מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

במה לדיון בנושאים אקטואליים העולים על שולחן מלכים, במבט תורני
כללי הפורום
פורום אקטואליה נועד לתת מענה לנושאים העולים בפורום מעת לעת, ואינם נושאים תורניים מובהקים
מעתה אין לפתוח אשכולות בנושאי חינוך, גיור, ושאר נושאים מעין אלו, אלא כאן
הפורום פועל כרגע במתכונת הרצה, וכדאיות קיומו נבחנת. נא לשמור על רמתו הגבוהה של הפורום.

אסור בתכלית האיסור לפתוח אשכולות או לכתוב הודעות שיש בהם כדי לבוא לזלזול בגדולי תורה או בציבורים שונים
אשכולות שכאלו יימחקו, והפותח או המגיב יורחק מהפורום

פותח הנושא
גאלד
משתמש ותיק
הודעות: 626
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

שליחה על ידי גאלד » 31 דצמבר 2019, 05:46

סכנת האוצרציק.png
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
גאלד
משתמש ותיק
הודעות: 626
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

שליחה על ידי גאלד » 01 ינואר 2020, 02:09

הערובה היחידה לביטחון - שמירת עיניים!
Smartphones Poster 1.pdf
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
גאלד
משתמש ותיק
הודעות: 626
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

שליחה על ידי גאלד » 31 ינואר 2020, 14:55

סיפור נפלא
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
גאלד
משתמש ותיק
הודעות: 626
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

שליחה על ידי גאלד » 31 ינואר 2020, 14:55

חיים ולדר: ברשמים מאחורי הקלעים של סיום הש"ס
איזה אור ראו החילונים בעת
מעמד סיום הש"ס?



שימו לב שעדיין לא הגענו לעיקר. עדיין אנחנו בתחושות של מאחורי הקלעים.
אחד העיתונאים הסב את תשומת ליבי למשהו שלא חשבתי עליו.
"אני נמצא בהופעות רבות של אמנים, גם באולם הזה וגם באולמות אחרים", הוא אומר. "כבר בהתחלה הבנתי שיש משהו שחסר לי כאן, ולא ידעתי להגדיר אותו, עד שבא אחד הזמרים שלכם והסביר לי מה שונה כאן.
"בכל מופע שמתקיים בציבור החילוני, בעיקר ברגעים משמעותיים, הקהל לא מסתכל על הבמה. כלומר, הוא כן מסתכל, אך יש דבר מה שבאמצעותו הוא מסתכל – הפלאפון שלו.
"אנשים של היום לא מרגישים שחוו משהו אם לא צילמו אותו, ולכן רוב האזרחים פשוט מכוונים את המצלמה שבפלאפון שלהם, וככה הם צופים ברוב המופע, או לפחות בחלקים גדולים ממנו.
"כאן אני רואה אולם מפוצץ, עם שנים-עשר אלף צופים, ואין נקודת אור אחת בקהל. אף אחד לא מצלם. ואני שואל את האומן ההוא 'מה הסיפור באמת?', ומה הוא עונה לי עם לא כך: 'זה כי לחלקם אין בכלל מכשירים סלולאריים, ולאלה מגיל 18 יש טלפונים כשרים נטולי מצלמה'. זה כל הסיפור...".
הבטתי שוב בקהל. אכן, שום נקודות אור פרט לכמה מצלמות בודדות. כמה אור היה בחושך הזה.


פותח הנושא
גאלד
משתמש ותיק
הודעות: 626
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

שליחה על ידי גאלד » 28 פברואר 2020, 01:48

נסיעה לטשיינע (סין) לצורך פרנסה!



בערל פוגש את חבירו 'שמערל הביזנעסמאן' בערל:

למה אתה ממהר ?

שמערל: אני צריך לנסוע עכשיו ל'סין' ! 

בערל: לסין.....?! אתה יודע שיש שמה ה'וויירוס' של 'קאראנע'...?

שמערל: מה אני יכול לעשות... זה ''לצורך פרנסה''.... יש לי ביזנעס שמה !!!

בערל: תגיד לי, אתה לא מפחד ?

שמערל: לא ! אני ישים ''סינון'' (פילטער) על הפה... והכל יסתדר...

גדול המחטיאו יותר מן ההורגו !



--


איש אל רעהו
משתמש ותיק
הודעות: 450
הצטרף: 24 ינואר 2020, 10:08
נתן תודה: 30 פעמים
קיבל תודה: 102 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

שליחה על ידי איש אל רעהו » 28 פברואר 2020, 09:33

גאלד כתב:
28 פברואר 2020, 01:48
נסיעה לטשיינע (סין) לצורך פרנסה!



בערל פוגש את חבירו 'שמערל הביזנעסמאן' בערל:

למה אתה ממהר ?

שמערל: אני צריך לנסוע עכשיו ל'סין' ! 

בערל: לסין.....?! אתה יודע שיש שמה ה'וויירוס' של 'קאראנע'...?

שמערל: מה אני יכול לעשות... זה ''לצורך פרנסה''.... יש לי ביזנעס שמה !!!

בערל: תגיד לי, אתה לא מפחד ?

שמערל: לא ! אני ישים ''סינון'' (פילטער) על הפה... והכל יסתדר...

גדול המחטיאו יותר מן ההורגו !



--
חזק ביותר, המחשה ראויה לשמה.
 


פותח הנושא
גאלד
משתמש ותיק
הודעות: 626
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

שליחה על ידי גאלד » 05 מרץ 2020, 15:15

והואיל והזכרנו 'מדינת סין' (CHINA) נימא בה עוד מילתא: שהנה ידוע ומפורסם לכל באי עולם אודות מגיפת ה'קורונה' המשתוללת בימים אלו, כשמקורה היא במדינת סין, ובימים אלו סין 'סגורה ומסוגרת' ואין מי שיעז להיכנס אליה, ואף בעלי העסקים מרחיקים עצמם ממקום הסכנה כמו מאש… ובאמת אם תתמה בפני כל אחד מהם, כיצד תשב בשלווה בביתך והרי בוער בך 'צורך פרנסה'…
מאוצרותיו של הגה"צ רבי אלימלך בידרמן שליט"א על השמחה והאמונה


פורים, מעשה בשלושה אחים שותפים שנסעו לצורך 'עסק' המשותף למדינת סין (China) הרחוקה. ויהי בבואם תרו אחר 'בית מלון' לשכור לעצמם מיטה, כיסא, שולחן ומנורה, ולא מצאו רק חדר בקומה התשעים. בלית ברירה סברו וקיבלו. והנה, בכל ימות השבוע השתמשו במעלית (עליוועטער) אשר עמה "יעלו שמים יירדו תהומות" במהירות עצומה, אך בפניא דמעלי שבתא יצאו מבית מלונם להתפלל בביהמ"ד דמתא מנחה, קבלת שבת ומעריב, ומשחזרו מצאו עצמם אובדי עצות – 'כיצד הרגל', כיצד יעלו עתה תשעים קומות הבנין ברגל, שהרי לא ייתכן לחלל שבת ולעלות במעלית. וכך עמדו בקומת המבוא הנקראת 'לובי' חסרי אונים, כיצד יישאו אותם רגליהם עד השמים, והיאך יהא ביכולתם להתאמץ ולהתייגע כל כך…

עד שנמלכו ביניהם כי הנה חנן ה' כל אחד מהם בכשרון נדיר, ראובן נתברך בקול ערב המושך אחריו בשירתו וזמרתו את כל השומעים עד שאינם מרגישים בין ימינם לשמאלם; לעומתו, שמעון יחיד מומחה בלספר מילתא דבדיחותא; ואילו לוי הוא פה מפיק מרגליות, וכיד ה' הטובה עליו יודע להמחיש ולצייר את כל דבריו מתוך חיות ומתיקות עד שלוקח את קהל השומעים ל'מחוזות אחרים'… וקבעו ביניהם, שראובן יפצח בשירה וקול זמרה בכל הילוך שלושים הקומות הראשונות, וממילא לא ירגישו במאמץ העלייה כי יהיו עסוקים ראשם ורובם 'לשמוע אל הרינה ואל התפילה'; בהמשך יאמר דברי צחות המעלים שחוק וככה יעלו עוד שלושים קומות, ובחלק השלישי יתכבד לוי להשמיע מדברותיו עד שיגיעו בשעה טובה ומוצלחת אל מקום שהותם בקומה התשיעית.

