כי הם חיינו
משתמש ותיק
סופר המלך אמר:מה הטעם בכפילת הענין
הט"ז הרי לא ראה את הריטב"א, ולכן לא היה לו ספק בהכרעתו
אבל אנו שראינו הן את הט"ז, הן את החולקים עליו ואשר מפורש כדבריהם בריטב"א, נשארנו בספק.
מי הכריע שעדיף ספק רא"ש על פני הריטב"א?
נשאר לדון האם דבר שהכריעו בו הרבה אחרונים להלכה, ואחרי כן נמצא למי מרבותינו הראשונים שלא כתב כן, האם נדחים דברי האחרונים מפני זה, לענ"ד נראה כמו שכתב הרב יראתי פצותי, שבכה"ג אין לומר אילו ראו,
ואמנם הדבר צריך הכרעה של מי שראוי להכריע, וזה לא מהדברים שמוכרעים בפורום אינטרנטי, אבל לא שמענו שהרבנים חזרו להורות שלא לעשות כהט"ז בעקבות דברי הריטב"א והמאירי
הנהחה שהאחרונים לא ראו את דברי הריטב"א צריכה הוכחה