יעקב שלם אמר:לא רק בבידוד...
לא זוכר לזה מקור
חשבתי שתי סברות מצד אחד יש גמרא בברכות שמשווה בין לימוד תורה למעמד הר סיני
מה כאן באימה וכו
מצד שני
הקיום של ה"בשבתך בביתך" וכו' זה בכל מצב
ודאי שמותר ללמוד במיטתו עד שתחטפנו שינה
תתקן טעויות כתיבפראנק אמר:מזכיר לי סיפור
אחד שאל רב אם מותר לעשן נרגילה. באמצע תפילה והוא מקבל צעקות
חבר שלו אומר לו אני יראה לך העבודה
אהוד הרב שאני מעשן נרגילה מותר לי להתפלל לה'? ??
ומה בכך שאשתו עמו, אם אינם עוסקים אז בדרך ארץ, וכי ד"ת מקבלים טומאה.דרומאי אמר:ודאי שאין בזה שום חסרון. ידועות התמונות של ר' משה פיינשטיין לומד בפיג'מה.
ואדרבה, יש ענין גדול ללמוד במיטה עד שנרדמים 'בשכבך תשמור עליך, והקיצות היא תשיחך'
(אא''כ אשתו עמו כמובן)
דרומאי אמר:ודאי שאין בזה שום חסרון. ידועות התמונות של ר' משה פיינשטיין לומד בפיג'מה.
ואדרבה, יש ענין גדול ללמוד במיטה עד שנרדמים 'בשכבך תשמור עליך, והקיצות היא תשיחך'
(אא''כ אשתו עמו כמובן)
נבשר אמר:פעם קראתי לא יודע אם אמין,
שר' חיים מילקובסקי אביו של הרבה מאמשינוב שהיה מגדולי תלמידי מיר, וכידוע שברחו לשנחאי ולא היה להם ספרים, השלימו הוא ור' חיים שמואלביץ את הקצות מהזיכרון,
עכ"פ הסיפור אומר שהיה נצפה באוצה"ס של אמשינוב עם פראק ומתחתיו מבצבץ הפיג'מה.
HaimL אמר:ומה בכך שאשתו עמו, אם אינם עוסקים אז בדרך ארץ, וכי ד"ת מקבלים טומאה.דרומאי אמר:ודאי שאין בזה שום חסרון. ידועות התמונות של ר' משה פיינשטיין לומד בפיג'מה.
ואדרבה, יש ענין גדול ללמוד במיטה עד שנרדמים 'בשכבך תשמור עליך, והקיצות היא תשיחך'
(אא''כ אשתו עמו כמובן)
נבשר אמר:פעם קראתי לא יודע אם אמין,
שר' חיים מילקובסקי אביו של הרבה מאמשינוב שהיה מגדולי תלמידי מיר, וכידוע שברחו לשנחאי ולא היה להם ספרים, השלימו הוא ור' חיים שמואלביץ את הקצות מהזיכרון,
עכ"פ הסיפור אומר שהיה נצפה באוצה"ס של אמשינוב עם פראק ומתחתיו מבצבץ הפיג'מה.
וצע"ג!!!!!!פראנק אמר:מזכיר לי סיפור
אחד שאל רב אם מותר לעשן נרגילה. באמצע תפילה והוא מקבל צעקות
חבר שלו אומר לו אני יראה לך העבודה
אהוד הרב שאני מעשן נרגילה מותר לי להתפלל לה'? ??
HaimL אמר:איך שייך טיב הבגד ללימוד התורה ברתת ובזיע. אם אדם יושב בביתו, ולובש בגד צנוע בעת לימוד התורה, מה לנו ולסוג הבגד
אין שום חסרון בלשבת ללמוד זמן ממושך עם פיג'מה, וזה גם לא ס'פאסט נישט.שי למורא אמר:מעבר לדיון ההלכתי של מה להלן באימה ויראה או הצד להתיר מושכבך ובקומך ובוודאי יש ראיות נוספות לכאן ולכאן,
יש צד נוסף, בהקדים: היה לי מלמד בחיידר יהודי יקר יר"ש שלאחר שהיינו מיתממים "אבל הרב לא אמר שאסור" וכד' היה עונה לנו: "איפה כתוב בשולחן ערוך שאסור להחזיק חתולה שחורה לפני שמונה עשרה" וכוונתו שיש דברים שאיסורם אינו מפורש בשום מקום אך מובן שהם לא שייכים. והיינו הך לענייננו שלכאורה זה פשוט לא מתאים . איזה מין צורה יש ללימוד כזה ? ובלשון אחינו האשכנזים: סאיז פאסט נישט .
