כשרות הרב רובין שליט"א (אשכול למפעלים ובתי עסק בלבד, על הבשר והעוף יש אשכול נפרד)

י. זהב

משתמש רגיל
האם היא שוות ערך לכשרות הבד"ץ והרב לנדא, או שכשרויות הנ"ל ניתנו למחמירים ביותר והרב רובין לפחות.
או כאמור, אין כל הבדל?
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
י. זהב אמר:
האם היא שוות ערך לכשרות הבד"ץ והרב לנדא, או שכשרויות הנ"ל ניתנו למחמירים ביותר והרב רובין לפחות.
או כאמור, אין כל הבדל?



השאלה שלך במילים אחרות הוא כזה:
לדעתי (למרות שיש חולקים עלי) שני ההכשרים הכי טובים שיש,, הם הבד"ץ והרב לנדא. ולדעתי שני ההכשרים האלו הם ברמה של "מתאים למחמירים ביותר".
עכשיו אני שואל לפי הפרשנות שלי בהכשרים טובים, והכשרים למחמירים ביותר, האם מתאים שאכניס גם את ההכשר של הרב רובין באותו רשימה או לא.
 

י. זהב

משתמש רגיל
פותח הנושא
יושב אוהלים אמר:
י. זהב אמר:
האם היא שוות ערך לכשרות הבד"ץ והרב לנדא, או שכשרויות הנ"ל ניתנו למחמירים ביותר והרב רובין לפחות.
או כאמור, אין כל הבדל?



השאלה שלך במילים אחרות הוא כזה:
לדעתי (למרות שיש חולקים עלי) שני ההכשרים הכי טובים שיש,, הם הבד"ץ והרב לנדא. ולדעתי שני ההכשרים האלו הם ברמה של "מתאים למחמירים ביותר".
עכשיו אני שואל לפי הפרשנות שלי בהכשרים טובים, והכשרים למחמירים ביותר, האם מתאים שאכניס גם את ההכשר של הרב רובין באותו רשימה או לא.
אוהו איך נפלתי לבור הזה?
תמיד אני נהנה לראות את ההתקוטטויות מהצד. זה ממש ממש כיף! אבל אני תמיד מעדיף לא להיות חלק מזה.
אני אסביר את השאלה בפרוטרוט: באתי ושאלתי אחרי שכבר כולנו יודעים ששני המנופולים הגדולים בעולם הכשרות זה כשרויות הבדץ והרב לנדא שחרטו על דגלם, נקרא לזה בשפת העם, כמה שיותר חומרות הקפדות ודקדוקים.
כעט יש עוד כשרות מהודרת ביותר המנוהלת ע"י אנשים יראים ושלמים - שהמוטו הנ"ל לא נאמר אצלם, וכאן הבן שואל, האם אנשים בעלי ידע השותפים כאן באשכול יכולים לומר משהו (טוב כמובן!) על כשרות הרב רובין?
זה הכל.
ואני חייב להסביר אם האשכול הולך להיראות בהתנצחויות, הרי שזה מצויין, אני (ואני יודע שזה לא מאיים על אף אחד) לא הולך להיות שותף בו, על אף שפתחתיו ורציתי לדעת מידע נקי ואמיתי.
 
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
י. זהב אמר:
אחרי שכבר כולנו יודעים ששני המנופולים הגדולים בעולם הכשרות זה כשרויות הבדץ והרב לנדא שחרטו על דגלם, נקרא לזה בשפת העם, כמה שיותר חומרות הקפדות ודקדוקים.

זה עצמו הוא שפה של התקוטטויות ולכלוכים. זה ממש לא נכון, אני אישית דיברתי עם ועד הכשרות של הבד"ץ ואמרו לי שאנחנו לא מחפשים לרצות את כל מי שמחפש כל חומרא שיש. יש לנו את הרבנים שלנו ומה שהם מורים לנו אנו מחמירים בהם ותו לא.

