אודות הגמרות המנוקדות בהוצאת 'עוז והדר'

שיתוף מידע בכל מה שקשור לספרים, חדשים גם ישנים
בקשות ספרים
כללי הפורום
אין אישור להעלות שום תוכן פירסומי מלבד כהעלאה אישית ובתור עזרה הדדית לטובת חברי הפורום, וג"ז רק לאחר אישור מנהל ראשי

קיצוני
הודעות: 68
הצטרף: 02 אפריל 2020, 17:48
מיקום: פאליסטיין
נתן תודה: 39 פעמים
קיבל תודה: 9 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות הגמרות המנוקדות בהוצאת 'עוז והדר'

שליחה על ידי קיצוני » 17 יוני 2020, 18:07

פיילוט 0.4 כתב:
17 יוני 2020, 11:50
אני לא יודע למה אתם כל כך שאננים שזה ישאר בחוץ.
לפני חצי יובל רק בעלי בתים נגעו בשוטנשטיין, לפני 15שנה אברכים הסתכלו בהערות... היום הן נמצאות במדפים בתוככי בית המדרש
כנ''ל מתיבתא, אמנם יש בו חלק יותר ישיבתי, אבל בפועל הוא גמרא מבוארת שנכנסה עמוק לתוך החיים שלנו.
כי במתיבתא ושוטנשטיין יש צורך כל שהוא ולפעמים נזקקים לה, ומזה נכנס פנימה, בגמ' מנוקד לא ראיתי אף פעם מישהו שישתמש בזה (מלבד בישיבה לבעלי תשובה שהשתמשו בגמרא של "טובי'ס").
ולגבי ח"ח ומס"י וכדו' חבל שאין מהדורות בלי ניקוד, לכמה אנשים זה מפריע...

ערכים:

סמל אישי של משתמש

פיילוט 0.4
הודעות: 690
הצטרף: 08 דצמבר 2019, 11:02
מיקום: פריפריה צפונית
נתן תודה: 477 פעמים
קיבל תודה: 329 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות הגמרות המנוקדות בהוצאת 'עוז והדר'

שליחה על ידי פיילוט 0.4 » 17 יוני 2020, 18:47

קיצוני כתב:
17 יוני 2020, 18:07
פיילוט 0.4 כתב:
17 יוני 2020, 11:50
אני לא יודע למה אתם כל כך שאננים שזה ישאר בחוץ.
לפני חצי יובל רק בעלי בתים נגעו בשוטנשטיין, לפני 15שנה אברכים הסתכלו בהערות... היום הן נמצאות במדפים בתוככי בית המדרש
כנ''ל מתיבתא, אמנם יש בו חלק יותר ישיבתי, אבל בפועל הוא גמרא מבוארת שנכנסה עמוק לתוך החיים שלנו.
כי במתיבתא ושוטנשטיין יש צורך כל שהוא ולפעמים נזקקים לה, ומזה נכנס פנימה, בגמ' מנוקד לא ראיתי אף פעם מישהו שישתמש בזה (מלבד בישיבה לבעלי תשובה שהשתמשו בגמרא של "טובי'ס").
ולגבי ח"ח ומס"י וכדו' חבל שאין מהדורות בלי ניקוד, לכמה אנשים זה מפריע...
עד היום לא השתמשו במנוקד כי לא היה.
(לא היה - היינו לא היה מכובד ומתאים. יש קורן ועוד אבל הם ביחס לבתי המדרשות שלנו בבחינת מעיקרא ליתא)
אבל היום כשיש, ויותר מזה - כשהם מופצים בהפצה מסיבית של מאורות הדף היומי, ודאי שזה יכנס.
חכה ותראה ילדים בתחילה, ולאחמ''כ נערים יושבים ולומדים ב''ק וב''מ בגמ' מנוקדות של עוז והדר.
ועם השנים יהיה זה מחזה נפוף הן בישראל והן בפאליסטיין :)

ואגב מס''י - במדו' שפתי חכמים השקיעו כדרכם בכל התחומים, ואף בניקוד העלו כמה הערות איך לנקד באופן שמשנה משמעות.
 


שלום וברכה
הודעות: 5
הצטרף: 11 יוני 2020, 18:08
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 4 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות הגמרות המנוקדות בהוצאת 'עוז והדר'

שליחה על ידי שלום וברכה » 17 יוני 2020, 19:38

משה נפתלי כתב:
10 יוני 2020, 13:56
אבל המחבר קרא את שם ספרו 'הַמִּקְנֶה', שהוא שם דו־משמעי, כמבואר בהקדמתו:
תיקון קטן:
המחבר קרא את שם ספרו 'ספר המקנה'
(המילה ספר הוא חלק משם הספר ולא כותרת)

סמל אישי של משתמש

פיילוט 0.4
הודעות: 690
הצטרף: 08 דצמבר 2019, 11:02
מיקום: פריפריה צפונית
נתן תודה: 477 פעמים
קיבל תודה: 329 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות הגמרות המנוקדות בהוצאת 'עוז והדר'

שליחה על ידי פיילוט 0.4 » 17 יוני 2020, 19:45

שלום וברכה כתב:
17 יוני 2020, 19:38
משה נפתלי כתב:
10 יוני 2020, 13:56
אבל המחבר קרא את שם ספרו 'הַמִּקְנֶה', שהוא שם דו־משמעי, כמבואר בהקדמתו:
תיקון קטן:
המחבר קרא את שם ספרו 'ספר המקנה'
(המילה ספר הוא חלק משם הספר ולא כותרת)
ונפקא מינא לאויצרניק או ספרן בעת עריכת הקטלוג [במקומות שנהגו להשמיט מילת ''ספר'' משם הספר] שלא ישנה מכוונת המחבר חלילה.


איכא מאן דאמר
הודעות: 487
הצטרף: 21 מאי 2020, 12:13
נתן תודה: 203 פעמים
קיבל תודה: 162 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות הגמרות המנוקדות בהוצאת 'עוז והדר'

שליחה על ידי איכא מאן דאמר » 17 יוני 2020, 19:53

תלמיד-חכמים כתב:
17 יוני 2020, 16:41
אתן רק כמה דוגמאות:
"מר" אינו בקמץ, אלא בחולם (כך מוכח עשרות פעמים מתשובות הגאונים שכותבים "מור").
"אשי" בצירי כמוכח מפתיחת הרמב"ם לאיגרת תימן.
"לישאנא" כפי שכתבו כאן.

