עיגולא בגו ריבועא
משתמש רשום
רציתי לשטוח את ספקותי בפני חו"ר הפורום שיחיו, אולי יוכלו להעמיד בפני קרני אורה מזויות חשיבה נוספות.
אני לאחרונה עברתי מקום, ויש לי זמנית לבינתים, כולל בקום א' לשעות הבוקר שמתחיל מאוחר. ואני מקבל שם בערך 300-400 ש"ח לחודש. מאידך יש לי בית מדרש מקום ב' שאני לומד שם אחה"צ בתוך מבנה של כולל אך איני מקבל עליו כסף.
העברתי את סדר שלישי שלי למקום ב' היכן שאני לומד אחה"צ מחמת צער הטלטול היומי בין ס"ב לס"ג (קשה טלטולא דגברא וכו') וגם מחמת שאהבתי המקום ב'.
לאור זאת חשבתי כמה פעמים אולי גם את סד"א להעביר לשם, וכך להעביר לשם את כל היום.
הצדדים לשלילה:
-יש במקום הלימודים הקודם א' "מחייב" לא לאחר מהשעה שנקבעה.
-יש במקום הלימודים הקודם א' סכום כספי ממוזער שעוזר כל שהוא בחודש (על אף שכמעט לא מורגש 300 ש"ח במשפחה בת כמה נפשות כ"י...).
הצדדים לחיוב:
-הכולל במקום ב' מתחיל בשעה נורמלית ולא בשעה מאוחרת מאוד. כך שגם אם אין מחייב, אך הזמן ההתחלתי נורמלי ולא מאוחר.
-יש לי יותר יישוב הדעת במקום ב' (שאני לומד שם אחה"צ) ויש שם יותר אוירת לימוד.
-יש סיכוי שלאחר ההתמדה במקום ב' זה יגביר את האפשרות לקבלני לשם (אם אקפיד כראוי על הסדרים).
כמובן שעיקר הנידון הוא הראשון בכ"א מהם ולא השני, דהיינו האם עדיף מחייב לשעה מאוחרת מאוד לכל הדעות, או כולל בלי שום מחייב ומימון אך השעה ההתחלתית נורמלית בתשע, ויש בזה עוד צדדים שלא פירטתי (כמו למשל שהמקום השני הוא במרחק 20 דק' מביתי ולע"ע עדיין אין לי אפשרות לקצר הדרך באופניים וכדומה) אבל העיקר הנושא הנ"ל, וכמובן שאשמח לחוות דעת למי שיעמידני בקרן אורה שאיני מספיק יודע לכוון את מסקנתי בזה.
אני לאחרונה עברתי מקום, ויש לי זמנית לבינתים, כולל בקום א' לשעות הבוקר שמתחיל מאוחר. ואני מקבל שם בערך 300-400 ש"ח לחודש. מאידך יש לי בית מדרש מקום ב' שאני לומד שם אחה"צ בתוך מבנה של כולל אך איני מקבל עליו כסף.
העברתי את סדר שלישי שלי למקום ב' היכן שאני לומד אחה"צ מחמת צער הטלטול היומי בין ס"ב לס"ג (קשה טלטולא דגברא וכו') וגם מחמת שאהבתי המקום ב'.
לאור זאת חשבתי כמה פעמים אולי גם את סד"א להעביר לשם, וכך להעביר לשם את כל היום.
הצדדים לשלילה:
-יש במקום הלימודים הקודם א' "מחייב" לא לאחר מהשעה שנקבעה.
-יש במקום הלימודים הקודם א' סכום כספי ממוזער שעוזר כל שהוא בחודש (על אף שכמעט לא מורגש 300 ש"ח במשפחה בת כמה נפשות כ"י...).
הצדדים לחיוב:
-הכולל במקום ב' מתחיל בשעה נורמלית ולא בשעה מאוחרת מאוד. כך שגם אם אין מחייב, אך הזמן ההתחלתי נורמלי ולא מאוחר.
-יש לי יותר יישוב הדעת במקום ב' (שאני לומד שם אחה"צ) ויש שם יותר אוירת לימוד.
-יש סיכוי שלאחר ההתמדה במקום ב' זה יגביר את האפשרות לקבלני לשם (אם אקפיד כראוי על הסדרים).
כמובן שעיקר הנידון הוא הראשון בכ"א מהם ולא השני, דהיינו האם עדיף מחייב לשעה מאוחרת מאוד לכל הדעות, או כולל בלי שום מחייב ומימון אך השעה ההתחלתית נורמלית בתשע, ויש בזה עוד צדדים שלא פירטתי (כמו למשל שהמקום השני הוא במרחק 20 דק' מביתי ולע"ע עדיין אין לי אפשרות לקצר הדרך באופניים וכדומה) אבל העיקר הנושא הנ"ל, וכמובן שאשמח לחוות דעת למי שיעמידני בקרן אורה שאיני מספיק יודע לכוון את מסקנתי בזה.