ואם באמת היתה השאלה שלך באמת ובתמים, כמו שכתכת, "שיש כשרות מהודרת ביותר המנוהלת ע"י אנשים יראים ושלמים", וכאן הבן שואל, האם אנשים בעלי ידע השותפים כאן באשכול יכולים לומר משהו (טוב כמובן!) על כשרות הרב רובין?
זה הכל.
אז למה לא יכלת לכתוב את זה ככה.
"רציתי לשמוע מבעלי ידע השותפים כאן באשכול, האם יכולים לומר משהו (טוב כמובן!) על כשרות הרב רובין? ידוע לי שהוא כשרות מהודרת ביותר המנוהלת ע"י אנשים יראים ושלמים, ורציתי לשמוע יותר פרטים על זה.
כל הסיפור של "בדץ ולנדא הם למחמירים ביותר, האם גם הרב רובין כך "שווה ערך" להם  או לא?" לא נשמע כל כך שהבן ה"תם" שואל "מה זאת".
 

פעלעד

משתמש ותיק
כמי שמתחקה כבר תקופה אחר הכשרות הזאת, יש באמתחתי די הרבה מידע
יש לי הרבה מה לומר, אבל אני חושש שיאכלו אותי חי...

מה שברור שזה ממש לא שווה ערך להשגחות המהדרות ביותר כמו עדה והרב לנדא 
יש שם בעיות שאינני מבין איך זה יכול לקרות לכשרות שנחשבת למהודרת כמו השם שיש לרובין ברחוב, יתכן שבשנים האחרונות ברגע שהוא הפך לכזה הכשר גדול הוא קצת מאבד שליטה, לא יודע
בכל מקרה אני פשוט מסופק מאד האם להעלות לציבור עובדות ממקור ראשון שמעלים תמיהות חזקות ביותר על כוחו של כשרות זו.

דבר אחד כן אכתוב כיון שזה כבר פורסם ברבים:
אחרי פסח הגיע לחנויות איטריות מאיטליה בהכשר הרב רובין, לאחר זמן קצר הכשרות הכריזה על הורדת המוצר מהמדפים, הסיבה, האיטריות נאפו בעצם חג הפסח בלי אישור ובלי נוכחות של משגיח במפעל.
יצויין שהמפעל של גויים לכן אין בעצם בעיה של חמץ שעבר עליו הפסח, אז למה הורידו מהמדפים? זו היתה תגובה רשמית של הרב וינברג מפקח של הרב רובין:
אכן לא היתה בעיה כשרותית, אולם כיון שהיתה כאן הפרת נוהל מצד המפעל לא מאשרים את שיווק הסחורה.

עכשיו תעשו חשבון לבד:
הוא אומר שהיה סתם הפרת נוהל, אבל בפועל מה קרה, שמו חותמת על מוצר לא מאושר, לא משנה למה, אבל זה היה יכול להיות גם בשר דבר אחר, זה יצא מהמפעל, הגיע ארצה, והגיע לחנויות, ורק אחרי שזה כבר על המדפים בחנויות נודע להשגחה ע"ז, שומו שמים, אם זה רק נחשב הפרת נוהל יש לכם פירוש חי לרמת הכשרות.
למה?
כי בהכשר מהודר כמו שצריך, אפילו אם היה קורה שייצרו מוצר ללא אישור וללא פיקוח, זה לא היה יוצא משערי המפעל בלי בדיקה, וכאן זה לא רק יצא אלא הגיע כבר לחנויות.
שנית, העדה או הרב לנדא, הפרת נוהל זה מהדברים הכי חמורים, היו על אתר מסירים את הכשרות ממפעל כזה ועוזבים את המקום עולמית, שהרי מדובר ברמאים, ואילו אצלם זה רק הפרת נוהל שמורידים מהמדפים וממשיכים הלאה.. לכן להגיד שההכשר הזה ברמת הפיקוח של מחמירים זה קצת בעייתי.

לסיכום יש כאן 2 בעיות, 1 הגישה של הרב רובין למקרים של הפרת נוהל, מה שמשאיר פרצה לגנב, שנית, רמת ההשגחה עצמה איך שייך שקורה דבר כזה.
 