כך מתחילה השתכחותה של מסורת.

מצטער לומר
אבל המסורת הזו כבר נשתכחה מזמן...
(אם היא אכן הייתה אי פעם ראה בדבריי לעיל באשכול
רוב מוחלט של הלומדים (מבני אשכנז) אומרים מר בפתח
אשי בחיריק
לישני נח

הראיות שציטטת לא יעלמו אם הדפסת הש"ס המנוקד, והם יישארו עניין לחוקרי הניקוד המדוייק של לשון חז"ל
כך ש"כך מתחילה השתכחותה של מסורת" הם מילים מפחידות מאוד, אך אין בהם ממש.
(לגבי המסורת הספרדית זו הייתה מטרתו של פותח האשכול וכבר דנו בזה בהרחבה)

דרך אגב מדוע כאשר נקדו את המשנה לא היה בזה השתכחות מסורת וכו'
נקודה למחשבה


איכא מאן דאמר
הודעות: 487
הצטרף: 21 מאי 2020, 12:13
נתן תודה: 203 פעמים
קיבל תודה: 162 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות הגמרות המנוקדות בהוצאת 'עוז והדר'

שליחה על ידי איכא מאן דאמר » 17 יוני 2020, 19:58

מתבונן לעומק כתב:
17 יוני 2020, 17:32
יש דברים שאי אפשר להסביר, צריך שימוש ת"ח של שנים.
לא שאני עצמי זכיתי, אבל לפחות להתקרב למי שזכה!
במחילה מכבודו
זווהי תשובה נפלאה ומדוייקת
אין איך להסביר 
אך המשתמש האנונימי העונה לשם "מתבונן לעומק" (בלי להפחית כהוא זה מערכו של מר)
מביא שהתקרב לאנונימיים
שזכו להתקרב לת"ח שלמרבא הפלא גם הם אנונימיים....

משום מה לא ראיתי שום התנגדות לעניין מאף אחד מגדולי ישראל
לא בעת שניקדו את המשניות והמדרשים
לא בעת שניקדו את ספרי המוסר
לא בעת שניקדו את ספרי החסידות
לא בעת שניקדו את ספרי ההלכה
ואף לא כעת שניקדו את הש"ס
הלא דבר הוא!
 


איכא מאן דאמר
הודעות: 487
הצטרף: 21 מאי 2020, 12:13
נתן תודה: 203 פעמים
קיבל תודה: 162 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות הגמרות המנוקדות בהוצאת 'עוז והדר'

שליחה על ידי איכא מאן דאמר » 17 יוני 2020, 20:03

תלמיד-חכמים כתב:
17 יוני 2020, 17:45
איכא מאן דאמר כתב:
17 יוני 2020, 16:51
מתבונן לעומק כתב:
17 יוני 2020, 16:38
זה לא נכון ואין מה לצחוק. ירידה של משהו! בעומק העיון זה להחריב עולמות!
יש כאלו שלא אכפת להם כלל אם ילמדו פחות בעיון, אבל אנחנו קיבלנו שכל פסיק פחות באיכות הלימוד הוא נצח נצחים!!!
אני לא מבין מה הקשר בין ניקוד לבין פחות בעיון?
אני חושב להיפך שכאשר הגמרא מנוקדת הראש מתפנה להתעמק יותר בהבנתה מאשר כשהיא לא מנוקדת שזה גורם שיש יותר קושי בקריאה וכתוצאה גם בהבנה.
וידועים דברי הגרעק"א על יופי האותיות שגורם יותר להבנה.
ובאמת מדוע שלא תנסה ללמוד מגמרא עם אותיות קטנות ושבורות על מנת להגדיל את העיון...
(איני מדבר בקשר לגמרות המבוארות, זהו נושא בפני עצמו)
מעניין שגם הגרעק"א לא הציע לנקד את הספרים...

מעניין מאוד...
אם כבודו יסתכל על האותיות היפות שיצאו במהדורה שעליה דיבר הגרעק"א גם לא יבין איך זה נקרא אותיות יפות
ואם כ זאת איני חושד בו במר שהוא מקפיד להשתמש בגמרות מדפוס וילנא המקורי ובראשונים מדפו"ר...
 


איכא מאן דאמר
הודעות: 487
הצטרף: 21 מאי 2020, 12:13
נתן תודה: 203 פעמים
קיבל תודה: 162 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות הגמרות המנוקדות בהוצאת 'עוז והדר'

שליחה על ידי איכא מאן דאמר » 17 יוני 2020, 20:06

קיצוני כתב:
17 יוני 2020, 18:07
ולגבי ח"ח ומס"י וכדו' חבל שאין מהדורות בלי ניקוד, לכמה אנשים זה מפריע...

אני יכול להרגיע את כבודו
שהגמרות שאינם מנוקדות לא הולכות להעלם מהנוף כל כך מהר...
לגבי החפץ חיים והמסילת ישרים, אין זה עניין עקרוני, וברי לי שאילו המו"לים היו חושבים שאכן יש קהל יעד כזה, הם היו מוציאים גם מהדורות כאלה, מה שמגלה לנו על כמות ה"כמה אנשים" שעליהם דיבר מר...


פחמי
הודעות: 28
הצטרף: 24 מאי 2020, 16:54
נתן תודה: 26 פעמים
קיבל תודה: 19 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות הגמרות המנוקדות בהוצאת 'עוז והדר'

שליחה על ידי פחמי » 17 יוני 2020, 20:59

גמרא מנוקדת היא לא המצאה של 2020
באוצר החכמה מופיע גמרות מנוקדות עם הסכמות משנים קדמוניות
לא שמעתי שגדולי אותו דור התנגדו לזה
אם כי לא שמעתי אינו ראיה וגם ייתכן וזה לא היה מפורסם מספיק
בכל מקרה זה טוב למי שמרגיע אותו שכבר היה פעם דבר כזה...