ברור שיש לחלק בין מי שכבר התארגן לישון וחוטף עוד כמה שורות גמרא או נתעורר לו שאלה ומעיין בה מעט או מי שחולה וכו אבל לכתחילה לשבת ללמוד זמן ממושך עם פיג'מה בלי שום סיבה...
זה אולי לא ראוי בתור בן אדם להישאר עם פיג'מה, אך אין לכך שום קשר ללימוד. זה בדיוק כמו ללמוד על רגל אחת. מי שנח לו- למה לא?סופר אמר:לענ" השאלה לא אם מותר ללמוד עם פיג'אמה, אלא איך ובאיזה לבוש ראוי לקבוע בו את הלימוד.
ואני יסביר, בוודדאי מי שלא נרדם בלילה ורוצה ללמוד משהוא, לא נגיד לו ללכת להתלבש, אבל השאלה באברך שנשאר בבית כל הבוקר, האם ראוי להישאר בפיג'מה במשך כל סדר הלימוד הקבוע.
פראנק אמר:מזכיר לי סיפור
אחד שאל רב אם מותר לעשן נרגילה. באמצע תפילה והוא מקבל צעקות
חבר שלו אומר לו אני יראה לך העבודה
אהוד הרב שאני מעשן נרגילה מותר לי להתפלל לה'? ??
לדינא אין כאן איסור, אבל מסתבר שהראש של הבחור הזה לא בקצות, ולכן עדיף שיסגור את הספר.fantian אמר:פראנק אמר:מזכיר לי סיפור
אחד שאל רב אם מותר לעשן נרגילה. באמצע תפילה והוא מקבל צעקות
חבר שלו אומר לו אני יראה לך העבודה
אהוד הרב שאני מעשן נרגילה מותר לי להתפלל לה'? ??
אצלינו היו מספרים את זה שה"ישיבעבוחער" ישב עם רגל על רגל עם כוס תה וסיגריה, וקצוה"ח.
לפתע עבר הראשיבע ושאלו: "כך לומדים קצות?"
"לא" ענה הבחור "כך מעשנים סיגריה!"
ואני שוקל אם זה נכון לדינא...
fantian אמר:פראנק אמר:מזכיר לי סיפור
אחד שאל רב אם מותר לעשן נרגילה. באמצע תפילה והוא מקבל צעקות
חבר שלו אומר לו אני יראה לך העבודה
אהוד הרב שאני מעשן נרגילה מותר לי להתפלל לה'? ??
אצלינו היו מספרים את זה שה"ישיבעבוחער" ישב עם רגל על רגל עם כוס תה וסיגריה, וקצוה"ח.
לפתע עבר הראשיבע ושאלו: "כך לומדים קצות?"
"לא" ענה הבחור "כך מעשנים סיגריה!"
ואני שוקל אם זה נכון לדינא...
זה בדיוק ההבדל שדובר בואמלתרא אמר:מי שיכול ללמוד בהרגשה ש'השכינה כנגדו' כמו שאחז"ל,... שילמוד עם פידזשאמע????
ולגוף השאלה, הנני מעלה מה שהעלה מצודתי בחיפוש באוצה"ח:
לימוד בבגד עליון.PDF
בגמרא שציטטת כתוב גם: האידנא נהוג עלמא כהני תלת סבי וכו'יעקב שלם אמר:לא רק בבידוד...
לא זוכר לזה מקור
חשבתי שתי סברות מצד אחד יש גמרא בברכות שמשווה בין לימוד תורה למעמד הר סיני
מה כאן באימה וכו
כתיב 'ה' צלך'fantian אמר:זה בדיוק ההבדל שדובר בואמלתרא אמר:מי שיכול ללמוד בהרגשה ש'השכינה כנגדו' כמו שאחז"ל,... שילמוד עם פידזשאמע????
ולגוף השאלה, הנני מעלה מה שהעלה מצודתי בחיפוש באוצה"ח:
לימוד בבגד עליון.PDF
ללמוד עם "פידזשאמע" זה אכן מזעזע...
ואדם שאפילו כשהוא עם פיג'מה ראשו ורובו התורה, מה רב זכותו...
זה לא יגמראמלתרא אמר:כתיב 'ה' צלך'fantian אמר:זה בדיוק ההבדל שדובר בואמלתרא אמר:מי שיכול ללמוד בהרגשה ש'השכינה כנגדו' כמו שאחז"ל,... שילמוד עם פידזשאמע????
ולגוף השאלה, הנני מעלה מה שהעלה מצודתי בחיפוש באוצה"ח:
לימוד בבגד עליון.PDF
ללמוד עם "פידזשאמע" זה אכן מזעזע...
ואדם שאפילו כשהוא עם פיג'מה ראשו ורובו התורה, מה רב זכותו...
הלומד עם פידזאמע, גם השכינה נראה אליו עם 'פיזשאמע'....