פעלעד

משתמש ותיק
ומלבד השאלות על עצם הכשרות, ישנה בעיה חמורה שהוא פרץ את כל הגדרים, בירושלים היה לעדה הרתעה, ולכן יכלו לקבוע כללי צניעות במסעדות, חובת סגירת החנות מאוחר בלילה וכדומה, ברגע שהוא התחיל להעניק כשרות בלי שום תנאים, ההרתעה נפרצה, ומה שקרה, שכל חנות שהעדה הסירו את ההשגחה, חזר למחרת עם כשרות של רובין, תצאו לסיור בירושלים ותראו כמה מסעדות יש בהכשר העדה לעומת זה של רובין..
ברוממה באזור רב שפע כל חנויות האוכל והפיצה הם בהכשר רובין, או עכ"פ לא העדה, יש חנות אחת בשם אייס סטורי שהיה לו רובין, והפעילו עליו לחץ לשנות להעדה כדי שאנשים שלא אוכלים רובין יהיה להם לקנות, ומאז שהוא שינה לקוחותיו הוכפלו! אני מספר לכם ממקור ראשון!
 

אחד התלמידים

משתמש ותיק
י. זהב אמר:
אני אסביר את השאלה בפרוטרוט: באתי ושאלתי אחרי שכבר כולנו יודעים ששני המנופולים הגדולים בעולם הכשרות זה כשרויות הבדץ והרב לנדא שחרטו על דגלם, נקרא לזה בשפת העם, כמה שיותר חומרות הקפדות ודקדוקים.
לא כ"כ נכון. בעדה"ח באמת מחמירים במה שהם יכולים. גם זה קצת חידוש אצלם. תמיד היה להם נטייה להחמיר, אבל בעבר היה להם גם קולות שהם נלחמו עליהם, כגון אי ניהוג קדושת שמיטה בפירות נכרים. אבל בסוף הם תפסו שהציבור שלהם דורש חומרות, והם מנסים לרצות את כולם.
אצל הרב לנדא הוא היה מחמיר באופן רשמי, אבל זה לא היה צד החזק שלו, כידוע. צד החזק של ההכשר היה הפיקוח. בזה הרב לנדא עלה גם על עדה"ח, ובמה שבאמת היה איכפת לו לא היה שום פשרות או חכמות. אבל הוא היה הפוסק של עצמו בלי להיות מחויב לאף אחד, ולא היה אפשר לדעת תמיד בדיוק על מה הוא מקפיד באמת. ובמה שלא באמת היה איכפת לו ההכשר היה רק כדי לצאת ידי חובה, ולא ברמה. מסתמא נשתנה הדברים היום שנכנס הרב שבח רוזנבלט. אבל בינתיים אני באופן אישי לא שמעתי משהו מוסמך.
 

פעלעד

משתמש ותיק
עוד תמיהה גדולה היתה לי על הרב רובין
כידוע בסושי משתמשים באצות ים שהם מלאים להחריד בתולעים סרטני ים קטנים, מומחי כשרות כמו הרב רווח מהרבנות ועוד כתבו והוכיחו שאצות נגועים קשה עד מאד מאד לנקות, לכן במקרים או זמנים שהרב לנדא או העדה רצו להשתמש באצות, הם אישור רק אצות ים מבריכות שגדלים ללא תולעים כלל.
לעומת זאת אצל הרב רובין שכידוע המון חנויותסושי בכשרות שלהם, אומרים רשמית שהאצות שלהם אינם מבריכות, אבל משגיח שלהם עובר עלה עלה ובודק, מי שרוצה לראות כמה זה חוכא ואטלולי שיחפש כאן בפורום באשכול ישן על כשרות הסושי, הבאתי שם צילומים מספרו של הרב שניאור רווח למה לא ניתן לסמוך על דבר כזה.
אז רב מהרבנות אומר שזה בעיה, ולעומת זאת בכשרות שמתיימרת להיות מחמירה ברמת העדה ולנדא מתעלמים מזה???
 