קיצוני
הודעות: 68
הצטרף: 02 אפריל 2020, 17:48
מיקום: פאליסטיין
נתן תודה: 39 פעמים
קיבל תודה: 9 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות הגמרות המנוקדות בהוצאת 'עוז והדר'

שליחה על ידי קיצוני » 17 יוני 2020, 22:08

איכא מאן דאמר כתב:
17 יוני 2020, 20:06
לגבי החפץ חיים והמסילת ישרים, אין זה עניין עקרוני, וברי לי שאילו המו"לים היו חושבים שאכן יש קהל יעד כזה, הם היו מוציאים גם מהדורות כאלה, מה שמגלה לנו על כמות ה"כמה אנשים" שעליהם דיבר מר..
הרי דבר זה לא מפריע לי עד כדי כך שלא אקנה ח"ח מפני שהוא מנוקד, א"כ אין טעם למו"ל להשמיטו.
 @פיילוט 0.4, אולי מאורות ד"י, אבל עוז והדר אינו חדש כ"כ, ואינו בנמצא רוב בתי המדרש, ואני אומר רוב אבל אף פעם לא ראיתיו בבית מדרש נורמלי ומלבד חנות הספרים. בד"כ לא צריכים ניקוד אלא תרגום ופירוש, ולכן ספרי עזרה נכנסים לבית המדרש, משא"כ מנוקד


דרומאי
הודעות: 2270
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 513 פעמים
קיבל תודה: 396 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות הגמרות המנוקדות בהוצאת 'עוז והדר'

שליחה על ידי דרומאי » 17 יוני 2020, 23:05

פחמי כתב:
17 יוני 2020, 20:59
גמרא מנוקדת היא לא המצאה של 2020
באוצר החכמה מופיע גמרות מנוקדות עם הסכמות משנים קדמוניות
לא שמעתי שגדולי אותו דור התנגדו לזה
אם כי לא שמעתי אינו ראיה וגם ייתכן וזה לא היה מפורסם מספיק
בכל מקרה זה טוב למי שמרגיע אותו שכבר היה פעם דבר כזה...
החזו"א התנגד בחריפות לגמרא מפוסקת שהוציא ר' יודל ווייס.
 


איכא מאן דאמר
הודעות: 487
הצטרף: 21 מאי 2020, 12:13
נתן תודה: 203 פעמים
קיבל תודה: 162 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות הגמרות המנוקדות בהוצאת 'עוז והדר'

שליחה על ידי איכא מאן דאמר » 17 יוני 2020, 23:13

קיצוני כתב:
17 יוני 2020, 22:08
אינו בנמצא רוב בתי המדרש, ואני אומר רוב אבל אף פעם לא ראיתיו בבית מדרש נורמלי ומלבד חנות הספרים.
אני כבר ראיתי בית מדרש מכובד
ובו מדף של גמרות עוז והדר מנוקדות

סמל אישי של משתמש

למה זה תשאל לשמי
הודעות: 1223
הצטרף: 14 מאי 2020, 14:59
נתן תודה: 340 פעמים
קיבל תודה: 377 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות הגמרות המנוקדות בהוצאת 'עוז והדר'

שליחה על ידי למה זה תשאל לשמי » 17 יוני 2020, 23:22

איכא מאן דאמר כתב:
17 יוני 2020, 16:51
מתבונן לעומק כתב:
17 יוני 2020, 16:38
זה לא נכון ואין מה לצחוק. ירידה של משהו! בעומק העיון זה להחריב עולמות!
יש כאלו שלא אכפת להם כלל אם ילמדו פחות בעיון, אבל אנחנו קיבלנו שכל פסיק פחות באיכות הלימוד הוא נצח נצחים!!!
אני לא מבין מה הקשר בין ניקוד לבין פחות בעיון?
אני חושב להיפך שכאשר הגמרא מנוקדת הראש מתפנה להתעמק יותר בהבנתה מאשר כשהיא לא מנוקדת שזה גורם שיש יותר קושי בקריאה וכתוצאה גם בהבנה.
וידועים דברי הגרעק"א על יופי האותיות שגורם יותר להבנה.
ובאמת מדוע שלא תנסה ללמוד מגמרא עם אותיות קטנות ושבורות על מנת להגדיל את העיון...
(איני מדבר בקשר לגמרות המבוארות, זהו נושא בפני עצמו)
לא בטוח שהעיון נשאר אותו דבר. יש כאלו שמבינים יותר טוב מקריאת דיבור רש''י שלם מאשר מפוסק. מילא הניקוד אבל לא הפיסוק.

שנית, הפיסוק עושה את הלימוד - במחילה - קצת דידקטי. אפשר להבין גם בלי פסיקים. הרש''י והתוס' מאבדים את כל המתיקות.
לגבי הניקוד, אין הכי נמי שאין בעיות אלו, אבל לא נראה אפשרי לנקד בלי לפסק.

אגב הניקוד מקטין מאוד את האותיות ולכן נאלצו עוז והדר להגדיל את גובה הגמרא. אם שמתם לב. והפונטים של כתב רש''י עם ניקוד פשוט 'לא הסתדרו לי בעין'. אולי לכן כל החומש רש''י המנוקדים החליפו מכתב רש''י לכתב מרובע (רש''י היחיד שבטוח לא כתב 'בכתב רש''י' כידוע)
 


איכא מאן דאמר
הודעות: 487
הצטרף: 21 מאי 2020, 12:13
נתן תודה: 203 פעמים
קיבל תודה: 162 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות הגמרות המנוקדות בהוצאת 'עוז והדר'

שליחה על ידי איכא מאן דאמר » 17 יוני 2020, 23:33

למה זה תשאל לשמי כתב:
17 יוני 2020, 23:22
לא בטוח שהעיון נשאר אותו דבר. יש כאלו שמבינים יותר טוב מקריאת דיבור רש''י שלם מאשר מפוסק. מילא הניקוד אבל לא הפיסוק.
שנית, הפיסוק עושה את הלימוד - במחילה - קצת דידקטי. אפשר להבין גם בלי פסיקים. הרש''י והתוס' מאבדים את כל המתיקות.
לגבי הניקוד, אין הכי נמי שאין בעיות אלו, אבל לא נראה אפשרי לנקד בלי לפסק.
לגבי ניקוד בלי פיסוק יש בתנ"ך
לגבי פיסוק אני מסכים עם הקושי שיש בדבר
ובפרט שיש מקומות בהם אפשר לפסק במספר אפשרויות (וזאת עוד בלי לקחת בחשבון פשוט טעות בפיסוק)
מאידך גיסא פעמים הלומד נתקל בבעייה בפיסוק והוא קורא בטעות בצורה לא נכונה, דבר שמשבש את כל הפשט
לפעמים הוא יוצא מהסוגיא בצורה לא ברורה ומוטעית עקב כך, וגם אם בסוף מבין את הקריאה הנכונה הרי זה אחר השקעת משאבים גדולים לכך, אם לימוד הגמרא ורש"י ותוס' יהפוך לקל בהרבה הרי שהמשאבים יופנו לעומק ההבנה
כך שמי יודע מה יותר חשוב