ואכן כך עשו – ראובן הנעים להם את החלק הראשון ועלו 'בנקל' שלושים קומות, לאחריו פתח שמעון במליצות ודברי שחוק ולא הרגישו באימוץ הרגל, ולבסוף החל לוי לדרוש עד שהגיע לקומה השמונים ונסתם לו המעיין… ולא עלה על זכרונו שום מימרא נאה, 'ווארט' חזק או מעשה הגון… וביקש מהם: "הזכירו לי משהו כדי שנוכל להמשיך לעלות". ואכן הם תרמו לו מידיעותיהם והמשיכו לעלות עד לקומה השמונים ושבע… ושוב התחנן בפניהם: "הבו לי מעשה כי כבר כשל הכוח לעלות את שלוש הקומות האחרונות", עד שנזכר בעצמו ואמר להם: "שמעו נא מעשה שהיה… מעשה בשלושה אחים שהוצרכו לעלות תשעים קומות ובהגיעם לקומה השמונים ושבע נזכרו ששכחו למטה את מפתח החדר…".

לדידן ייאמר: הנה ימים באים, ימי השמחה בהם ניתן להתעלות ללא גבול, ואף הקב"ה פותח את אוצרותיו להשפיע עלינו עד שיבלו שפתותינו מלומר די. אך דבר אחד אסור לשכוח… את ה'מפתח'… כלומר, ה'מפתח' להתעלות נמצא בידינו, רק בנו תלוי ועומד אם "ממנו ניקח לעבוד…" או שנישאר אותו נחשל כ'אשתקד', וח"ו שנעלה קומות על גבי קומות ונשאיר את המפתח 'למטה', כי מה הרווחנו בכל הזמנים הגבוהים אם סוף דבר נשוב למטה לקחת את המפתח ונישאר שמה מחמת חוסר אונים וכוח.

והואיל והזכרנו 'מדינת סין' (China) נימא בה עוד מילתא: שהנה ידוע ומפורסם לכל באי עולם אודות מגיפת ה'קורונה' המשתוללת בימים אלו, כשמקורה היא במדינת סין, ובימים אלו סין 'סגורה ומסוגרת' ואין מי שיעז להיכנס אליה, ואף בעלי העסקים אשר בימים כתיקונם שוהים שם הרבה מרחיקים עצמם ממקום הסכנה כמו מאש… ובאמת, אם תתמה בפני כל אחד מהם כיצד תשב בשלווה בביתך והרי בוער בך 'צורך פרנסה'… הרי השואל לטיפש ייחשב, כי מה ל'צורך פרנסה' במקום ספק נפשות. מעתה תגדל התמיהה פי כמה וכמה על אלו האנשים המחזיקים את ה'כלים' שיש בהם לא פחות 'ספק נפשות' שהם כמגיפה המשתוללת אשר רבים חללים הפילה – מחמת 'צורך פרנסה'… מדוע כאן 'צורך הפרנסה' מעבירתו על דעתו ועל דעת קונו… שומר נפשו ונפש ב"ב ירחק מהם.

הנה, הא דאמרו חז"ל (שם) "משנכנס אב ממעטין בשמחה" הובא להלכה בשו"ע (או"ח סי' תקנא סעיף א), ואילו "משנכנס אדר מרבין בשמחה" לא נכתב בשו"ע (רק בדברי הגמרא). וכל כך למה? כדי שלא יוכלו לצאת ידי חובת השמחה בלימוד ההלכה בלבד על דרך שאמרו (מנחות קי.) "כל העוסק בתורת… כאילו…", רק יקיימוה בפועל ממש.

אמנם בדברי חז"ל במשנה ובגמרא הובאו שני הדינים, אלא שגבי חודש אדר קיצרו "משנכנס אדר מרבין בשמחה" ולא האריכו במה וכיצד, ולאידך גבי חודש אב אמרו "משנכנס אב ממעטין בשמחה" וביארו בארוכה כיצד יש לקיים את ה'ממעטין' בחודש אב, ומדוע לא ביארו כיצד ובמה יש לקיים את ה'מרבין בשמחה'?

ושמעתי מאחד מצדיקי הדור שליט"א, דמי שבא להתלמד להיות 'רופא' ילמד בתוך הלימודים כדת מה לעשות באיש אשר בלע מדי הרבה תרופות בפעם אחת, כי הבולע הרבה מהן מסוכן הוא שיובילוהו 'משמגר ועד הר הזיתים'… אבל אם אחד יבלע כמות מרובה של ויטמינים, אע"פ שהדבר גרוע אבל אינו מסוכן כ"כ, ואין 'הלכה' או 'הוראה' מה לעשות באיש כזה. כיו"ב, כשמורים לנו למעט בשמחה, אזי 'להגדיל' ולהרבות את הטיפול הוא מסוכן, לזה הורו לנו הלכה ברורה באיזה דברים למעט – כגון לא להתחתן ולא לבנות בית, כדי שלא יסתכנו בעצבות יתירה, אבל בעניין 'מרבים בשמחה' אפילו אם יעברו יותר מהנצרך אין זה סכנה להיות מאוד בשמחה (ואפילו אם יגיע למצב של שמחה יתירה מן השיעור, שכבר 'עבר את הגבול' ואינו טוב) ואין צורך ל'הלכה ברורה' ו'הוראה' מה לעשות ומה לא לעשות כדי למנוע זאת.

עוד ייאמר בה, כי כאן לגבי חודש אדר לא נכתב במה וכיצד מרבין, כי אין לומר למי שזכה בלאטערי (לוטו) במה לשמוח, אלא הוא עצמו ישמח בכל העולה לפי מצבו, ועל דרך זה צריך להיות 'מרבין בשמחה' – מתוך עומק הרגשת השמחה בישועת ה', וכל אחד יבטא את השמחה כפי עניינו.

בדרך צחות שמעתי לבאר מה שנקטו חז"ל בלשונם "כשם שמשנכנס אב ממעטין בשמחה, כך משנכנס אדר מרבין בשמחה", שלכאורה תמוה מהו ה'כשם' ולמה תלו הא בהא? אלא, שהרואה את חברו אוכל בשר שמן בתשעת הימים שבין ר"ח אב לתשעה בו ומשמח ב'כלי זמר' וכדו', בוודאי יצעק עליו בקול רעש גדול שהוא פורץ גדר וישכנו נחש (ראה שו"ע או"ח תקנא סי"א), כי אפילו התינוקות יודעים שבימים אלו נהגו איסור באכילת בשר ושתיית יין; כיו"ב ממש "משנכנס אדר מרבין בשמחה", שאם יראה את חברו בפנים נפולות יוכיחו על כך בכל תוקף, וידרוש ממנו להסיר עצבות מלבו ולשמוח בשמחה של מצוה.