אחד התלמידים

משתמש ותיק
משום מה יש להכשר של הרב רובין שם טוב, וכנראה פעם היה חזק יותר מהיום. אבל בשנים האחרונות שומעים יותר ויותר רינונים על ההכשר.
שמעתי טענות מיותר ממקור אחת. אבל הכי רציני ומוצק שיש לי שמעתי מאחד שאני מכיר היטב, שהוא בכיר באחד מגופי הכשרות הכי גדולים וע"פ הכירות מקצועית שלו, הוא מאד נגד ההכשר של רובין. כשבתו למדה בסמינר בארץ לפני כמה שנים, הוא אמר לה לאכול לכתחילה עדה"ח, בדיעבד לנדא או שארית, ורובין בשום אופן לא.
לשאלתי, הוא הסביר לי פעם הדבר הגדול שיש לו נגד ההכשר של רובין, [יש עוד טענות, קטנות באופן ייחסי]. כידוע לכולם, בעולם הכשרות כמעט כולם סומכים על הכשירים אחרים. אבל זה אינו ממש נכון. נכון שמשתמשים עם מוצרים תחת הכשירים אחרים, אבל בהכשר רציני מקובל לברר הכל אצל המכשיר, ולודא שזה אכן נעשה באופן המקובל עליהם, כגון הפסקים שלהם ונוהלי השגחה שלהם, והם יכולים לומר בודאות שזה בסדר. וזה מקובל בהחלט, הרי עד אחד נאמן באיסורין, ואין דין שהמגיח צריך להיות דוקא עובד שלך.
בתפקידו הוא אחראי על מפעלים, דהיינו שהוא נותן ההוראות מה לעשות, איזה חומרים לאשר, סידור ההשגחה - כולל ביקור המשגיחים והוראות לגבי הגעלה וכו' וכו'. וממילא הרבה הכשירים מבררים אצלו על חומרי גלם וכדומה שתחת אחריותו. לדבריו יש מבררים טוב מאד, ויש שאינם מתקשרים איתו אלא כדי לצאת ידי חובתם, ולהקראת שהם ביררו, ויש באמצע. הוא נתן דוגמא של בירור אמצעי, שקורה מפעם לפעם עם הכשר חסידי גדול בארה"ב, הנחשב להכשר בינוני. מתקשרים אליו בטלפון ושואלים שאלות. יש בחומרים רובדים ע"ג רובדים, והם יכולים לדבר בטלפון עשרים דקות, ועוד לא למצות כל מה שיש לברר. ואז המתקשר יתיעייף ויאמר, אם הכל טוב עד עכשיו מסתמא הכל טוב, ולגמור השיחה. לדבריו, זה אינו ממש בסדר ומספיק לומר שהם מבררים הכל בעצמם, אבל א"א לומר שלא עשו כלום. הם ביררו הרבה, דיברו איתו וקבלו רושם איך הוא עובד ומה המהלך בדברים כאלו, בפרט אם זה אינו פעם הראשונה שדברו איתו. מה שאומרים שמסתא הכל בסדר נכון, ומבוסס על שיחה של עשרים דקות, שיחות קודמות, ותחושה מובססת על ידע וניסיון מקצועי שלו. רק מצד המקובל שהכשר צריך לקחת אחריות על הכל בעצמם, זה אינו מספיק.
אבל אין הכשר בעולם שהתקשרו אליו שעשו בירור כ"כ שטחי כמו של רובין. הם שולחם לו פקס ושאלים אם זה מהדרין. הוא אינו עונה אף פעם על שאלה כזו, משום שהוא אינו רוצה לפסוק לאחרים מה נקרא מהדרין. הוא ענו להם שאם יגידו לו מה ההגדרה שלהם למהדרין, הוא יגידו להם אם זה מהדרן כפי הגדרתם. אבל הם אף פעם לא אמרו לו מה הגדרתם. בכל זאת הם ממשיכים לשאול אותו. הוא עונה להם תשובה סטנדרתי, שלדעת ההכשר כל המוצרים בהשגחתם מהדרין, חוץ מחלבי שאינו חלב ישראל, ואלי גם חדש. כנראה זה מספיק להם, משום שהם עדיין שולחים לו פקסים לשאול על מצורים אם הם מהדרין. שאלתי אם יתכן שהם עושים שוב ייצור עצמי בהשגחתם, ורוצים רק לדעת עם זה אפשרי. הוא טען שזה לא מסתבר, משום שהמפעלים חייבים להודיע לו אם הם עושים ייצור עם הכשר אחר. יתכן שהם לא תמיד מקיימים ההוראה, אבל לפי כמות השאלות שהוא מקבל מההכשר של רובין, מאד לא מסתבר שהם תמיד עושים ייצור מיוחד בהשגחתם, ואף פעם לא מודיעים אותו.
לפני כמה חדשים שאלתי אותו עוד פעם, ולפי שמה הוא רואה ההכשר ממשיך לדרדר. הם כבר הפסיקו לשלוח לו פאקסים, אבל מפגישות מקצועיות שהיה לו איתם, הוא משוכנע שזה לא משום שהם החליטו להעלות רמת הקפדתם על חומרי גלם שהם מאשרים, אלא אדרבה. הוא נתן לי דוגמא אחת מתקופה האחרונה. מפעל אחד שתחת אחריותו רצו להשתמש עם חומר גלם מהודו תחת השגחה של הכשר מסויים בארה"ב, שההכשר שלו אינו מאשר. כמובן הוא פסל אותו, ועל אתר הם שאלו אותו אם זה יהיה בסדר עם הכשר של בד"ץ מהדרין של רובין. צורת השאלה נתן לו תחושה שהם בטוחים שרובין יתנו חותמת גומי בלי בעיות מיוחדות. הוא פגש בכיר אחר בעוד הכשר גדול בארה"ב, וגם לו היה אותה תחושה.
כל זה אינו מתייחס לבשר כש"כ להלן.
 