איכא מאן דאמר
הודעות: 487
הצטרף: 21 מאי 2020, 12:13
נתן תודה: 203 פעמים
קיבל תודה: 162 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות הגמרות המנוקדות בהוצאת 'עוז והדר'

שליחה על ידי איכא מאן דאמר » 17 יוני 2020, 23:34

דרומאי כתב:
17 יוני 2020, 23:05
החזו"א התנגד בחריפות לגמרא מפוסקת שהוציא ר' יודל ווייס.
אולי יועיל כבודו לזכותינו
ולהביא לנו הרחבה ומקורות בעניין?


קיצוני
הודעות: 68
הצטרף: 02 אפריל 2020, 17:48
מיקום: פאליסטיין
נתן תודה: 39 פעמים
קיבל תודה: 9 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות הגמרות המנוקדות בהוצאת 'עוז והדר'

שליחה על ידי קיצוני » 18 יוני 2020, 05:12

איכא מאן דאמר כתב:
17 יוני 2020, 23:13
אני כבר ראיתי בית מדרש מכובד
ובו מדף של גמרות עוז והדר מנוקדות
טוב, הרי ודאי יש להם קונים, כוונתי שלא נתקבל בציבור הרחב.
ולעצם הענין (על דקדוק הניקוד) הרי תחילה שיבררו הגירסא הנכונה, אח"כ יוכלו לחקור על צורות כתיב בכת"י עתיקים, ואח"כ לדאוג אם זה סופא או סיפא והאיך צריך לנקד באמת באמת.
כוונת עו"ה בעיקר להקל על הלומד, תיתי להם שהם מדקדקים קצת ויותר מזה כבר אין לבקרם

סמל אישי של משתמש

פיילוט 0.4
הודעות: 690
הצטרף: 08 דצמבר 2019, 11:02
מיקום: פריפריה צפונית
נתן תודה: 477 פעמים
קיבל תודה: 329 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות הגמרות המנוקדות בהוצאת 'עוז והדר'

שליחה על ידי פיילוט 0.4 » 18 יוני 2020, 12:11

ב''ה הדיון פרה ורבה!
כדרכו של דיון הוא מסתעף לכאן ולכאן ממין העניין ושלא ממין העניין.
הנושאים העיקריים הם: הניקוד - מה מקומו בבית המדרש. בכח מי לקבוע את מסורת הניקוד וכדו'. ופיסוק.
האם לנקד לא שאלו אותנו, זו עובדה. כפי שהזכירו קודמיי כבר עשרות שנים שיש גמרות מנוקדות ברמות שונות בשוק, הנושא התעורר עכשיו כי הוצאה חזקה ובעלת כח משקיעה בזה. אני יודע שגם עוז והדר לא חדש מהמחזור הזה של הדף היומי, ראיתי כבר חצי ש''ס (עם כריכה ירוקה) של עוז והדר לפני שנתיים שלש, אבל הם לא השקיעו עדיין בשיווק שלו, וגמרא מנוקדת ללא תעמולה עדיין אין בה בכדי לעורר עניין. ולכן - לתשומת לב @פחמי ו@קיצוני כל הנושא פה הוא לא ההפתעה בגמרא המנוקדת, אלא הדיון על הוצאת עוז והדר שמשווקים עכשיו את הש''ס המנוקד שלהם ע''י מאורות הדף היומי, שאין לך כמעט בית מדרש שלא נכנס אליו בדרך זו הגמרות הנ''ל. ולכן דווקא עכשיו התעורר הרב מכל מלמדי לדון בנושא.
הנושא החמור יותר הוא הפיסוק - הן בפסיקים בין משפטים, והן בקיטוע טקסטים ארוכים ע''י נקודות. זה דבר שהתחיל כבר במתיבתא, המשיך בשסים הרגילים שלהם! שחילקו הרבה קטעים בנקודה במקום נקודותיים, ומגיע לידי ביטוי חזק בפיסוק ברמה של משפטים בש''ס המנוקד. (ואגב @איכא מאן דאמר התנ''ך תמיד היה מנוקד ולא מפוסק, הוא לא ראיה לכלום, יש מסורת על ניקודו). ואם שאל השואל מדוע הרבנים לא יצאו וכו'. אכן ע''כ אולי היה ראוי שיצאו, (שהרי צריך אחריות גדולה שלא תשתנה המשמעות ח''ו) אלא שאני אינני רב ואיני יודע מתי ועל מה יוצאים, אני יודע שכשאני רואה אותם יוצאים אני יוצא עמהם :)


הכהן
הודעות: 1317
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 370 פעמים
קיבל תודה: 390 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות הגמרות המנוקדות בהוצאת 'עוז והדר'

שליחה על ידי הכהן » 18 יוני 2020, 13:02

איכא מאן דאמר כתב:
17 יוני 2020, 23:33
לגבי ניקוד בלי פיסוק יש בתנ"ך
הטעמים הם סוג של פיסוק


משה נפתלי
הודעות: 777
הצטרף: 02 ינואר 2019, 10:42
נתן תודה: 61 פעמים
קיבל תודה: 240 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות הגמרות המנוקדות בהוצאת 'עוז והדר'

