מספרים עם משמעות

במבי

משתמש ותיק
ניסיתי למצוא הגיון במספרים עם משמעות, ואולי תוכלו לעזור

הגימטריה של שם ה' הינה 26, אז הכפלתי אותו בפאי (היקף העיגול) ויצא 81.681 וכו' והיהדות דוגלת בעיגול מספרים אז לקחתי את ה81 וחילקתי 100 ב81 ויצא 1.12345679 

מדוע חסירה הספרה 8 ברצף המספרים?
 

במבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
לפני שבועיים בפרשת במדבר חשבתי לעצמי מדוע מספר הלוויים היה דווקא 22,300 ולא 200 יותר ? שהרי 22,500 זה מקוה בריבוע (כלומר 150 * 150) וא"כ זה מספר יותר יפה, אך מה לעשות לא כל דבר בדיוק לפי רצונינו, אך לפני שהתייאשתי ועזבתי זאת, עשיתי עוד בדיקה קטנה, מה ההבדל בין השורש של ריבוע המקוה לבין השורש של 22,300 וזכור לי שיצא לי אמנם מספר עשרוני לא מובן בעליל אך בפלאפון של אשתי יש אפליקציה שהופכת מספרים עשרונים לשברים ופתאם ראיתי שהמכנה של המספר כמעט זהה לחלוטין למספר של משפחת גרשון ממחנה הלויה.
 

כדי

משתמש ותיק
במבי אמר:
ניסיתי למצוא הגיון במספרים עם משמעות, ואולי תוכלו לעזור

הגימטריה של שם ה' הינה 26, אז הכפלתי אותו בפאי (היקף העיגול) ויצא 81.681 וכו' והיהדות דוגלת בעיגול מספרים אז לקחתי את ה81 וחילקתי 100 ב81 ויצא 1.12345679 

מדוע חסירה הספרה 8 ברצף המספרים?
 
 אולי בגלל שבהתחלה 8 הופיע פעמיים (81.681) ואפילו שלוש, כי 6+1+1 =8, ויש להמליץ שצורת המספר שמונה הוא פעמיים שלוש ולכן מוזכר שלוש פעמים.
עוד יש להמליץ שאפשר לחלק את המספר 81.681 ל: 8, 1+6, 8+1. שבעצם זה 7,8,9 וזה מראה שזה השלמה של השמונה לרצף.
ייתכן שהמספר 8 מוזכר בנפרד בגלל שהחשבון התחיל עם פאי, שפירושו עיגול באנגלית ושמונה מורכב משני עיגולים.
ויש להאריך בזה טובא.
 

כדי

משתמש ותיק
יש לי עוד כמה דוגמאות ואכתוב כפי שתשיג ידי.
בפרשת ערכין כל השיעורי ערכין ביחד יוצא 143 שקל בשקל הקודש. וכיוון ששקל הקודש כפול היה הרי שזה יוצא 286. 286 זה גימ' קו''ף. שהגימטריא של אות קו''ף זה מאה. מאה ועוד 286 זה 386 שזה גימטריא "לי כל הארץ", וזה מראה שטעם מצוות ערכין בפרט ומצוות צדקה בכלל שאדם יזכור שממונו אינו שלו. לי כל הארץ ר''ת בגימ' 55 וזה רומז למש''כ בברכות שיש חמש ברכי נפשי כנגד חמשה דברים שיש בקב''ה ובנשמה. ולכן זה מספר שכתוב בו פעמיים חמש. זה מראה שע''י הצדקה אדם מקשר את נפשו לרבש''ע. וא''כ יש ללמוד מכאן שבעת נתינת צדקה זה עת רצון להתפלל.
 

בן ראם

משתמש ותיק
במבי אמר:
ניסיתי למצוא הגיון במספרים עם משמעות, ואולי תוכלו לעזור

הגימטריה של שם ה' הינה 26, אז הכפלתי אותו בפאי (היקף העיגול) ויצא 81.681 וכו' והיהדות דוגלת בעיגול מספרים אז לקחתי את ה81 וחילקתי 100 ב81 ויצא 1.12345679 

מדוע חסירה הספרה 8 ברצף המספרים?
סליחה מכבוד אשר לא ידעתיו. אבל מספרים ומשמעותם זה לא משחק. אם תסביר למה להכפיל את שם הויה בפאי, ולמה לחלק ב- 100, ולמה לעגל- אז וודאי שתבין למה חסר ה- 8. אבל היות והכל זה חסר כל משמעות אלא הכפלות מזדמנות שצצו בראש המכפיל והמחלק- אין שום הסבר שיניח את הדעת על שאלה שאינה קיימת, ואולי לזה התכוון כדי...
 