יוספזון

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
י. זהב אמר:
אחרי שכבר כולנו יודעים ששני המנופולים הגדולים בעולם הכשרות זה כשרויות הבדץ והרב לנדא שחרטו על דגלם, נקרא לזה בשפת העם, כמה שיותר חומרות הקפדות ודקדוקים.

זה עצמו הוא שפה של התקוטטויות ולכלוכים. זה ממש לא נכון, אני אישית דיברתי עם ועד הכשרות של הבד"ץ ואמרו לי שאנחנו לא מחפשים לרצות את כל מי שמחפש כל חומרא שיש. יש לנו את הרבנים שלנו ומה שהם מורים לנו אנו מחמירים בהם ותו לא.

ואם באמת היתה השאלה שלך באמת ובתמים, כמו שכתכת, "שיש כשרות מהודרת ביותר המנוהלת ע"י אנשים יראים ושלמים", וכאן הבן שואל, האם אנשים בעלי ידע השותפים כאן באשכול יכולים לומר משהו (טוב כמובן!) על כשרות הרב רובין?
זה הכל.
אז למה לא יכלת לכתוב את זה ככה.
"רציתי לשמוע מבעלי ידע השותפים כאן באשכול, האם יכולים לומר משהו (טוב כמובן!) על כשרות הרב רובין? ידוע לי שהוא כשרות מהודרת ביותר המנוהלת ע"י אנשים יראים ושלמים, ורציתי לשמוע יותר פרטים על זה.
כל הסיפור של "בדץ ולנדא הם למחמירים ביותר, האם גם הרב רובין כך "שווה ערך" להם  או לא?" לא נשמע כל כך שהבן ה"תם" שואל "מה זאת".
אני לא מצפה לתגובה... אבל משום מה נראה שזה ממש כואב לך... אפשר לעזור בבקשה?
 