והרי השמחה צריכה להיות 'שמחה' באמת ולא רק תחת 'עול כבד' שהוא מחויב לשמוח בימים אלו, כי אז אין שמחתו שמחה. וכמו שמספרים בדרך הלצה, שפעם היה עני ואביון שהיה נאנח תמיד על מצבו הדחוק ועל החובות הרבים התלויים בצווארו. פעם הוכיחו צדיק אחד מדוע אינו בשמחה תמיד והלוא צריך האדם לעבוד את ה' בשמחה… ויהי כשמוע כן העני נאנח שוב כדרכו ואמר: "אוי, נתחייבתי בעוד 'חוב' עכשיו… וכי לא די לי ב'חובות' שיש לי עד היום…". פשיטא שזו איננה שמחה מעומק הלב כראוי.

***

רמז נפלא נתן אחד ממגידי מישרים שליט"א, כי שתי תיבות 'אני מאמין' נקראות הן בישר הן בהפוך – אם תעביר את האל"ף שבראש תיבת 'אני' לסוף תיבת 'מאמין'. ובא לומר שעלינו להיות 'מקשה' אחת של אמונה, הן כשהכל הולך למישרין (ביושר) הן כשהמצב הפוך ח"ו, ובכל אשר הוא פונה הוא נופל ונכשל ל"ע, גם אז יזעק 'אני מאמין'… כי הקב"ה אינו עושה מאומה לרעתו, והכל לטובתו הגמורה.

באחד ממסעותיו שכר הרה"ק רבי נפתלי מראפשיץ זי"ע 'בעל עגלה' נכרי שייקח אותו עם כמה מתלמידיו למחוז חפצו. בעל העגלה קבע את דמי הנסיעה כשהוא מחשב שה'פמליה' תמנה שישה אנשים, ואמנם למעשה היו שבעה אנשים. בטרם יצא לדרכו מנה בעל העגלה את מספר הנוסעים והנה רואה הוא שבעה אנשים, תיכף ומיד הרים את קולו על ה'חוצפה' להעלות איש נוסף על מה שדיברו ביניהם מתחילה. מה עשה הרה"ק מראפשיץ שהיה כנודע 'חכימא דיהודאי'? ירד מן העגלה והחל למנות את הנוסעים, כשהוא מראה לבעל עגלה שאין כאן אלא שישה (כי הרה"ק בעצמו אינו מן ה'מנויים', שהרי בעת ה'מנין' עמד מחוץ לעגלה) וכך נחה דעת הנכרי וחזר למקומו בראש העגלה – מחוצה לה, ואף הרה"ק עלה על העגלה, אך שוב סובב את ראשו והנה הוא רואה 'מעשה נסים' – שוב יושבים בעגלתו שבעה אנשים ולא שישה… חזר הרה"ק וירד לארץ והראה לו 'באצבע' שיש כאן שישה ולא שבעה, ולא פקפק יותר העגלון ונסע למחוז חפצם לשלום. באותה שעה אמר הרה"ק מראפשיץ זי"ע, כי לימוד גדול למד ממעשה זה, כי מה שנראה 'מלמטה' אינו כפי הנראה באמת 'מלמעלה'…

וכך הוא לכל חיי האדם והליכותיו, שכאן 'למטה' בהאי עלמא נראה כ'רעה', אך המתבונן 'מלמעלה' רואה את הטובה הגדולה והאמתית שיש בזה, ואין לו לאדם אלא להאמין בקב"ה ובהשגחתו מהשמים ממעל על הארץ מתחת.

וכך אמר הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר שליט"א, כי דרכם של בני אדם לומר: "הנה, בהביטי על העולם נראה לי כי כאן בזה העולם אין כל סדר, כאן עומד בנין וכאן עץ – זה גבוה וזה נמוך וכו', במקום זה מסובב לו אדם חסר פרנסה ומלא בצרות ומשנהו מהלך כשצרה מסוימת מעיקה על לבו, ואילו בשמים הכל מתנהל 'מסודר' – החמה יוצאת בשעה פלונית והכוכבים בשעתם וכו'"… ובאמת, כל זה אינו נראה כן אלא למי שמביט על העולם מלמטה, אבל מהמטוס יראה כי הכל מסודר להפליא בחשבון נפלא…

באמת אמרו, אין הפרנסה נקנית לא בחכמה ולא בכשרון ומעש, אלא הכל בגזירת עליון, וכמו שנאמר (משלי כב, ב) "עשיר ורש נפגשו עושה כולם ה'", וביאר ב'ילקוט הגרשוני' (משלי לא) בשם ספר 'משיבת נפש', כי העני יושב בביתו ומהרהר לעצמו 'מה רבה ה'רחמנות' עלי, שהרי מכיון שלא ניחנתי בחכמה ופקחות ע"כ עני אני. ראה זה פלוני העשיר שהינו מלא בדעת ובחכמה, וחכמתו עומדת לו לעלות במעלה העשירות יותר ויותר, כי בחכמתו הרבה הוא יודע כיצד לנהל מסחרו ומצליח בה להגדיל רווחיו עד אין קץ'… אף העשיר יושב בביתו וחושב שחכמתו היא זו שהביאה לו את העשירות הרבה, ומוכיח לעצמו ממעשי העני שאין לו לחם לאכול מאחר שהוא פתי ואיש בער.

אך כאשר עשיר ורש נפגשו – והכל רואים את שניהם יחדיו, ורואים שגדולה חכמתו של העני פי כמה וכמה ואין עשיר זה אלא איש בער ולא ידע, אז יענו ויאמרו עושה כולם ה' – הקב"ה מוריש ומעשיר, לא החכמה תביא עושר לבעליה, אף לא הטפשות תחסיר לחמו, וראיה מהעני והעשיר הללו, שהעני עולה בחכמתו מעל העשיר ועשיר זה כטיפש ייחשב לעומת העני. ובע"כ תאמר שהכל מאת הקב"ה – הוא מוריש ומעשיר, משפיל אף מרומם, בחשבונות של מעלה, עושה כולם ה'.

וכשיידע 'כלל' זה תישלו נפשו ותשקוט סערת רוחו בעסקו סביב פרנסתו (לא רק בענייני חכמה וטיפשות אלא בכל 'כשרון' המתבקש) כי יידע שהכל תלוי בידי שמים ולא במעשיו כלל.