שליחה על ידי משה נפתלי » 18 יוני 2020, 14:37

פיילוט 0.4 כתב:
18 יוני 2020, 12:11
הנושא החמור יותר הוא הפיסוק.
הנסיון מלמד כי מלאכת הפיסוק היא הרבה יותר תובענית מאשר מלאכת הניקוד. בעזרתו יתברך, במהדורה המנוקדת של התלמוד הבבלי היא נעשתה במרב האחריות.
והרי דוגמה של שדוד מערכות בעקבות פיסוק בלתי מדויק (פסיק תחת נקודה):
שגוי: אָמַר לְפָנָיו, רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, תּוֹרָה שֶׁאַתָּה נוֹתֵן לִי מַה כְּתִיב בָּהּ, 'אָנֹכִי יְיָ אֱלֹהֶיךָ אֲשֶׁר הוֹצֵאתִיךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם'.
אָמַר לָהֶן, לְמִצְרַיִם יְרַדְתֶּם, לְפַרְעֹה הִשְׁתַּעְבַּדְתֶּם, תּוֹרָה לָמָּה תְּהֵא לָכֶם. שׁוּב מַה כְּתִיב בָּהּ, 'לֹא יִהְיֶה לְךָ אֱלֹהִים אֲחֵרִים', בֵּין עֲרֵלִים אַתֶּם שְׁרוּיִין שֶׁעוֹבְדִין עֲבוֹדָה זָרָה. שׁוּב מַה כְּתִיב בָּהּ, 'זָכוֹר אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת לְקַדְּשׁוֹ', כְּלוּם אַתֶּם עוֹשִׂים מְלָאכָה שֶׁאַתֶּם צְרִיכִין שְׁבוּת. שׁוּב מַה כְּתִיב בָּהּ, 'לֹא תִשָּׂא', מַשָּׂא וּמַתָּן יֵשׁ בֵּינֵיכֶם. שׁוּב מַה כְּתִיב בָּהּ, 'כַּבֵּד אֶת אָבִיךָ וְאֶת אִמֶּךָ', אָב וָאֵם יֵשׁ לָכֶם. שׁוּב מַה כְּתִיב בָּהּ, 'לֹא תִרְצַח, לֹא תִנְאָף, לֹא תִגְנוֹב', קִנְאָה יֵשׁ בֵּינֵיכֶם, יֵצֶר הָרָע יֵשׁ בֵּינֵיכֶם.
מִיָּד הוֹדוּ לוֹ לְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא.
נכון: אָמַר לְפָנָיו, רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, תּוֹרָה שֶׁאַתָּה נוֹתֵן לִי מַה כְּתִיב בָּהּ. 'אָנֹכִי יְיָ אֱלֹהֶיךָ אֲשֶׁר הוֹצֵאתִיךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם'. אָמַר לָהֶן, לְמִצְרַיִם יְרַדְתֶּם, לְפַרְעֹה הִשְׁתַּעְבַּדְתֶּם, תּוֹרָה לָמָּה תְּהֵא לָכֶם. שׁוּב מַה כְּתִיב בָּהּ. 'לֹא יִהְיֶה לְךָ אֱלֹהִים אֲחֵרִים'. בֵּין עֲרֵלִים אַתֶּם שְׁרוּיִין שֶׁעוֹבְדִין עֲבוֹדָה זָרָה. שׁוּב מַה כְּתִיב בָּהּ. 'זָכוֹר אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת לְקַדְּשׁוֹ'. כְּלוּם אַתֶּם עוֹשִׂים מְלָאכָה שֶׁאַתֶּם צְרִיכִין שְׁבוּת. שׁוּב מַה כְּתִיב בָּהּ. 'לֹא תִשָּׂא'. מַשָּׂא וּמַתָּן יֵשׁ בֵּינֵיכֶם. שׁוּב מַה כְּתִיב בָּהּ. 'כַּבֵּד אֶת אָבִיךָ וְאֶת אִמֶּךָ'. אָב וָאֵם יֵשׁ לָכֶם. שׁוּב מַה כְּתִיב בָּהּ. 'לֹא תִרְצַח, לֹא תִנְאָף, לֹא תִגְנוֹב'. קִנְאָה יֵשׁ בֵּינֵיכֶם, יֵצֶר הָרָע יֵשׁ בֵּינֵיכֶם. מִיָּד הוֹדוּ לוֹ לְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא.
לפי הפיסוק השגוי – משה הוא השואל והוא המשיב, והקטע השני הוא כל־כולו מונולוג ארוך של משה רבינו.
לפי הפיסוק הנכון – יש כאן תלת־שיח: משה פונה להקב"ה בשאלה, הקב"ה משיב לו תשובה, משה מחזיר תשובה למלאכים, וחוזר חלילה. כדלהלן:
אָמַר לְפָנָיו: רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, תּוֹרָה שֶׁאַתָּה נוֹתֵן לִי מַה כְּתִיב בָּהּ?
'אָנֹכִי יְיָ אֱלֹהֶיךָ אֲשֶׁר הוֹצֵאתִיךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם'.
אָמַר לָהֶן: לְמִצְרַיִם יְרַדְתֶּם?! לְפַרְעֹה הִשְׁתַּעְבַּדְתֶּם?! תּוֹרָה לָמָּה תְּהֵא לָכֶם?
שׁוּב מַה כְּתִיב בָּהּ?
'לֹא יִהְיֶה לְךָ אֱלֹהִים אֲחֵרִים'.
בֵּין עֲרֵלִים אַתֶּם שְׁרוּיִין שֶׁעוֹבְדִין עֲבוֹדָה זָרָה?!
שׁוּב מַה כְּתִיב בָּהּ?
'זָכוֹר אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת לְקַדְּשׁוֹ'.
כְּלוּם אַתֶּם עוֹשִׂים מְלָאכָה שֶׁאַתֶּם צְרִיכִין שְׁבוּת?!
שׁוּב מַה כְּתִיב בָּהּ?
'לֹא תִשָּׂא'.
מַשָּׂא וּמַתָּן יֵשׁ בֵּינֵיכֶם?!
שׁוּב מַה כְּתִיב בָּהּ?
'כַּבֵּד אֶת אָבִיךָ וְאֶת אִמֶּךָ'.
אָב וָאֵם יֵשׁ לָכֶם?!
שׁוּב מַה כְּתִיב בָּהּ?
'לֹא תִרְצַח, לֹא תִנְאָף, לֹא תִגְנֹב'.
קִנְאָה יֵשׁ בֵּינֵיכֶם?! יֵצֶר הָרָע יֵשׁ בֵּינֵיכֶם?!


HaimL
הודעות: 3453
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 493 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות הגמרות המנוקדות בהוצאת 'עוז והדר'

שליחה על ידי HaimL » 18 יוני 2020, 16:50

הכהן כתב:
18 יוני 2020, 13:02
איכא מאן דאמר כתב:
17 יוני 2020, 23:33
לגבי ניקוד בלי פיסוק יש בתנ"ך
הטעמים הם סוג של פיסוק
אדרבה, הטעמים הם פיסוק משודרג. 
 