 

כדי

משתמש ותיק
עוד דבר.
סוכה היא 7*7 טפחים כפול גובה עשרה טפחים =490 טפחים. השורש של זה 22.135943621179 ובסדר עולה זה 111,222,33,4,5,6,7,99 ושוב המספר שמונה חסר מהרצף.
ואמנם יש להעמיק דהאותיות האמצעיות בתיבת סוכה הם כ''ו שזה גימטריא שם הוי''ה, וחזי' דעומק ויסוד הסוכה הוא שם הוי''ה. והלא דבר הוא שגם בחשבון פאי של שם הוי''ה אין שמונה וגם בסוכה אין שמונה!!!
ואמרתי שאולי הטעם דסוד שמונה הוא רומז לגאולה דבמוצאי שביעית ב''ד בא, וכן ידוע שמלך המשיח ינגן על התו השמיני ואכ''מ (וכן בחב''ד טענו שהאדמו''ר השמיני הוא מה''מ) ולפיכך סוד הגאולה מוסתר מעמנו בשם הוי''ה שמהותו הוא גילוי השי''ת בבריאה.
ויש לרמוז דיום שמיני דסוכות הוא בחינת נאכל אני ואתה וד''ל.
ואמנם אף בשם הוי''ה המעמיק ימצא את השמונה כמו שביארתי בהודעתי הראשונה, וכן הגאולה תתגלה בב''א.
 

כדי

משתמש ותיק
בן ראם אמר:
ואולי לזה התכוון כדי...
אוי ווי, אם למישהו יש צד שהתכוונתי ברצינות, אני פורש ברגע זה. פשוט נהניתי מאוד מרעיונותיו המקוריים של ידידנו במבי והמשכתי על אותו גל...
 
 

יאיר

משתמש ותיק
במבי אמר:
ניסיתי למצוא הגיון במספרים עם משמעות, ואולי תוכלו לעזור

הגימטריה של שם ה' הינה 26, אז הכפלתי אותו בפאי (היקף העיגול) ויצא 81.681 וכו' והיהדות דוגלת בעיגול מספרים אז לקחתי את ה81 וחילקתי 100 ב81 ויצא 1.12345679 

מדוע חסירה הספרה 8 ברצף המספרים?
רק תיקון..
1.2345679
 
 

כדי

משתמש ותיק
יאיר אמר:
במבי אמר:
ניסיתי למצוא הגיון במספרים עם משמעות, ואולי תוכלו לעזור

הגימטריה של שם ה' הינה 26, אז הכפלתי אותו בפאי (היקף העיגול) ויצא 81.681 וכו' והיהדות דוגלת בעיגול מספרים אז לקחתי את ה81 וחילקתי 100 ב81 ויצא 1.12345679 

מדוע חסירה הספרה 8 ברצף המספרים?
רק תיקון..
1.2345679
כל הכבוד על הנכונות לבדוק!
 
 

כדי

משתמש ותיק
@יאיר חסום לי. אולי תוכל לכתוב את עיקרי הדברים, (נ''ל שאוכל להשלים לבד מעבר לכך);).
 

יאיר

משתמש ותיק
על קצה המזלג (נסה לחפש בתוצאות גוגל)

הרב שמואל יניב
המסורה החשובה ביותר – 1,820

לפני כמאה שנים יצא ספר בשם "אהבת תורה" מאת הרב פנחס זלמן הורביץ; ספר קטן בכמות ורב האיכות, כ-30 דפים בלבד. הרב מפרסם בו שהוא ספר ומצא בתורה 1,820 הופעות של שם הויה.

קדושת התורה נמצאת בשם הויה, ומכאן שמניין 1,820 הוא מהות הקדושה. כידוע, במספר גדול של מקומות בחז"ל, הראשונים הקדמונים נקראו סופרים, כיוון שהנחילו לנו מסורה קטנה וגדולה. כלומר, הם ספרו כמה פעמים נמצאת כל מילה בתורה. ופלא הוא, שאת הדבר הכי משמעותי - את מניין שם הויה - לא הנחילו לנו. ההנחה שלי הייתה שיש לדבר סיבה בתורת הסוד. ואכן, למספר 1,820[1] יש משמעות בעולם הסוד.

