נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי


דורדיא
הודעות: 555
הצטרף: 30 אפריל 2018, 23:31
נתן תודה: 271 פעמים
קיבל תודה: 295 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי

שליחה על ידי דורדיא » 12 מאי 2020, 17:10

לעניות דעתי כתב:
12 מאי 2020, 15:31
אחד הבנים כתב:
12 מאי 2020, 14:30
ברוך שאמר כתב:
12 מאי 2020, 14:11


האם כבודו למד כל הקטע של הזוהר הנ"ל מתחילתו עד סופו ?
אם זה מבחן על ידיעותיי בקבלה, נעצור כאן.
לגופו ש"ע עברתי, לא בעיון. מה כוונתך?

לא כתוב בזהר הזה שהקב"ה חפץ בכבודו של רשב"י יותר משאר בני אדם!
רבי שמעון בר יוחאי, ענק שבענקים.
אבל הנבאים הגיעו לדרגות יותר גבוהות...
ומי שחולק על זה, זה לא מגיע מכבוד לרשב"י, אלא בזלזזול למשה רבינו ולשאר הנבאים.
זה לא עניין של גדול יותר.

רשב"י זכה לגלות מה שהנביאים לא זכו.

היינו כל חכמת האמת נתגלתה ע"י הרשב"י,
וע"כ רשב"י התייחד מיתר החכמים והנביאים

וכידוע למי שאפילו רק "עבר בגירסא" על האידרות

 


איש ווילנא
הודעות: 3019
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 662 פעמים
קיבל תודה: 1014 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי

שליחה על ידי איש ווילנא » 12 מאי 2020, 17:11

דורדיא כתב:
12 מאי 2020, 17:08
איש ווילנא כתב:
12 מאי 2020, 16:50
שמצאנו לו הרבה מנהגים שאין בהם ממש

הרבה???
במטותא תביא רק 3 דוגמאות.


אתה רוצה שיסקלוני אבל בשבילך
ראה כמה מצוות יש היום שלא נמצא להם מקור 
ראה ערך הסביבון שנהגו בו גדולים וטובים 


ברוך שאמר
הודעות: 380
הצטרף: 17 פברואר 2020, 07:50
נתן תודה: 56 פעמים
קיבל תודה: 54 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי

שליחה על ידי ברוך שאמר » 12 מאי 2020, 17:13

איש ווילנא כתב:
12 מאי 2020, 16:41
הוא בכלל לא מדבר על הדלקת נר לעילוי נשמת

אז מה הטעם שהתורה לשמה הביא הרבינו חיי הנ"ל, הרי הוא כותב "אך ודאי צריך להזכיר בפה שהוא מדליק שמן זה למאור למנוחת ולעילוי נשמת פב"פ", מה הענין אם זה להנאה כמו ריח, למה לומר שיהיה לע"נ, ולמה "ודאי צריך להזכיר בפה" ?


איש ווילנא
הודעות: 3019
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 662 פעמים
קיבל תודה: 1014 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי

שליחה על ידי איש ווילנא » 12 מאי 2020, 17:14

ברוך שאמר כתב:
12 מאי 2020, 17:13
איש ווילנא כתב:
12 מאי 2020, 16:41
הוא בכלל לא מדבר על הדלקת נר לעילוי נשמת

אז מה הטעם שהתורה לשמה הביא הרבינו חיי הנ"ל, הרי הוא כותב "אך ודאי צריך להזכיר בפה שהוא מדליק שמן זה למאור למנוחת ולעילוי נשמת פב"פ", מה הענין אם זה להנאה כמו ריח, למה לומר שיהיה לע"נ, ולמה "ודאי צריך להזכיר בפה" ?