חלק א׳ ממעל
הודעות: 1972
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 190 פעמים
קיבל תודה: 293 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות הגמרות המנוקדות בהוצאת 'עוז והדר'

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 18 יוני 2020, 19:42

אני הולך להוציא שיעורי ר׳ שמואל מנוקד ומאוייר, זה ילך?
צריך פרנסה בתקופה הזאת...

סמל אישי של משתמש

מכון קול יוסף
הודעות: 378
הצטרף: 25 נובמבר 2018, 18:56
נתן תודה: 170 פעמים
קיבל תודה: 97 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות הגמרות המנוקדות בהוצאת 'עוז והדר'

שליחה על ידי מכון קול יוסף » 18 יוני 2020, 20:28

פיילוט 0.4 כתב:
04 יוני 2020, 11:10
ב. אין כמעט - ואל תכעס עלי - לומדים ספרדים.
ורגע לפני שקמים להכות אותי, רגע!
נניח שיש 50-50 אשכנזים וספרדים.
מתוך הספרדים יש בערך 20% שלומדים במקומות לימוד אשכנזיים.
מתוך השאר - רובם מושפעים ברמה זו או אחרת מרמי''ם ומחנכים שגדלו במוסדות של האשכנזים, או שהם [ה''י ;)] בעצמם נושאים גנים אירופאים.
ואני מדבר על הדור של היום, שגם מי שלמד ב40 שנה האחרונות במקומות ספרדיים מובהקים, עי' ערך פורת יוסף, קיבל גם מאשכנזים.
המציאות מוכיחה שלימוד בהגיה אשכנזית לכה''פ במילים מרכזיות נותן תחושה יותר ישיביש (ההבדל הקטן בין הקודושבורכו לבין הקדוש ברוך הוא)
כנס לישיבות הספרדיות הקלאסיות, היינו לא אלו שחרטו על דגלם את שימור המסורת הדווקנית וכדו', ותמצא בחורים ממגדל העמק ונתיבות עכו ואשקלון שאבותיהם נולדו לבני לוב ומרוקו אלג'יר וסוריה לבושים כבני תורה ואומרים רשבו וריטבו ולא רשבא וריטבא, בלי שאף אחד יכריח אותם לזה.
וא''כ סברא פשוטה היא שעיקר השימוש אצל הלומדים היום הוא דווקא בצליל בליטאי הקלאסי.
[תעצום עינים ותגיד פרק ''מרובה'' עם ב' קמוצה במקום ב' סגולה... או תנסה ללמוד כתובות כשכולם לומדים כסובעס. סתם].
ניתן לחלק את דבריך לשני חלקים - ההגיה הרגילה, וההברה הספרדית. אמנם הרבה מהבחורים לומדים בישיבות בשפה הליטאים (וגם זה בעיקר במילים המוכרות כמו 'כתובות' וכדו), אבל כשהם יוצאים מהישיבות והולכים לכוללים, אם הוא לא לומד בכולל ליטאי, אחרי כמה שנים זה נעלם והוא חוזר ללמוד בהגייה רגילה (במיוחד אם הוא בכולל הלכה) חוץ מזה שיש הרבה מילים שלא מופיעות בסוגיות הישיבתיות או מילים שהם יחסית נדירות ולא כ"כ זוכרים את ההתייחסות הניקודית אליהם וכל אחד עושה כמו שהוא רוצה. אבל, בכל מצב לא הרבה מתוודעים להגיה הספרדית המקורית כגון - רב אסי בצירי וכדו'.
הכהן כתב:
15 יוני 2020, 02:13
מסביר שבסמיכות הקמץ הופך לשוא כמו נָזִיר-נְזִיר וכו'
דוגמאות נוספות: מָשִׁיחַ-מְשִׁיחַ; גָּבִיעַ-גְּבִיעַ, וגם גָּלִיל-גְּלִיל הגוים (ישעי' ח כג)
לא מצאתי דוגמא במקרא לתואר על שם מקום, שזה הקרוב ביותר לנידוננו.
זה לא אותו דבר, א. מדובר על שם פועל ולא על שם מקום שזה שונה מאוד. ועוד, שגם אם היה משפט כמו 'יוסי השלישי' מלשון שליש, היה צריך להיות בקמץ. כי זה משתנה לשווא רק כשהפועל הוא הראשון והעיקרי והמילה שאחריו באה לתאר אותו כמו 'גביע הכסף', שלנו שמתארים את שם המקום של הנשוא וכדו', אזי הוא נשאי בקמץ ונוסף לו יו"ד בסופו אם ברצונו לתאר את הבא לפניו כמו 'אלדד הדני' וכדו'.
איכא מאן דאמר כתב:
17 יוני 2020, 14:36
פיילוט 0.4 כתב:
17 יוני 2020, 14:26
לא חושש שיצא שו''ע ומפרשיו מנוקד. לא ביובל הקרוב.
כבודו כבר בונה על יובל קדימה
אני חושב שאתה תופתע כמה מהר זה יגיע
ימים יגידו
לצערנו כבר יש
 
אבל ברשותכם אוסיף הערה אחת ויחידה

דעו לכם שאחרי הרצון הטוב והמילים היפות של 'הנגשת התורה ללומדים' עומדת סכנה גדולה לשכחת התורה ממש, סכנה שהתחילה בהוצאת השוטנשטיין שמהווה פיתוי גדול לבני התורה להקהות את מוחם וללמוד מתוכו, וכלה בהרס הגדול ביותר מכולם - ניקוד הגמרא. אולי זה לא פופולארי מה שאני אומר, אבל דעו לכם שאם זה יתפשט בציבור זה ייצור בורות גדולה ושכחת התורה מאין כמותה, ועוד יותר גרוע - יגרום יותר ויותר לאנשים שעומדים מאחורי מכונים כאלה להרגיש אדונים על התורה ולשנות בה מה שהם רוצים, כבר עכשיו בש"ס עוז והדר הרגיל יש מילים ומשפטים שלמים(!) שנוספו או נחסרו אפילו בלא לציין זאת כלל! זה הרס הלימוד ושכחת התורה ממש.
נקווה שנתעורר מוקדם מספיק ולא נמצא את עצמנו במציאות שאין דרך חזור ממנה
ראו הוזהרתם