נראה שבמדרש יש לכך מסורת סמויה, והיא מובאת ב"עין יעקב". חכמים נחלקו בשאלה מה הוא הפסוק הכולל ביותר בתורה. בן זומא אומר "שְׁמַע יִשְׂרָאֵל ה' אֱ-לֹהֵינוּ ה' אֶחָד", בן ננס אומר "וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ ... אֲנִי ה'", ורבי שמעון בן פזי אומר "אֶת־הַכֶּבֶשׂ אֶחָד תַּעֲשֶׂה בַבֹּקֶר". המדרש חותם: "רבי פלוני עמד על רגליו ואמר הלכה כבן פזי". הקושי שבמאמר מפורסם, והיה קשה גם לכותב (ר' יעקב בן חביב, המחבר והפרשן של "עין יעקב"), שהרי מהות התורה היא בייחוד ה' ב"שְׁמַע יִשְׂרָאֵל" או ב"וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ", בעידון העולם בחמלה. מעניין שבאותה מחלוקת נחלקו רבי עקיבא ורבי ישמעאל, והם, היותר גדולים, לא הופיעו במאמר. מסקנת המדרש, כאמור, שמצוות התמיד חשובה משניהם.

קושי נוסף קיים בנוסח הפסוק המצוטט. פסוק כמעט זהה נמצא בפרשת "תצוה", לאחר תיאור ימי המילואים של אהרון ובניו, ושם כתוב: "אֶת־הַכֶּבֶשׂ הָאֶחָד תַּעֲשֶׂה בַבֹּקֶר" (שמ' כט:לט). השאלה היא למה בחר התנא לצטט מפרשת "פינחס" את הפסוק: "אֶת־הַכֶּבֶשׂ אֶחָד תַּעֲשֶׂה בַבֹּקֶר" (במ' כח:ד, מתוך קטע שאנו קוראים בראש חודש), ולא העדיף את הפסוק המקביל הכתוב "נכון" יותר מבחינה דקדוקית: "הכבש האחד"? כיוון שאני מרבה לעסוק בצפונות בדקתי אם הדבר קשור בערך המספרי של הפסוק. ואכן, מצאתי כי הערך של "אֶת־הַכֶּבֶשׂ אֶחָד תַּעֲשֶׂה בַבֹּקֶר" הוא בדיוק 1,820. זו הנקודה המקודשת שגרמה להחשיב את הפסוק הזה יותר משני הפסוקים החשובים האחרים (בצירוף עם חשיבותו שהוא עוסק בקרבן התמיד, ממעלות בית המקדש). לכן מובן גם מדוע קם רבי פלוני ואמר "הלכה כבן פזי". שמו של רבי פלוני נסתר, שכן ההכרעה הייתה מעולם הקדושה, שבו האנשים מבקשים להיות נסתרים כעולם הנסתר. כל שלושת האישים עסקו בנסתר: בן ננס, בן זומא ובמיוחד רבי שמעון בן פזי. כמו כן, ערכם של כל אחד משלושת הפסוקים הוא על בסיס 13, וכידוע, הוא הבסיס לשם הויה.

הפסוק של "שמע ישראל", ערכו 13x86; "אלקים" (86) ו"אחד" (13). הפסוק השני, "ואהבת", ערכו 13x19x11. 19 הוא החלק הפנימי של שם הויה ו-13 הוא החלק הגלוי. הפסוק השלישי, ערכו 1,820, המאחד את המספרים 7 ו-13, ומיד נעסוק בהם.

כעת ננסה לבאר מעט את ייחוד המספר 1,820, שהוא חותם הקודש.[2] נציג להלן בכמה דוגמאות את המופלא והמובהק בחותם הקודש הזה:

1 - עשרת הדברות שבפרשתנו. חז"ל אמרו "זכור ושמור בדיבור אחד נאמרו" (ראש השנה כז ע"א ועוד). כלומר, עשרת הדברות שבספר "שמות" ואלה שבספר "דברים" - דבר אחד הם. ערכם יחד 1820x112: ערך מעמד הר סיני בספר "שמות" (יט:א-כ:יג) הוא 133,770 = 26x7x7x15. ערך מעמד הר סיני ועשרת הדברות בספר "דברים" (ה:א-יח) הוא 70,070 = 26x7x7x55. ערך שניהם ביחד הוא 203,840 = 1820x112. שם הויה (26) + שם אלוקים (86) הם 112 = 7x16. שם הויה (26) + ושם אדנ-י (65) הם 91 = 7x13. 91x20 (=7+13) הם 1,820.

2 - א: מספר כה משמעותי אמור להיות בעל ערך רוחני מצד עצמו. ואכן, 70 הוא סוד, ואם נכפול אותו ב-26 (שם הויה) נגיע ל-1,820. וכן ידוע במדרשים כי יש 70 פנים לתורה, כנאמר בשבת פח ע"ב, שכל דיבור ודיבור שיצא מפי הגבורה נחלק ל-70 לשונות.

ב: אם נתחיל משם ההויה הפלאי - 26 - שהכול מתחיל ממנו, ונמנה את המספרים עד שם אדנ-י (65), נגיע לאדנותו בעולם, שכן סך כל המספרים מ-26 עד 65 הוא 1,820 (27+26... 65+64).