הבא"ח מסביר את המנהג להדליק נר 
על פי דברי הרבינו בחיי 
שכיון שיש הנאה לנשמה 
והנשמה עדיין נמצאת בבית הדלקת הנר הוא להנאתה 
[אגב מה הטעם לפי זה להדלקת נר כל שנה ביא"צ] 


ברוך שאמר
הודעות: 380
הצטרף: 17 פברואר 2020, 07:50
נתן תודה: 56 פעמים
קיבל תודה: 54 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי

שליחה על ידי ברוך שאמר » 12 מאי 2020, 17:18

איש ווילנא כתב:
12 מאי 2020, 17:14
ברוך שאמר כתב:
12 מאי 2020, 17:13
איש ווילנא כתב:
12 מאי 2020, 16:41
הוא בכלל לא מדבר על הדלקת נר לעילוי נשמת

אז מה הטעם שהתורה לשמה הביא הרבינו חיי הנ"ל, הרי הוא כותב "אך ודאי צריך להזכיר בפה שהוא מדליק שמן זה למאור למנוחת ולעילוי נשמת פב"פ", מה הענין אם זה להנאה כמו ריח, למה לומר שיהיה לע"נ, ולמה "ודאי צריך להזכיר בפה" ?

הבא"ח מסביר את המנהג להדליק נר 
על פי דברי הרבינו בחיי 
שכיון שיש הנאה לנשמה 
והנשמה עדיין נמצאת בבית הדלקת הנר הוא להנאתה 
[אגב מה הטעם לפי זה להדלקת נר כל שנה ביא"צ] 

כבודו לא ענה על השאלה !!


ברוך שאמר
הודעות: 380
הצטרף: 17 פברואר 2020, 07:50
נתן תודה: 56 פעמים
קיבל תודה: 54 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי

שליחה על ידי ברוך שאמר » 12 מאי 2020, 17:32

איש ווילנא כתב:
12 מאי 2020, 17:14
[אגב מה הטעם לפי זה להדלקת נר כל שנה ביא"צ]

יפה שאלת !!!

הסיבה שמדליקים בימי השבעה בבית, משום שמתקיימים שם מנינים, ואף שאינו בכלל "באורים כבדו את ד" שמכבד את ד' בבית ד', אך עכ"פ מוסיף אורה במקום תפילה וכו' וכו', מה שא"כ ביארצייט, אין ענין להדליק בבית ביום חול - אלא בבהכנ"ס !!! וזה העילוי נשמה. ומה שמדליקים ביו"ט נר לעילוי נשמת הנפטר, משום שתוספת אורה ביו"ט הוא גם מצוה.

בתורה לשמה יש תוספת ביאור למה לפעול לע"נ הנפטר דוקא בנר יותר מדברים אחרים, ומיישב הענין ע"פ קבלה, אך תחילה צריך את המצוה -וזה העילוי נשמה, למה מצוה שנעשית ע"י נר ? את זה ביאר התורה לשמה.


HaimL
הודעות: 6868
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 1401 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי

שליחה על ידי HaimL » 12 מאי 2020, 17:39

בעל אוצר כתב:
12 מאי 2020, 15:35
חזק וברוך כתב:
12 מאי 2020, 12:39
היכן הזוהר?
שמעתי מהראש הישיבה הנ"ל שכתוב כן.
ובזכרוני שנמצא באידרא אחרי התאור על פטירת רשב"י.
היכן אגב כתוב שנפטר בל"ג בעומר 
 


נדיב לב
הודעות: 5602
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 272 פעמים
קיבל תודה: 3026 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי

שליחה על ידי נדיב לב » 12 מאי 2020, 18:46

איש ווילנא כתב:
12 מאי 2020, 16:41
עכשיו ראיתי את הרבנו בחיי.
הוא בכלל לא מדבר על הדלקת נר לעילוי נשמת
אלא שהנשמה נהנת מן האור כמו שכתוב שהנשמה נהנת מריח 
מה המקור הקדום ביותר על הדלקת נר לעילוי נשמת
שמעתי ממי שזלזל בזה
[באחרונים יש נידון להדליק נר יא"צ לעילוי נשמת. שם הלשון במ"ב כיון שבני אדם מחשיבים זאת כצורך]

כאן התעורר ויכוח בפירוש דבריו.
viewtopic.php?f=11&t=8417#p111674


נדיב לב
הודעות: 5602
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 272 פעמים
קיבל תודה: 3026 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי

שליחה על ידי נדיב לב » 12 מאי 2020, 18:49

ברוך שאמר כתב:
12 מאי 2020, 15:51
מחשבות כתב:
12 מאי 2020, 14:14
זה לא מצוה שהיא לעילוי נשמה
אלא נתגלה לנו שיש נחת רוח לנפטר מזה

זה מצוה. ולכן יש בזה עילוי נשמה.

