חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

נושאים שונים

מבין ענין
הודעות: 704
הצטרף: 09 אוקטובר 2017, 23:22
נתן תודה: 376 פעמים
קיבל תודה: 189 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

תשובה לחידה - הכ"ת שצריך למצוה חומר מסוים, ואם נצרף אותו - ייפסל

שליחה על ידי מבין ענין » 03 מאי 2020, 22:08

מבין ענין כתב:
29 אפריל 2020, 22:04
אפרט חידתי. היום נחשפתי לזה, זו גמרא מפורשת, והיא יוצרת דין מאד מעניין...

היכי תמצי שלמצוה מסוימת זקוקים לחומר א' [כמו לדוגמא להדלקת הנר בביהמ"ק - זקוקים לשמן. זו רק דוגמא שלא קשורה!]
אם שמתי חומר ב' - יצאתי ידי חובה, כי הוא נחשב כמו א'.
אם שמתי חומר ב' וצירפתי עמו חומר א' - זה פסל!

התשובה היא הגמ' במסכת ברכות דף נ:
תָּנוּ רַבָּנַן: יַיִן עַד שֶׁלֹּא נָתַן לְתוֹכוֹ מַיִם — אֵין מְבָרְכִין עָלָיו ״בּוֹרֵא פְּרִי הַגֶּפֶן״ אֶלָּא ״בּוֹרֵא פְּרִי הָעֵץ״. וְנוֹטְלִין מִמֶּנּוּ לַיָּדַיִם. מִשֶּׁנָּתַן לְתוֹכוֹ מַיִם — מְבָרְכִין עָלָיו ״בּוֹרֵא פְּרִי הַגֶּפֶן״, וְאֵין נוֹטְלִין מִמֶּנּוּ לַיָּדַיִם, דִּבְרֵי רַבִּי אֱלִיעֶזֶר. וַחֲכָמִים אוֹמְרִים: בֵּין כָּךְ וּבֵין כָּךְ, מְבָרְכִין עָלָיו ״בּוֹרֵא פְּרִי הַגֶּפֶן״ וְאֵין נוֹטְלִין הֵימֶנּוּ לַיָּדַיִם.
פרש"י -
אין מברכין עליו בורא פרי הגפן - לפי שהיה יינם חזק מאד ואין ראוי לשתיה בלא מים, הלכך אכתי לא אשתני למעליותא ולא זז מברכתו הראשונה, והרי הוא כענבים, וברכתו בורא פרי העץ.
ונוטלין ממנו לידים - דשם מים עליו [-על היין שאינו מזוג], דמי פירות בעלמא מקרי.
משנתן לתוכו מים - שם יין עליו, ואין נוטלין אלא במים.

הרי לנו התשובה -
המצוה של נטילת ידים היא במים. [חומר א'].
אם תקיימנה בחומר ב' - יין לא מזוג - יצאת ידי חובה, כי הוא כחומר א' [דינו כמי פירות = מים].
אך אם תמזוג את היין ותוסיף לו את חומר א' - מים - פסל!
מפני שהפך את המי פירות לשם 'יין', ואין נוטלים ידים ביין אלא במים!

[אגב, מוסיפים האחרונים שגם אם יוסיף ליין הנ"ל הרבה מים - זה גם לא יכשיר, על אף שברכתו של היין הזה תשתנה כעת לשהכול, כיון שכעת אלו מים שנשתנה צבעם - ומים שנשתנה צבעם נפסלו לנטילה!].

ערכים:


נדיב לב
הודעות: 5408
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 260 פעמים
קיבל תודה: 2850 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי נדיב לב » 03 מאי 2020, 22:29

חַדְתִּי שתי חידות בעמוד 43 ועד כה לא נמצא להם פתרון, העתיקם שוב.

חידה: אדם שכח בסעודת שבת להזכיר רצה בברכת המזון ואינו חוזר? [בעיצומו של יום לא בזמן שקיעה]

חידה נוספת: היכן מצינו שמברכים על חצי מצווה.