וביד כל אחד מאתנו להעיד על חכמים מופלגים שכל 'חכמה' שהכניסו ב'עסקיהם' רק הביאה אותם לידי היזק והפסד, ולעומתם ידענו גם ידענו כמה שוטים גמורים שלא פסקו מעשות 'טעויות' ושטויות בעסקיהם – ואפילו טעות אחת לא החסירו בחייהם, וכל אלו רק העלום לגדולה ולעשירות. צא ותאמר: אין העשירות והעניות ממעשיהם של בני אדם, אלא ב'כרוז' שיצא מן השמים – איש פלוני ייעני, איש פלוני ייעשר…

סיפר אחד מ'סופרי סת"ם' מבני ארה"ב, כי באחת הקהילות בסמוך למאנסי שיפצו המתפללים את בית מדרשם ברוב פאר והדר בהוצאה של רבבות דולרים, יגיעה עצומה השקיעו עד שהתנוסס בית המדרש לשם ולתהילה. לאחמ"כ החליט ראש הקהל להשקיע מעט אף בשיפוץ ותיקון ספר התורה שבהיכל. לצורך כך הזמין את ה'סופר' הנ"ל שיבוא לראות את הס"ת. הסופר בדק את הס"ת ונזדעזע למראה עיניו, כי ספר התורה היה פסול בתכלית, ונדרש יגיעה רבה במשך ימים ושעות רבות בכדי תיקונו. הציע הסופר לראש הקהל לתקן את ספר התורה תמורת 5,000 דולרים, אך ראש הקהל שלצורך פארה של בית הכנסת מוכן היה לשפוך מעות כמים לא הסכים לשלם לסופר עבור מלאכה דחופה וחשובה זו יותר מ־500 דולרים. משיצא הסופר מפניו התקשר אל חברו שגם הוא סופר סת"ם ואמר לו: "כי לפי חזותם של ראש הקהל וקהילתו נראה שאם נשאיר את הס"ת כמות שהוא הם יקראו בס"ת זה אף שהוא פסול בתכלית – עוד רבות בשנים. הבה נתנדב שנינו מזמנינו ויחדיו נתקן את הס"ת תמורת אותם 500 דולרים ותו לא מידי, ובוודאי ישולם לנו שכר מן השמים".

ואכן ממחשבה למעשה, שני הסופרים ניגשו יחדיו למלאכת הקודש, ישבו שעות ע"ג שעות ותיקנו את ספר התורה שיהא ראוי לקרות בו כדת וכדין. משגמרו עבודתם באישון ליל יצאו שניהם (מאותה העיר שבה שוכנת הקהילה הנ"ל) לחזור לביתם. באמצע דרכם חיפשו אחר בית הכסא, ולא מצאו אלא בתוככי בית קברות נוצרי. בלית ברירה פנו להיכנס לשם. בשערי בית הקברות הלז עצר אותם 'שומר' ששאל לשמם והיכן מקום מגוריהם. ה'סופרים' לא הבינו לשם מה עוברים הם חקירה ודרישה זאת, מ"מ ברצונם להיכנס דרך השער מסרו לו הפרטים ונכנסו.

כעבור כמה שבועות קיבלו השניים מכתב מ'עורכי דין' במדינתם, בו כתוב שעליהם להתייצב לפניהם ביום פלוני. המה ראו כן תמהו – מה פשענו ומה חטאתנו כי דולקים אחרינו. בהגיע יום המיועד באו השניים והודיעו להם, כי באותה שעה שהם נכנסו ל'בית הקברות' הנוצרי התקיימה הלוויה של גוי עשיר גדול. הלה ערירי היה ולא הותיר אחריו יורשים וציווה ב'צוואתו' שכל כספו יחולק שווה בשווה בין המשתתפים בהלוויה זאת. והרי לכם 'ירושת המת' – 62 אלף דולרים (כשנים עשר ידות מהסכום שהיו מקבלים מבני הקהילה אילו היו משלמים להם כפי המקובל), ונתקיים בהם "אין אדם שומע לי ומפסיד" (דב"ר ד, ה). וכבר אמר לי 'סופר' אחד כי לפליאת הדבר יש להוסיף, שמידת הס"ת היא באורך שישים ושתיים יריעות – חושבנא דדין כחושבנא דדין.

(לקט מתוך 'באר הפרשה' תרומה)


פותח הנושא
גאלד
משתמש ותיק
הודעות: 626
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

שליחה על ידי גאלד » 05 מרץ 2020, 15:17

והואיל והזכרנו 'מדינת סין' (CHINA) נימא בה עוד מילתא: שהנה ידוע ומפורסם לכל באי עולם אודות מגיפת ה'קורונה' המשתוללת בימים אלו, כשמקורה היא במדינת סין, ובימים אלו סין 'סגורה ומסוגרת' ואין מי שיעז להיכנס אליה, ואף בעלי העסקים מרחיקים עצמם ממקום הסכנה כמו מאש… ובאמת אם תתמה בפני כל אחד מהם, כיצד תשב בשלווה בביתך והרי בוער בך 'צורך פרנסה'…
מאוצרותיו של הגה"צ רבי אלימלך בידרמן שליט"א על השמחה והאמונה


פורים, מעשה בשלושה אחים שותפים שנסעו לצורך 'עסק' המשותף למדינת סין (China) הרחוקה. ויהי בבואם תרו אחר 'בית מלון' לשכור לעצמם מיטה, כיסא, שולחן ומנורה, ולא מצאו רק חדר בקומה התשעים. בלית ברירה סברו וקיבלו. והנה, בכל ימות השבוע השתמשו במעלית (עליוועטער) אשר עמה "יעלו שמים יירדו תהומות" במהירות עצומה, אך בפניא דמעלי שבתא יצאו מבית מלונם להתפלל בביהמ"ד דמתא מנחה, קבלת שבת ומעריב, ומשחזרו מצאו עצמם אובדי עצות – 'כיצד הרגל', כיצד יעלו עתה תשעים קומות הבנין ברגל, שהרי לא ייתכן לחלל שבת ולעלות במעלית. וכך עמדו בקומת המבוא הנקראת 'לובי' חסרי אונים, כיצד יישאו אותם רגליהם עד השמים, והיאך יהא ביכולתם להתאמץ ולהתייגע כל כך…

עד שנמלכו ביניהם כי הנה חנן ה' כל אחד מהם בכשרון נדיר, ראובן נתברך בקול ערב המושך אחריו בשירתו וזמרתו את כל השומעים עד שאינם מרגישים בין ימינם לשמאלם; לעומתו, שמעון יחיד מומחה בלספר מילתא דבדיחותא; ואילו לוי הוא פה מפיק מרגליות, וכיד ה' הטובה עליו יודע להמחיש ולצייר את כל דבריו מתוך חיות ומתיקות עד שלוקח את קהל השומעים ל'מחוזות אחרים'… וקבעו ביניהם, שראובן יפצח בשירה וקול זמרה בכל הילוך שלושים הקומות הראשונות, וממילא לא ירגישו במאמץ העלייה כי יהיו עסוקים ראשם ורובם 'לשמוע אל הרינה ואל התפילה'; בהמשך יאמר דברי צחות המעלים שחוק וככה יעלו עוד שלושים קומות, ובחלק השלישי יתכבד לוי להשמיע מדברותיו עד שיגיעו בשעה טובה ומוצלחת אל מקום שהותם בקומה התשיעית.