עיין בשולחן ערוך אורח חיים הלכות יום הכפורים סימן תרי ובמ"ב שם - ס"ק יב "לאביו ולאמו - לכפר עליהם".

וזה גם הביאור לציטוט שהובא לעיל:


מחשבות כתב:
12 מאי 2020, 14:10
רבינו בחיי כותב שהנשמה נהנית מן הנר


עיין בשו"ת תורה לשמה סימן תקכ' למרן קדוש ד' בעל הבן איש חי זצוקללה"ה שמבאר את דברי הרבינו בחיי הנ"ל, ומפרש שגם ההדלקה בימי השבעה או בימי היארצייט נחשב כמצוה אף שאינו מדליק בבהכנ"ס, וז"ל שם:

"רצינו לדעת מה טעם יש בהדלקת הנר למנוחת הנפטר בבית תוך שבעה, ובשלמא מה שמדליקין בביהכ"נ יש לומר דאיכא בזה מצוה לכבוד ביהכ"נ דכתיב באורים כבדו ה' וא"כ מצוה זו היא בכלל המצות שעושין למנוחת הנפטר אבל מה שמדליקין בבית הנפטר תוך שבעה מה מצוה יש בזה? ומה תועלת יש? ובפרט מה שמדליקין הנר יומם ולילה מה אהני שרגא בטיהרא?

תשובה - ועל מה ששאלת בענין הדלקת נר בתוך השבעה בבית הנפטר, דע כי כתב רבינו בחיי ז"ל בפ' תרומה וז"ל "וידוע כי הנשמה נהנית בהדלקת הנרות והיא מתהלכת בעדוני ההוד והשמחה ומתפשטת ומתרחבת מתוך הנאת האורה מפני שהיא חתיכת אור חצובה מאור השכל, ומן הטעם הזה נמשכת אחר האור שהוא מינה, אעפ"י שהוא אור גופני והנשמה אור רוחני זך ופשוט. ועל כן המשילה שלמה הע"ה לנר הוא שאמר נר ה' נשמת אדם", עכ"ל.

הרי לך שהנשמה יש לה הנאה מן האור, ואל תתמה על זה כי גם מן הריח מצינו שהנשמה נהנית בעודה שוכנת בגוף וכמ"ש רז"ל איזה דבר שהנשמה נהנית בו זה הריח והטעם מפני שהריח הוא רוחני ולכן מגיע ממנו הנאה לנפש שהיא רוחנית וכ"ש האור שהוא יותר דק ורוחני מן הריח ועל כן בתוך השבעה אשר נפש הנפטר עודנה מצויה בתוך הבית כפי ההתחלקות וכמ"ש רבינו האר"י זצ"ל בטעם ז' ימי אבלות לזה מדליקין נר שם בעבור הנאת הנפש אך אחר ז' שמסתלקת לגמרי מן הבית אין טעם להדליק וכן אם לא נפטר האדם שם אעפ"י שהאבלים הם שם אין מדליקין. אך טוב להדליק נר תוך י"ב חודש בביהכ"נ למנוחת הנפטר וכן בכל שנה ביום יא"ר צי"ט, והיינו, כי צריך שיאמר בפיו בשעת הדלקת הנר שהוא מדליק הנר הזה למנוחת נפש פב"ב ואז בקריאה זו שהוא מוציאה בפה יגיע הנאה לנפש האדם ההוא אפילו מרחוק וכ"ש אם מדליק על המצבה עצמה ששם משכן חלק מחלקי הנפש. והרי הודעתי לך לפי דרכינו שיש טעם ג"כ בהדלקת נרות אצל מצבות הצדיקים זיע"א כשהולכים העולם להשתטח שם.

גם דע כי באור הנר יש חמשה גוונים הידועים למשכילים וכנ"ז בר"ח והם כנגד חמשה חלקי הנפש שהם נרנח"י, וד"ז גם בדברי רז"ל בתלמוד הוא מפורש במה שאמרו חמשה שמות יש לנשמה ועל כן אור הנר הוא דוגמא לנשמה ולזה יהיה לה הנאה מן האור הנדלק על שמה אך ודאי צריך להזכיר בפה שהוא מדליק שמן זה למאור למנוחת ולעילוי נשמת פב"פ וכאשר אמרנו כי בכל ענין תמצא שהדיבור פועל וכאשר תראה מה שאמרו בצרכי שבת שצריך לומר בערב שבת בכל עסק של תבשיל וכיוצא שהוא עושה זה לכבוד שבת קודש וע"י הדיבור הזה ממשיך הארת קדושה מקדושת השבת על אותו הדבר שעוסק בו וכל זה נחשב מכלל כבוד השבת כנודע.