איכא מאן דאמר
הודעות: 487
הצטרף: 21 מאי 2020, 12:13
נתן תודה: 203 פעמים
קיבל תודה: 162 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות הגמרות המנוקדות בהוצאת 'עוז והדר'

שליחה על ידי איכא מאן דאמר » 18 יוני 2020, 21:09

חלק א׳ ממעל כתב:
18 יוני 2020, 19:42
אני הולך להוציא שיעורי ר׳ שמואל מנוקד ומאוייר, זה ילך?
צריך פרנסה בתקופה הזאת...
מי שחושב שהגמרא מיועדת אך ורק ללומדים הלומדים גם בשיעורי הגרש"ר אינו אלא טועה
שיעורי הגרש"ר מיועדים לת"ח הלומדים בעיון
וכרכי הגמרא מיועדים לכל יהודי הרוצה ללומדם
וזוהי הסיבה להנגישם ככל הניתן
מי שקשה לו עם זה אף אחד לא מונע ממנו ללמוד בכרכים שבביתו...
 


איכא מאן דאמר
הודעות: 487
הצטרף: 21 מאי 2020, 12:13
נתן תודה: 203 פעמים
קיבל תודה: 162 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות הגמרות המנוקדות בהוצאת 'עוז והדר'

שליחה על ידי איכא מאן דאמר » 18 יוני 2020, 21:15

מכון קול יוסף כתב:
18 יוני 2020, 20:28
כבר עכשיו בש"ס עוז והדר הרגיל יש מילים ומשפטים שלמים(!) שנוספו או נחסרו אפילו בלא לציין זאת כלל! זה הרס הלימוד ושכחת התורה ממש.
איני נכנס עכשיו כלל לעניין עם זה טוב מה שהם עשו או לא
אך הם בסך הכל שינו מנוסח דפוס וילנא "המקודש" לתיקונים הנמצאים בדפו"ר של הגמרא
אם כבודו יתבונן בכתבי היד של הגמרא וישווה זאת לדפוס שונצינו וונציא הוא יופתע מכמות השינויים שנעשו בשגגה
מכאן ואילך בכל דפוס נוספו שגיאות יחד עם תיקונים
ובאו עוז והדר ו"שומו שמים" אחר הבדיקה הם תיקנו בגוף הגמרא על פי הנדפס בדפוס ראשון, זהו פשוט "הרס הלימוד ושכחת התורה ממש"
מעניין איך הצליחו מרן הבית יוסף והרמ"א ללמוד גמרא כאשר בימיהם עוד הייתה נפוצה הגירסא בה השתמשו עוז והדר
ועוד לא זכו ל"אור הבהיר" של דפוס וילנא...
(סליחה על הציניות פשוט מצחיק אותי לראות איך כל טעות הופכת ליסוד היהדות)


קיצוני
הודעות: 68
הצטרף: 02 אפריל 2020, 17:48
מיקום: פאליסטיין
נתן תודה: 39 פעמים
קיבל תודה: 9 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות הגמרות המנוקדות בהוצאת 'עוז והדר'

שליחה על ידי קיצוני » 18 יוני 2020, 21:24

מכון קול יוסף כתב:
18 יוני 2020, 20:28
דעו לכם שאחרי הרצון הטוב והמילים היפות של 'הנגשת התורה ללומדים' עומדת סכנה גדולה לשכחת התורה ממש, סכנה שהתחילה בהוצאת השוטנשטיין שמהווה פיתוי גדול לבני התורה להקהות את מוחם וללמוד מתוכו, וכלה בהרס הגדול ביותר מכולם - ניקוד הגמרא.
שוטנשטיין הוסכם ע"י גדול"י בעיקר כתחליף לשטיינזלץ ראה ההסכמות שם, והדברים ברורים. ג"א שמעתי מחכ"א זצוק"ל שלא הי' ניח"ל על הפרסומת לש"ס מנוקד עוז והדר ( @פיילוט 0.4 זה היה כמדו' לפני 5 שנים) וברור שהוא לא היחיד בזה, והשנאה למהדו' הרגילה של עוז והדר יוכיח עד כמה שזה לא יתפשט.
מכון קול יוסף כתב:
18 יוני 2020, 20:28
ועוד יותר גרוע - יגרום יותר ויותר לאנשים שעומדים מאחורי מכונים כאלה להרגיש אדונים על התורה ולשנות בה מה שהם רוצים, כבר עכשיו בש"ס עוז והדר הרגיל יש מילים ומשפטים שלמים(!) שנוספו או נחסרו אפילו בלא לציין זאת כלל! זה הרס הלימוד ושכחת התורה ממש.
נקווה שנתעורר מוקדם מספיק ולא נמצא את עצמנו במציאות שאין דרך חזור ממנה
ראו הוזהרתם
עי' כאן ותרוה נחת viewtopic.php?f=24&t=9426

סמל אישי של משתמש

למה זה תשאל לשמי
הודעות: 1223
הצטרף: 14 מאי 2020, 14:59
נתן תודה: 340 פעמים
קיבל תודה: 377 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות הגמרות המנוקדות בהוצאת 'עוז והדר'

שליחה על ידי למה זה תשאל לשמי » 18 יוני 2020, 22:23

מכון קול יוסף כתב:
18 יוני 2020, 20:28
פיילוט 0.4 כתב:
04 יוני 2020, 11:10
 
אבל ברשותכם אוסיף הערה אחת ויחידה

דעו לכם שאחרי הרצון הטוב והמילים היפות של 'הנגשת התורה ללומדים' עומדת סכנה גדולה לשכחת התורה ממש, סכנה שהתחילה בהוצאת השוטנשטיין שמהווה פיתוי גדול לבני התורה להקהות את מוחם וללמוד מתוכו, וכלה בהרס הגדול ביותר מכולם - ניקוד הגמרא. אולי זה לא פופולארי מה שאני אומר, אבל דעו לכם שאם זה יתפשט בציבור זה ייצור בורות גדולה ושכחת התורה מאין כמותה, ועוד יותר גרוע - יגרום יותר ויותר לאנשים שעומדים מאחורי מכונים כאלה להרגיש אדונים על התורה ולשנות בה מה שהם רוצים, כבר עכשיו בש"ס עוז והדר הרגיל יש מילים ומשפטים שלמים(!) שנוספו או נחסרו אפילו בלא לציין זאת כלל! זה הרס הלימוד ושכחת התורה ממש.
נקווה שנתעורר מוקדם מספיק ולא נמצא את עצמנו במציאות שאין דרך חזור ממנה
ראו הוזהרתם
תוכל לציין היכן הורידו משפטים שלמים? אגב איכא דרכא אחרינא. אני ביקשתי ממו''ח שליט''א ש''ס אחר (נתן לי גם שו''ע ואמר 'תגמור את זה תקבל עוד')
 