ואכן כך עשו – ראובן הנעים להם את החלק הראשון ועלו 'בנקל' שלושים קומות, לאחריו פתח שמעון במליצות ודברי שחוק ולא הרגישו באימוץ הרגל, ולבסוף החל לוי לדרוש עד שהגיע לקומה השמונים ונסתם לו המעיין… ולא עלה על זכרונו שום מימרא נאה, 'ווארט' חזק או מעשה הגון… וביקש מהם: "הזכירו לי משהו כדי שנוכל להמשיך לעלות". ואכן הם תרמו לו מידיעותיהם והמשיכו לעלות עד לקומה השמונים ושבע… ושוב התחנן בפניהם: "הבו לי מעשה כי כבר כשל הכוח לעלות את שלוש הקומות האחרונות", עד שנזכר בעצמו ואמר להם: "שמעו נא מעשה שהיה… מעשה בשלושה אחים שהוצרכו לעלות תשעים קומות ובהגיעם לקומה השמונים ושבע נזכרו ששכחו למטה את מפתח החדר…".

לדידן ייאמר: הנה ימים באים, ימי השמחה בהם ניתן להתעלות ללא גבול, ואף הקב"ה פותח את אוצרותיו להשפיע עלינו עד שיבלו שפתותינו מלומר די. אך דבר אחד אסור לשכוח… את ה'מפתח'… כלומר, ה'מפתח' להתעלות נמצא בידינו, רק בנו תלוי ועומד אם "ממנו ניקח לעבוד…" או שנישאר אותו נחשל כ'אשתקד', וח"ו שנעלה קומות על גבי קומות ונשאיר את המפתח 'למטה', כי מה הרווחנו בכל הזמנים הגבוהים אם סוף דבר נשוב למטה לקחת את המפתח ונישאר שמה מחמת חוסר אונים וכוח.

והואיל והזכרנו 'מדינת סין' (China) נימא בה עוד מילתא: שהנה ידוע ומפורסם לכל באי עולם אודות מגיפת ה'קורונה' המשתוללת בימים אלו, כשמקורה היא במדינת סין, ובימים אלו סין 'סגורה ומסוגרת' ואין מי שיעז להיכנס אליה, ואף בעלי העסקים אשר בימים כתיקונם שוהים שם הרבה מרחיקים עצמם ממקום הסכנה כמו מאש… ובאמת, אם תתמה בפני כל אחד מהם כיצד תשב בשלווה בביתך והרי בוער בך 'צורך פרנסה'… הרי השואל לטיפש ייחשב, כי מה ל'צורך פרנסה' במקום ספק נפשות. מעתה תגדל התמיהה פי כמה וכמה על אלו האנשים המחזיקים את ה'כלים' שיש בהם לא פחות 'ספק נפשות' שהם כמגיפה המשתוללת אשר רבים חללים הפילה – מחמת 'צורך פרנסה'… מדוע כאן 'צורך הפרנסה' מעבירתו על דעתו ועל דעת קונו… שומר נפשו ונפש ב"ב ירחק מהם.

הנה, הא דאמרו חז"ל (שם) "משנכנס אב ממעטין בשמחה" הובא להלכה בשו"ע (או"ח סי' תקנא סעיף א), ואילו "משנכנס אדר מרבין בשמחה" לא נכתב בשו"ע (רק בדברי הגמרא). וכל כך למה? כדי שלא יוכלו לצאת ידי חובת השמחה בלימוד ההלכה בלבד על דרך שאמרו (מנחות קי.) "כל העוסק בתורת… כאילו…", רק יקיימוה בפועל ממש.

אמנם בדברי חז"ל במשנה ובגמרא הובאו שני הדינים, אלא שגבי חודש אדר קיצרו "משנכנס אדר מרבין בשמחה" ולא האריכו במה וכיצד, ולאידך גבי חודש אב אמרו "משנכנס אב ממעטין בשמחה" וביארו בארוכה כיצד יש לקיים את ה'ממעטין' בחודש אב, ומדוע לא ביארו כיצד ובמה יש לקיים את ה'מרבין בשמחה'?

ושמעתי מאחד מצדיקי הדור שליט"א, דמי שבא להתלמד להיות 'רופא' ילמד בתוך הלימודים כדת מה לעשות באיש אשר בלע מדי הרבה תרופות בפעם אחת, כי הבולע הרבה מהן מסוכן הוא שיובילוהו 'משמגר ועד הר הזיתים'… אבל אם אחד יבלע כמות מרובה של ויטמינים, אע"פ שהדבר גרוע אבל אינו מסוכן כ"כ, ואין 'הלכה' או 'הוראה' מה לעשות באיש כזה. כיו"ב, כשמורים לנו למעט בשמחה, אזי 'להגדיל' ולהרבות את הטיפול הוא מסוכן, לזה הורו לנו הלכה ברורה באיזה דברים למעט – כגון לא להתחתן ולא לבנות בית, כדי שלא יסתכנו בעצבות יתירה, אבל בעניין 'מרבים בשמחה' אפילו אם יעברו יותר מהנצרך אין זה סכנה להיות מאוד בשמחה (ואפילו אם יגיע למצב של שמחה יתירה מן השיעור, שכבר 'עבר את הגבול' ואינו טוב) ואין צורך ל'הלכה ברורה' ו'הוראה' מה לעשות ומה לא לעשות כדי למנוע זאת.

עוד ייאמר בה, כי כאן לגבי חודש אדר לא נכתב במה וכיצד מרבין, כי אין לומר למי שזכה בלאטערי (לוטו) במה לשמוח, אלא הוא עצמו ישמח בכל העולה לפי מצבו, ועל דרך זה צריך להיות 'מרבין בשמחה' – מתוך עומק הרגשת השמחה בישועת ה', וכל אחד יבטא את השמחה כפי עניינו.

בדרך צחות שמעתי לבאר מה שנקטו חז"ל בלשונם "כשם שמשנכנס אב ממעטין בשמחה, כך משנכנס אדר מרבין בשמחה", שלכאורה תמוה מהו ה'כשם' ולמה תלו הא בהא? אלא, שהרואה את חברו אוכל בשר שמן בתשעת הימים שבין ר"ח אב לתשעה בו ומשמח ב'כלי זמר' וכדו', בוודאי יצעק עליו בקול רעש גדול שהוא פורץ גדר וישכנו נחש (ראה שו"ע או"ח תקנא סי"א), כי אפילו התינוקות יודעים שבימים אלו נהגו איסור באכילת בשר ושתיית יין; כיו"ב ממש "משנכנס אדר מרבין בשמחה", שאם יראה את חברו בפנים נפולות יוכיחו על כך בכל תוקף, וידרוש ממנו להסיר עצבות מלבו ולשמוח בשמחה של מצוה.

והרי השמחה צריכה להיות 'שמחה' באמת ולא רק תחת 'עול כבד' שהוא מחויב לשמוח בימים אלו, כי אז אין שמחתו שמחה. וכמו שמספרים בדרך הלצה, שפעם היה עני ואביון שהיה נאנח תמיד על מצבו הדחוק ועל החובות הרבים התלויים בצווארו. פעם הוכיחו צדיק אחד מדוע אינו בשמחה תמיד והלוא צריך האדם לעבוד את ה' בשמחה… ויהי כשמוע כן העני נאנח שוב כדרכו ואמר: "אוי, נתחייבתי בעוד 'חוב' עכשיו… וכי לא די לי ב'חובות' שיש לי עד היום…". פשיטא שזו איננה שמחה מעומק הלב כראוי.

***

רמז נפלא נתן אחד ממגידי מישרים שליט"א, כי שתי תיבות 'אני מאמין' נקראות הן בישר הן בהפוך – אם תעביר את האל"ף שבראש תיבת 'אני' לסוף תיבת 'מאמין'. ובא לומר שעלינו להיות 'מקשה' אחת של אמונה, הן כשהכל הולך למישרין (ביושר) הן כשהמצב הפוך ח"ו, ובכל אשר הוא פונה הוא נופל ונכשל ל"ע, גם אז יזעק 'אני מאמין'… כי הקב"ה אינו עושה מאומה לרעתו, והכל לטובתו הגמורה.