ולכן ודאי טוב ונכון שהנר שמדליקין תוך ז' בבית וכן תוך י"ב חודש בביהכ"נ וכן בכל שנה ביום יא"ר צי"ט צריך שהבן עצמו ידליק הנר בידו בעבור אביו או אמו ויאמר בפיו בכל פעם שמדליק הריני מדליק שמן למאור נר זה למנוחת ולעלוי נפש וכו' ודבר זה נחשב לו בכלל כבוד או"א ודי בזה למשכילים. והיה זה שלום ואל שקי ד' צבקות יעזור לי". עכ"ל שו"ת תורה לשמה.

ביאור הלכה סימן תקיד ד"ה נר- ודע עוד דנר של יא"ר ציי"ט אם לא הדליקו בערב יו"ט ידליקנו עכ"פ בחדר שאוכלין בו דמוסיף אורה בחדר ויותר טוב שידליקנו בביהכ"נ ויצא מחשש נר של בטלה ובשעת הדחק אפשר דיש להתיר בכל גווני דהוי כעין נר של מצוה שהוא לכבוד אבותיו כן מתבאר בת' כתב סופר עכ"ל.
וראה כאן בהרחבה.


ברוך שאמר
הודעות: 380
הצטרף: 17 פברואר 2020, 07:50
נתן תודה: 56 פעמים
קיבל תודה: 54 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי

שליחה על ידי ברוך שאמר » 12 מאי 2020, 19:02

מחשבות כתב:
12 מאי 2020, 16:38
ולדברי המ"ב ברור שאינו קרבן ואינו מכפר
אלא שיש בזה עניין ותיקון ונחת רוח ולזה קרא המ"ב לכפר
אבל ודאי שאינו מצוה (חוץ מכאו"א) ומודלק לטובת והנאת נשמת הנפטר

המ"ב מבאר את דברי הרמ"א, מה הוא מקורו של הרמ"א ? הבאר הגולה ציין לספר כל בו, אז הנה לשון הכל בו:

ספר כלבו סימן סח' - "וכתב ה"ר אשר ונהגו להיות כל אחד מדליק במקומו נר או פנס ביום הכפורים לכפר על אביו ועל אמו כי כבוד הוא לשם יתברך וכן אמר (ישעיה כד, טו) באורים כבדו ד', אמר הקדוש ברוך הוא הדליקו לפני נר שאשמור נשמותיכם שקרויה נר


ברוך שאמר
הודעות: 380
הצטרף: 17 פברואר 2020, 07:50
נתן תודה: 56 פעמים
קיבל תודה: 54 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי

שליחה על ידי ברוך שאמר » 12 מאי 2020, 19:11

@נדיב לב איפה היית עד עכשיו ??? יישכ' גדול על הקישורים !!!


בן ישיבה
הודעות: 631
הצטרף: 15 פברואר 2016, 17:58
נתן תודה: 309 פעמים
קיבל תודה: 338 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי

שליחה על ידי בן ישיבה » 12 מאי 2020, 20:25

איש ווילנא כתב:
12 מאי 2020, 16:41
עכשיו ראיתי את הרבנו בחיי.
הוא בכלל לא מדבר על הדלקת נר לעילוי נשמת
אלא שהנשמה נהנת מן האור כמו שכתוב שהנשמה נהנת מריח 
מה המקור הקדום ביותר על הדלקת נר לעילוי נשמת
שמעתי ממי שזלזל בזה
[באחרונים יש נידון להדליק נר יא"צ לעילוי נשמת. שם הלשון במ"ב כיון שבני אדם מחשיבים זאת כצורך]
אחד מגדולי אשכנז רבה של וירצבורג בתשובות שלו 
כ' באחד התשובות שיש להקפיד שלא להדליק נרות עבור נשמה אחת בכמה מקומות, כי הנשמה באה למקום אחר ואם מדליקים באותה שעה בכמה מקומות הרי שזה מטריח את הנשמה ללכת לכל המקומות באותה שעה, עיי'ש,

