שלום23 אמר:
אני לא בסוגיא של מעשה שבת אבל אשמח למראה מקומת למש"כ הכרעת כל הפוסקים שמעשה שבת תוכן האיסור הוא הנאת הגברא
וזה משום שאי"צ לפנים שמעשה שבת האיסור הוא לא השתמשות בחפצא כמו איסורי הנאה, אלא קנס על הגברא שלא להנות ממעשה שבת.
ולמשל
כלל יסודי בהלכות מעשה שבת שדבר שלא השתנה מחמת החילול שבת כגון מלאכת הוצאה לא קנסו, כי אין זה חמור כל כך, שאין בזה זלזול בשבת, לפי שהדבר היה קיים עוד קודם.
ולפי דבריך שיסוד האיסור של מעשה שבת הוא משום שזה כמו איסורי הנאה מה לי שהדבר לא השתנה, הרי החפצא אסור בהשתמשות.
רואים שמעשה שבת זה סברות עדינות של כבוד שבת, ואף שמלאכת הוצאה היא חמורה לא פחות מכל מלאכה, מ"מ לא אסרו. ואינו שייך כלל להלכות איסורי הנאה ודו"ק.