ברצוני להעלות נושא רגיש לדעתי, אבל קצת מבליט את ההבדל בין ההלוויות בעיה"ק ירושלם לבין בני ברק בה אין חברה קדישא מסודרת ועסקני זק"א המסורים אמנם מנהלים את ההלוויות.
בהלווית הגרח"א טורצ'ין זצ"ל התפרסם תיעוד מאביו הגאון להבלחט"א שליט"א הנושא הספד מתוך המכונית ואח"כ קורעים לו את החולצה בישיבה ומברך ברכת דיין האמת בישיבה, ובהלכה כתוב מפורש (שו"ע יורה דעה סימן שמ סעי' א) מי שמת לו מת, והוא מהמתים שראוי להתאבל עליהם, חייב לקרוע עליו. וצריך שיקרע מעומד; ואם קרע מיושב, לא יצא, (וצריך לחזור ולקרוע) (טור בשם רי"ץ גיאות והרא"ש והגהות מיימוני וב"י לדעת ראב"ד ורי"ף ורמב"ן ומרדכי פא"מ).
ואולי ראוי לעורר את העסקנים דשם על כך.
ואני באתי רק לעורר ולא לקנטר חלילה
בהלווית הגרח"א טורצ'ין זצ"ל התפרסם תיעוד מאביו הגאון להבלחט"א שליט"א הנושא הספד מתוך המכונית ואח"כ קורעים לו את החולצה בישיבה ומברך ברכת דיין האמת בישיבה, ובהלכה כתוב מפורש (שו"ע יורה דעה סימן שמ סעי' א) מי שמת לו מת, והוא מהמתים שראוי להתאבל עליהם, חייב לקרוע עליו. וצריך שיקרע מעומד; ואם קרע מיושב, לא יצא, (וצריך לחזור ולקרוע) (טור בשם רי"ץ גיאות והרא"ש והגהות מיימוני וב"י לדעת ראב"ד ורי"ף ורמב"ן ומרדכי פא"מ).
ואולי ראוי לעורר את העסקנים דשם על כך.
ואני באתי רק לעורר ולא לקנטר חלילה