באחד ממסעותיו שכר הרה"ק רבי נפתלי מראפשיץ זי"ע 'בעל עגלה' נכרי שייקח אותו עם כמה מתלמידיו למחוז חפצו. בעל העגלה קבע את דמי הנסיעה כשהוא מחשב שה'פמליה' תמנה שישה אנשים, ואמנם למעשה היו שבעה אנשים. בטרם יצא לדרכו מנה בעל העגלה את מספר הנוסעים והנה רואה הוא שבעה אנשים, תיכף ומיד הרים את קולו על ה'חוצפה' להעלות איש נוסף על מה שדיברו ביניהם מתחילה. מה עשה הרה"ק מראפשיץ שהיה כנודע 'חכימא דיהודאי'? ירד מן העגלה והחל למנות את הנוסעים, כשהוא מראה לבעל עגלה שאין כאן אלא שישה (כי הרה"ק בעצמו אינו מן ה'מנויים', שהרי בעת ה'מנין' עמד מחוץ לעגלה) וכך נחה דעת הנכרי וחזר למקומו בראש העגלה – מחוצה לה, ואף הרה"ק עלה על העגלה, אך שוב סובב את ראשו והנה הוא רואה 'מעשה נסים' – שוב יושבים בעגלתו שבעה אנשים ולא שישה… חזר הרה"ק וירד לארץ והראה לו 'באצבע' שיש כאן שישה ולא שבעה, ולא פקפק יותר העגלון ונסע למחוז חפצם לשלום. באותה שעה אמר הרה"ק מראפשיץ זי"ע, כי לימוד גדול למד ממעשה זה, כי מה שנראה 'מלמטה' אינו כפי הנראה באמת 'מלמעלה'…

וכך הוא לכל חיי האדם והליכותיו, שכאן 'למטה' בהאי עלמא נראה כ'רעה', אך המתבונן 'מלמעלה' רואה את הטובה הגדולה והאמתית שיש בזה, ואין לו לאדם אלא להאמין בקב"ה ובהשגחתו מהשמים ממעל על הארץ מתחת.

וכך אמר הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר שליט"א, כי דרכם של בני אדם לומר: "הנה, בהביטי על העולם נראה לי כי כאן בזה העולם אין כל סדר, כאן עומד בנין וכאן עץ – זה גבוה וזה נמוך וכו', במקום זה מסובב לו אדם חסר פרנסה ומלא בצרות ומשנהו מהלך כשצרה מסוימת מעיקה על לבו, ואילו בשמים הכל מתנהל 'מסודר' – החמה יוצאת בשעה פלונית והכוכבים בשעתם וכו'"… ובאמת, כל זה אינו נראה כן אלא למי שמביט על העולם מלמטה, אבל מהמטוס יראה כי הכל מסודר להפליא בחשבון נפלא…

באמת אמרו, אין הפרנסה נקנית לא בחכמה ולא בכשרון ומעש, אלא הכל בגזירת עליון, וכמו שנאמר (משלי כב, ב) "עשיר ורש נפגשו עושה כולם ה'", וביאר ב'ילקוט הגרשוני' (משלי לא) בשם ספר 'משיבת נפש', כי העני יושב בביתו ומהרהר לעצמו 'מה רבה ה'רחמנות' עלי, שהרי מכיון שלא ניחנתי בחכמה ופקחות ע"כ עני אני. ראה זה פלוני העשיר שהינו מלא בדעת ובחכמה, וחכמתו עומדת לו לעלות במעלה העשירות יותר ויותר, כי בחכמתו הרבה הוא יודע כיצד לנהל מסחרו ומצליח בה להגדיל רווחיו עד אין קץ'… אף העשיר יושב בביתו וחושב שחכמתו היא זו שהביאה לו את העשירות הרבה, ומוכיח לעצמו ממעשי העני שאין לו לחם לאכול מאחר שהוא פתי ואיש בער.

אך כאשר עשיר ורש נפגשו – והכל רואים את שניהם יחדיו, ורואים שגדולה חכמתו של העני פי כמה וכמה ואין עשיר זה אלא איש בער ולא ידע, אז יענו ויאמרו עושה כולם ה' – הקב"ה מוריש ומעשיר, לא החכמה תביא עושר לבעליה, אף לא הטפשות תחסיר לחמו, וראיה מהעני והעשיר הללו, שהעני עולה בחכמתו מעל העשיר ועשיר זה כטיפש ייחשב לעומת העני. ובע"כ תאמר שהכל מאת הקב"ה – הוא מוריש ומעשיר, משפיל אף מרומם, בחשבונות של מעלה, עושה כולם ה'.

וכשיידע 'כלל' זה תישלו נפשו ותשקוט סערת רוחו בעסקו סביב פרנסתו (לא רק בענייני חכמה וטיפשות אלא בכל 'כשרון' המתבקש) כי יידע שהכל תלוי בידי שמים ולא במעשיו כלל.

וביד כל אחד מאתנו להעיד על חכמים מופלגים שכל 'חכמה' שהכניסו ב'עסקיהם' רק הביאה אותם לידי היזק והפסד, ולעומתם ידענו גם ידענו כמה שוטים גמורים שלא פסקו מעשות 'טעויות' ושטויות בעסקיהם – ואפילו טעות אחת לא החסירו בחייהם, וכל אלו רק העלום לגדולה ולעשירות. צא ותאמר: אין העשירות והעניות ממעשיהם של בני אדם, אלא ב'כרוז' שיצא מן השמים – איש פלוני ייעני, איש פלוני ייעשר…

סיפר אחד מ'סופרי סת"ם' מבני ארה"ב, כי באחת הקהילות בסמוך למאנסי שיפצו המתפללים את בית מדרשם ברוב פאר והדר בהוצאה של רבבות דולרים, יגיעה עצומה השקיעו עד שהתנוסס בית המדרש לשם ולתהילה. לאחמ"כ החליט ראש הקהל להשקיע מעט אף בשיפוץ ותיקון ספר התורה שבהיכל. לצורך כך הזמין את ה'סופר' הנ"ל שיבוא לראות את הס"ת. הסופר בדק את הס"ת ונזדעזע למראה עיניו, כי ספר התורה היה פסול בתכלית, ונדרש יגיעה רבה במשך ימים ושעות רבות בכדי תיקונו. הציע הסופר לראש הקהל לתקן את ספר התורה תמורת 5,000 דולרים, אך ראש הקהל שלצורך פארה של בית הכנסת מוכן היה לשפוך מעות כמים לא הסכים לשלם לסופר עבור מלאכה דחופה וחשובה זו יותר מ־500 דולרים. משיצא הסופר מפניו התקשר אל חברו שגם הוא סופר סת"ם ואמר לו: "כי לפי חזותם של ראש הקהל וקהילתו נראה שאם נשאיר את הס"ת כמות שהוא הם יקראו בס"ת זה אף שהוא פסול בתכלית – עוד רבות בשנים. הבה נתנדב שנינו מזמנינו ויחדיו נתקן את הס"ת תמורת אותם 500 דולרים ותו לא מידי, ובוודאי ישולם לנו שכר מן השמים".