ג: במ' יד:יז - "וְעַתָּה יִגְדַּל־נָא כֹּחַ (28) אדנ-י" (65) = 28x65 = 1,820.

ד: כאשר נכתוב את המספר 26 במילים (עשרים שש) במילוי – עין, שין, ריש, יוד, מם, שין, שין - יהיה ערכם 1,820. כך המספר המלא של שם הויה מגלה את ההופעה המלאה של שם הויה בתורה.

3 - "בראשית": התיבה הראשונה בתורה היא הראש, הכתר והמהות הסגולית. לכן ראוי שחותם הקודש יימצא בתיבה "בראשית". ואכן, כשנבקש לדעת את מהות "בראשית", ונכתוב את התיבה במילוי, אז ייחשף הסוד: בית, ריש, אלף, שין, יוד, תאו = 1,820.

ופלא המחזק את הממצא: כאשר נבנה את התיבה "בראשית" בראשי תיבות בסדר מתקדם של התיבה, כלומר אחרי התיבה "בראשית" (שאנו מבקשים לחשוף) ניקח את התיבה הראשונה שמתחילה באות ב', וזו תיבת "ברא". לאחריה נבקש למצוא תיבה שמתחילה באות ר', היא התיבה "רקיע". על דרך זו נמשיך עד שנקבל את התיבות: ברא, רקיע, א-להים, שמים, יום, תדשא. ערכם הכולל של מילים אלו הוא 1,820.

4 - "התקדשתי". תיבה זו היא המזוהה ביותר עם האלוקות המופיעה בתורה ובתפילה, שהרי הביטוי הכי נשגב שאדם יכול לומר על האלוקות הוא "קדוש", כך אנו אומרים בסדר הקדושה בתפילה: "קָדוֹשׁ קָדוֹשׁ קָדוֹשׁ" (מתוך יש' ו:ג). מילה זו היא היסוד לקדיש ונמצאת בסוף ספר יחזקאל: "וְהִתְגַּדִּלְתִּי וְהִתְקַדִּשְׁתִּי וְנוֹדַעְתִּי לְעֵינֵי גּוֹיִם רַבִּים" (לח:כג). "התקדשתי" במילוי: הא, תאו, קוף, דלת, שין, תאו, יוד = 1,820.

5 - השאלה המפורסמת, המובאת בפירוש רש"י לפסוק הראשון בתורה, היא מדוע התורה אינה פותחת במצווה הראשונה שנצטוו בה ישראל: "הַחֹדֶשׁ הַזֶּה לָכֶם" (שמ' יב:ב), אלא ב"בראשית ברא". פסוק "החדש הזה" הוא הפסוק ה-1,820 בתורה!

6 - יעקב הוא בחיר האבות וערכו 182 ובשמו השני - ישראל - קיבלה האומה את שמה. יחס השם למקורו הוא 1:10, כך חוה (19) נלקחה מהצלע (190), ואדם (45) מדמות (450). חז"ל אמרו שכאשר חתם יעקב את חייו, עמדו בניו ליד מיטתו ואמרו "שמע ישראל... אחד" ו"ברוך שם... לעולם ועד". כמובן שהדבר העיקרי הוא התיבה "אחד" שבה האות ד' גדולה. אם נמנה מתחילת התורה עד "וַיְכַל יַעֲקֹב לְצַוֹּת אֶת־בָּנָיו" (בר' מט:לג) את מניין אותיות ד', נמצא את ההופעה ה-1,820 שלה בתיבה "השדה" (מט:לב). ויתרה מזאת, כאשר נמנה מתחילת התורה רק את האות ח' עד ה-ד' שבתיבת "השדה", נקבל 1,820 הופעות של האות ח'. גם באות א' יש פלא של 13, ואין כאן המקום להאריך.

7 - מניין תיבות "יעקב" ושמות נשותיו בתורה הוא בדיוק 1,820. וכן, כאשר יעקב מקבל את השם "ישראל", מניין ערכם של הפסוקים שם (בר' לב:כב-ל) הוא מכפלה של 1,820 (14x). יסוד השם "ישראל" הוא "שרית": 910x2=1,820. הוא יחס 1:2 – "אַחַת דִּבֶּר אֱ-לֹהִים שְׁתַּיִם־זוּ שָׁמָעְתִּי" (תה' סב:יב).

8 - גם ערך כל שירת הים - מ"אָשִׁירָה לה'" (טו:א) עד "ה' ימלוך לעולם ועד" (טו:יח) עולה ל-1,820 כפול 21. כידוע, השם המיוחד של יציאת מצרים הוא שם "אהי-ה" וערכו 21.

9 - ברכת כוהנים: ערך התיבות הראשונות והאחרונות בכל פסוק הוא 1,820:

"יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ: יָאֵר ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ. יִשָּׂא ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם" (במ' ו:כד-כו).

