכרה חל כאן בתוך לא יותר משתי שניות, היות והמוח לא יכול להמשיך לפעול בגלל חוסר חמצן, החל עם איבוד דם מינימאלי. חשוב להזכיר כי קצב איבוד הדם הוא כזה, ש-33% מהכמות הכללית של הדם בגוף יוצא תוך 30 שניות ו-50% תוך 60 שניות. בנוסף, תופעת הפרפור לאחר שיטת הבהמות קשורה לפעילות האנזימטית בסיבי השרירים בעקבות מחסור בחמצן, ומחסור ב-ATP שמהווה מקור אנרגיה בתא, וכתוצאה מכך, חוסר יכולת בספיגת הסידן התוך-תאי. כלומר, הסידן הנותר בתא תורם להתכווצויות סיבי השרירים בצורה בלתי הפיכה עקב המחסור באנרגיה תוך-תאית. 2. אספקת הדם למוח בחיות המותרות למאכל על פי ההלכה בחיות המותרות למאכל על-פי היהדות, כגון מעלי הגירה ועופות למיניהם, העורקים החולייתיים מתגלים כפחות מפותחים ואף אינם מגיעים ל-Rete Mirabile. כלומר, הם מתנקזים לעורק הקרוטיד. הדבר מודגש מאוד בכבשים שם העורקים החולייתיים מנוונים לגמרי, ואינם יעילים לצורך אספקת דם. בחיות שאינן מותרות למאכל, לעומת זאת, העורקים החולייתיים מספקים דם למוח בצורה אקטיבית. לדוגמה, הסוס, הכלב, החזיר וגם גוף האדם דומים מאוד במבנה העורקי המתואר. בסוס ובכלב ה-Rete Mirabile מנוונת יחסית, והעורקים החולייתיים מספקים דם שיירות לבסיס המוח. בחיות לא-כשרות אלו, אם כן, העורקים החולייתיים נכנסים לאזור המוח ומספקים כמות דם נכבדה. משמע שאיבוד ההכרה בזמן השחיטה בחיות אלו יארך יותר זמן, וניתן אולי לייחס להן סבל מסויים בזמן שחיטה. לסיכום: בחיות הכשרות, שחיטה תקינה לא מלווה בכאב וצער לבהמה עד כאן המחקר.
וכך נטען בפורום מסוים (או שהתגובות נאספו מיותר מפורום אחד) נגד טענות שהשחיטה היהודית אכזרית בעניין של הצגת סרטון מסוים שהוא כביכול של שחיטה יהודית -
1. "בתור ביולוג, להלן כמה עובדות לגבי השחיטה: שחיטה כשרה, היא כזו החותכת "רוב סימנים", כלומר, את רובם של שני העורקים הקרוטידיים, המובילים דם למוח, וגם חותכת אותם בבת אחת, ובסכין חלקה כסכין ניתוח, כך שאין אפשרות לחיה להרגיש כלום. ישנו, אמנם כלי דם נוסף, המוביל דם למוח דרך עמוד השדרה, אך הפלא ופלא! לחיות הכשרות, המותרות בשחיטה ואכילה, אין אותו! בורא עולם ידע לאיזו חיה עלול להגרם סבל, ואסר להרוג אותה... בשחיטה יהודית העורק המקשר בין הגוף למח מנותק ברגע החיתוך, הבהמה אולי גועה אך אינה מרגישה דבר. לא כך אצל הבהמות שאנין כשרות - להן יש עורק נוסף בעורף שאכן מעביר את הכאב. אולם, כידוע לך בוודאי, אף אחת לא שוחטן. שכן הן אינן כשרות. מה שיוצא הוא, שלאחר 2-4 שניות מרגע השחיטה, הבהמה מאבדת את הכרתה, ואינה מסוגלת עוד לחוש בדבר, בגלל קריסה של המוח מחוסר דם! ומה לגבי הגעיה הממושכת, והתנועה? מי שמבין יודע, שבמעבדה, לוקחים דג או צפרדע שמתו לפני מספר שעות, דוקרים אותם בנקודות מסויימות, והאיברים נרתעים אחורה... קוראים לזה "רפלקס"! זה לא בא ממרכז ההכרה במוח, אלא תנועות לא רצוניות!!! ולגבי כל שאר המלעיזים, דרכם של הגויים תמיד הייתה לסלף, את האמת כדי להכפיש את היהדות. לתומי חשבתי שהיהודים לא יפעלו בדרך הזו."