שניאור
הודעות: 1322
הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
נתן תודה: 1221 פעמים
קיבל תודה: 541 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי שניאור » 03 מאי 2020, 22:35

נדיב לב כתב:
03 מאי 2020, 22:29
חידה: אדם שכח בסעודת שבת להזכיר רצה בברכת המזון ואינו חוזר? [בעיצומו של יום לא בזמן שקיעה]
כתב המחבר סי' קפ"ח סעיף ח":
סעודה שלישית בשבת דינה כר"ח,ף והיינו שאין חוזרים אם שכח רצה כי אין חיובו בפת להרבה פוסקים.


מאן דכר שמיה
הודעות: 137
הצטרף: 30 אפריל 2020, 15:41
נתן תודה: 58 פעמים
קיבל תודה: 42 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי מאן דכר שמיה » 03 מאי 2020, 22:36

היכי תימצי ממזר שזרעו יהיה מותר לבוא בקהל (באופן מותר, ולא ע"י נישואין עם גויה וכיו"ב)? והאם פתרון זה שייך היום?


נדיב לב
הודעות: 5408
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 260 פעמים
קיבל תודה: 2850 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי נדיב לב » 03 מאי 2020, 22:37

שניאור כתב:
03 מאי 2020, 22:35
נדיב לב כתב:
03 מאי 2020, 22:29
חידה: אדם שכח בסעודת שבת להזכיר רצה בברכת המזון ואינו חוזר? [בעיצומו של יום לא בזמן שקיעה]
כתב המחבר סי' קפ"ח סעיף ח":
סעודה שלישית בשבת דינה כר"ח,ף והיינו שאין חוזרים אם שכח רצה כי אין חיובו בפת להרבה פוסקים.

לא בסעודה שלישית, בסעודה המחייבת פת.


מאן דכר שמיה
הודעות: 137
הצטרף: 30 אפריל 2020, 15:41
נתן תודה: 58 פעמים
קיבל תודה: 42 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי מאן דכר שמיה » 03 מאי 2020, 22:38

נדיב לב כתב:
03 מאי 2020, 22:29
חַדְתִּי שתי חידות בעמוד 43 ועד כה לא נמצא להם פתרון, 

חידה: אדם שכח בסעודת שבת להזכיר רצה בברכת המזון ואינו חוזר? [בעיצומו של יום לא בזמן שקיעה]

חידה נוספת: היכן מצינו שמברכים על חצי מצווה.



במענה על החידה הראשונה אם אכל מזונות ובירך על המחיה והזכיר שבת, לדעות שיוצאים י"ח סעודת שבת במזונות הרי כבר יצא ידי סעודה וכשאוכל סעודת שבת בעיצומו של יום אם שכח אינו חוזר


שניאור
הודעות: 1322
הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
נתן תודה: 1221 פעמים
קיבל תודה: 541 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי שניאור » 03 מאי 2020, 22:39

מאן דכר שמיה כתב:
03 מאי 2020, 22:36
היכי תימצי ממזר שזרעו יהיה מותר לבוא בקהל (באופן מותר, ולא ע"י נישואין עם גויה וכיו"ב)? והאם פתרון זה שייך היום?



גמ' מפורשת בקידושין, שימכור עצמו לעבד עברי וישא שפחה כנענית, אך כשאין היובל נוהג אין עבד עברי.


מאן דכר שמיה
הודעות: 137
הצטרף: 30 אפריל 2020, 15:41
נתן תודה: 58 פעמים
קיבל תודה: 42 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי מאן דכר שמיה » 03 מאי 2020, 22:43

לדעות שממזר חייב בפו"ר ויוצאים י"ח המצוה בבנים ממזרים, האם מותר לו לשאת בת ישראל במקום שאין גיורת וכיו"ב מצד עשה דוחה ל"ת? ולגבי האשה הרי לה יש רק לאו


מחשבות
הודעות: 714
הצטרף: 19 מאי 2019, 15:44
נתן תודה: 106 פעמים
קיבל תודה: 192 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי מחשבות » 03 מאי 2020, 22:43

ברכה על חצי מצוה תרו"מ
המצוה כוללת הפרשה ונתינה
ולחידה הראשונה
אולי באכל סעודה שניה אחר חצוצ
אמנם הדבר במחלוקת
ועוד אפשר בר"ה
שהרי יש אומרים להתענות וכנ"ל


נדיב לב
הודעות: 5408
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 260 פעמים
קיבל תודה: 2850 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי נדיב לב » 03 מאי 2020, 22:57

מאן דכר שמיה כתב:
03 מאי 2020, 22:38
נדיב לב כתב:
03 מאי 2020, 22:29
חַדְתִּי שתי חידות בעמוד 43 ועד כה לא נמצא להם פתרון, 

חידה: אדם שכח בסעודת שבת להזכיר רצה בברכת המזון ואינו חוזר? [בעיצומו של יום לא בזמן שקיעה]

חידה נוספת: היכן מצינו שמברכים על חצי מצווה.