אך לא נהגו כדבריו וכן נוהגים להדליק נר נשמה בכמה מקומות בו זמנים,
אך זה פשוט כי הוא מנהג קדום אשר יסודתו מהררי קדם, ויש בזה טובת הנאה לנשמה,
 


איש ווילנא
הודעות: 3019
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 662 פעמים
קיבל תודה: 1014 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי

שליחה על ידי איש ווילנא » 12 מאי 2020, 20:26

בן ישיבה כתב:
12 מאי 2020, 20:25
אך זה פשוט כי הוא מנהג קדום אשר יסודתו מהררי קדם, ויש בזה טובת הנאה לנשמה,

אני מחפש את המקור


בן ישיבה
הודעות: 631
הצטרף: 15 פברואר 2016, 17:58
נתן תודה: 309 פעמים
קיבל תודה: 338 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי

שליחה על ידי בן ישיבה » 12 מאי 2020, 20:28

איש ווילנא כתב:
12 מאי 2020, 20:26
בן ישיבה כתב:
12 מאי 2020, 20:25
אך זה פשוט כי הוא מנהג קדום אשר יסודתו מהררי קדם, ויש בזה טובת הנאה לנשמה,

אני מחפש את המקור

יש הרבה בפוסקים על נושא זה ולדוגמא הבאתי תשובתו של הוירצבורגער רב

 


איש ווילנא
הודעות: 3019
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 662 פעמים
קיבל תודה: 1014 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי

שליחה על ידי איש ווילנא » 12 מאי 2020, 20:29

בן ישיבה כתב:
12 מאי 2020, 20:28
יש הרבה בפוסקים על נושא זה ולדוגמא הבאתי תשובתו של הוירצבורגער רב

זה מקור מאוחר. אני מחפש מקורות קדומים
בכל מקרה תודה על ההפניה. 


סיני ועוקר
הודעות: 86
הצטרף: 01 יולי 2018, 22:07
נתן תודה: 28 פעמים
קיבל תודה: 21 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי

שליחה על ידי סיני ועוקר » 12 מאי 2020, 21:37

איש ווילנא כתב:
12 מאי 2020, 16:41
עכשיו ראיתי את הרבנו בחיי.
הוא בכלל לא מדבר על הדלקת נר לעילוי נשמת
אלא שהנשמה נהנת מן האור כמו שכתוב שהנשמה נהנת מריח 
מה המקור הקדום ביותר על הדלקת נר לעילוי נשמת
שמעתי ממי שזלזל בזה
[באחרונים יש נידון להדליק נר יא"צ לעילוי נשמת. שם הלשון במ"ב כיון שבני אדם מחשיבים זאת כצורך]

המקור להדלקת נר לע"נ הוא ברבנו בחיי וכפי שהחיד"א ביאר את דבריו...
עיין בשאלה שנשאל החיד"א והתשובה לכך, קשה לי להאמין שהתשובה עונה על שאלה אחרת.


ברוך שאמר
הודעות: 380
הצטרף: 17 פברואר 2020, 07:50
נתן תודה: 56 פעמים
קיבל תודה: 54 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי

שליחה על ידי ברוך שאמר » 12 מאי 2020, 21:58

סיני ועוקר כתב:
12 מאי 2020, 21:37
עיין בשאלה שנשאל החיד"א והתשובה לכך

היכן מקומה של השאלה הנ"ל ?


מחשבות
הודעות: 714
הצטרף: 19 מאי 2019, 15:44
נתן תודה: 106 פעמים
קיבל תודה: 192 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי

שליחה על ידי מחשבות » 12 מאי 2020, 22:06

ברוך שאמר כתב:
12 מאי 2020, 17:32
ברוך שאמר כתב:
12 מאי 2020, 17:18
אגב מה הטעם לפי זה להדלקת נר כל שנה ביא"צ

יפה שאלת !!!

הסיבה שמדליקים בימי השבעה בבית, משום שמתקיימים שם מנינים, ואף שאינו בכלל "באורים כבדו את ד" שמכבד את ד' בבית ד', אך עכ"פ מוסיף אורה במקום תפילה וכו' וכו', מה שא"כ ביארצייט, אין ענין להדליק בבית ביום חול - אלא בבהכנ"ס !!! וזה העילוי נשמה. ומה שמדליקים ביו"ט נר לעילוי נשמת הנפטר, משום שתוספת אורה ביו"ט הוא גם מצוה.