2. "בשיטות האחרות, כגון מכת חשמל, כך מוכח כיום מדעית, מתכווצים השרירים בעצמה אדירה, וכתוצאה מכך מייצרים חומצה לקטית, הידועה גם בשמה "חומצת חלב", הרעילה לגוף. הוכח גם , שבתהליך השחיטה היהודית, לא מתבצע כיווץ כזה, והחומצה לא מיוצרת, כך ששחיטה יהודית, מעבר לכך שהיא, כפי שכבר כתבו כאן, המזיקה ומכאיבה פחות לבעל החיים, הינה גם הבאריאה ביותר לאדם! כבר הוזכר כאן כי בורא עולם יודע הכי טוב מה כדאי לעשות ואיך..."
3. "השחיטה מונעת את מחלת הפרה המשוגעת: הוכח כי גורמי מחלת הפרה המשוגעת הינם חלבונים אשר אינם במבנה הראוי ומצטברים במוח. בשיטת ההריגה של הגויים של ירית מוט מלובן למוח הפרה - וריסוק כלי בדם במוח. הלב דופק עוד מספר פעימות וכך החלבונים הפגומים מועברים לגוף הפרה ומשם לקיבתו של אוכל הפרה. לפי היהדות - א. נישחט הגרון ונמנע מעבר דם לגוף. ב. השחיטה חייבת להיות בהלוך ושוב אחד. אם לא נשחטה כך - הפרה טרפה. ג. לאחר מכן יש להמליח את הבשר - ובכך ניספג הדם מתוך הבשר.
4. "המטרה שלשמה יש שחיטה יהודית היא: א. לאפשר לאכול בשר למי שיחפוץ בכך. ב. לגרום לסבל הכי מינימלי לחיה הנשחטת. כל בע"ח שתנסו להרוג יסבול במידה מסויימת אולם שחיטה יהודית ע"י חתוך הקנה והוושט מונע חיות באופן הכי מהיר וזאת ע"י מניעת זרימת דם למוח ששם מקור החיות ואי יכולת החיה הנשחטת לנשום. מחקר שנעשה באנגליה מוכיח את הענין לכל פרטיו כך שמידת החיות המינימלית (הנמדדת ע"י פולסים חשמליים במוח) הראה את התוצאות הנמוכות ביותר שנבחנו (גם הרג חיה כאשר היא מחוסרת הכרה)."
5. סטודנטית להנדסת מזון: "השחיטה הכשרה הינה השיטה הרחמנית ביותר להריגת בהמות. מי שאומר אחרת לא מבין כלום. השיטה הכשרה גורמת לכך שהפרה מתה באותו הרגע, ופרכוסים ועיוויתות, אנשים, זו היא תוצאה של שרירים, ולא סבל של הפרה. האמינו לי, למדתי על זה מספיק בטכניון כדי לדעת על מה שאני מדברת. אני אולי לא דתייה, אבל אני מזהה שטויות כשאומרים לי אותם".
6. "מה שנכתב פה זה הכול שטויות!!! אני ראיתי במו עיני איך שוחטים תרנגולים ופרות, וגם יש לי טיפ-טיפה יותר ניסיון מהמפגרים האלו, וכששוחטים את החיה, עושים הכול כדי שתמות מייד, לדוגמא: אם הסכין היא לא חלקה לגמרי, ויש שפיץ אחד, הכול פסול. ואני קראתי קצת, ומבין קצת יותר מהם, ותדעו לכם שכששוחטים את החיות הטהורות - הם מתים מייד על המקום, בחיים שלי לא ראיתי עוד תזוזה אחת לאחר ששחטו אותם!!! אני לא מאמין!!! אולי תקראו קצת ותלמדו קצת על שחיטה ואז תדברו!!!"