במענה על החידה הראשונה אם אכל מזונות ובירך על המחיה והזכיר שבת, לדעות שיוצאים י"ח סעודת שבת במזונות הרי כבר יצא ידי סעודה וכשאוכל סעודת שבת בעיצומו של יום אם שכח אינו חוזר

מצוין. וראה שכ"כ בקהילות יעקב ברכות סימן כה, ומרן הגר"ח מביא את עדות אביו הסטייפלער שהחזו"א הסכים לזה, וכן העיד ר"א הורביץ בשם החזו"א. אמנם בסימן רעד ס"ד ובמ"ב סק"ט נראה דאין יד"ח סעודת שבת אלא בפת. [והנה לך עוד דוגמא שהחזו"א לא חש לדעת המ"ב, אם כי אפש"ל משום סב"ל.]


מאן דכר שמיה
הודעות: 137
הצטרף: 30 אפריל 2020, 15:41
נתן תודה: 58 פעמים
קיבל תודה: 42 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי מאן דכר שמיה » 03 מאי 2020, 23:09

נדיב לב כתב:
03 מאי 2020, 22:57
מאן דכר שמיה כתב:
03 מאי 2020, 22:38
נדיב לב כתב:
03 מאי 2020, 22:29
 

מצוין. וראה שכ"כ בקהילות יעקב ברכות סימן כה, ומרן הגר"ח מביא את עדות אביו הסטייפלער שהחזו"א הסכים לזה, וכן העיד ר"א הורביץ בשם החזו"א. אמנם בסימן רעד ס"ד ובמ"ב סק"ט נראה דאין יד"ח סעודת שבת אלא בפת. [והנה לך עוד דוגמא שהחזו"א לא חש לדעת המ"ב, אם כי אפש"ל משום סב"ל.]

וראה בשוע"ר הרב סי' עדר ס"ה מהדורה חדשה ח"ב עמ' רנא אשר פוסק שאין יוצאים י"ח אלא בפת, אך ראה הערה ל שם בשם אחי רבנו המהרי"ל אשר רבנו חזר בו ופסק שבמזונות א"צ לאכול כשיעור סעודה


נדיב לב
הודעות: 5408
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 260 פעמים
קיבל תודה: 2850 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי נדיב לב » 03 מאי 2020, 23:18

מחשבות כתב:
03 מאי 2020, 22:43
ברכה על חצי מצוה תרו"מ
המצוה כוללת הפרשה ונתינה
ולחידה הראשונה
אולי באכל סעודה שניה אחר חצוצ
אמנם הדבר במחלוקת
ועוד אפשר בר"ה
שהרי יש אומרים להתענות וכנ"ל

כ"א מצוה בפ"ע ולא שני חלקים בחלק מצוה אחת, שכן גם במקום שלא שייך נתינה יש חיוב להפרישה בקריאת שם. וראה עוד בשערי יושר שער ה פרק כה אות תרסג ואילך.


מחשבות
הודעות: 714
הצטרף: 19 מאי 2019, 15:44
נתן תודה: 106 פעמים
קיבל תודה: 192 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי מחשבות » 03 מאי 2020, 23:23

נכנסת למחלוקת ענקית
לדעת רוב מוני המצוות מצוה אחת
רק שאחר ההפרשה כבר אינו טבל


סיידוף
הודעות: 115
הצטרף: 14 מרץ 2020, 23:49
נתן תודה: 37 פעמים
קיבל תודה: 26 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי סיידוף » 04 מאי 2020, 21:32

סיידוף כתב:
03 מאי 2020, 09:46
אולי החידה כבר נשאלה [קשה לי לחפש בכל 44 העמודים]
איך יתכן שיבוא אדם אל החזון איש איש וישאל אותו איזה שיעור הוא צריך בכוס של קידוש, והחזו"א יענהו "אתה בוודאי סגי לך בשיעור ר' חיים נאה".