ופלא מדהים שערך 1,820 מופיע ב-7 דרכים שונות בברכת כוהנים (צפונות בתורה חלק שישי).

10- מניין השורשים של כל התיבות בתורה הוא בדיוק 1,820 (ראו הרב זלמן פנחס הורביץ בספרו "אהבת תורה", בפירוט שלם).

[1] אחד הראשונים מצא רק 1,817 אזכורים של שם הויה בתורה, אך על פי פרויקט השו"ת המספר הוא אכן 1,820.

[2] על נושא זה כתבתי בסדרת הספרים "צפונות בתורה".
 

פיילוט 0.4

משתמש ותיק
כדי אמר:
במבי אמר:
ניסיתי למצוא הגיון במספרים עם משמעות, ואולי תוכלו לעזור

הגימטריה של שם ה' הינה 26, אז הכפלתי אותו בפאי (היקף העיגול) ויצא 81.681 וכו' והיהדות דוגלת בעיגול מספרים אז לקחתי את ה81 וחילקתי 100 ב81 ויצא 1.12345679 

מדוע חסירה הספרה 8 ברצף המספרים?
 
קושיא עצומה!!! חילך לאורייתא, כדי שתרדם בלילה ניסיתי לאלתר משהו, אולי בגלל שבהתחלה 8 הופיע פעמיים (81.681) ואפילו שלוש, כי 6+1+1 =8, ויש להמליץ שצורת המספר שמונה הוא פעמיים שלוש ולכן מוזכר שלוש פעמים.
עוד יש להמליץ שאפשר לחלק את המספר 81.681 ל: 8, 1+6, 8+1. שבעצם זה 7,8,9 וזה מראה שזה השלמה של השמונה לרצף.
ייתכן שהמספר 8 מוזכר בנפרד בגלל שהחשבון התחיל עם פאי, שפירושו עיגול באנגלית ושמונה מורכב משני עיגולים.
ויש להאריך בזה טובא.
לא אדע מדוע תענהו כך.
לו לא היינו מכירים את במבי, ולא היינו יודעים מבטן מי יצאו הדברים, נו...
אבל במבי לא חדש פה, ורוחב אופקיו ומקוריותו נודעים לתהילה,
הרי כולנו כאן פוגשים אותו בשרשי הלשון, במשמעות המספרים, בחכמת הנפש, ועוד כהנה.
אני חושב שמוטל עליך לכבדו בתגובה הולמת יותר
או - כרבים אחרים - אם לא נוח לך, לך לך מאשכול זה, ונוח לך באשכול אחר.
 
 

יאיר

משתמש ותיק
(כמובן שיש אנשים שהתלבשו על זה והוסיפו על זה המון שטויות והבלים ה"י)
 

כדי

משתמש ותיק
פיילוט 0.4 אמר:
כדי אמר:
במבי אמר:
ניסיתי למצוא הגיון במספרים עם משמעות, ואולי תוכלו לעזור

הגימטריה של שם ה' הינה 26, אז הכפלתי אותו בפאי (היקף העיגול) ויצא 81.681 וכו' והיהדות דוגלת בעיגול מספרים אז לקחתי את ה81 וחילקתי 100 ב81 ויצא 1.12345679 

מדוע חסירה הספרה 8 ברצף המספרים?
 
קושיא עצומה!!! חילך לאורייתא, כדי שתרדם בלילה ניסיתי לאלתר משהו, אולי בגלל שבהתחלה 8 הופיע פעמיים (81.681) ואפילו שלוש, כי 6+1+1 =8, ויש להמליץ שצורת המספר שמונה הוא פעמיים שלוש ולכן מוזכר שלוש פעמים.
עוד יש להמליץ שאפשר לחלק את המספר 81.681 ל: 8, 1+6, 8+1. שבעצם זה 7,8,9 וזה מראה שזה השלמה של השמונה לרצף.
ייתכן שהמספר 8 מוזכר בנפרד בגלל שהחשבון התחיל עם פאי, שפירושו עיגול באנגלית ושמונה מורכב משני עיגולים.
ויש להאריך בזה טובא.
לא אדע מדוע תענהו כך.
לו לא היינו מכירים את במבי, ולא היינו יודעים מבטן מי יצאו הדברים, נו...
אבל במבי לא חדש פה, ורוחב אופקיו ומקוריותו נודעים לתהילה,
הרי כולנו כאן פוגשים אותו בשרשי הלשון, במשמעות המספרים, בחכמת הנפש, ועוד כהנה.
אני חושב שמוטל עליך לכבדו בתגובה הולמת יותר
או - כרבים אחרים - אם לא נוח לך, לך לך מאשכול זה, ונוח לך באשכול אחר.
עידנתי.
 
