מודים דרבנן אמר:איפה ניתן לרכוש את הטסטר שמודד את רמת הכשרות של ההכשרים?
י. זהב אמר:האם היא שוות ערך לכשרות הבד"ץ והרב לנדא, או שכשרויות הנ"ל ניתנו למחמירים ביותר והרב רובין לפחות.
או כאמור, אין כל הבדל?
אוהו איך נפלתי לבור הזה?יושב אוהלים אמר:י. זהב אמר:האם היא שוות ערך לכשרות הבד"ץ והרב לנדא, או שכשרויות הנ"ל ניתנו למחמירים ביותר והרב רובין לפחות.
או כאמור, אין כל הבדל?
השאלה שלך במילים אחרות הוא כזה:
לדעתי (למרות שיש חולקים עלי) שני ההכשרים הכי טובים שיש,, הם הבד"ץ והרב לנדא. ולדעתי שני ההכשרים האלו הם ברמה של "מתאים למחמירים ביותר".
עכשיו אני שואל לפי הפרשנות שלי בהכשרים טובים, והכשרים למחמירים ביותר, האם מתאים שאכניס גם את ההכשר של הרב רובין באותו רשימה או לא.
י. זהב אמר:אחרי שכבר כולנו יודעים ששני המנופולים הגדולים בעולם הכשרות זה כשרויות הבדץ והרב לנדא שחרטו על דגלם, נקרא לזה בשפת העם, כמה שיותר חומרות הקפדות ודקדוקים.
לא כ"כ נכון. בעדה"ח באמת מחמירים במה שהם יכולים. גם זה קצת חידוש אצלם. תמיד היה להם נטייה להחמיר, אבל בעבר היה להם גם קולות שהם נלחמו עליהם, כגון אי ניהוג קדושת שמיטה בפירות נכרים. אבל בסוף הם תפסו שהציבור שלהם דורש חומרות, והם מנסים לרצות את כולם.י. זהב אמר:אני אסביר את השאלה בפרוטרוט: באתי ושאלתי אחרי שכבר כולנו יודעים ששני המנופולים הגדולים בעולם הכשרות זה כשרויות הבדץ והרב לנדא שחרטו על דגלם, נקרא לזה בשפת העם, כמה שיותר חומרות הקפדות ודקדוקים.
אני לא מצפה לתגובה... אבל משום מה נראה שזה ממש כואב לך... אפשר לעזור בבקשה?יושב אוהלים אמר:י. זהב אמר:אחרי שכבר כולנו יודעים ששני המנופולים הגדולים בעולם הכשרות זה כשרויות הבדץ והרב לנדא שחרטו על דגלם, נקרא לזה בשפת העם, כמה שיותר חומרות הקפדות ודקדוקים.
זה עצמו הוא שפה של התקוטטויות ולכלוכים. זה ממש לא נכון, אני אישית דיברתי עם ועד הכשרות של הבד"ץ ואמרו לי שאנחנו לא מחפשים לרצות את כל מי שמחפש כל חומרא שיש. יש לנו את הרבנים שלנו ומה שהם מורים לנו אנו מחמירים בהם ותו לא.
ואם באמת היתה השאלה שלך באמת ובתמים, כמו שכתכת, "שיש כשרות מהודרת ביותר המנוהלת ע"י אנשים יראים ושלמים", וכאן הבן שואל, האם אנשים בעלי ידע השותפים כאן באשכול יכולים לומר משהו (טוב כמובן!) על כשרות הרב רובין?
זה הכל.
אז למה לא יכלת לכתוב את זה ככה.
"רציתי לשמוע מבעלי ידע השותפים כאן באשכול, האם יכולים לומר משהו (טוב כמובן!) על כשרות הרב רובין? ידוע לי שהוא כשרות מהודרת ביותר המנוהלת ע"י אנשים יראים ושלמים, ורציתי לשמוע יותר פרטים על זה.
כל הסיפור של "בדץ ולנדא הם למחמירים ביותר, האם גם הרב רובין כך "שווה ערך" להם או לא?" לא נשמע כל כך שהבן ה"תם" שואל "מה זאת".