גוי שהתגייר וטבל בארבעים סאה לפי שיעור רח"נ, אזי ממ"נ אינו צריך להחמיר את שיעורי החזו"א, דאם ההלכה כרח"נ שפיר, ואם ההלכה כחזו"א אז טבילתו לא עלתה לו והוא נשאר בגיותו.


חזק
הודעות: 432
הצטרף: 26 יוני 2019, 23:46
נתן תודה: 1701 פעמים
קיבל תודה: 85 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי חזק » 05 מאי 2020, 02:58

סיידוף כתב:
04 מאי 2020, 21:32
סיידוף כתב:
03 מאי 2020, 09:46
אולי החידה כבר נשאלה [קשה לי לחפש בכל 44 העמודים]
איך יתכן שיבוא אדם אל החזון איש איש וישאל אותו איזה שיעור הוא צריך בכוס של קידוש, והחזו"א יענהו "אתה בוודאי סגי לך בשיעור ר' חיים נאה".

גוי שהתגייר וטבל בארבעים סאה לפי שיעור רח"נ, אזי ממ"נ אינו צריך להחמיר את שיעורי החזו"א, דאם ההלכה כרח"נ שפיר, ואם ההלכה כחזו"א אז טבילתו לא עלתה לו והוא נשאר בגיותו.
זה נכון למעשה?


מקורי
הודעות: 14
הצטרף: 22 אפריל 2020, 14:10
נתן תודה: 5 פעמים
קיבל תודה: 2 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי מקורי » 05 מאי 2020, 17:50

היאך יתכן, שילד יחגוג את יום הולדתו השלישי, בגיל של 4 שנים?


נדיב לב
הודעות: 5408
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 260 פעמים
קיבל תודה: 2850 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי נדיב לב » 05 מאי 2020, 18:24

כשעבר את קו המשווה והפסיד יום. אבל הדגשת בשנה השלישית ופתרוני שייך גם בשנה השניה ובכל שנה.


מקורי
הודעות: 14
הצטרף: 22 אפריל 2020, 14:10
נתן תודה: 5 פעמים
קיבל תודה: 2 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי מקורי » 05 מאי 2020, 18:37

נדיב לב כתב:
05 מאי 2020, 18:24
כשעבר את קו המשווה והפסיד יום. אבל הדגשת בשנה השלישית ופתרוני שייך גם בשנה השניה ובכל שנה.

נכון, שלישית לאו דווקא, לדוגמא בעלמא נוקט כן,
והפתרון שלך, אם כי לכאורה זה נכון, מ"מ התכוונתי למשהו פחות נדיר ממה שכתבת


יוספי
הודעות: 349
הצטרף: 21 ינואר 2019, 23:00
נתן תודה: 48 פעמים
קיבל תודה: 55 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי יוספי » 05 מאי 2020, 19:50

מקורי כתב:
05 מאי 2020, 17:50
היאך יתכן, שילד יחגוג את יום הולדתו השלישי, בגיל של 4 שנים?
אם בשנה השלישית להולדתו לא היה את תאריך יום הולדתו כגון חשון וכסליו מלא וחסר או שלא היה מעובר
 


מקורי
הודעות: 14
הצטרף: 22 אפריל 2020, 14:10
נתן תודה: 5 פעמים
קיבל תודה: 2 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי מקורי » 05 מאי 2020, 21:35

יוספי כתב:
05 מאי 2020, 19:50
מקורי כתב:
05 מאי 2020, 17:50
היאך יתכן, שילד יחגוג את יום הולדתו השלישי, בגיל של 4 שנים?
אם בשנה השלישית להולדתו לא היה את תאריך יום הולדתו כגון חשון וכסליו מלא וחסר או שלא היה מעובר


יגעת [?] ומצאת !