 

במבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
נוסיף עוד פרפרת קטנה שמצאתי אתמול.

טוב בגי' 17 - ו17 בריבוע (17 * 17) יוצא 289 שזה בגי' "פטר" ומה שהזכיר לי את יוסף בפטרון החלומות שכתוב "וירא שר האפים כי טוב פתר" וא"כ "טוב" מסתדר עם "פטר" אך ישנה בעיה קטנה, שהרי יש הבדל בין "פטר" ל"פתר" אז בדקתי את השורש של פתר (680) שזה יוצא 26.07 וא"כ טעמו וראו כי טוב ה'
 

במבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
כדי אמר:
במבי אמר:
שזה יוצא 26.07 וא"כ טעמו וראו כי טוב ה'
לא הבנתי?

השורש של פתר (680)  הוא 26.07 (שזה הזכיר לי את שם ה')  , והריבוע של טוב הוא פטר.

ולמען לא להשאיר הגליון חלק אוסיף גם שהריבוע של "לא" זה 961 שזה התתק"ס סאים, ואולי מרמז שהטומאה מתבטלת בתכלית ה"לא" (או שאז מתחילה הקדושה)
 

במבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
במבי אמר:
ניסיתי למצוא הגיון במספרים עם משמעות, ואולי תוכלו לעזור

הגימטריה של שם ה' הינה 26, אז הכפלתי אותו בפאי (היקף העיגול) ויצא 81.681 וכו' והיהדות דוגלת בעיגול מספרים אז לקחתי את ה81 וחילקתי 100 ב81 ויצא 1.2345679 

מדוע חסירה הספרה 8 ברצף המספרים?

ב"ה יש כיוון

טבע = 81

וידוע שהספרה 8 היא מעל הטבע ולכן היא לא קיימת !

וכן שם אלוקים זה הטבע וא"כ גם לשם ההויה יש קשר לזאת.
 
 

פיילוט 0.4

משתמש ותיק
במבי אמר:
נוסיף עוד פרפרת קטנה שמצאתי אתמול.

טוב בגי' 17 - ו17 בריבוע (17 * 17) יוצא 289 שזה בגי' "פטר" ומה שהזכיר לי את יוסף בפטרון החלומות שכתוב "וירא שר האפים כי טוב פתר" וא"כ "טוב" מסתדר עם "פטר" אך ישנה בעיה קטנה, שהרי יש הבדל בין "פטר" ל"פתר" אז בדקתי את השורש של פתר (680) שזה יוצא 26.07 וא"כ טעמו וראו כי טוב ה'
אוסיף-
פטר הוא מלשון פתח. פטר רחם. פוטר מים, יפטירו בשפה (ראה רש''י שמות יג,ב)
פתרון הוא כנראה גם פתח לצאת מן הבעיה. אדם סגור בקושי שלו ואנו פותחים לו. 
גם ריש וחית מאותו מוצא ולכן מתחלפות - פתחון=פתרון.

יש לי גם קצה חוט להבין שחלום מל' סגור, מולחם, צריך למצוא קצת ראיות, ואז ממילא לפתור חלום הוא לפתוח את הסגור.
 

אשביל

משתמש רגיל
במבי אמר:
ניסיתי למצוא הגיון במספרים עם משמעות, ואולי תוכלו לעזור

הגימטריה של שם ה' הינה 26, אז הכפלתי אותו בפאי (היקף העיגול) ויצא 81.681 וכו' והיהדות דוגלת בעיגול מספרים אז לקחתי את ה81 וחילקתי 100 ב81 ויצא 1.12345679 

מדוע חסירה הספרה 8 ברצף המספרים?
מנא הני מילי?!
 

במבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
אשביל אמר:
במבי אמר:
ניסיתי למצוא הגיון במספרים עם משמעות, ואולי תוכלו לעזור

הגימטריה של שם ה' הינה 26, אז הכפלתי אותו בפאי (היקף העיגול) ויצא 81.681 וכו' והיהדות דוגלת בעיגול מספרים אז לקחתי את ה81 וחילקתי 100 ב81 ויצא 1.12345679 

מדוע חסירה הספרה 8 ברצף המספרים?
מנא הני מילי?!