בתורה לשמה יש תוספת ביאור למה לפעול לע"נ הנפטר דוקא בנר יותר מדברים אחרים, ומיישב הענין ע"פ קבלה, אך תחילה צריך את המצוה -וזה העילוי נשמה, למה מצוה שנעשית ע"י נר ? את זה ביאר התורה לשמה.
הטענה של התורה לשמה שע"פ האר"י יש עניין בשבעה
כי עדיין חלקי נשמת המת נמצאים בבית
ואחרי השבעה כותב שאין עניין כי הנשמה לא שם
ובוודאי שבדבריו מבואר שאם הנשמה הייתה שם היה טעם
ואחר שבעה אינו מקום תפילה כלל.
והוסיף שיש עניין בבית הכנסת אף אחר שבעה.


סיני ועוקר
הודעות: 86
הצטרף: 01 יולי 2018, 22:07
נתן תודה: 28 פעמים
קיבל תודה: 21 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי

שליחה על ידי סיני ועוקר » 12 מאי 2020, 22:16

ברוך שאמר כתב:
12 מאי 2020, 21:58
סיני ועוקר כתב:
12 מאי 2020, 21:37
עיין בשאלה שנשאל החיד"א והתשובה לכך

היכן מקומה של השאלה הנ"ל ?

אם כוונתך מה הייתה השאלה שנשאל החיד"א, יעויין לעיל שהובא הלשון במלואו.


נדיב לב
הודעות: 5602
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 272 פעמים
קיבל תודה: 3026 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי

שליחה על ידי נדיב לב » 12 מאי 2020, 22:20

סיני ועוקר כתב:
12 מאי 2020, 22:16
ברוך שאמר כתב:
12 מאי 2020, 21:58
סיני ועוקר כתב:
12 מאי 2020, 21:37
עיין בשאלה שנשאל החיד"א והתשובה לכך

היכן מקומה של השאלה הנ"ל ?

אם כוונתך מה הייתה השאלה שנשאל החיד"א, יעויין לעיל שהובא הלשון במלואו.

אל תערבב בין החיד"א לתורה לשמה..
להבא תשתדל כמה שפחות לשלוף מהשרוול..


סיני ועוקר
הודעות: 86
הצטרף: 01 יולי 2018, 22:07
נתן תודה: 28 פעמים
קיבל תודה: 21 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי

שליחה על ידי סיני ועוקר » 12 מאי 2020, 22:30

נדיב לב כתב:
12 מאי 2020, 22:20
סיני ועוקר כתב:
12 מאי 2020, 22:16
ברוך שאמר כתב:
12 מאי 2020, 21:58


היכן מקומה של השאלה הנ"ל ?

אם כוונתך מה הייתה השאלה שנשאל החיד"א, יעויין לעיל שהובא הלשון במלואו.

אל תערבב בין החיד"א לתורה לשמה..
להבא תשתדל כמה שפחות לשלוף מהשרוול..

הבנת לבד שהתכוונתי לבן איש חי.
[תפסיק להתקטנן בכל חור אפשרי ולמצוא את ה---] עצה טובה קמ"ל.


נדיב לב
הודעות: 5602
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 272 פעמים
קיבל תודה: 3026 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי

שליחה על ידי נדיב לב » 12 מאי 2020, 22:32

סיני ועוקר כתב:
12 מאי 2020, 22:30
נדיב לב כתב:
12 מאי 2020, 22:20
סיני ועוקר כתב:
12 מאי 2020, 22:16


אם כוונתך מה הייתה השאלה שנשאל החיד"א, יעויין לעיל שהובא הלשון במלואו.

אל תערבב בין החיד"א לתורה לשמה..
להבא תשתדל כמה שפחות לשלוף מהשרוול..

הבנת לבד שהתכוונתי לבן איש חי.
[תפסיק להתקטנן בכל חור אפשרי ולמצוא את ה---] עצה טובה קמ"ל.

