מחשבות אמר:
אמנם פרשת התמיד יותר חשוב וכנזכר סי' מח
אך גם הוא אינו חיוב
תיקון קטן זה לא '
נזכר' אלא רמ''א מפורש שכותב את זה כהלכה ברורה,
דבר שקיבלו ע''ע כל ישראל כחובה עוד מזמן הגמרא, מוזכר בכל הפוסקים, ברמב''ם טור ושו''ע ובשאר הראשונים בלשון חובה וכחלק אינטרגלי מסדר התפלה בלי שום מנהג שונה, ולא מוזכר פוסק אחד שיקל בזה, ונהגו כן ישראל בכל הדורות, חסידים ומתנגדים אשכנזים וספרדים, עד כדי כך שנזכר בשו''ע מהדברים היחידים שהותרו לומר בע''פ כמו אשרי וברכת כהנים.
והפוסקים בכל הדורות עד המ''ב דנים בזה ממש לפרטי פרטים אם לאומרו בעמידה או לא.
ולשון השו''ע הוא ''
קבעו לומר משנת איזהו מקומן'', ופר' התמיד חמורה יותר מזה.
רק כהשוואה, זה מסתמא חיוב יותר מוחלט מברכת 'הנותן ליעף כח' שנתקנה רק בימי הגאונים.