ואכן ממחשבה למעשה, שני הסופרים ניגשו יחדיו למלאכת הקודש, ישבו שעות ע"ג שעות ותיקנו את ספר התורה שיהא ראוי לקרות בו כדת וכדין. משגמרו עבודתם באישון ליל יצאו שניהם (מאותה העיר שבה שוכנת הקהילה הנ"ל) לחזור לביתם. באמצע דרכם חיפשו אחר בית הכסא, ולא מצאו אלא בתוככי בית קברות נוצרי. בלית ברירה פנו להיכנס לשם. בשערי בית הקברות הלז עצר אותם 'שומר' ששאל לשמם והיכן מקום מגוריהם. ה'סופרים' לא הבינו לשם מה עוברים הם חקירה ודרישה זאת, מ"מ ברצונם להיכנס דרך השער מסרו לו הפרטים ונכנסו.

כעבור כמה שבועות קיבלו השניים מכתב מ'עורכי דין' במדינתם, בו כתוב שעליהם להתייצב לפניהם ביום פלוני. המה ראו כן תמהו – מה פשענו ומה חטאתנו כי דולקים אחרינו. בהגיע יום המיועד באו השניים והודיעו להם, כי באותה שעה שהם נכנסו ל'בית הקברות' הנוצרי התקיימה הלוויה של גוי עשיר גדול. הלה ערירי היה ולא הותיר אחריו יורשים וציווה ב'צוואתו' שכל כספו יחולק שווה בשווה בין המשתתפים בהלוויה זאת. והרי לכם 'ירושת המת' – 62 אלף דולרים (כשנים עשר ידות מהסכום שהיו מקבלים מבני הקהילה אילו היו משלמים להם כפי המקובל), ונתקיים בהם "אין אדם שומע לי ומפסיד" (דב"ר ד, ה). וכבר אמר לי 'סופר' אחד כי לפליאת הדבר יש להוסיף, שמידת הס"ת היא באורך שישים ושתיים יריעות – חושבנא דדין כחושבנא דדין.

(לקט מתוך 'באר הפרשה' תרומה)


פותח הנושא
גאלד
משתמש ותיק
הודעות: 626
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

שליחה על ידי גאלד » 08 מרץ 2020, 03:32

cartoon-2.png
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
גאלד
משתמש ותיק
הודעות: 626
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

שליחה על ידי גאלד » 08 מרץ 2020, 03:32

אורה ושמחה .pdf
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
גאלד
משתמש ותיק
הודעות: 626
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

שליחה על ידי גאלד » 08 מרץ 2020, 03:34

שעת חירום.pdf
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
גאלד
משתמש ותיק
הודעות: 626
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

שליחה על ידי גאלד » 08 מרץ 2020, 03:35

פורים - עזרינו.pdf
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
גאלד
משתמש ותיק
הודעות: 626
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

שליחה על ידי גאלד » 08 מרץ 2020, 03:38

עותק של Purim door poster.pdf
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
גאלד
משתמש ותיק
הודעות: 626
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

שליחה על ידי גאלד » 08 מרץ 2020, 03:43

דברי הצומות וזעקתם.pdf
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
גאלד
משתמש ותיק
הודעות: 626
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

שליחה על ידי גאלד » 08 מרץ 2020, 03:44

ויתלו את.jpg
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
גאלד
משתמש ותיק
הודעות: 626
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

שליחה על ידי גאלד » 08 מרץ 2020, 03:44

ומרדכי-לא-יכרע-ולא-ישתחווה.jpg
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
גאלד
משתמש ותיק
הודעות: 626
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

שליחה על ידי גאלד » 08 מרץ 2020, 03:45

יתלו את המן על העץ.png
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
גאלד
משתמש ותיק
הודעות: 626
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

שליחה על ידי גאלד » 19 מרץ 2020, 17:18

עוצרים את המגיפה - פיקוח נפש
עוצרים את המגיפה - פיקוח נפש.pdf
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
גאלד
משתמש ותיק
הודעות: 626
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

שליחה על ידי גאלד » 25 מרץ 2020, 01:54

מכתב מהגרמ''מ קארפ שליט''א - על הקורונה.png
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
גאלד
משתמש ותיק
הודעות: 626
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

שליחה על ידי גאלד » 26 מרץ 2020, 02:19

אז נדברו - גליון מיוחד עקב הקורונה - ויקרא תשפ.pdf
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
גאלד
משתמש ותיק
הודעות: 626
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

שליחה על ידי גאלד » 30 מרץ 2020, 03:08

מכתב קודש מגדולי ההוראה.pdf
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
גאלד
משתמש ותיק
הודעות: 626
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

שליחה על ידי גאלד » 30 אפריל 2020, 02:47

-מספר אחד שאימו בקשר עם אישה זקנה.(בגיל השמונים ו...)-
-אשר היא אלמנה מזה שנים רבות. וגם יתומה כבר מגיל תשע-
-ונמצאת בבית אבות בירושלים- 
-וכך: היא מספרת.-
 ששם אצלהם אין אפשרות לצאת כלל וכלל מהחדר בזמן הזה של הקורונה. 
והיא חשבה לעצמה 
על מה ולמה זה הגיע.. שהיא כ''כ צריכה לסבול בבדידות הזאת.. 
ובלילה אחד.. בא אליה אביה לחלום.. פעם ראשונה בחייה 
(אשר לא הגיע אליה אף פעם מאז שהיא התיתמה בגיל תשע)

ואמר לה..
 'תדעי לך ביתי שכל הקורונה הגיע בגלל 
ה'אינטרנט'.. שנמצא בכל העולם.
ומשחית את כל העולם.
'כך גם הנגיף הגיע לכל העולם 
ומשחית את כל העולם' רח''ל !!!!!!!

כמובן שכבר רבנים רבים אמרו שזה בגלל הטכנולוגיה וכ''ו

''יהודים תתעוררו''
'אם לא עכשיו אימתי'
שנשמע ונתבשר בשורות טובות!!!!!


פותח הנושא
גאלד
משתמש ותיק
הודעות: 626
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

שליחה על ידי גאלד » 01 מאי 2020, 00:20

סכנה נגיף
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
גאלד
משתמש ותיק
הודעות: 626
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

שליחה על ידי גאלד » 01 מאי 2020, 15:28

מכתב מגאב"ד לונדון שליט"א - להישמר ולהיזהר מאוד מהכלים הטמאים בפרט בעידן הקורונה 
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
גאלד
משתמש ותיק
הודעות: 626
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

שליחה על ידי גאלד » 01 מאי 2020, 15:32

English Translated Gaved Letter Covid 19.pdf
מכתב מגאב"ד לונדון שליט"א - להישמר ולהיזהר מאוד מהכלים הטמאים בפרט בעידן הקורונה 
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
גאלד
משתמש ותיק
הודעות: 626
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

שליחה על ידי גאלד » 05 מאי 2020, 06:04

מודעות קורונה אידיש1.pdf
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
גאלד
משתמש ותיק
הודעות: 626
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

שליחה על ידי גאלד » 07 מאי 2020, 01:36

מאמר על הקורונה והטכנלוגיה מתוך עלון אז נדברו.pdf
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
גאלד
משתמש ותיק
הודעות: 626
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

שליחה על ידי גאלד » 07 מאי 2020, 03:20

אבי הבחור שנהרג: 'שהצעירים יעזבו את הסמארטפונים, נהיים כמו גויים'
בצל הקורונה: הלוויה קורעת לב נערכה אמש לבחור משה אריה יוסט ז"ל בן ה-18 שנהרג בעת שתיקן גלגל של רכב באריזונה. אביו ספד לו ונפרד ממנו מעל קברו הטרי. "רבש"ע כמה צער היה לנו בחודשים האחרונים, כ"כ הרבה צער לכלל ישראל, הילד הוא קורבן ציבור - שהצעירים יעזבו את הדרך הרעה"
א1.jpg
הלווית משה אריה ז"ל

במסע הלוויה קורע לב הובא למנוחות הבחור משה אריה יוסט ז"ל בן ה-18 ממונסי שנהרג בתאונת פגע וברח באריזונה. אביו ר' שמואל בנימין יוסט ספד לו בקול בוכים מעל קברו הטרי במונסי.