לא, לצערי קשה להבין למה אתה מתכויין..
viewtopic.php?f=8&t=10859&p=147308#p147308


הולך ללמוד
הודעות: 124
הצטרף: 14 אפריל 2020, 02:13
נתן תודה: 26 פעמים
קיבל תודה: 65 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי

שליחה על ידי הולך ללמוד » 12 מאי 2020, 22:51

אני שמעתי היום שיר שהופק לכבוד ההילולא וזה תוכן המילים:
'מי אנוכי שאזכה להתפלל, לפני התנא האלוקי, רבי שמעון בר יוחאי' וכו' מותאם לנוסח השיר המקורי שכלפי הקב"ה
הזדעזעתי, ומיד ציויתי לב"ב לכבותו
לכששאלוני בני ביתי 'איך זה יתכן?'
עניתי שזה שיבוש מוכר במחוזות החסידים....


יוספזון
הודעות: 1764
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 294 פעמים
קיבל תודה: 726 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי

שליחה על ידי יוספזון » 12 מאי 2020, 23:27

מה אתם אומרים? להתחיל מבראשית? וכל שנה מחדש? כאילו לא דיברנו בדיוק על אותם דברים אשתקד?
בכל מקרה, אני מאחל 'גם' למזלזלים 'זאלן האבן גע'פועל'ט אלעס גוט'ס' בזכות התנ"א רשב"י.
למרות שלא זכינו השנה לראות וליראות את פני האדון ה' דא רשב"י (חוזר על דברי הזוה"ק בכוונה תחילה) ולקיים את דברי הזוה"ק 'עולו אתי ואתכנשי להילולא דבר יוחאי' בציון המצויינת, אבל בכל זאת זכינו ביום קדוש זה לשאוב מלא חפניים, להמשיך בעבודת הקודש.


יוספזון
הודעות: 1764
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 294 פעמים
קיבל תודה: 726 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי

שליחה על ידי יוספזון » 12 מאי 2020, 23:29

יעקוב כתב:
12 מאי 2020, 10:49
     אני לא כ"כ מבין בהתקשרות לצדיקים, במשך 12 שנה רצוף הייתי נוסע למירון בלג בעומר לכ24 שעות רצופות, הייתי רוקד ומתפלל, בוכה וחוזר בתשובה, ומרגיש אחרי כמי שעבר את פורים וכיפורים ביום אחד.
עד לפני שנתיים שזכיתי יותר ויותר להיות קשור בנפשי ורוחי ונשמתי לירושלים הקדושה וכתוצאה מזה כמובן גם נקשר גופי בה, בחרתי לי את המקום שבחר ה' למקום תפילה ושמחה צער ותשובה ונראה לי כי אני מקיים בזה "לשכנו תדרשו" כל דרישות שאתה דורש לא יהיו אל בשכנו של מקום, וציון היא דורש אין לה מכלל דבעיה דרישה.

וכמובן בלג' בעומר המקום הטבעי אליו באתי הוא ירושלים, לבכות את כאבה ושוממותיה. במהלך השנה האחרונה חשבתי על זה כמה פעמים, יש בליבי צדדי זכות וחובה על עניין העליה למירון וגם על כך שעושים מדורות ושרים לכבוד צדיק,
השנה הזמין אותי חבר קרוב למנגל בליל אמש כשהגעתי לביתו לא האמנתי, הוא אברך ליטאי והרגשתי שאני נכנס לכנסיה, לפולחן זר שאיני מכיר, השולחן היה ערוך בטוב טעם ובפאר רב "לכבוד רבי שמעון" ואז הוא ואשתו הדליקו נרות בסילודין לרבי שמעון, ואז הדליקו את המנגל לרבי שמעון ושרו שירים לרבי שמעון, תוך כדי שאמרו אדונינו רבי שמעון והאלהי רבי שמעון.

אתמול קראתי שהרח"ו נראה לי אמר בעניין שרצו לבטל ההילולא בגלל עניינים של פריצות והוא השיב -אמת הדבר אבל מה נעשה שהוא(רשב"י) מרוצה מזה וחלילה אם נבטל יהיה נגף, 

האם יש איזה פולחן שנקרא לעשות נחת רוח לצדיק? איך זה עובד בדיוק ולמה לא שמענו על פולחן דומה בשום מקום וסגנון לבד מזה? מלבד מה שלחסר הבנה כמוני זה מרגיש לדרוש אל המתים אפי' שצדיקים קרויים חיים, ומדוע לא עושים כזה פולחן לאבותינו הקדושים אברהם יצחק ויעקב? האם לא בגלל שזה צורם מידי לעשות כזה סגנון לאנשים שנשאו את שם ה' בעולם ואמרו שהוא כל הסיפור ולא הם.