לא נכון עובדתיתפעלעד אמר:ברוממה באזור רב שפע כל חנויות האוכל והפיצה הם בהכשר רובין, או עכ"פ לא העדה
לא נכון עובדתית לגבי העדה.פעלעד אמר:שנית, העדה או הרב לנדא, הפרת נוהל זה מהדברים הכי חמורים, היו על אתר מסירים את הכשרות ממפעל כזה ועוזבים את המקום עולמית, שהרי מדובר ברמאים,
אינני חושב שיש אנשים רציניים שחולקים על ההנחה הנ''ל.יושב אוהלים אמר:לדעתי (למרות שיש חולקים עלי) שני ההכשרים הכי טובים שיש,, הם הבד"ץ והרב לנדא
פעלעד אמר:כמי שמתחקה כבר תקופה אחר הכשרות הזאת, יש באמתחתי די הרבה מידע
יש לי הרבה מה לומר, אבל אני חושש שיאכלו אותי חי...
מה שברור שזה ממש לא שווה ערך להשגחות המהדרות ביותר כמו עדה והרב לנדא
יש שם בעיות שאינני מבין איך זה יכול לקרות לכשרות שנחשבת למהודרת כמו השם שיש לרובין ברחוב, יתכן שבשנים האחרונות ברגע שהוא הפך לכזה הכשר גדול הוא קצת מאבד שליטה, לא יודע
בכל מקרה אני פשוט מסופק מאד האם להעלות לציבור עובדות ממקור ראשון שמעלים תמיהות חזקות ביותר על כוחו של כשרות זו.
דבר אחד כן אכתוב כיון שזה כבר פורסם ברבים:
אחרי פסח הגיע לחנויות איטריות מאיטליה בהכשר הרב רובין, לאחר זמן קצר הכשרות הכריזה על הורדת המוצר מהמדפים, הסיבה, האיטריות נאפו בעצם חג הפסח בלי אישור ובלי נוכחות של משגיח במפעל.
יצויין שהמפעל של גויים לכן אין בעצם בעיה של חמץ שעבר עליו הפסח, אז למה הורידו מהמדפים? זו היתה תגובה רשמית של הרב וינברג מפקח של הרב רובין:
אכן לא היתה בעיה כשרותית, אולם כיון שהיתה כאן הפרת נוהל מצד המפעל לא מאשרים את שיווק הסחורה.
עכשיו תעשו חשבון לבד:
הוא אומר שהיה סתם הפרת נוהל, אבל בפועל מה קרה, שמו חותמת על מוצר לא מאושר, לא משנה למה, אבל זה היה יכול להיות גם בשר דבר אחר, זה יצא מהמפעל, הגיע ארצה, והגיע לחנויות, ורק אחרי שזה כבר על המדפים בחנויות נודע להשגחה ע"ז, שומו שמים, אם זה רק נחשב הפרת נוהל יש לכם פירוש חי לרמת הכשרות.
למה?
כי בהכשר מהודר כמו שצריך, אפילו אם היה קורה שייצרו מוצר ללא אישור וללא פיקוח, זה לא היה יוצא משערי המפעל בלי בדיקה, וכאן זה לא רק יצא אלא הגיע כבר לחנויות.
שנית, העדה או הרב לנדא, הפרת נוהל זה מהדברים הכי חמורים, היו על אתר מסירים את הכשרות ממפעל כזה ועוזבים את המקום עולמית, שהרי מדובר ברמאים, ואילו אצלם זה רק הפרת נוהל שמורידים מהמדפים וממשיכים הלאה.. לכן להגיד שההכשר הזה ברמת הפיקוח של מחמירים זה קצת בעייתי.
לסיכום יש כאן 2 בעיות, 1 הגישה של הרב רובין למקרים של הפרת נוהל, מה שמשאיר פרצה לגנב, שנית, רמת ההשגחה עצמה איך שייך שקורה דבר כזה.
תקבל תשובה גם אם אתה לא מצפה.יוספזון אמר:אני לא מצפה לתגובה... אבל משום מה נראה שזה ממש כואב לך... אפשר לעזור בבקשה?יושב אוהלים אמר:י. זהב אמר:אחרי שכבר כולנו יודעים ששני המנופולים הגדולים בעולם הכשרות זה כשרויות הבדץ והרב לנדא שחרטו על דגלם, נקרא לזה בשפת העם, כמה שיותר חומרות הקפדות ודקדוקים.