ובהקשר לזה כותב התפארת ישראל בפתיחתו למסכת ערכין, מה הסיבה לשוני בין ערך הנקיבה לערך הזכר:

 והטעם, מדהיה ראוי שיתן בערך הנקבה החצי מערך הזכר, מדהיא פלג גופא, רק כשיש בחצי ההוא מנין שאינו שלם ממלאין המנין, לפיכך עד ה' שנים, שחצי ערך הזכר הוא ב' שקלים וחצי, נותנין בהנקבה ג' שקלים שלמין. ומן ה' עד כ' שנים נותנין בנקבה חצי ערך הזכר, דהיינו י' שקלים. ומן כ' עד ס' שנה, שחצי ערך הזכר ב' עשיריות ומחצה, דהיינו כ"ה שקלים, ממלאין המנין ונותן בערך הנקבה ג' עשיריות שלימות, דהיינו ל' שקלים. ומן ס' שנים ולמעלה, שחצי ערך הזכר שוב אינו עשירית שלם, אלא רק ז' שקלים וחצי, ממלאין המנין שיותן בנקבה עשירית שלם, דהיינו י' שקלים.


 
 
 

אשביל

משתמש רגיל
במבי אמר:
אשביל אמר:
במבי אמר:
ניסיתי למצוא הגיון במספרים עם משמעות, ואולי תוכלו לעזור

הגימטריה של שם ה' הינה 26, אז הכפלתי אותו בפאי (היקף העיגול) ויצא 81.681 וכו' והיהדות דוגלת בעיגול מספרים אז לקחתי את ה81 וחילקתי 100 ב81 ויצא 1.12345679 

מדוע חסירה הספרה 8 ברצף המספרים?
מנא הני מילי?!

ובהקשר לזה כותב התפארת ישראל בפתיחתו למסכת ערכין, מה הסיבה לשוני בין ערך הנקיבה לערך הזכר:

 והטעם, מדהיה ראוי שיתן בערך הנקבה החצי מערך הזכר, מדהיא פלג גופא, רק כשיש בחצי ההוא מנין שאינו שלם ממלאין המנין, לפיכך עד ה' שנים, שחצי ערך הזכר הוא ב' שקלים וחצי, נותנין בהנקבה ג' שקלים שלמין. ומן ה' עד כ' שנים נותנין בנקבה חצי ערך הזכר, דהיינו י' שקלים. ומן כ' עד ס' שנה, שחצי ערך הזכר ב' עשיריות ומחצה, דהיינו כ"ה שקלים, ממלאין המנין ונותן בערך הנקבה ג' עשיריות שלימות, דהיינו ל' שקלים. ומן ס' שנים ולמעלה, שחצי ערך הזכר שוב אינו עשירית שלם, אלא רק ז' שקלים וחצי, ממלאין המנין שיותן בנקבה עשירית שלם, דהיינו י' שקלים.


 
קשה לבסס על זה את הכלל ש'היהדות דוגלת בעיגול מספרים'.
 
 

במבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
אשביל אמר:
במבי אמר:
אשביל אמר:
מנא הני מילי?!

ובהקשר לזה כותב התפארת ישראל בפתיחתו למסכת ערכין, מה הסיבה לשוני בין ערך הנקיבה לערך הזכר:

 והטעם, מדהיה ראוי שיתן בערך הנקבה החצי מערך הזכר, מדהיא פלג גופא, רק כשיש בחצי ההוא מנין שאינו שלם ממלאין המנין, לפיכך עד ה' שנים, שחצי ערך הזכר הוא ב' שקלים וחצי, נותנין בהנקבה ג' שקלים שלמין. ומן ה' עד כ' שנים נותנין בנקבה חצי ערך הזכר, דהיינו י' שקלים. ומן כ' עד ס' שנה, שחצי ערך הזכר ב' עשיריות ומחצה, דהיינו כ"ה שקלים, ממלאין המנין ונותן בערך הנקבה ג' עשיריות שלימות, דהיינו ל' שקלים. ומן ס' שנים ולמעלה, שחצי ערך הזכר שוב אינו עשירית שלם, אלא רק ז' שקלים וחצי, ממלאין המנין שיותן בנקבה עשירית שלם, דהיינו י' שקלים.
קשה לבסס על זה את הכלל ש'היהדות דוגלת בעיגול מספרים'.

פוק חזי מהיקף העיגול שהוא 3.14 ולענייני הלכה מספיק לחשבו ב3 וכן לעניין אלכסון הריבוע שלהלכה הוא בתוספת 2 חמישיות אך המספר המדויק הינו כמשפט פיתגורס.

