יש לך אפשרות להראות צילום (או לפחות איזה עמוד זה כתוב)? תודה רבהים סוף אמר:ראיתי במקרה הבוקר בספר 'מפי האיש' שאמר הרב אלישיב ש'כמונה מעות' אין הכוונה דווקא לאט, שהרי אפשר לספור כסף במהירות. אלא הכוונה היא עם שימת לב ובכוונה.
י.ק אמר:יש לך אפשרות להראות צילום (או לפחות איזה עמוד זה כתוב)? תודה רבהים סוף אמר:ראיתי במקרה הבוקר בספר 'מפי האיש' שאמר הרב אלישיב ש'כמונה מעות' אין הכוונה דווקא לאט, שהרי אפשר לספור כסף במהירות. אלא הכוונה היא עם שימת לב ובכוונה.
מסופר על הגרש"ד זלה"ה (ובכל יום, כמובן), כמדומני.בבא קמא אמר:הגר"א נובוגרוצקי שליט"א סיפר בהספד על מרן הגר"ש אויערבאך זצ"ל שכשהי' מתפלל בנץ, היות ויש כמה שיטות ויש הפרש של כמה דקות, אז הוא מצא פתרון, באותם דקות הוא התפלל רק ה' שפתי תפתח.
למיטב זכרוני (איני זוכר מ"מ) מובא בשמו שפסוקי דזמרה צ"ל חצי שעהבמבי אמר:זכור לי שבעל התניא מדבר ע"ז, אך איני זוכר במדויק כ"כ.
המקור הוא המג"א נ"ג ה' בשם מהר"מ מינץ משם מהרי"ל לגבי המתנת הש"ץ לציבור שכתוב שם שיעור של חצי שעה, וכ' שם דזהו שיעור כדי לגמור את כולה. וכן ביאר השו"ע הרב שם ס"ג. כנראה זה המקור שזכרת מבעה"ת.מאן דכר שמיה אמר:למיטב זכרוני (איני זוכר מ"מ) מובא בשמו שפסוקי דזמרה צ"ל חצי שעהבמבי אמר:זכור לי שבעל התניא מדבר ע"ז, אך איני זוכר במדויק כ"כ.
כוונתך להגר"ש דבליצקי לא?לבי במערב אמר:מסופר על הגרש"ד זלה"ה (ובכל יום, כמובן), כמדומני.בבא קמא אמר:הגר"א נובוגרוצקי שליט"א סיפר בהספד על מרן הגר"ש אויערבאך זצ"ל שכשהי' מתפלל בנץ, היות ויש כמה שיטות ויש הפרש של כמה דקות, אז הוא מצא פתרון, באותם דקות הוא התפלל רק ה' שפתי תפתח.
אחד הבנים אמר:המקור הוא המג"א נ"ג ה' בשם מהר"מ מינץ משם מהרי"ל לגבי המתנת הש"ץ לציבור שכתוב שם שיעור של חצי שעה, וכ' שם דזהו שיעור כדי לגמור את כולה. וכן ביאר השו"ע הרב שם ס"ג. כנראה זה המקור שזכרת מבעה"ת.מאן דכר שמיה אמר:למיטב זכרוני (איני זוכר מ"מ) מובא בשמו שפסוקי דזמרה צ"ל חצי שעהבמבי אמר:זכור לי שבעל התניא מדבר ע"ז, אך איני זוכר במדויק כ"כ.
אכן כן.אחד הבנים אמר:כוונתך להגר"ש דבליצקי, לא? . .
במבי אמר:ייתכן שמזכיר זאת גם שם, אך זכור לי שפתחתי פעם תניא וזה היה מובא שם.
. . להאריך בתפלת השחר ערך שעה ומחצה לפחות, כל ימות החול . .
יראתי בפצותי אמר:החסידים היו אומרים, שכשיש רווחים גדולים בגדר, נכנסים גם חז..ים לכרם, והנמשל ברור.
ולענ"ד כונה בתפילה, היא הבנת המילים, ידיעה עם מי מדברים, וצורת תחנונים, כל שאר רגשות מוסר וחסידות, אין מקומם בתפילה.
חסידים מסוימים, כמובן. ו(גם) על כגון דא נטשה המחלוקת בין חצרות החסידות.יראתי בפצותי אמר:החסידים היו אומרים, שכשיש רווחים גדולים בגדר, נכנסים גם חז..ים לכרם, והנמשל ברור . .
לבי במערב אמר:חסידים מסוימים, כמובן. ו(גם) על כגון דא נטשה המחלוקת בין חצרות החסידות.יראתי בפצותי אמר:החסידים היו אומרים, שכשיש רווחים גדולים בגדר, נכנסים גם חז..ים לכרם, והנמשל ברור . .
ליקוטי אמרים הוצ' מישור.אחד הבנים אמר:כמדומה שעל ר' אהרן בעלזער מספרים שהיה מתפלל במהירות. לא ידוע לי כעת מקור.
יוסף יצחק אמר:על הגרשז"א כתבו בספר חכו ממתקים שהקדיש לכל ברכה דקה! כיוון שחיכו לו הבחורים דיברו אז ביקשו מהגרשז"א לקצר, לאחר כמה זמן אמרו לו שזה לא מספיק וצריך שיקצר עוד, אמר להם הגרשז"א: כבר קצרתי עשרים שניות...