סבא אמר:
איך אפשר לומר שמשה טען שבני ישראל לא יאמינו במשלח, והרי כתוב להדיא בפסוק הן לא יאמינו לי וכו' [highlight=yellow]כי יאמרו לא נראה אליך ד'
לימדו אותי, כאשר מישהו שואל אותך שאלה, ואין לך מה להשיב, תחזיר לו את השאלה.
אני מחזיר אליך את השאלה. רק אני אסייע ואתן לך מקור לתירוץ הדברים.
וזה הנוסח:
ע
ד שאדון הנביאים הסתפק בתחלת כל המעמדות הנכבדים אם יקבלו העם אמונת מציאו' השם ואמונת אפשרות הנבואה. אמר תחלה על ספוקם במציאות האל יתברך(שמות ג' יג') ואמרו לי מה שמו מה אומר אליהם. ואמר שנית בספוקם בנבואה (שמות ד' א') והן לא יאמינו לי ולא ישמעו לקולי כי יאמרו לא נראה אליך ה'.
זה מופיע ברשב"א תשובה תי"ח, התנצלות מאת ר' ידעיה הפניני לרשב"א.
במחשבה שניה, אני מוסיף חוץ ממקורות הפסוקים, את הטקסט בשמות בצורה רחבה.
שמות ג' יג'
יג וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל-הָאֱלֹהִים, הִנֵּה אָנֹכִי בָא אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְאָמַרְתִּי לָהֶם, אֱלֹהֵי אֲבוֹתֵיכֶם שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם;
וְאָמְרוּ-לִי מַה-שְּׁמוֹ, מָה אֹמַר אֲלֵהֶם. יד
וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה, אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה; וַיֹּאמֶר, כֹּה תֹאמַר לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל, אֶהְיֶה, שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם. טו וַיֹּאמֶר עוֹד אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה, כֹּה-תֹאמַר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, ה' אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב, שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם; זֶה-שְּׁמִי לְעֹלָם, וְזֶה זִכְרִי לְדֹר דֹּר. טז לֵךְ וְאָסַפְתָּ אֶת-זִקְנֵי יִשְׂרָאֵל, וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם ה' אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם נִרְאָה אֵלַי, אֱלֹהֵי אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב, לֵאמֹר: פָּקֹד פָּקַדְתִּי אֶתְכֶם, וְאֶת-הֶעָשׂוּי לָכֶם בְּמִצְרָיִם. יז וָאֹמַר, אַעֲלֶה אֶתְכֶם מֵעֳנִי מִצְרַיִם, אֶל-אֶרֶץ הַכְּנַעֲנִי וְהַחִתִּי, וְהָאֱמֹרִי וְהַפְּרִזִּי וְהַחִוִּי וְהַיְבוּסִי--אֶל-אֶרֶץ זָבַת חָלָב, וּדְבָשׁ. יח וְשָׁמְעוּ, לְקֹלֶךָ וגו'
שמות ד' א'
א וַיַּעַן מֹשֶׁה, וַיֹּאמֶר, וְהֵן לֹא-יַאֲמִינוּ לִי, וְלֹא יִשְׁמְעוּ בְּקֹלִי: כִּי יֹאמְרוּ, לֹא-נִרְאָה אֵלֶיךָ ה'. ב וַיֹּאמֶר אֵלָיו ה', מזה (מַה-זֶּה) בְיָדֶךָ; וַיֹּאמֶר, מַטֶּה. ג וַיֹּאמֶר הַשְׁלִיכֵהוּ אַרְצָה, וַיַּשְׁלִכֵהוּ אַרְצָה וַיְהִי לְנָחָשׁ; וַיָּנָס מֹשֶׁה, מִפָּנָיו. ד וַיֹּאמֶר ה', אֶל-מֹשֶׁה, שְׁלַח יָדְךָ, וֶאֱחֹז בִּזְנָבוֹ; וַיִּשְׁלַח יָדוֹ וַיַּחֲזֶק בּוֹ, וַיְהִי לְמַטֶּה בְּכַפּוֹ. ה לְמַעַן יַאֲמִינוּ, כִּי-נִרְאָה אֵלֶיךָ ה' אֱלֹהֵי אֲבֹתָם: אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק, וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב.
"והעמק במילים ותלמדם מילה מילה, וכאשר תבוא בקרבך הרוח, אז תבינם. וסוד גדול יש בדבר, והמשכיל בדברים ידום, והמבין בדברים יחכים, וזה לך האות בבוא הסוד בקרבך, רעדה תאחזך, ופניך כגוון השמש בעת רדתה, בימי החום, ודע, שמעת תבין הדבר, לא יסור ממך, וקניין נצח קניינך. רק הבט אל תוכך, ואל תפחד" (אגרת השלכ"פ חלק רוח ונשמה)