זה עצמו הוא שפה של התקוטטויות ולכלוכים. זה ממש לא נכון, אני אישית דיברתי עם ועד הכשרות של הבד"ץ ואמרו לי שאנחנו לא מחפשים לרצות את כל מי שמחפש כל חומרא שיש. יש לנו את הרבנים שלנו ומה שהם מורים לנו אנו מחמירים בהם ותו לא.
ואם באמת היתה השאלה שלך באמת ובתמים, כמו שכתכת, "שיש כשרות מהודרת ביותר המנוהלת ע"י אנשים יראים ושלמים", וכאן הבן שואל, האם אנשים בעלי ידע השותפים כאן באשכול יכולים לומר משהו (טוב כמובן!) על כשרות הרב רובין?
זה הכל.
אז למה לא יכלת לכתוב את זה ככה.
"רציתי לשמוע מבעלי ידע השותפים כאן באשכול, האם יכולים לומר משהו (טוב כמובן!) על כשרות הרב רובין? ידוע לי שהוא כשרות מהודרת ביותר המנוהלת ע"י אנשים יראים ושלמים, ורציתי לשמוע יותר פרטים על זה.
כל הסיפור של "בדץ ולנדא הם למחמירים ביותר, האם גם הרב רובין כך "שווה ערך" להם או לא?" לא נשמע כל כך שהבן ה"תם" שואל "מה זאת".
אמונת אומן אמר:אינני חושב שיש אנשים רציניים שחולקים על ההנחה הנ''ל.יושב אוהלים אמר:לדעתי (למרות שיש חולקים עלי) שני ההכשרים הכי טובים שיש,, הם הבד"ץ והרב לנדא
אני שמעתי יותר מפעם אחד מפיו של הגר"ח קניבסקי שליט"א, שבהרבה מקרים עדיף לפסוק הלכה בלי לפרש טעמו ונימוקו, כדי שלא יבואו בעלי המחלוקת לחפש להפריך טעם הדבר.אחד התלמידים אמר:אבל הרב רובין מכשיר בלי שום נימוק כנגד הידוע לכל.
יושב אוהלים אמר:אני שמעתי יותר מפעם אחד מפיו של הגר"ח קניבסקי שליט"א, שבהרבה מקרים עדיף לפסוק הלכה בלי לפרש טעמו ונימוקו, כדי שלא יבואו בעלי המחלוקת לחפש להפריך טעם הדבר.אחד התלמידים אמר:אבל הרב רובין מכשיר בלי שום נימוק כנגד הידוע לכל.
כל בר דעת מבין שכמה שתסביר שזה נגד דבר פשוט ושכלי לכל, זה רק מפריך אותך, שהרי כו"ע מודים שהוא לא טיפש ולא עם הארץ גמור, אז אם היית אומר שזה דבר מאוד מסובך, והוא לא מספיק תלמיד חכם להכריע בדבר מסובך כזה היה לפחות מה לומר, אבל להגיד שהוא פשוט מתיר דבר שהוא פשוט לכולם שזה אסור, זה ממש הופך אותו לעם האדץ גמור!יושב אוהלים אמר:מכשיר בלי שום נימוק כנגד הידוע לכל.
יושב אוהלים אמר:זה מזכיר לי סיפור שאיזה מורה הוראה כתב פעם על אחד מפסקי מרן הגר"מ פיינשטיין זצ"ל "דבר זה אפילו קטן הקטנים כמוני, שאינני מגיע לציפורני רגלו של בעל האיגרות משה, לא בהבנה ולא בבקיאות וכל שכן שלא בהוראה, וזרתו שלו עבה פי מאה ממתני, אף אני מבין שהוראתו הוא ממש ללא טעם וסברא כלל". וד"ל.
אולי תאיר את עיני החברים למי יכוונו דבריךי. זהב אמר:האם זה נכון שכשרות הרב שרגא מחמיר כמו רובין?