ברית מילה
בדורנו זכינו לידיעה רפואית. ידוע שהתינוק זקוק לחומרי קרישה [הפרו-תרומבין] כדי לעצור דמם מוגדל מפני פעילות כירורגית של המילה. מיום לידתו ועד יום השמיני לחייו, מתבשל גורם קרישה זה [פיברין] ע"י הכבד, ע"י פעולות שרשרת ע"י אנזימים, עד שמגיע למינון הנורמלי ונשאר כך בדמו לכל ימי חייו. אבל לפני זה המילה היא סכנה לחייו. אבל הנה פלא. ביום השמיני עצמו המינון מגיע אל 110% ביחס למה שנשאר בו באופן נורמטיבי לשאר ימות חייו. כלומר הקב"ה הכין זאת בבריאה לקראת יום השמיני, ומנע מילת התינוק לפני יום זה (חוץ ממקרים יוצאים מהכלל). [תגלית זו היא של ד"ר ג'יימס קוויק, ביוכימאי מאוניברסיטת מרקט, ויסקונסין, ארה"ב. הידיעה מתועדת בספר "אסיא", כרך ג', עמ' 384, ועיין גילויים נוספים ב"המהפך" של זמיר כהן, ירושלים, תשס"ה, עמ' 153-150].


פותח הנושא
יוסף בן יוסף
מאמרים: 0
הודעות: 100
הצטרף: 16 אוגוסט 2017, 09:50
נתן תודה: 81 פעמים
קיבל תודה: 23 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עדויות חיצוניות לניסי התורה

שליחה על ידי יוסף בן יוסף » 21 אוקטובר 2017, 21:16

הרודוטוס ספר שני
141 אחריו מלך כהן קיפיסטוס ושמוסתיס הוא הקל בכבוד חילי
הצבא המצרי כאילו אין לו צורך בהם כלל, וגם העליב אותם ולקח מהם
שדותיהם אשר ניתנו להם מאת המולים הקודמים לכל אחד שנים-עשר חלקות
שדה מיוחדות אולם אחרי-כן, כאשר הסיע סנחריב, מלך הערבים והאשורים
חיל כבד נגד מצרים לא רצה חיל המצרים לעזור לו. בצרת נפשו נכנס
הכהן אל ההיכל ובכה לפני הפסל על הסכנה הצפויה לו, ובעוד הוא בוכה
נפלה עליו תרדמה ובחלומו נראה לו, כי האל עומד עליו ומעודדו, כי לא יקרהו
כל אסון, אם יצא נגד צבא הערבים, כי הוא בעצמו ישלח לו עוזרים' הוא בטח
בחלום הזה ולקח אתו את אלה מהמצרים אשר רצו ללכת אחריו ותקע מחנהו
בתחפנחס, כי שם מבואות הארץ. מהחילים לא הלך אחריו אף אחד, כי אם
חנונים, בעלי-מלאכה ואספסוף. וכאשר באו לשם, התנפלו בלילה על האויבים
המון עכברי שדה וכרסמו את אשפותיהם, את קשתותיהם ואת אחיזת מגיניהם,
עוד היום עומדת עד אשר למחרת נסו, ובהיותם בלי נשק נפלו רבים מהם
האומר בכתובת את מצבת המלך הוה מאבן במקדש היפיסטוס ובידו עכבר
הדברים האלה : "כהביט איש אלוהי הירא אלהים".
142 'עד הנה ספורי המצרים והכהנים, והם הראו, כי מהמלך הראשון
עד היפיסטוס זה, אשר מלך באחרונה, עברו שלש מאות וארבעים ואחד דורות
בני-אדם, ובמשך העת ההיא היה מספר הכהנים הגדולים כמספר המלכים. והנה
שלוש מאות דורות בני-אדם עולים לשנות רבבה. כי שלשה דורות בני-אדם הם
מאה שנה ארבעים ואחד הדורות אשר נשארו עוד והנוספים לשלש המאות
עולים לאלף שלש מאות וארבעים שנה וכך, אמרו הם, בשנים האלה, אחד-
עשר אלף שלש מאות וארבעים לא נראה כל אל בתמונת אדם, ואמרו, כי
גם לפני מלכי מצרים האחרים ואחריהם לא קרה מקרה כזה. במשך העת ההיא,
ספרו, עלתה השמש ארבע פעמים לא במקומה הרגיל, במקום אשר היא שוקעת
כעת, שם עלתה פעמים, ובמקום אשרהיא עולה כעת, שם שקעה פעמים
וכל
דבר לא נשתנה במצרים במשך העת ההיא לא אשר תוציא האדמה ולא אשר
יוציא היאור, לא אשר למחלות ולא אשר לפגעי מות.


אברהם העיברי
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 216
הצטרף: 19 נובמבר 2016, 21:48
נתן תודה: 176 פעמים
קיבל תודה: 52 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: עדויות חיצוניות לניסי התורה

שליחה על ידי אברהם העיברי » 22 אוקטובר 2017, 13:31

רחמים כתב:למה לנו לקרוא בספרים שכאלו, ולמה לנו לדון בדבריהם?
ניסי התורה לא צריכים הוכחות ולא חיזוקים.
איני מקבל את ספק שאלה ספק קביעה הזו.
עיין רמב"ן פרשת נח. פרק יא' פסוק כח' בתוך דבריו "והעניין המקובל הזה נמצא ג"כ בספר קדמוני הגויים" וכו'.