ב. זעירא
הודעות: 475
הצטרף: 21 ינואר 2019, 22:36
נתן תודה: 549 פעמים
קיבל תודה: 200 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות הגמרות המנוקדות בהוצאת 'עוז והדר'

שליחה על ידי ב. זעירא » 18 יוני 2020, 22:41

אגב, שמעתי על אדמו"ר אחד שנכנסו אליו לבקש הסכמה על ירושלמי המבואר של ארסטקרול (-שוטנשטיין), והוא לא נתן להם, באמרו:
'הרי למי מיועדים הביאורים על הגמ'? לא לתלמידי חכמים כמובן, וגם לא לאלו שתורתם אומנותם, שעליהם מוטל להתייגע וללמוד כמו שלמדו אלפיים שנה. אלא לאותו יגיע כפיים עמל יום אשר בסיום יום עבודה רוצה ללמוד דף גמרא, וצריך להקל עליו במה שאפשר,
נו, הראיתם מימיכם בעל הבית המתיישב ללמוד דף ירושלמי לאחר יום מתיש?'
ודפח"ח.


כרם
הודעות: 465
הצטרף: 13 ספטמבר 2017, 15:52
נתן תודה: 40 פעמים
קיבל תודה: 154 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות הגמרות המנוקדות בהוצאת 'עוז והדר'

שליחה על ידי כרם » 18 יוני 2020, 22:52

חלק א׳ ממעל כתב:
18 יוני 2020, 19:42
אני הולך להוציא שיעורי ר׳ שמואל מנוקד ומאוייר, זה ילך?
צריך פרנסה בתקופה הזאת...

כדאי יותר חידושי רבינו חיים הלוי וברכת שמואל :)


בבא בוטא
הודעות: 225
הצטרף: 21 אפריל 2020, 16:31
נתן תודה: 27 פעמים
קיבל תודה: 110 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות הגמרות המנוקדות בהוצאת 'עוז והדר'

שליחה על ידי בבא בוטא » 18 יוני 2020, 23:04

ב. זעירא כתב:
18 יוני 2020, 22:41
אגב, שמעתי על אדמו"ר אחד שנכנסו אליו לבקש הסכמה על ירושלמי המבואר של ארסטקרול (-שוטנשטיין), והוא לא נתן להם, באמרו:
'הרי למי מיועדים הביאורים על הגמ'? לא לתלמידי חכמים כמובן, וגם לא לאלו שתורתם אומנותם, שעליהם מוטל להתייגע וללמוד כמו שלמדו אלפיים שנה. אלא לאותו יגיע כפיים עמל יום אשר בסיום יום עבודה רוצה ללמוד דף גמרא, וצריך להקל עליו במה שאפשר,
נו, הראיתם מימיכם בעל הבית המתיישב ללמוד דף ירושלמי לאחר יום מתיש?'
ודפח"ח.

צודק במידה ניכרת.
אם כי יש להזכיר, שאמנם הביאורים על הבבלי מיועדים בעיקרם לבעה"ב, 
אבל בלימוד הירושלמי, גם ת"ח שיודע ללמוד, צריך פעמים רבות לביאור.
במיוחד אם אינו רגיל בלימוד זה.
ולכן ראינו לגדולי עולם שכתבו ביאור על הירושלמי, ונודע ביאור הגרח"ק וכו'.

סמל אישי של משתמש

מכון קול יוסף
הודעות: 378
הצטרף: 25 נובמבר 2018, 18:56
נתן תודה: 170 פעמים
קיבל תודה: 97 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות הגמרות המנוקדות בהוצאת 'עוז והדר'

שליחה על ידי מכון קול יוסף » 18 יוני 2020, 23:35

איכא מאן דאמר כתב:
18 יוני 2020, 21:15
אך הם בסך הכל שינו מנוסח דפוס וילנא "המקודש" לתיקונים הנמצאים בדפו"ר של הגמרא
דפוס וילנא אינו 'מקודש' אלא הוא הדפוס שנתפשט בין כל הלומדים כבר למעלה משלשה יובלות כדפוס הבלעדי, מה שמועיל לזכרון של הלומדים די בכל אתר ואתר. ולכן, על מנת שלא לבלבל את הלומדים לא העזו עד עכשיו אף דפוס להכניס תיקונים בגוף הספר למרות כל ההגהות שיצאו כבר זה עשרות בשנים, יען כי ראו בעין הבדולח שלהם את ההרס שזה עלול לחולל. שמלבד הבעיה המקומית שיתבלבלו הלומדים, יש בזה סכנה גדולה ביותר, שאם יפרץ הדבר - היום מכניסי השינויים יהיו אנשים הגונים, ומחר כבר לא. תוצאותיה מי ישורנו. מה קשה כל כך לעשות הגהה בצד ולתקן כמו שעשו כל האחרים לפניהם? וכי הם יותר חכמים מהם? והתירוץ של 'להם לא היה כתבי יד' וכדומה, פשוט נבוב וחסר תוכן.

קיצוני כתב:
18 יוני 2020, 21:24
שוטנשטיין הוסכם ע"י גדול"י בעיקר כתחליף לשטיינזלץ ראה ההסכמות שם,
ובני התורה לא נזהרו מספיק והכניסו יותר ויותר את העצלות והבורות למוחם וליבם.
למה זה תשאל לשמי כתב:
18 יוני 2020, 22:23
תוכל לציין היכן הורידו משפטים שלמים?
זכור לי בבבא קמא פרק ראשון בעמוד א' למטה, פשוט אין לי עוז והדר כי:
למה זה תשאל לשמי כתב:
18 יוני 2020, 22:23
אני ביקשתי ממו''ח שליט''א ש''ס אחר
אנסה לחפש.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “ספרים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: לבי במערב | 0 אורחים