 

אחד התלמידים

משתמש ותיק
שכחתי לכתוב, שמומחה הנ"ל שהבאתי דבריו הוי מומחה לחומרי גלם, מפעלים וייצור. הוא הגדיש לי שמה שהוא יודע ורואה אינו קשור לבשר, שהוא מחלקה אחרת. יש לו חבר טוב שהוא מהמומחים לשחיטה בארה"ב, ולדבריו הבשר של רובין בסדר גמור.
וראה כאן.
 

יהי חסדך עלינו

משתמש ותיק
ראיתי בחנות פסטה שיוצרה 14/4 2020 דהיינו חוה"מ ויש ע"ז הכשר של הרב רובין.
לאחר מכן ראיתי שזה מיוצר בטורקיה האם יש בזה בעיה???
גם אם נאמר שאין בזה בעיה איך היה שם משגיח בפסח?
 

יהי חסדך עלינו

משתמש ותיק
עכשיו דברתי עם המשגיח של הרב רובין והוא אמר שהם יודעים זאת ואין בזה בעיה הלכתית הואיל ויוצר בבעלות גוי
ורק שזה לא לפי הנהלים ולכן הרו להוריד מהמדפים בחנויות.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
פעלעד אמר:
שנית, העדה או הרב לנדא, הפרת נוהל זה מהדברים הכי חמורים, היו על אתר מסירים את הכשרות ממפעל כזה ועוזבים את המקום עולמית, שהרי מדובר ברמאים,
לא נכון עובדתית לגבי העדה.
התהליך לקבלת הנכשר העד''ח הוא קשה וארוך, אבל ממש אינם ממהרים להסיר כשרות, וגם במקרים של הפרה חמורה מסתפקים באזהרה או קנס כספי.
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
פעלעד אמר:
כמי שמתחקה כבר תקופה אחר הכשרות הזאת, יש באמתחתי די הרבה מידע
יש לי הרבה מה לומר, אבל אני חושש שיאכלו אותי חי...

מה שברור שזה ממש לא שווה ערך להשגחות המהדרות ביותר כמו עדה והרב לנדא 
יש שם בעיות שאינני מבין איך זה יכול לקרות לכשרות שנחשבת למהודרת כמו השם שיש לרובין ברחוב, יתכן שבשנים האחרונות ברגע שהוא הפך לכזה הכשר גדול הוא קצת מאבד שליטה, לא יודע
בכל מקרה אני פשוט מסופק מאד האם להעלות לציבור עובדות ממקור ראשון שמעלים תמיהות חזקות ביותר על כוחו של כשרות זו.

דבר אחד כן אכתוב כיון שזה כבר פורסם ברבים:
אחרי פסח הגיע לחנויות איטריות מאיטליה בהכשר הרב רובין, לאחר זמן קצר הכשרות הכריזה על הורדת המוצר מהמדפים, הסיבה, האיטריות נאפו בעצם חג הפסח בלי אישור ובלי נוכחות של משגיח במפעל.
יצויין שהמפעל של גויים לכן אין בעצם בעיה של חמץ שעבר עליו הפסח, אז למה הורידו מהמדפים? זו היתה תגובה רשמית של הרב וינברג מפקח של הרב רובין:
אכן לא היתה בעיה כשרותית, אולם כיון שהיתה כאן הפרת נוהל מצד המפעל לא מאשרים את שיווק הסחורה.

עכשיו תעשו חשבון לבד:
הוא אומר שהיה סתם הפרת נוהל, אבל בפועל מה קרה, שמו חותמת על מוצר לא מאושר, לא משנה למה, אבל זה היה יכול להיות גם בשר דבר אחר, זה יצא מהמפעל, הגיע ארצה, והגיע לחנויות, ורק אחרי שזה כבר על המדפים בחנויות נודע להשגחה ע"ז, שומו שמים, אם זה רק נחשב הפרת נוהל יש לכם פירוש חי לרמת הכשרות.
למה?
כי בהכשר מהודר כמו שצריך, אפילו אם היה קורה שייצרו מוצר ללא אישור וללא פיקוח, זה לא היה יוצא משערי המפעל בלי בדיקה, וכאן זה לא רק יצא אלא הגיע כבר לחנויות.
שנית, העדה או הרב לנדא, הפרת נוהל זה מהדברים הכי חמורים, היו על אתר מסירים את הכשרות ממפעל כזה ועוזבים את המקום עולמית, שהרי מדובר ברמאים, ואילו אצלם זה רק הפרת נוהל שמורידים מהמדפים וממשיכים הלאה.. לכן להגיד שההכשר הזה ברמת הפיקוח של מחמירים זה קצת בעייתי.

