טועת שלי, הצוואה מופיעה כספר שברובו הוא דרכי התשובה וההוראות הם רק בסופו.איש ווילנא אמר:יוסי 2 אמר:צוואת רי"ה היא עמוסה בהרבה הוראות למעשה זה ספר שלם,
זה לא ספר שלם
זה מקסימום שלוש דפים בכתב גדול
טועת שלי, הצוואה מופיעה כספר שברובו הוא דרכי התשובה וההוראות הם רק בסופו.איש ווילנא אמר:יוסי 2 אמר:צוואת רי"ה היא עמוסה בהרבה הוראות למעשה זה ספר שלם,
זה לא ספר שלם
זה מקסימום שלוש דפים בכתב גדול
כוונתך הוא לספר חסידים?יוסי 2 אמר:טועת שלי, הצוואה מופיעה כספר שברובו הוא דרכי התשובה וההוראות הם רק בסופו.איש ווילנא אמר:יוסי 2 אמר:צוואת רי"ה היא עמוסה בהרבה הוראות למעשה זה ספר שלם,
זה לא ספר שלם
זה מקסימום שלוש דפים בכתב גדול
איש ווילנא אמר:כוונתך הוא לספר חסידים?יוסי 2 אמר:טועת שלי, הצוואה מופיעה כספר שברובו הוא דרכי התשובה וההוראות הם רק בסופו.איש ווילנא אמר:זה לא ספר שלם
זה מקסימום שלוש דפים בכתב גדול
מענין. לא הכרתי. יש"כיוסי 2 אמר:איש ווילנא אמר:כוונתך הוא לספר חסידים?יוסי 2 אמר:טועת שלי, הצוואה מופיעה כספר שברובו הוא דרכי התשובה וההוראות הם רק בסופו.
לא לצוואת רי"ה צוואת רבי יהודה החסיד.pdf
אשמח לדעת באיזה סימן מופיע בעמק יהושעעמנואל אמר:פשט הב"י וש"ע תצג א - ג שאין בזה שום היתר. וכ"כ מעין אומר ח"ג בשם הגר"ע לדחות משום כך את דברי המשנ"ב (תצג ה)שהקל בזה.
ואולם היו מנהגים שונים בקרב הספרדים שהתירו את התספורת בר"ח (גם כשלא חל בשבת. רדב"ז, מהריק"ש, מהר"ם די לונזאנו, פר"ח, שכנה"ג, שולחן גבוה, ארץ חיים שכך היה מנהג בצפת בדורות לפניו), ושלא כדעת הש"ע (תצג ג) שכתב שמנהג זה בטעות (ומבואר בב"י ובאור הלכה מדוע).
ובשכנה"ג כתב שבר"ח שחל בע"ש, החוששים לצואת ר"י החסיד שלא להסתפר אז יכולים להסתפר ביום חמישי, ושכך נוהג הוא עצמו. וכן מי שנוהג להחמיר שלא להסתפר בר"ח יסתפר יום לפניו. וכ"ה שולחן גבוה.
ובמעין אומר כתב שמי שנוהג כרדב"ז בסתפורת בר"ח הגר"ע אמר שהוא מוחה בו.
וכתב רדב"ז שיש שהקלו להסתפר בכל ע"ש, וכ"כ הגר"י מאמאן בעמק יהושע ח"ו שיש שנהגו כן אך התרעם על המנהג.
חניכי הישיבות אמר:זה המקור:2020-04-21 (2).pngיהודי אמר:לא הבנתי, לעיל הביאו שהגרש"ז הוכיח שלא התקבלה צוואת ר"י החסיד, היכן הם הדברים.
וגם מהרב אלישיב:
אברהם העברי אמר:אני חוזר לנושא בשאלה מענינת
האם ההיתר הוא כבר מהלילה או רק מהבוקר
(ועל הצד שאסור בלילה האם יש מקום להקל בנמצא במלון קורונה שאין שם ספר אלא הלילה בדוו')
כך מדייק גם עמק יהושע בסימן לג (על מנהג כזה עיין במגן אבות).שייגניסט אמר:אשמח לדעת באיזה סימן מופיע בעמק יהושע
לגבי מה שהבאת להסתפר או להתגלח בכל ערב שבת הנה נראה לדייק מדברי השו''ע (סי תצג ס''ב) שאם חל יום לג ערב שבת אז מסתפרין ומשמע דוקא אז בכה''ג מותר בע''ש אבל שאר ערבי שבתות אסור
במ"ב (תצג סק"ה) לא התיר אלא בר"ח שחל בשבת - ומשום תוספת שמחה דשבת ור"ח.מכל מלמדי השכלתי אמר:לכתחילה להסתפר ראש חודש שחל בערב שבת על אף מנהגי האבלות של ספירת העומר
הוא הקל או לכתחילה?אברהם העברי אמר:מחר בבוקר ודאי שמותר
וגם היום בלילה ראיתי שהגר"ע פריד הקל
אברהם העברי אמר:מחר בבוקר ודאי שמותר
וגם היום בלילה ראיתי שהגר"ע פריד הקל
בקו שלו נשמע שלכתחילה ובעלון היה נראה שזו קולאחניכי הישיבות אמר:הוא הקל או לכתחילה?אברהם העברי אמר:מחר בבוקר ודאי שמותר
וגם היום בלילה ראיתי שהגר"ע פריד הקל
תודה רבה על המידע אגב אתה יכול לשלוח לי את העלון שלואברהם העברי אמר:בקו שלו נשמע שלכתחילה ובעלון היה נראה שזו קולאחניכי הישיבות אמר:הוא הקל או לכתחילה?אברהם העברי אמר:מחר בבוקר ודאי שמותר
וגם היום בלילה ראיתי שהגר"ע פריד הקל
לענ"ד נראה שדוו' מהבוקר כדי שגם יום זה יחשב לספירת הל"ג ימים שרובו ככולו (כסברת המ"ב לגבי ל"ג בעומר)
מבין ענין אמר:אגב, דעת הילקו"י שמנהג הספרדים שלא כהמשנ"ב ואין מסתפרים בר"ח שחל בער"ש. וכן דעת הרב מזוז.
בשמחהחניכי הישיבות אמר:תודה רבה על המידע אגב אתה יכול לשלוח לי את העלון שלו
או פה לטובת כולם
אין הכרח. השו"ע איירי בחל בחול. גם האוסרים לא מוכיחים מהשו"ע אלא מהמנהג. ולדעת הגר"מ פיינשטיין גם לספרדים מותר.אברהם העברי אמר:מבין ענין אמר:אגב, דעת הילקו"י שמנהג הספרדים שלא כהמשנ"ב ואין מסתפרים בר"ח שחל בער"ש. וכן דעת הרב מזוז.
כמובן
זה שו"ע מפורש (השו"ע כותב שאסור בר"ח ועליו כותב המ"ב להקל בחל בע"ש א"כ השו"ע לכאו' חולק ע"ז)