כזכור, כפי שדווח אתמול (שני) ב'בחדרי חרדים', הבחור משה אריה יוסט ז"ל בחור חסידי ממונסי, נהרג אתמול בלילה (שני) בתאונת פגע וברח בכבישי אריזונה לאחר שיצא לעזור לרכב שעמד בצד הכביש.

מדובר בשלושה צעירים חרדים שהיו בטיול יחד, עצרו בכביש המהיר מס' 89 ליד פלאגסטאף, וכשהבחינו ברכב שנתקע עם צמיג מפונצ'ר בצד הדרך - עצרו להציע את עזרתם. דקות לאחר מכן חלף רכב במהירות ופגע קשות בצעיר משה אריה ז"ל, הרכב התרחק משם במהירות ולא עצר ולמרבה הצער נקבע מותו של הבחור בזירת האירוע.

הרב ג'ק מאייר, מייסד ארגון 'מתעסקים', אמר כי הוא "משבח את המסירות של שוטרי הסיור שהיו בכביש באריזונה ודאגו לסגירת הכביש עבור המתנדבים. הם סייעו להם בכל מה שצריך כדי לשמור על כבוד הנפטר. בלשי המשטרה איתרו מאז את הרכב שנמלט מהזירה, ועושים מאמץ גדול לעצור את הנהג שדרס ונמלט.

מסע הלוויה במונסי
א2.jpg
במסע ההלוויה ספד לו אביו ומירר בבכי: "כמה צער יש לנו, כמה שבר יש לנו, צריך לעשות תשובה. כל אחד הכיר אותו כעושה חסד. הוא היה עם לב טוב. תמיד עזר לכולם. היה איזה בחור שהגיע ממשפחה שבורה, לא כל כך ירא שמיים, אבל בחור משלנו ומישהו בייש אותו, והילד שלי שאל איך אפשר ככה לבייש ולהיות רע לאחר, הוא הרי ממשפחה שבורה. הוא בכה בגלל הצער של אותו בחור".

"לפני פורים הוא חילק כסף לצדקה להרבה אנשים, תמיד עזר לכולם, כולם ידעו שאם צריך משהו קוראים למשה אריה. אף פעם לא השיב בקשה של מישהו ריקם. תמיד עזר ללא גבול. היו לו כוחות נפש עצומים, הקב"ה, אוי, לפחות תראה לנו את הדרך".

"ריבונו של עולם כמה צער היה לנו פה בחודשים האחרונים. כל כך הרבה צער לכלל ישראל. הילד הוא קורבן ציבור. צריך שהצעירים יעזבו את הדרך הרעה שהם יעזבו את הכלים הטרפים (סמארטפונים). גדול המחטיאו יותר מן ההורגו. שהצעירים יעזבו את הקליפות ואת הטומאות. הם נהיים ממש כמו גויים. הם לא יודעים ומבינים מה זה השקפה חרדית. סור מרע ועשה טוב.

"מי שרוצה לעשות לעילוי נשמת הבחור הצעיר שלא השאיר אחריו זרע של קיימא, שיעזוב את כל הלכלוך. עוד כמה נשב פה בגלות. בורא עולם עומד בדלת ורוצה לסגור את הגלות. הצעירים רוצים להיות טובים, אנחנו רוצים שתראה לנו את הדרך".

"משה אריה הקדוש זיכרונו לברכה, אתה עולה עכשיו למעלה לסבים הקדושים והטהורים שלך, רבנים רבים יבואו לראות אותך. כל המעשים הטובים שעשית בשנים הקצרות שלך. כל הלבבות השבורים להם עזרת. כל המעשים הטובים שלך. אלו ילוו אותך. כתוב שאם יהודי נפטר לפני זמנו מחשיב הקב"ה כאילו חי עוד שנים רבות.

"אני מבקש ממך מחילה, רציתי כל כך. התפללתי כל כך עליך תמיד על יראת שמיים. הלב יצא לי אליך. תמחל לי. תראה שם את כל הצדיקים תבקש מהם רחמים עלינו. תתפלל להקב"ה. כאן היית עם מלא חסד. שם אתה תהיה עם חסד ותבקש מהקב"ה שיעצור את המגיפה. שכל החולים יתרפאו וכל הבריאים יישארו בריאים. שנזכה רק לראות שמחה ונחת. שיתקדש שם שמים ונזכה לרחמים וחסדים ומחה השם דמעה מעל כל פנים ונאמר אמן".
א3.jpg
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
גאלד
משתמש ותיק
הודעות: 626
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

שליחה על ידי גאלד » 12 מאי 2020, 10:53

לג בעומר הרי''ם 2.mp3
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
גאלד
משתמש ותיק
הודעות: 626
הצטרף: 20 ינואר 2018, 21:26
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מודעות וסיפורים וחומרים מעניינים בנושא ההתרחקות מפגעי הטכנולוגיה והמסתעף

שליחה על ידי גאלד » 12 מאי 2020, 10:54

ל''ג בעומר תש''פ.pdf
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה
  • ספרים תורניים מעניינים | בקשה
    על ידי אביי » 14 אפריל 2020, 12:10 » ב ספרים
    105 תגובות
    2086 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי ב. זעירא
    20 מאי 2020, 13:08
  • האם עדיף לתלות מודעות השבת אבידה לבד במקום לפרסם בעיתון משום מצוה בו יותר מבשלוחו?
    על ידי יושב אוהלים » 06 ינואר 2020, 11:47 » ב הלכה ומנהג
    0 תגובות
    51 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי יושב אוהלים
    06 ינואר 2020, 11:47
  • אשכול הנהגות וסיפורים על הצדיק רבי שמשון פינקוס זצ"ל
    על ידי מאן דהו » 17 יוני 2019, 20:28 » ב דעת דורות
    14 תגובות
    655 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי מאן דהו
    24 יוני 2019, 00:55
  • פרשת שלח לך - פנינים וסיפורים ליקוטים
    על ידי מאן דהו » 21 יוני 2019, 00:06 » ב שלח
    17 תגובות
    464 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי בנציון
    21 יוני 2019, 17:06
  • פרשת קרח - פנינים וסיפורים ליקוטים
    על ידי מאן דהו » 27 יוני 2019, 21:19 » ב קרח
    29 תגובות
    556 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי פרלמן משה
    28 יוני 2019, 17:21

חזור אל “אקטואליה”

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: הכהן, המוציא מחברו | 1 אורח