לסיכום יש כאן 2 בעיות, 1 הגישה של הרב רובין למקרים של הפרת נוהל, מה שמשאיר פרצה לגנב, שנית, רמת ההשגחה עצמה איך שייך שקורה דבר כזה.

גם בבד"ץ עדה"ח וגם בהכשר הרב לנדא קרו מקרים שבגללם היו צריכים להוריד את ההכשר.
וגם מקרים כאלה של "הפרת נוהל"!
ככה שאם זה כל הסיבה שלך שההכשר של הרב רובין הוא חלש, אז המחקר שלך חסר מאוד!
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
יוספזון אמר:
יושב אוהלים אמר:
י. זהב אמר:
אחרי שכבר כולנו יודעים ששני המנופולים הגדולים בעולם הכשרות זה כשרויות הבדץ והרב לנדא שחרטו על דגלם, נקרא לזה בשפת העם, כמה שיותר חומרות הקפדות ודקדוקים.

זה עצמו הוא שפה של התקוטטויות ולכלוכים. זה ממש לא נכון, אני אישית דיברתי עם ועד הכשרות של הבד"ץ ואמרו לי שאנחנו לא מחפשים לרצות את כל מי שמחפש כל חומרא שיש. יש לנו את הרבנים שלנו ומה שהם מורים לנו אנו מחמירים בהם ותו לא.

ואם באמת היתה השאלה שלך באמת ובתמים, כמו שכתכת, "שיש כשרות מהודרת ביותר המנוהלת ע"י אנשים יראים ושלמים", וכאן הבן שואל, האם אנשים בעלי ידע השותפים כאן באשכול יכולים לומר משהו (טוב כמובן!) על כשרות הרב רובין?
זה הכל.
אז למה לא יכלת לכתוב את זה ככה.
"רציתי לשמוע מבעלי ידע השותפים כאן באשכול, האם יכולים לומר משהו (טוב כמובן!) על כשרות הרב רובין? ידוע לי שהוא כשרות מהודרת ביותר המנוהלת ע"י אנשים יראים ושלמים, ורציתי לשמוע יותר פרטים על זה.
כל הסיפור של "בדץ ולנדא הם למחמירים ביותר, האם גם הרב רובין כך "שווה ערך" להם  או לא?" לא נשמע כל כך שהבן ה"תם" שואל "מה זאת".
אני לא מצפה לתגובה... אבל משום מה נראה שזה ממש כואב לך... אפשר לעזור בבקשה?
תקבל תשובה גם אם אתה לא מצפה.
כואב לי שבתחפושת של "שאלה תמימה" לבירור על הכשר, אתה קובע עובדות, ומכניס דיבורים כאילו של תחרות מי "שווה ערך"  ומי לא, שכל בר דעת מבין שזה מביא אך ורק ללכלוכים וכו' וכו'.
 
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
יושב אוהלים אמר:
לדעתי (למרות שיש חולקים עלי) שני ההכשרים הכי טובים שיש,, הם הבד"ץ והרב לנדא
אינני חושב שיש אנשים רציניים שחולקים על ההנחה הנ''ל.

"רציניים" ? ברור שלא! בגלל שאם הוא חולק על זה, אז אוטומטית הוא לא רציני (במילון ההגדרות שלך).