(כמובן לא בכל מקום אומרים עיגול מספרים, ומסתמא הינו ע"פ הכלל "לא נתנה תורה למלאכי השרת")
 
 

אשביל

משתמש רגיל
במבי אמר:
אשביל אמר:
במבי אמר:
ובהקשר לזה כותב התפארת ישראל בפתיחתו למסכת ערכין, מה הסיבה לשוני בין ערך הנקיבה לערך הזכר:

 והטעם, מדהיה ראוי שיתן בערך הנקבה החצי מערך הזכר, מדהיא פלג גופא, רק כשיש בחצי ההוא מנין שאינו שלם ממלאין המנין, לפיכך עד ה' שנים, שחצי ערך הזכר הוא ב' שקלים וחצי, נותנין בהנקבה ג' שקלים שלמין. ומן ה' עד כ' שנים נותנין בנקבה חצי ערך הזכר, דהיינו י' שקלים. ומן כ' עד ס' שנה, שחצי ערך הזכר ב' עשיריות ומחצה, דהיינו כ"ה שקלים, ממלאין המנין ונותן בערך הנקבה ג' עשיריות שלימות, דהיינו ל' שקלים. ומן ס' שנים ולמעלה, שחצי ערך הזכר שוב אינו עשירית שלם, אלא רק ז' שקלים וחצי, ממלאין המנין שיותן בנקבה עשירית שלם, דהיינו י' שקלים.
קשה לבסס על זה את הכלל ש'היהדות דוגלת בעיגול מספרים'.
פוק חזי מהיקף העיגול שהוא 3.14 ולענייני הלכה מספיק לחשבו ב3 וכן לעניין אלכסון הריבוע שהלכה הוא בתוספת 2 חמישיות אך המספר המדויק הינו כמשפט פיתגורס.

(כמובן לא בכל מקום אומרים עיגול מספרים, ומסתמא הינו ע"פ הכלל "לא נתנה תורה למלאכי השרת")
שם מדובר לענין הלכה שאין מדקדקין, אבל החשבון עצמו ודאי צריך להיות מדויק, אחרת זה לא חשבון.
ובפרט שאתה שואל 'למה לא מופיע הספרה 8', אחרי שחשבת בעיגול. הלא אם תחשב בעיגול גם את התוצאה הסופית- קושיא מעיקרא ליתא. הרי לא הגיוני לעגל בתחילת החשבון, ובסופו לשאול שאלות על כו"כ ספרות אחרי הנקודה.
 
 

במבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
אני מכבד אותך אך בד בבד גם לא מסכים, צריך לחשבן לפי 3 אף אם יצא לקולא לעומת ה3.14



במבי אמר:
אנחנו בני אדם ולא רובוטים

בריש סוכה כתוב שהיקף העיגול שקוטרו אמה הוא ג' אמות, וכבר מעירים שמבחינה מתימטית היקף העיגול הוא 3.14 ואינו 3 וא"כ מדוע התורה מלמדת אותנו מים של שלמה שקוטר 10 מקיף אותו 30?
אך מבחינה מתימטית גם 3.14 אינו מדויק שהרי אין סוף למספר ה"פאי". (.....3.1415926535897932)
וא"כ התורה אומרת לנו שהיקף העיגול הוא 3 שזהו מספר עגול ונכון ומבחינה אנושית נח להשתמש איתו, וכן דרך האדם לעגל (עיינו תפארת ישראל ריש ערכין) שהרי אנו לא רובוטים.


(אמנם כל מקרה ונידון גשמי וגם הלכתי לגופו, שהרי יש מקרים שכן מדייקים, לדוג' ששואלים אותי לגבהו של פלוני ובמקום 1.80 אני אומר 2.00 מטר זה לא מקובל, ושמשהו קורא לי ואני עונה לו "דקה" אני לא מתכוון 60 שניות אלא עוד מעט, ומבחינה הלכתית מצאנו שאין צורך לחפש פגמים באתרוג עם זכוכית מגדלת אלא צריך להחזיקו ביד, ולהתבונן בו ממרחק ראיה, אך מה שתלוי בזמנים כגון כניסת שבת הוא כהרף עין)

 
 

הכהן

משתמש ותיק
הרמב"ם מסביר דרך אחרת למה לא מחשבים לפי 3.14:
יש לך לדעת כי יחוס אלכסון העגולה אל המסבב אותה בלי ידוע וא"א לדבר בו לעולם באמת וחסרון זו ההשגה אינה מאתנו כמחשבת הכת הנקראת גהלי"ה אבל הוא בטבעי זה הדבר בלי ידוע ואין במציאותו שיושג אבל (ידוע) [יודע] זה בקרוב וכבר חברו חכמי התשבורת לזה חבורים לידע יחוס האלכסון אל המסבב בקרוב ודרך המופת בזה הקרוב אשר עליו סומכין חכמי החכמות הלמודיות הוא יחוס האחד לשלשה ושביעית וכל עגולה שיהיה באלכסון שלה אמה יהיה בהיקפה ג' אמות ושביעית בקרוב ולפי שזה לא יושג לעולם אלא בקרוב לקחו הם בחשבון הגדול ואמרו כל שיש בהיקפו ג"ט יש בו רחב טפח וסמכו ע"ז במה שהוצרכו אליו מן המדידה בתורה:
 
חלק עליון תַחתִית