נפשי בשאלתי- הא ניחא ספרדים הם שרים שירים לכל הרבנים והצדיקים והטהורים, אבל חסידים וליטאים שלא עושים דברים בסגנון זה לאף אחד האין זה נראה מרגיש ונשמע כמשהו זר? 
ועמי בבקשתי - מה קורה פה? יש פה פער גדול מידי בין הצדדים (ואני קראתי רובי ספרי חסידות וידעתי גם ידעתי גודל מעלת הצדיקים  ופני האדון דא רשב"י וגו')
הא בהא תליא...
ודי לחכימא ברמיזא
 


יוספזון
הודעות: 1764
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 294 פעמים
קיבל תודה: 726 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי

שליחה על ידי יוספזון » 12 מאי 2020, 23:31

הולך ללמוד כתב:
12 מאי 2020, 22:51
אני שמעתי היום שיר שהופק לכבוד ההילולא וזה תוכן המילים:
'מי אנוכי שאזכה להתפלל, לפני התנא האלוקי, רבי שמעון בר יוחאי' וכו' מותאם לנוסח השיר המקורי שכלפי הקב"ה
הזדעזעתי, ומיד ציויתי לב"ב לכבותו
לכששאלוני בני ביתי 'איך זה יתכן?'
עניתי שזה שיבוש מוכר במחוזות החסידים....
ואני שמעתי היום ניגון 'שאו שערים ראשיכם' (מתוך חתונה ליטאית) הוריתי מיד לכבות את זה, כי הלא הדברים נאמרו על הקב"ה, וכאשר שלמה המלך אמרו בפתיחת היכל ה', רדפו השערים אחריו לבלעו מחשש רחוק שמתכוון לעצמו... 
כשנשאלתי 'איך זה יתכן'? עניתי, שזה שיבוש מוכר במחוזות הליטאיים...
 


לעניות דעתי
הודעות: 302
הצטרף: 16 אפריל 2020, 18:17
נתן תודה: 87 פעמים
קיבל תודה: 94 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי

שליחה על ידי לעניות דעתי » 12 מאי 2020, 23:45

דורדיא כתב:
12 מאי 2020, 17:10
היינו כל חכמת האמת נתגלתה ע"י הרשב"י,
וע"כ רשב"י התייחד מיתר החכמים והנביאים
זה נכון.

אבל זה
דורדיא כתב:
12 מאי 2020, 17:10
רשב"י זכה לגלות מה שהנביאים לא זכו.
ממש לא נכון. אלא אם התכוונת לגלות לאחרים, אבל לגבי השגות ודאי שהנביאים השיגו הרבה יותר מרשב"י!


ברוך שאמר
הודעות: 380
הצטרף: 17 פברואר 2020, 07:50
נתן תודה: 56 פעמים
קיבל תודה: 54 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי

שליחה על ידי ברוך שאמר » 13 מאי 2020, 00:02

HaimL כתב:
12 מאי 2020, 17:39
היכן אגב כתוב שנפטר בל"ג בעומר

מי אמר שכתוב ?


ברוך שאמר
הודעות: 380
הצטרף: 17 פברואר 2020, 07:50
נתן תודה: 56 פעמים
קיבל תודה: 54 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי

שליחה על ידי ברוך שאמר » 13 מאי 2020, 00:07

יוספזון כתב:
12 מאי 2020, 23:27
וליראות את פני האדון ד' דא רשב"י (חוזר על דברי הזוה"ק בכוונה תחילה)

מקור?


בלדד השוחי
הודעות: 1000
הצטרף: 20 אפריל 2020, 12:49
נתן תודה: 379 פעמים
קיבל תודה: 565 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי

שליחה על ידי בלדד השוחי » 13 מאי 2020, 00:14

זוהר כרך ב (שמות) פרשת בא דף לח עמוד א
מאן פני האדון יי' דא רשב"י

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “ספירת העומר, ל"ג בעומר, חג השבועות”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] | 0 אורחים