אין לי שום אינטרס באחד ההכשרים הנ''ל, ואף אחד מהם הוא לא ''כוס התה'' שלי.
אבל האמת אהובה, מעט מאד אנשים אובייקטיביים יחלקו על ההנחה ש2 הכשרים אלו עומדים יחידים ברף העליון.

אם נערוך משאלבציבור החרדי כולו, זו התוצאה שנקבל.
כמובן שלכל הכשר יהיה קבוצה שתומכת בו עקב שייכותם הפוליטית/חוגית אליו, ואת הנתון הזה צריך פשוט לנטרל ממערכת הנתונים...  ושוב נגיע לאותה תוצאה המקובלת על רוב רובם של היראים לדבר ד'.

דבר נוסף, אין כמעט שום מערכת כשרות שבודקת בעצמה מוצרים שקיבלו את החותמות הנ''ל, משא''כ להיפך.
מה שאומר לנו שגם מערכות הכשרות האחרות סבורות כן.
 

י. זהב

משתמש רגיל
פותח הנושא
האם זה נכון שכשרות הרב שרגא מחמיר כמו רובין?
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
אחד התלמידים אמר:
אבל הרב רובין מכשיר בלי שום נימוק כנגד הידוע לכל.
אני שמעתי יותר מפעם אחד מפיו של הגר"ח קניבסקי שליט"א, שבהרבה מקרים עדיף לפסוק הלכה בלי לפרש טעמו ונימוקו, כדי שלא יבואו בעלי המחלוקת לחפש להפריך טעם הדבר.
 

אחד התלמידים

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
אחד התלמידים אמר:
אבל הרב רובין מכשיר בלי שום נימוק כנגד הידוע לכל.
אני שמעתי יותר מפעם אחד מפיו של הגר"ח קניבסקי שליט"א, שבהרבה מקרים עדיף לפסוק הלכה בלי לפרש טעמו ונימוקו, כדי שלא יבואו בעלי המחלוקת לחפש להפריך טעם הדבר.

זה לא שייך בדבר המקובל להיות בעייתי ומישהו רוצה להכשירו. 
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
מכשיר בלי שום נימוק כנגד הידוע לכל.
כל בר דעת מבין שכמה שתסביר שזה נגד דבר פשוט ושכלי לכל, זה רק מפריך אותך, שהרי כו"ע מודים שהוא לא טיפש ולא עם הארץ גמור, אז אם היית אומר שזה דבר מאוד מסובך, והוא לא מספיק תלמיד חכם להכריע בדבר מסובך כזה היה לפחות מה לומר, אבל להגיד שהוא פשוט מתיר דבר שהוא פשוט לכולם שזה אסור, זה ממש הופך אותו לעם האדץ גמור!
זה מזכיר לי סיפור שאיזה מורה הוראה כתב פעם על אחד מפסקי מרן הגר"מ פיינשטיין זצ"ל "דבר זה אפילו קטן הקטנים כמוני, שאינני מגיע לציפורני רגלו של בעל האיגרות משה, לא בהבנה ולא בבקיאות וכל שכן שלא בהוראה, וזרתו שלו עבה פי מאה ממתני, אף אני מבין שהוראתו הוא ממש ללא טעם וסברא כלל". וד"ל.
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
להרב: @י.זהב :
הנה עכשיו אתה כבר יכול לראות הגלוי מה "כאב" לי כשהערתי לך על שאלתך המקורית?
גם אם בהתחלה שאלת מתום לב, כדאי לך להתעורר ולראות לאן זה הגיע.
 
יושב אוהלים אמר:
זה מזכיר לי סיפור שאיזה מורה הוראה כתב פעם על אחד מפסקי מרן הגר"מ פיינשטיין זצ"ל "דבר זה אפילו קטן הקטנים כמוני, שאינני מגיע לציפורני רגלו של בעל האיגרות משה, לא בהבנה ולא בבקיאות וכל שכן שלא בהוראה, וזרתו שלו עבה פי מאה ממתני, אף אני מבין שהוראתו הוא ממש ללא טעם וסברא כלל". וד"ל.

סמרו שערותי
 
חלק עליון תַחתִית