מאן דבעי חיי
הודעות: 15
הצטרף: 07 מאי 2020, 17:25
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי מאן דבעי חיי » 07 מאי 2020, 17:58

‏‏לכידה.PNG
"אסור לאדם שיקדש אשה עד שיראנה" (קידושין מא.) . א"כ אם שלח שליח לקדש לו אשה כיצד הווי קידושין, הרי אין שליח לדבר עבירה?(מדובר במצב שהבעל לא ראה את האשה)
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


מבקש1
הודעות: 42
הצטרף: 19 נובמבר 2018, 10:03
נתן תודה: 31 פעמים
קיבל תודה: 7 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי מבקש1 » 07 מאי 2020, 22:14

נדיב לב כתב:
03 מאי 2020, 22:29
חַדְתִּי שתי חידות בעמוד 43 ועד כה לא נמצא להם פתרון, העתיקם שוב.


חידה נוספת: היכן מצינו שמברכים על חצי מצווה.
בדיקת חמץ [וביעור חמץ].
 


נדיב לב
הודעות: 5408
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 260 פעמים
קיבל תודה: 2850 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי נדיב לב » 07 מאי 2020, 22:21

לא. יש עוד כמה מצוות שהאחרונים דנים אם בהגדרתם הם כחצי מצוה ומברכים עליה, אבל ארמוז שהפתרון לחידתי רלוונטי במיוחד לתקופה. לא קורונה..


מבקש1
הודעות: 42
הצטרף: 19 נובמבר 2018, 10:03
נתן תודה: 31 פעמים
קיבל תודה: 7 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי מבקש1 » 07 מאי 2020, 22:29

לצד שספירת העומר זה מצוה אחת, מברכים כל יום על חלק קטן [ואף שאולי ישכח לספור].


אסף
הודעות: 377
הצטרף: 20 פברואר 2019, 01:36
נתן תודה: 189 פעמים
קיבל תודה: 226 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי אסף » 07 מאי 2020, 22:35

לדעת הרמב"ן (סה"מ שורש יא) תפילין של ראש ושל יד הם מצוה אחת, ולדעת ר"ת מברכים שתים, אין הכרח דהרמב"ן פליג אר"ת.


נדיב לב
הודעות: 5408
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 260 פעמים
קיבל תודה: 2850 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי נדיב לב » 07 מאי 2020, 22:46

מבקש1 כתב:
07 מאי 2020, 22:29
לצד שספירת העומר זה מצוה אחת, מברכים כל יום על חלק קטן [ואף שאולי ישכח לספור].

מרן הגר"ח באגרת למחבר ספר שדן בזה, כתב להוכיח לו מספירת העומר. אבל מצאתי שאחד מקדמוני האחרונים או הראשונים [נשמט מזכרוני] דווקא מכריח מזה שכל יום הוא מצוה בפ"ע.


המוציא מחברו
הודעות: 7
הצטרף: 06 מאי 2020, 22:48
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי המוציא מחברו » 07 מאי 2020, 23:39

ב"ה
איך יתכן שאדם יאכל תפוח ויתחייב עליו ביותר מ20 ברכות?


המוציא מחברו
הודעות: 7
הצטרף: 06 מאי 2020, 22:48
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי המוציא מחברו » 07 מאי 2020, 23:40

רק אציין שזה לאו דווקא תפוח אלא כל מאכל או משקה אחר


יוספזון
הודעות: 1764
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 292 פעמים
קיבל תודה: 722 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי יוספזון » 07 מאי 2020, 23:54

המוציא מחברו כתב:
07 מאי 2020, 23:40
רק אציין שזה לאו דווקא תפוח אלא כל מאכל או משקה אחר
בהיסח הדעת?
 


דרומאי
הודעות: 5010
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 1258 פעמים
קיבל תודה: 1296 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי דרומאי » 08 מאי 2020, 00:04

המוציא מחברו כתב:
07 מאי 2020, 23:39
ב"ה
איך יתכן שאדם יאכל תפוח ויתחייב עליו ביותר מ20 ברכות?
שכח ולא הבדיל בתפילה וטעה ואכל קודם הבדלה חוזר ומתפלל, ונמצא י''ט ברכות דתפילה ועוד ברכה ראשונה ואחרונה על מה שאכל הרי 21 ברכות על אכילה אחת.
 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “בית המדרש”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot], זכרונות, פראזנאוואטער | 2 אורחים