שלום עולם
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 303
הצטרף: 06 יולי 2017, 17:00
נתן תודה: 11 פעמים
קיבל תודה: 23 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עדויות חיצוניות לניסי התורה

שליחה על ידי שלום עולם » 22 אוקטובר 2017, 17:32

אברהם העיברי כתב:
רחמים כתב:למה לנו לקרוא בספרים שכאלו, ולמה לנו לדון בדבריהם?
ניסי התורה לא צריכים הוכחות ולא חיזוקים.
איני מקבל את ספק שאלה ספק קביעה הזו.
עיין רמב"ן פרשת נח. פרק יא' פסוק כח' בתוך דבריו "והעניין המקובל הזה נמצא ג"כ בספר קדמוני הגויים" וכו'.
הוא אינו מביאו ל''ראיה' לתורה ח"ו הס מלהזכיר עפרא לפומיה, והוא מיסודי הדת.


אברהם העיברי
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 216
הצטרף: 19 נובמבר 2016, 21:48
נתן תודה: 176 פעמים
קיבל תודה: 52 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: עדויות חיצוניות לניסי התורה

שליחה על ידי אברהם העיברי » 22 אוקטובר 2017, 20:34

שלום עולם כתב:
אברהם העיברי כתב:
רחמים כתב:למה לנו לקרוא בספרים שכאלו, ולמה לנו לדון בדבריהם?
ניסי התורה לא צריכים הוכחות ולא חיזוקים.
איני מקבל את ספק שאלה ספק קביעה הזו.
עיין רמב"ן פרשת נח. פרק יא' פסוק כח' בתוך דבריו "והעניין המקובל הזה נמצא ג"כ בספר קדמוני הגויים" וכו'.
הוא אינו מביאו ל''ראיה' לתורה ח"ו הס מלהזכיר עפרא לפומיה, והוא מיסודי הדת.
במידה ופרשנות עצמך, אינה מתאימה לך. אל תתן פרשנות כ"כ רחבה למה שלא נאמר.


פותח הנושא
יוסף בן יוסף
מאמרים: 0
הודעות: 100
הצטרף: 16 אוגוסט 2017, 09:50
נתן תודה: 81 פעמים
קיבל תודה: 23 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עדויות חיצוניות לניסי התורה

שליחה על ידי יוסף בן יוסף » 22 אוקטובר 2017, 23:19

כתובת מכנתילת עג'רוד (חמישים ק"מ דרומית מקדש ברנע).
מחציה השני של תקופת בית ראשון המזכירה את מעמד הר סיני בצורה המזכירה את תהילים סח.
ובזרוח קל בר[
וימסון הרים
וידכון גבנ[נ]ים[
ושדש עלי[
לברך בעל ביום מלחמה
לשם קל ביום מלחמה.
מקור: ש. אחיטוב, אסופות כתובות עבריות עמוד 160.
נ. ב. המילים ושדש עלי וכו' שהחוקרים אינן יודעים לפענח, אולי כוונתם (בצירוף השורה הבאה) לכתוב (הושע י, יד) כְּשֹׁ֧ד שַֽׁלְמַ֛ן בֵּ֥ית אַֽרְבֵ֖אל בְּי֣וֹם מִלְחָמָ֑ה.


יהושע
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 1403
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 18:07
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 114 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: עדויות חיצוניות לניסי התורה

שליחה על ידי יהושע » 24 אוקטובר 2017, 18:14

אור זרוע כתב:
ישא ברכה כתב: [את רוב הממצאים המובאים כאן, רוב החוקרים לא מקשרים ליצ"מ, אבל מי שיודע מודע שרוב דבריהם השערות על גבי השערות בעלמא, ואפשר לסדר עם התיארוך של התנ"ך ואז ההגיון הפשוט מורה שהם מדברים על אותו סיפור ואכמ"ל. ואדרבה הגיע הזמן שמתוך הביהמ"ד, מתוך המאמינים בבורא עולם ובהיסטוריה של עם ישראל שהם אלו שהדברים באמת קרובים להם תצא בשורה בענינים אלו].
ומכאן גם תשובה לכל אותם תלמידי חכמים ה"מוטרדים" (כאמור בהודעתו של פותח האשכול) מהיעדרותם של ממצאים חיצוניים המעידים על יציאת מצרים.

ולגופו של ענין, עצם ההנחה שאם סיפור יציאת מצרים נכון, "מוכרח" שתימצאנה הוכחות מתחום הארכאולוגיה, היא המצאה של כופרים. פפירוס איפואר שבו נמצא תיאור דומה לעשרת המכות, הוא ההוכחה לכך. כי ממה נפשך, אם הפפירוס מתאר את מכות מצרים - הרי טוב. ואם הוא מתאר קטסטרופה מתקופה אחרת, יש לשאול היכן הם הממצאים הארכאולוגיים של אותה התרחשות מדוברת. פפירוס אחד מספיק?
ומה טענת הכופרים לגבי אותו פפירוס?

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “בית המדרש”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 4 אורחים